Auteur Topic: Beschikbare ruimte en nu verder  (gelezen 38696 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #50 Gepost op: 17 september 2014, 16:45:25 »
dat ziet er inderdaad zeer fraai uit Rob, maar ondanks dat ik het erg mooi vind dat zware transport word het voor mij niks, maar ik weet niet hoe kundig jij bent uiteraard met al die spullen die daar o de kade staan, weet ook niet of het zelfbouw is of een automerk wat deze wagens heeft ?
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #51 Gepost op: 17 september 2014, 16:49:24 »
Lijkt me een redelijk scratchproject en goed geslaagd. Mijn ding is het ook niet helemaal maar het blijft mooi om naar te kijken.
Ga je dan ook van die wolkenkrabbers bouwen?

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #52 Gepost op: 17 september 2014, 17:00:00 »
De kranen worden o.a geleverd door Kibri die hebben hele mooie exemplaren zwaar transport hebben ze ook en anders is er ook te koop via Herpa die hebben o.a. modellen van bestaande bedrijven kant en klaar in ijzer. De rest gaan we inderdaad van scratch bouwen.  Ga binnen kort weer sleutelen aan me banen plan zal dus platter gaan worden weinig hoogte verschillen en veel rangeer werk  even kijken hoe we dat gaan aanpakken dan.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #53 Gepost op: 17 september 2014, 17:14:34 »
Mooi dat slaan we ook even op deze info, maar ik heb hier al een paar beste projecten om in elkaar te plakken :) ds nog even werk zat ;D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #54 Gepost op: 17 september 2014, 17:29:21 »
Dat is een hele mooie zware industrie module.
Hele uitdaging. Maar je kan je er met weatheren heerlijk op uitleven.

2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #55 Gepost op: 25 september 2014, 18:36:26 »
Kon het niet laten en heb me eerste wagon gekocht

2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #56 Gepost op: 25 september 2014, 20:05:10 »
Dat is een stevige jongen zo te zien  8)
Groet,
Theo

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #57 Gepost op: 25 september 2014, 21:49:36 »
Mooie takelwagon heb je aangeschaft, Rob,
Van welk merk is die?
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #58 Gepost op: 25 september 2014, 22:59:56 »
Mooie takelwagon heb je aangeschaft, Rob,
Van welk merk is die?

Roco 4316 via MP mijn favoriete webshop voor 5 euro, begin is er toch.
Zal blij zijn als de alle klusjes in huis zover gedaan zijn zo dat ik de vloer kan leggen want dan kan ik aan me tafels beginnen en onder tussen shoppen we verder nu ook maar is voor rails gaan kijken.

Ben onder tussen wel weer aan het klooien met het banenplan en toch weer het nodige veranderd ten opzichte van versie 2.2 meer haven en industrie wat ik wil het berg landschap is weg en daar waar de rails van de spiraal omhoog komt komen nu ook wel bergen maar dan kolen en erts en kan ik zo toch de rails onzichtbaar laten lopen wat hoger.
Hoop met al die rangeersporen naar de diverse industrieën ik nu niet ergens kortsluiting maak.



Als er iets niet klopt hoor ik het graag en in de praktijk zal de rails wat strakker liggen.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #59 Gepost op: 26 september 2014, 08:04:21 »
Kijk dat begint al aardig vorm te krijgen.
Je bent het mooi aan het invullen.
Fotografen met passie.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #60 Gepost op: 26 september 2014, 09:00:35 »
Kijk das een leuke kraan wagon Rob, en je banen plan ook weer aangepast, meer bebouwing op de diverse industrie terreinen, mooi, word die kolenberg niet wat erg groot boven die spiraal vraag ik mezelf af ?
 
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #61 Gepost op: 26 september 2014, 09:58:27 »
Dat zijn wel erg veel sporen op een relatief klein oppervlak maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.

Ik zie wel enkele keerlussen in je ontwerp dus let op met kortsluitingen.

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #62 Gepost op: 26 september 2014, 11:54:52 »
Mooie wagon Rob. Die past wel in jou omgeving met veel industrie.

Ik vind net als Jack ook dat er te veel spoor ligt op een daarvoor te kleine ruimte. Maar inderdaad is dat een kwestie van smaak. Kijk uit dat je niet te veel hooi op je vork neemt. Deze fout heb ik zelf ook in drie treinbanen gemaakt. Nou is er natuurlijk wel een verschil tussen iemand die wil rijden of iemand die wil bouwen. Rijden doe je liefst natuurlijk met een hoop rails maar bouwen met minder rails en een meer ruimte. Daar moet je een goed evenwicht in zoeken wat het beste bij je past. En vergeet niet dat er ook nog verbindingswegen (zeker bij industrie) op je treinbaan moeten komen. Die nemen ook erg veel ruimte in. Succes ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #63 Gepost op: 26 september 2014, 14:00:03 »
Ik vind dit wel een leuke baan met veel mogelijkheden, Rob. Proficiat.
Ik weet niet of er teveel aan spoor is. Dit is echt een baan van/voor iemand die graag zijn treinen ziet rijden. En zoveel mogelijk elementen op zijn baan wilt zien.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #64 Gepost op: 26 september 2014, 15:51:18 »
Klopt wel erg veel spoor en ook redelijk wat rijspoor, wat is mijn idee hier achter het tijdperk is modern en nu kan ik alles wel op industrie gooien maar omdat het al een Nederlandse baan wordt maak je het jezelf al moeilijker door dat er geen bergen zijn en weinig onzichtbare sporen dus dat gaan we anders oplossen.
Tijdperk is heden en ik vindt HSL treinen erg mooi de Thalys en de ECI  dus hebben we een paar ringsporen liggen we gaan dubbelspoor rond ook de spiraal en we hebben een extra spoor boven aan de buitenkant liggen daar kunnen dan de HSL treinen lekker rond rijden zonder dat je er zelf naar om hoef te kijken. Dan heb je toch constant beweging op je spoor, Mischien nooh een sprinter, koploper en/of een dubbeldekker voor de wat korte trajecten. (alleen boven)
Dan liggen er natuurlijk een hoop sporen merendeel doodlopend naar de diverse industrieën eigenlijk zijn dat alleen maar opstel sporen waar je wagons neer zet die daar bij horen en zal daar weinig mee gereden worden en dan af en toe een goederen trein er door heen laten rossen. In een veel later stadium als de baan klaar is als dat ooit gebeurd dan zal er wat meer met goederen treinen gereden worden voor nu gaat het mij ook hoofdzakelijk om de bouw en de scenery.

Van links naar rechts Natte bulk, container terminal Petrochemie, beton, op en overslag, Erts en kolen overslag (dat worden dan me gelijk me bergen waar ik me spiraal onder kan verstoppen) en een scheepswerfje droogdokje en een boorplatform er voor.

In het midden een station met stedelijk gebied rechts naar het windmolen gebeuren een glooiende gras helling dan is de overgang naar de kolen en erts hopen ook minder buiten proporties.

Ik hoop dat ik het een beetje heb kunnen visualiseren voor jullie.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #65 Gepost op: 26 september 2014, 19:39:09 »
Ik vind het best wel een spectaculair idee, ben toch wel benieuwd hoe het uit gaat pakken.
Even flink door klussen Rob dan kan je lekker aan de slag.....






zei de man die nog veel meer achter loopt :-[
Groet,
Theo