Auteur Topic: Aansluiting boosters  (gelezen 20758 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Aansluiting boosters
« Reactie #25 Gepost op: 20 september 2014, 12:16:55 »
Hans, mag ik vragen waar jij de spullen van Digitrax koopt?

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aansluiting boosters
« Reactie #26 Gepost op: 20 september 2014, 12:28:09 »
Das een goeie vraag Jack ;D

Die koop ik omdat ik ook een Digitrax centrale heb, en mijn snappertje dan dus ook niet verder gaat om er andere boosters bij te zetten, ik moet het echt van handleiding lezen hebben, anders is het dadelijk plof plof plof hier als ik wat aan ga sluiten.

Maar hoezo vraag je dat Jack, is er ook een andere oplossing voor dan?
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Aansluiting boosters
« Reactie #27 Gepost op: 20 september 2014, 13:39:44 »
Euhhh, heb je mijn vraag wel goed gelezen? :-\
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aansluiting boosters
« Reactie #28 Gepost op: 20 september 2014, 14:14:39 »
LOL, ach Jack waar en waarom liggen vlak naast elkaar, met lezen sorry.

Ik koop mijn digitrax bij Klikkie doen, decoderervice.

sommige spullen staan niet op de site, mar als je email stuurt met artikel nummers krijg je de prijzen zo, heb ik met die trafo's en boosters ook gedaan
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Aansluiting boosters
« Reactie #29 Gepost op: 20 september 2014, 15:12:05 »
Geen probleem Hans, ik was die Zephyr eens onder de loep aan het nemen en lijkt best een aardige centrale.

Het enige verkooppunt in NL wat ik vond was idd via decoderservice, dat is dan tevens ook weer een nadeel.
Prijstechnisch echter zeker interessant en ik vind de bedieningsknoppen wel geinig....

Maar we gaan off-topic. Ik zoek nog even verder...

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aansluiting boosters
« Reactie #30 Gepost op: 20 september 2014, 15:15:49 »
Ik ben aan het kijken bij Rosoft voor de terugmelding via s88 systeem, http://www.rosoft.info/

die kunnen via een aanpassing ook via loconet werken is mij verteld, of die duurder of goedkoper is als die andere weet ik  niet.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Aansluiting boosters
« Reactie #31 Gepost op: 20 september 2014, 18:32:25 »
Yep, dan heb je de S88LN nodig...
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aansluiting boosters
« Reactie #32 Gepost op: 20 september 2014, 21:47:20 »
Ja dat klopt Jack, ik ben nu met Wim Ros in debat over de lengte van de draden naar de decoders op een ander forum, niet half zo gezellig als hier trouwens maar ja hij zit daar :D

De 1 zegt decoders in de buurt bij je terug melding rails of in de buurt van je wissels, bij wissel decoders. En de anderen zeggen dat maakt niets uit als je afgeschermde kabel gebruikt, dus dacht Opa ik koop 300 mtr utp shielded kabel met zachte kern en frot alles op 1 centrale plek makkelijk bereikbaar voor mij met wat langere draden met de terugmeld signalen wat van de servo signalen gescheiden, nou das dus vooral niet juist ineens, dus terwijl ik al een wokkel fobie dreig te krijgen zit ik tussendoor nu ook bijna met een decoder fobie :D :D

Maar we gaan gewoon verder, en ik denk maar zo we hebben het over max 7 meter aan afstand en niet over honderden meters aan afstand toch.

Maar we dwalen wederom af zo te zien.

KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Aansluiting boosters
« Reactie #33 Gepost op: 21 september 2014, 14:40:34 »
Beste Hans,

Als je eens tijd hebt ga dan eens bij Hobby in Praktijk in Werkendam kijken, daar werken ze erg veel met de spullen van Wim Ros en kunnen ze je vast wel vertellen wat hun ervaringen zijn met de plaats van de terugmeldeenheden.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"