Auteur Topic: H0-wagons ombouwen naar On30  (gelezen 15838 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: H0-wagons ombouwen naar On30
« Reactie #50 Gepost op: 7 september 2014, 20:44:22 »
Vorige leven?
Ik heb al zoveel vorige levens gehad... dat wordt een heel gezoek. ::)
Maar ik ga hier uitkomen. aan de zijkanten moet ik toch ook nog beugels maken om het een en ander aan vast te maken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: H0-wagons ombouwen naar On30
« Reactie #51 Gepost op: 28 oktober 2014, 22:32:40 »
Kleine update:


Wagon zit in de eerste laag verf.


Voor de koppelingen heb ik een Roco Circus-wagon uit elkaar getrokken. Spreekt voor zich dat er nog opschriften op komen en rommel.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: H0-wagons ombouwen naar On30
« Reactie #52 Gepost op: 28 oktober 2014, 22:51:38 »
Mooi geworden Wim, komen er nog slijt plekken op dat vloertje waar gelopen is :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: H0-wagons ombouwen naar On30
« Reactie #53 Gepost op: 28 oktober 2014, 23:15:25 »
Dankjewel Pierre.
Voordat ik dat doe komt er eerst nog zooi op het dek. Zonder verf plakt het beter en daarna nog een verfbeurt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: H0-wagons ombouwen naar On30
« Reactie #54 Gepost op: 29 oktober 2014, 07:39:26 »
'Tis een knap stukje werk hoor Wim. Maar je vloertje is toch al geverfd? Ik vind die koppelingen best wel tof staan. Niks meer aan doen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: H0-wagons ombouwen naar On30
« Reactie #55 Gepost op: 29 oktober 2014, 11:26:43 »
Geweldig stuk werk heb je geleverd, Wim. Een vrij realistische wagen. Proficiat.
De koppeling heb je inderdaad goed gekozen. Hoort er helemaal bij.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: H0-wagons ombouwen naar On30
« Reactie #56 Gepost op: 29 oktober 2014, 14:05:05 »
Maar je vloertje is toch al geverfd? Ik vind die koppelingen best wel tof staan. Niks meer aan doen.
Dat vloertje is met zwart ingevoegd waardoor er een dun laagje patina overheen komt. Hierdoor kun je er nog wel op lijmen. Als alle zooi erop ligt, komt de rest van het weatheren. De koppelingen krijgen ook nog een beurt; alleen niet teveel anders schilder ik de boel vast.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)