Auteur Topic: Beschikbare ruimte en nu verder  (gelezen 38784 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Beschikbare ruimte en nu verder
« Gepost op: 8 september 2014, 15:44:43 »
De beschikbare ruimte die ik heb is na verbouwing 400 x 310 gaat er nog wat ruimte of voor een kast en een bureau (werktafel)

Oeps wil 2 plaatjes erbij zetten maar dat gaat zo niet, begrijpelijk server ruimte. Ga eerst even de gebruiksaanwijzing lezen


Okay ben er uit.





2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #1 Gepost op: 8 september 2014, 16:16:52 »
Dag Rob,
Mooie ruimte, alleen denk ik dat de linker- en rechterbovenhoek een beetje lastig bereikbare plekken worden.
Groet,
Wim
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #2 Gepost op: 8 september 2014, 16:28:38 »
Klopt of het wordt bebouwing of ik maak de 2 hoeken rond of ik rond het aan de achterkant af zodat je wat meer panorama kan creëren.
 
Zit ik alleen nog even te kijken welke helling hoek een trein aan kan omdat ik niet met een spiraal wil gaan werken en 2 sporen naar beneden en terug naar boven wil en hoeveel ruimte tussen het schaduwstation en het gebeuren boven moet zitten.

ga eerst is even wat indelingen maken.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #3 Gepost op: 8 september 2014, 16:31:39 »
Mooie ruimte idd. Goed punt van Wim, met die 30cm linksonder kun je volgens mij ook weinig mee.

Kun je het buro niet 90 graden draaien? en wordt dat je 'werktafel' of gebruik je die voor andere zaken?

(een werktafel is een must-have)

P.S. hellingspercentage voor H0 is max. 3%, liefst minder.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #4 Gepost op: 8 september 2014, 16:33:31 »
Dat heb je snel en goed gezien Rob: een hoek met een ronde achtergrond geeft een mooi effect op je baan.
Qua hellinghoek en tussenruimte zijn er genoeg onderwerpen te vinden. Zorg er in elk geval voor dat je niet alleen de rijhoogte van je materieel neemt, maar dat je er zelf ook nog bij kunt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #5 Gepost op: 8 september 2014, 17:04:01 »
Even een plaatje van wat ik denk dat het logische is als gebiedsindeling noem ik het maar.

 
Je foto is aangepast -Groet, Wim

Haven met Industrie denk aan container en bulk/olie terminal dan een dorp wat groen koetjes boerderijen enzo. in het midden een grootstation  Rotterdamcentraal (was het maar waar) dan stuke recreatie en dan beetje berggebied met rivier en zand en grind winning en mijnbouw. Heb aanvoer nodig voor me haven  :D
 :o volgens mij moet ik naar picelo  :o
Dat bureau is het kleinste gedeelte van een hoekbureau uit mijn kantoor en gaat echt als werktafel gebruikt worden het grotere gedeelte gaat straks de woonkamer in.
Plak er straks een aantal lagen karton op zodat het beschermt blijft.

Helling hoek 3% tja nu moet ik gaan reken is kijken over een lengte van 250 cm mag er tussen boven en onder 15 cm zitten, is dus te weinig. 2 grote cirkels is dan een oplossing want wat heb je minimaal nodig tussen de tafel en spookstation 50 cm ??

Bedankt trouwens voor het meedenken begin me al aardig thuis te voelen hier. :P :P :P :P
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #6 Gepost op: 8 september 2014, 17:42:12 »
Rob,

wat een geweldige ruimte. En duidelijk dat je al goed heb nagedacht over wat je wil. Tips waren de andere heren me al voor.
En je moet niet ons alleen bedanken. Wij houden wel van mensen, zoals jij, die zich lekker in de groep mengen.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #7 Gepost op: 8 september 2014, 17:56:08 »
Beste Rob,
Je hebt een groot station voor een stad, zou dat dorp links van het station dan ook niet een gedeelte van een stad moeten worden?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #8 Gepost op: 8 september 2014, 17:58:03 »
Rob, het is een mooie ruimte die je daar tot je beschikking hebt hoor!
Ik bemoei me er inhoudelijk even niet mee omdat ikzelf ook nog met wat problemen worstel,
er zijn hier genoeg deskundigen die beter advies kunnen geven, maar ik blijf het hier wel volgen.
Groet,
Theo

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #9 Gepost op: 8 september 2014, 18:05:20 »
Mooie ruimte idd. Goed punt van Wim, met die 30cm linksonder kun je volgens mij ook weinig mee.

Kun je het buro niet 90 graden draaien? en wordt dat je 'werktafel' of gebruik je die voor andere zaken?

(een werktafel is een must-have)

P.S. hellingspercentage voor H0 is max. 3%, liefst minder.

Bureau omdraaien gaat helaas niet kom dan een 30 cm te kort die ik aan de andere kant loos heb pfff een stukje afzagen gaat ook niet.en klopt de 30 cm ga ik nog even aan sleutelen loze ruimte zit daar ook even te koekeloeren met het openen van de kastdeur  schiet me toch net iets te binnen schuifdeur systeem maken.
@Rick, lekker toch brainstormen op zo forum met gelijk gestemden.
@steekie, bedankt


Edit: leuk ben aan het pielen in anyrail
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #10 Gepost op: 8 september 2014, 20:14:01 »
Tjonge Rob het is wel behelpen met de ruimte hoor ;D ;D

Geintje hoor, mooi ruimte heb je daar, even een vraag, die kast is dat een bestaande kast of ga je die maken zelf?

Als je hem gaat maken zou je ook kunnen denken op de deur in een toch van de kast te maken dan kan je rechts achter de deur nog een deel kast hebben dan de deur doorgang en links weer een stuk smallere kast, en misschien kan je dan het bureau wel gedraaid naast de baan kwijt.

Maar het is maar een idee, trouwens je zou ook in het diepere deel van je baan links enr echts achter een mangat kunnen maken om iets te doen of te repareren.

KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #11 Gepost op: 8 september 2014, 22:25:13 »
@Hans dit is zomaar even een opzetje uit de losse pols.

De Rotterdamse haven is de mooiste haven die er is dus daar wil ik me inspiratie uithalen.
Zoals ik bij me introductie al aangaf wil ik graag modern en Industrieel en ook het item uitzonderlijk vervoer er in terug laten komen. Dus een windmolenpark met de bijbehorende kranen en transport Kibri heeft hele mooie kranen in H0 schaal. Container terminal, droge en natte bulk.
Heb vandaag een website gevonden met hele mooie panorama foto's dus is kijken wat we daar mee kunnen doen Pierre heeft me wel op ideeën gebracht.

De kast is een bestaande 4 deurs kleding kast. Wat ik kan doen is er een schuifdeurkast van maken dat scheelt dan ongeveer 40 cm deur uitslag, als ik dan de rechterkant hang maak dan is het probleem helemaal weg.

@Wim, bedankt voor het rechtzetten van de foto hij wilde even niet zoals ik wilde.

Het dorpje moet je zien als bijvoorbeeld Pernis of Rozenburg bij Rotterdam dus niet echt een onderdeel van de stad anders zou het een voorstad worden wil hiermee eigenlijk een beetje overgang en ruimte mee creëren visueel dan. De grote stad wil ik ook een beetje het centraal station van Rotterdam met de skyline op de achter grond. Maar alles is nog hersenspinsels moet het nog op papier zien te krijgen en kijken of het wel kan.
Zou wel mooi zijn het nieuwe centraal station van Rotterdam ben alleen bang dat ik dan ruimte tekort kom. En ik heet geen Pierre  :(

@Steekie  gewoon meedenken en praten hoor ik ben ook nieuw en alle ideeën zijn welkom
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #12 Gepost op: 8 september 2014, 22:41:38 »
@Wim, bedankt voor het rechtzetten van de foto hij wilde even niet zoals ik wilde.
Geen dank, daar ben ik voor ingehuurd. In plaats van de url van de foto te kopiëren, had je de url van de pagina waar de foto op stond gekopieerd. Was een piece of cake om het te herstellen.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #13 Gepost op: 9 september 2014, 09:17:17 »


@Steekie  gewoon meedenken en praten hoor ik ben ook nieuw en alle ideeën zijn welkom

Je bent nog lang niet van me af hoor Rob! ;D

Waar ik zelf een beetje mee worstel is de bereikbaarheid van de hoeken, terecht is daar al een opmerking over gemaakt. Ik had (mischien heb je inmiddels gezien dat ik amper op gang was en de boel weer af heb moeten breken) hetzelfde als jij. Één hoek zal toch weer zo groot worden, nu is dat nog geen probleem maar in de toekomst wel. Zelf kan ik makkelijk de baan op en af klauteren op dit moment, maar het fysieke aspect heb je natuurlijk niet in de hand, ik ben gelukkig gezond en zou dat graag blijven natuurlijk, maar mocht het minder worden wil ik nog wel aan mijn baan kunnen werken.
Ook komt er een tijd dat het stuk ook vooraan helemaal bebouwd is en dan is er geen plaats meer om er op te klimmen. Mocht er dan iets met de rails zijn is dat een groot probleem. Een oplossing is bijvoorbeeld een mangat achter in de hoek,bij mij loopt het daar echter schuin en heb je in ieder geval geen stahoogte dus dat is ook niet alles. Inmiddels ben ik op een idee gekomen of het werkt moet ik nog gaan testen:
Ik vond zo'n metalen  tafelpoot die ong. 20 cm. boven de baan uitsteekt. Als ik nu op een bepaalde plaats onder een (los) gebouw een gat van 10 cm. maak, kan die poot daar ingeschoven worden, daar kan dan een plaat of oude deur (die groeien hier toch op zolder  :D) op steunen met aan de andere kant een stevige bok op de vloer zodat je een plateau boven de baan hebt waarop je zittend of liggend kunt werken.
Of het wat is weet ik niet maar ik ga het wel testen, in principe zal ik dat in mijn eigen topic ook laten zien.
Groet,
Theo

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #14 Gepost op: 9 september 2014, 10:36:00 »
Beste mede hobby genoten,

alle commentaren en adviezen op een rijtje gezet en een nieuw plan uitgewerkt (zie tek is trouwens niet op schaal hoor, gewoon schetsen in paint)

Het voordeel is dat ik alle kanten uit kan. De bewuste kamer waren er eigenlijk 2 waar ik er toen 1 van heb gemaakt. Nu is de kamer 400 x 450 nu moet ik 80 cm inlever voor het bad en de kast, deze wordt inbouw en iets kleiner (bedankt Hans) en dan ziet het plaatje er zo uit ongeveer.

2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #15 Gepost op: 9 september 2014, 10:54:33 »
dat bad kan eruit, wastafel ook, voor afvoer materiaal overleg plegen met Theo, die weet ook hoe je muurtjes sloopt ;D ;D ;D

ok, even een grapje maar kon het niet laten, nu ik verder wakker worden :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #16 Gepost op: 9 september 2014, 11:18:50 »
Daar heb je het probleem met de hoeken mee opgelost! Ik begrijp alleen niet goed hoe je links nu ineens 90  cm. heb gekregen, heb je de kast smaller gemaakt?


dat bad kan eruit, wastafel ook, voor afvoer materiaal overleg plegen met Theo, die weet ook hoe je muurtjes sloopt ;D ;D ;D

ok, even een grapje maar kon het niet laten, nu ik verder wakker worden :D



Tuurlijk Theo heeft tijd zat en zijn bus is toch een rijdende vuilnisbak  :D......mogguh Hans!
Groet,
Theo

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #17 Gepost op: 9 september 2014, 11:28:06 »
Theo, de bedoeling was eerst om er een rechthoekige badkamer van te maken dus de bestaande muur 80 cm op te schuiven en zou de bestaande kast tegen de muur van de badkamer aankomen.
Nu laat ik het bad inspringen vouw de muur als het waren om het bad heen en laat de bestaande kast vervallen om er een inbouwkast voor in de plaats te nemen deze is dan een 60 cm smaller zo wordt de kamer in eens een stuk groter heb ik geen last kast deuren meer en loze hoeken.

Edit: de kast is nu 130 cm in plaats van 190 cm breed
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #18 Gepost op: 9 september 2014, 11:35:54 »
Aha, duidelijk ik kwam die 60 cm. te kort. Op het eerste gezicht heb je hetzelfde baanoppervlak maar wat economischer, je gaat goed man!
Groet,
Theo

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #19 Gepost op: 10 september 2014, 11:36:19 »
Mijn lieve echtgenoten vindt dat we de uitbreiding van de badkamer maar achterwege moeten laten, de kans is redelijk groot aanwezig dat met de uitbreiding tzt van de A4/A59 de flats gesloopt gaan worden omdat ze ook nu al te dicht bij de snelweg staan. Ze zijn wel constant bezig met verbeteringen maar goed de kans is groot dat we over 10 jaar hier weg moeten dus dat scheelt weer 80 cm. Moet ik er eigenlijk ook wel rekening mee houden dat ik de baan modulair ga bouwen, iemand hier ervaring mee?

Zal vanmiddag is even gaan meten en opnieuw intekenen.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #20 Gepost op: 10 september 2014, 11:55:24 »
Kijk dat is nu een droomvrouw Rob, die levert badruimte in voor jou treinbaan  :D :D
Je moet er zeker direct rekening mee houden dat je gaat verhuizen. Afhankelijk van je beschikbare tijd zit er toch altijd een aantal jaren werk in een baan, omdat af te moeten breken is al een drama maar als er ook nog veel van je scenery verloren gaat dan krijgt zo'n verhuizing een heel naar tintje.
Het beste zou inderdaad zijn de baan modulair te maken, of in ieder geval zodanig gebouwd dat je er modules uit kunt zagen. Dat er dan wat rails verloren gaat is natuurlijk niet zo'n ramp.
Groet,
Theo

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #21 Gepost op: 10 september 2014, 12:04:43 »
HAllo Rob, net als Theo zegt maakt in iedergeval je baan bodem zelf modulair, doorzagen van rails op de naden is niethet ergste.
Ga vooral nietbeginnen met scenery, bergen en dat sort spul dat gaat verloren dan. huisjes plakken kan wel maar niet vast op de baan zetten..

En dan de bedrading dat hangt van hetgeen je wil af, digitaal dat zijn veel draadjes. Ik zou tussen de module delen iets met stekkertjes doen, je hebt speciale kroonsteentjes die aan 1 kant al van pennetjes voorzien zijn die schroef je dan weer in elkaar op de module naad.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #22 Gepost op: 10 september 2014, 13:17:00 »
Voordat je begint met bouwen moet eigenlijk eerst een plan maken; waar de (soort) scenery komt, bebouwing en rails. Als je modulair gaat bouwen hoef je niet per se rechte stukken te maken; je kunt er ook verschillende vormen van maken. Op die manier kun je namelijk de overgangen van de een naar de andere module maken daar waar het 't beste uitkomt... of beter: waar de naden het minst zichtbaar zijn. En dan kun je denken aan een sloot, een waterkant, een gebouw, de rand van een weg of elke plek waar je naden niet opvallen.
Wat ikzelf wel fijn vind aan modules is dat je (als je ze rolbaar maakt) overal bij kunt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #23 Gepost op: 10 september 2014, 13:27:17 »
Dat is ook wat, als je nu al weet dat je over een x-aantal jaren moet verkassen :-\

Maar, dan krijgen wij hier een mooi voorbeeld van modulebouw voorgeschoteld  :)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Beschikbare ruimte en nu verder
« Reactie #24 Gepost op: 10 september 2014, 15:23:20 »
Oh ja, nog één tip: maak de modules niet te groot zodat ze door het trapgat passen.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)