Auteur Topic: Van Gend & Loos modellen.  (gelezen 35026 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Van Gend & Loos modellen.
« Gepost op: 26 juli 2014, 20:11:27 »
De loods op mijn treinbaan wil ik ombouwen naar een Van Gend & Loos loods. Daar horen natuurlijk ook wat passende voertuigen bij. Nou vind ik de voertuigen nogal aan de dure kant en dat heb ik er eigenlijk niet voor over. Dus ga ik zelf wat proberen in elkaar te knutselen. Wel weer een uitdaging.

Ik wil beginnen met het moeilijkste voertuig en dat is een oude Daf trekker. Een zestreper. Als basis gebruik ik een simpel modelletje wat ik heb aangeschaft op de beurs in Houten. Bij de ingang staat altijd een verkoper die voor weinig simpele (ik denk oostblok) modellen verkoopt. Hier wil ik eens wat mee proberen.

Op internet pik ik een paar voorbeelden van een Artitec trekker. Dit is een beetje wat het moet worden. Het zal geen kloon worden maar dat hoeft ook niet. Als ik er maar tevreden mee ben.



Eerst maar een even de hele handel uit elkaar. Ik begin maar met het moeilijkste en dat is de cabine.





Hup … de zaag er in en …



Verwerken tot hapklare brokken.



De achterkant er weer tegenaan plakken en de cabine is een stuk smaller. Ik zal nog een beetje aan de slag moeten met een vijl en een schuurpapiertje maar het begin is er.



Ook de neus wordt niet gespaard en daar gaat ook de zaag in.



Ik maak twee wigjes om de neus zijn schuine stand te geven en lijm deze vast.





Ook de raamspijlen knip ik los en zet deze weer vast onder een hoek. Nu kan de hele handel mooi drogen.




Wordt vervolgd .....
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Van Gent & Loos modellen.
« Reactie #1 Gepost op: 26 juli 2014, 20:44:11 »
 :o :o :o :o lieve hemel Pierre, dit wordt wel een heel bijzonder projectje, wat zeg ik, project.
Zoals jij het brengt is het net alsof het maar 'even' gedaan wordt. Maar hier gaat wel een hoop denkwerk aan vooraf, vermoed ik.
En dat heb je al eerder gezegd, je denkt altijd een paar stappen vooruit. Je weet dan precies waar je heen wil.
Maar het blijft opmerkelijke foto's om te zien dat zomaar de zaag in een cabine wordt gezet. En ...... heel nauwkeurig.
Ik vind het weer leuk om dit te volgen.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Van Gent & Loos modellen.
« Reactie #2 Gepost op: 26 juli 2014, 21:23:46 »
Nou Roel ... je moet het niet mooier maken dan het is hoor. Ik heb wel bedacht wat ik wilde maken maar nog niet precies hoe. Ik zaag en dan kijk ik wel hoe het er uit komt. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Van Gent & Loos modellen.
« Reactie #3 Gepost op: 27 juli 2014, 11:54:40 »
Ik zeg gewoon even niks.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Van Gent & Loos modellen.
« Reactie #4 Gepost op: 27 juli 2014, 21:03:40 »
Ik zeg gewoon even niks.  :o

Je mag best praten hoor Wim. ;D

Ik heb ook een setje van drie Commertjes van Marktplaats te pakken. Ze worden deze week naar me opgestuurd. Als het goed is zit er ook een Van Gend & Loos modelletje bij. Dan heb ik gelijk de goede kleur.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Van Gent & Loos modellen.
« Reactie #5 Gepost op: 27 juli 2014, 22:02:31 »
Ik sluit me bij Wim aan :D

erg mooi hoor pierre
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Van Gent & Loos modellen.
« Reactie #6 Gepost op: 27 juli 2014, 22:42:06 »
Op een gegeven moment kan ik wel weer wat vinden en wat opschrijven. Maar soms Pierre, kun je ook gewoon stil zijn en luisteren naar de stilte en het ruisen van de zee... om maar wat te noemen.
Ik wacht dus nog even met mijn feedback.
Hè Hans?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Van Gent & Loos modellen.
« Reactie #7 Gepost op: 28 juli 2014, 09:51:51 »
Ja het ruisen van de zee is ook wel mijn ding eigenlijk, en reageren op Pierre zijn kunst werkjes is ook zo eentonig, ze zijn te mooi voor woorden eigenlijk, dus hou ik nog maar even mijn mond :)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Van Gent & Loos modellen.
« Reactie #8 Gepost op: 28 juli 2014, 20:30:59 »
Een updeetje:


Bij deze Daf staan de wielen heel ver naar de voorkant. Uit de rommelbak vis ik een setje spatborden die volgens mij wel voldoen en pas de wielkasten van de cabine hierop aan.







Ook het onderstel moet worden pasgemaakt en ingekort.









Een achterruitje maken in de cabine …..





ruitjes aanpassen, monteren en een bumper buigen van een kunststof  I-profieltje. De achterkant van de cabine moet iets verlaagd worden met reststukjes.



In de rommelbak vind ik een aanhanger waarvan ik het onderstel wel kan ombouwen naar oplegger. De aanhanger heeft enkel lucht maar de velgen zijn groot genoeg om daar een as van te maken met dubbellucht. De banden haal ik van de te vervallen as. De bak kan ik later wat kleiner maken en ook gebruiken voor de oplegger. De goudkleurige velgen … tja … daar moet zeker wel een kwast over.







De cabine is ondertussen droog en ik kan de wielkasten verder uitslijpen en de spatborden plaatsen.

Even passen op het onderstel.



Alle maten kloppen dus de cabine kan in de plamuur om alle krasjes en kiertjes weg te werken. Morgen schuren en dan kan hij naar de spuiter. ;D Nog wel even een paar deuren er inkrassen natuurlijk.



Wordt vervolgd .....
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Van Gent & Loos modellen.
« Reactie #9 Gepost op: 28 juli 2014, 20:48:53 »
Even de radiostilte verbreken: voordat-ie naar de spuiter gaat: komen er ook nog raamspijlen in?  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Van Gent & Loos modellen.
« Reactie #10 Gepost op: 28 juli 2014, 21:37:09 »
Zeker wel Wim ... evenals bumper, strepen op de neus en kikkeroogkoplampen. Dat maakt het model wat het is. Maar ik moet eerst nog het benodigde materiaal sprokkelen uit de rommeldoos. Bovendien moet ik even bekijken wat de beste volgorde is om te werken. Maar eheu ... 't komt goed! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Van Gent & Loos modellen.
« Reactie #11 Gepost op: 28 juli 2014, 21:46:27 »
Pierre,

Ik vind dit weer een geweldig mooi stukje modelbouw!

Maar hoe kom je op het idee?
Wie verzint het nou om een H0 vrachtwagen zo radicaal te choppen?  :o


Gert-Jan

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Van Gent & Loos modellen.
« Reactie #12 Gepost op: 29 juli 2014, 00:24:57 »
Maar eheu ... 't komt goed! ;)
Nu ik er zo eens over nadenk heb ik nog niet zo heel veel bij jou fout zien gaan.
Af en toe wel bijna... maar aan het eind kwam het dan toch weer goed.  ::)
Volgorde? Ramen en stickers het laatst. Heb je daar wat aan?  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Van Gent & Loos modellen.
« Reactie #13 Gepost op: 29 juli 2014, 01:24:31 »
Maar eheu ... 't komt goed! ;)
Nu ik er zo eens over nadenk heb ik nog niet zo heel veel bij jou fout zien gaan.
Af en toe wel bijna... maar aan het eind kwam het dan toch weer goed.  ::)
Volgorde? Ramen en stickers het laatst. Heb je daar wat aan?  ;D

Grote dosis mazzel hoor Wim. Soms doe ik echt maar wat en dan zie ik wel. ;D
Die volgorde van jou daar heb ik echt wel wat aan :P .... Helaas zitten de ramen er al in en moet ik de stickers nog maken. Da's ook nog zo iets. Ik moet nog kijken wat voor logo ik ga gebruiken. Ik denk die met dat oranje er in. Eens kijken of ik dat ergens kan vinden om er een decal van te maken.

Vraagje:
--- Is er iemand die me kan helpen aan een goed Van Gend & Loos logo om decals van te maken?? ---
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Van Gent & Loos modellen.
« Reactie #14 Gepost op: 29 juli 2014, 10:07:02 »
Ik vind dit weer een geweldig mooi stukje modelbouw!

Dank je Gert-Jan.

Maar hoe kom je op het idee?
Wie verzint het nou om een H0 vrachtwagen zo radicaal te choppen?  :o

Dat is de schuld van Wim.  ;D  Die moest zo nodig deze mooie vrachtwagen bestellen. Ik een beetje jaloers omdat ik dat ook wel wil maar ik vind de prijs veel te hoog. Ook wilde ik al een hele tijd een kleine Van Gend & Loos vestiging maken naast mijn station. Toen dacht ik ... is dit niet een leuke uitdaging! En dat is het. Sla ik drie vliegen in één klap. Ik krijg mijn Daf, een expeditie bedrijf en ik heb er (alweer) wat nieuw projectjes bij. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Van Gent & Loos modellen.
« Reactie #15 Gepost op: 29 juli 2014, 11:03:29 »
\Pierre het is gewoon altijd de schuld van Wim :D :D :D  :P ;D ;D ;D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #16 Gepost op: 29 juli 2014, 11:12:58 »
\Pierre het is gewoon altijd de schuld van Wim :D :D :D  :P ;D ;D ;D

Precies Hans! ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #17 Gepost op: 29 juli 2014, 11:29:39 »
Hoi Pierre, jij zal best hebben gegoogeld en dit tegengekomen zijn:
http://www.dutchart-models.nl/Decal%20NL002.html
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #18 Gepost op: 29 juli 2014, 11:45:45 »
Ja .. dank je wel Roel. Die ben ik ook tegen gekomen maar ik vind ze niet mooi genoeg. Overigens is dit wel het logo wat ik zoek. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #19 Gepost op: 29 juli 2014, 14:07:36 »
Als het helpt kan ik van dit logo wel een vectorbestand maken?




Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #20 Gepost op: 29 juli 2014, 15:16:31 »
Ik ben eigenlijk op zoek naar het VG&L logo in oranje Wim.



Het logo zelf en de letters van dit gele loge zijn gelijk maar de kleuren zijn anders. Kan jij het in jouw tekenprogramma voor elkaar krijgen om dit logo te maken in de goede kleur? Ik gebruik zelf PaintShop Pro Daar kan ik wel een logo in maken maar daar kan je de kleuren niet mee omzetten.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #21 Gepost op: 29 juli 2014, 17:03:29 »
Ik ben vanmiddag een beetje aan het tekenen geweest en heb volgens mij wat aardige logo's in elkaar geknutseld. Er kan met mijn tekenprogramma toch wel meer als ik dacht.

Even een vraagje Wim ... dit is een jpg bestand kan je hier ook een Vectorbestand van maken? Of is dat niet zomaar ongestraft mogelijk?

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #22 Gepost op: 29 juli 2014, 18:08:09 »
Een vectorbestand maken zou betekenen dat ik het logo zou moeten overtekenen. Op zich is dat niet zo heel veel werk. Je kunt dus niet een pixelbestand omzetten naar vector.
Het voordeel van een vectorbestand is dat je een vectorbestand zo groot en zo klein kunt maken als je maar wilt omdat de lijnen en vlakjes gewoon dezelfde lijnen en vlakjes blijven. En met groot bedoel ik écht héél erg groot. Ergo: resolutie speelt hier geen rol.
Bij een pixelbestand -zoals je maakt met PaintShop Pro of Adobe Photoshop- speelt de resolutie wel weer een rol: hoe meer pixels per inch, hoe hoger de resolutie... en hoe strakker het afgedrukte resultaat.
Maar beste Pierre, voor het formaat dat jij gaat gebruiken is een bestand met voldoende resolutie, dat je gemaakt hebt met PaintShop, meer dan voldoende. Eigenlijk heb je al het werk al gedaan.
Wèl ben ik nieuwsgierig hoe of je die decals gaat maken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #23 Gepost op: 29 juli 2014, 20:56:33 »
Knap gedaan Pierre. Zeer herkenbaar.
Ik hoop dat je een goeie printer hebt die de kleuren exact kunnen reproduceren.
Wim heeft gelijk (uiteraard!!). Vectorbestanden worden pas interessant bij hele grote afdrukken en dat is in jouw geval niet aan de orde.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Van Gend & Loos modellen.
« Reactie #24 Gepost op: 29 juli 2014, 21:33:12 »
Knap gedaan Pierre. Zeer herkenbaar.
Ik hoop dat je een goeie printer hebt die de kleuren exact kunnen reproduceren.
Wim heeft gelijk (uiteraard!!). Vectorbestanden worden pas interessant bij hele grote afdrukken en dat is in jouw geval niet aan de orde.

Ik heb een heel oud printertje Roel maar hij doet nog iedere keer z'n werk goed. Vanavond even wat proefafdrukjes gemaakt en de kleur oranje is me iets te fel. Verder zijn de afdrukken heel goed leesbaar. Ik moet nog even wat meer rommelen met het formaat en de kleur dus.






Update:

De cabine is helemaal geschuurd en raamstijltjes geplaatst. Ook heb ik een andere bumper gebogen omdat ik het vorig exemplaar veel te lomp vond. De stijltjes zien er ook nog wat zwaar uit zo zwart maar ik hoop dat ze na het schilderwerk wat minder opvallen. Zo niet … dan moet ik daar ook wat anders voor verzinnen.



Als ik de onderdelen allemaal op hun plaats zet om te kijken hoe het geheel er uit ziet vallen gelijk die lelijke veel te grote gouden velgen van de oplegger in het oog. Gelijk in de rommelbak maar even een paar fatsoenlijke velgen opgediept en op een passende as gezet.



Veel beter!




Wordt vervolgd .....
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/