Auteur Topic: Van Gend & Loos modellen.  (gelezen 35035 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #25 Gepost op: 29 juli 2014, 21:44:12 »
Ga je die grill nog aanpassen Pierre?
De grill van de DAF op de eerste foto's is beter herkenbaar.
Maar..... het geheel ziet er weer geweldig uit hoor!
Ik heb daar alleen maar bewondering voor.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #26 Gepost op: 29 juli 2014, 21:57:21 »
Ja Roel ... ik ga de cabine eerst schilderen en dan de streepjes voor de grill er opplakken als op de foto. Ook moet ik nog twee kikkeroog koplampen maken. Ik heb geen haast. ;D

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #27 Gepost op: 29 juli 2014, 22:46:13 »
Chapeau Pierre. Dit gaat wel wat worden.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #28 Gepost op: 29 juli 2014, 23:01:29 »
Dank je Wim ... ik hoop het ook ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #29 Gepost op: 4 augustus 2014, 19:49:53 »
Update:

Afgelopen vrijdag heeft de postbode een Commer in de bus gegooid. Het dingetje heb ik van Marktplaats. ’T Is een modeletje van Efsi. Iets aan de grote kant maar ik ga het toch proberen.



Eerst maar eens even het modeletje uit elkaar slopen. Hij is van metaal dus boren geblazen.



Als het autootje uit elkaar is gelijk maar de kwast er over. Ik gebruik Humbrol 128 wat volgens mij aardig in de buurt komt.



De wielen vervang ik voor mooiere maar vooral iets kleinere wielen. Misschien helpt het ook dat het model niet zo kolossaal oogt.



Ik zet het model weer in elkaar en schilder de rest af.



Als laatste print ik een logo uit op maat en lak deze af tegen het verkleuren. Opplakken en klaar is de Commer.




Nu weer verder met de Daf. Ik gebruik de aanhanger bak voor de oplegger. De oplegger moet niet te lang worden omdat ik maar een beperkte ruimte heb om de autootjes op te stellen bij de loods. De sticker peuter ik er af en het laatste lijmrestje verwijder ik met een beetje wasbenzine. Ik lijm hem op de oplegger. Nu is de bak klaar om te schilderen.





Ook aan de cabine wordt afgeschilderd en voorzien van de karakteristieke strepen. De kikkerogen maak ik van stukjes gietboom uit de rommeldoos. Ik zie op de foto dat ik ook nog iets moet doen aan de randen van de deurtjes (beetje grof werk)





Logo’s en kenteken er op en de trekker is ook klaar.



Nog even samen op de foto! Ik vind de Commer nog wel wat aan de grote kant maar voorlopig moet het maar even zo. Misschien ga ik wel op zoek naar een Mercedes busje om te verbouwen. Die zijn makkelijker te vinden dan een Commer in de juiste maat. Ook moet ik nog eens even nadenken over ronde zijspiegeltjes voor de trekker.


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #30 Gepost op: 4 augustus 2014, 20:03:42 »
Prachtig Pierre!

Dat grove werk valt alleen op de close-up foto op. Op de laatste foto ziet het er gewoon perfect uit. Niets meer aan doen zou ik zeggen. Ook die bestelbus ziet er gewoon goed uit. Wel jammer dat het circus nu een wagen moet missen.  :D Dat zou ook wel iets voor jou zijn, een circus op je baan.
Waar op de baan komt die van Gend & doos loods precies? Want ik ben nu wel benieuwd naar hoe je dit een plekje op je baan gaat geven.

Groeten, Gert-Jan

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #31 Gepost op: 4 augustus 2014, 20:05:33 »
Beste Pierre,

Zoals we van jou gewend zijn, ziet het er weer grandioos uit.  :o Klasse man!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #32 Gepost op: 4 augustus 2014, 20:24:44 »
Het 1970 gevoel komt weer helemaal boven.

Geweldig om te zien. Bus je oogt inderdaad wat groot te opzichte van de vrachtwagen. maar asl je ze niet naast elkaar op de baan zet, zal het niet opvallen.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #33 Gepost op: 4 augustus 2014, 21:00:22 »
Dank allemaal.

Waar op de baan komt die van Gend & doos loods precies? Want ik ben nu wel benieuwd naar hoe je dit een plekje op je baan gaat geven.

Ik heb een loods links van mijn station Gert-Jan. Dat moet een loods worden voor Van Gent & Loos. Door het hek heen zie je een heftruckje. Daar is een klein laad en los straatje waar twee wagens moeten komen te staan.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #34 Gepost op: 4 augustus 2014, 21:07:49 »
Ik vind het wel een mooie Commer en die Daf vind ik ook zeker een Daf.
Mooi gedaan Pierre en schilderwerk ziet er ook retestrak uit.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #35 Gepost op: 4 augustus 2014, 21:57:17 »
het ziet er weer schitterend uit Pierre, trouwens als je die commer wat achterop je baan zou zetten valt de grote misschien minder op als dat hij naast die Daf staat,
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #36 Gepost op: 4 augustus 2014, 22:48:41 »
Ik heb een loods links van mijn station Gert-Jan. Dat moet een loods worden voor Van Gent & Loos. Door het hek heen zie je een heftruckje. Daar is een klein laad en los straatje waar twee wagens moeten komen te staan.

Die loods had ik nog niet eerder gezien. Da's een mooi gebouw. Komen daar dan ook nog van Gend & Loos logo's op?

Groet, Gert-Jan

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #37 Gepost op: 5 augustus 2014, 08:28:05 »
Die loods had ik nog niet eerder gezien. Da's een mooi gebouw. Komen daar dan ook nog van Gend & Loos logo's op?

Deze loods is een eerder projectje van me. Er was daar een smal stukje voor over. Misschien dat ik een logo op het dak maak maar dat weet ik nog niet zeker.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Peter

  • Gast
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #38 Gepost op: 7 augustus 2014, 16:03:03 »
Hallo Pierre erg mooi die vgl autos !
ik verzamel zelf Wiking en sommige Brekina DAF,S (2600 & Do 2000 )
De artitects vind ik erg aan de prijs
Vg Peter

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #39 Gepost op: 7 augustus 2014, 16:36:17 »
Dank je wel Peter.

Tja ... de prijzen van Artitec gaan helemaal nergens meer over. Maar wel mooie modellen. De oude Daf is alleen bij hun te koop meen ik dus ... dan maar zelf fröbelen. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #40 Gepost op: 7 augustus 2014, 17:19:03 »
Gelukkig rij ik analoog, dan hou ik nog wat geld over voor dure en onnodige dingen.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Peter

  • Gast
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #41 Gepost op: 7 augustus 2014, 17:23:54 »
Zie net Artitec komt in September met de Kikkerdaf
Zit een Frans Maas Venlo bij ook
Vg Peter

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #42 Gepost op: 7 augustus 2014, 17:50:37 »
Ik rijd ook analoog Wim, maar probeer er net als Pierre een sport van te maken, om alles zo goedkoop mogelijk neer te zetten. Ben er alleen nog niet zo gedreven in als Pierre. Koopjes gaan altijd net aan mijn neus voorbij.

2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Peter

  • Gast
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #43 Gepost op: 7 augustus 2014, 17:58:31 »
Hier eveneens analoog
autos koop ik op beurzen of via mp
voor weinig
Vg Peter

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #44 Gepost op: 7 augustus 2014, 18:59:02 »
Het is toch weer een bijzonder geslaagd project Pierre, mijn complimenten!
Groet,
Theo

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #45 Gepost op: 7 augustus 2014, 20:28:12 »
Ik rijd ook analoog Wim, maar probeer er net als Pierre een sport van te maken, om alles zo goedkoop mogelijk neer te zetten. Ben er alleen nog niet zo gedreven in als Pierre. Koopjes gaan altijd net aan mijn neus voorbij.

Probeer eens een beetje voor me te blijven lopen Rick ennuh ... ook goed onder de tafels kijken hè. ;D



Het is toch weer een bijzonder geslaagd project Pierre, mijn complimenten!

Bedankt ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #46 Gepost op: 7 augustus 2014, 23:54:54 »
Ik rijd ook analoog Wim, maar probeer er net als Pierre een sport van te maken, om alles zo goedkoop mogelijk neer te zetten.
Nee, ik niet zeker... als ik op de markt voor € 10,- vier plantjes koop dan probeer ik er nog een euro af te krijgen. Ilse schaamt zich dood als ik zo bezig ben. Volgens mij kan alles wat je koopt best wat goedkoper.
Maar soms dan geef ik het ook weer zo uit, zoals voor dat model van die DAF van De Snelle Visser; precies dezelfde waar ik op heb gereden.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

spoorzolder

  • Gast
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #47 Gepost op: 15 augustus 2014, 18:02:28 »
netjes gedaan zo - ik blijf mee kijken