Auteur Topic: bouw modelbaan wolvega  (gelezen 43191 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcel

  • Gast
Re: bouw modelbaan wolvega
« Reactie #50 Gepost op: 22 september 2014, 11:15:19 »
zo het station is af en de weg ligt er op nu de rest nog een keer deze week zal ik niet zoveel doen aangezien mijn vrouw en ik woensdag 10 jaar samen zijn volgende week weer wat doen dan maar  ;D






Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: bouw modelbaan wolvega
« Reactie #51 Gepost op: 22 september 2014, 11:48:01 »
Ziet er mooi uit je station Machel, en voordat ik het vergeet alvast gefeliciteerd met je feestdag woensdag :)

Heb je trouwens nog naar je webcam kunnen kijken, dat die link het bij jou zelf wel doet kan trouwens wel kloppen jij zit op de zelfde IP range als je webcam :)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: bouw modelbaan wolvega
« Reactie #52 Gepost op: 22 september 2014, 16:51:06 »
Hoi Marcel,

Je gaat ook als een speer, man. Je motto is waarschijnlijk: aanpakken. Maar het wordt een leuke baan.
En woensdag een gezellige dag.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

marcel

  • Gast
Re: bouw modelbaan wolvega
« Reactie #53 Gepost op: 23 september 2014, 08:32:01 »
ja opa ik heb nog naar de cam gekeken maar dat is nog niet zo makkelijk ben ik wel achter ik zal eens kijken naar een freeware programma waarmee het wel kan

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: bouw modelbaan wolvega
« Reactie #54 Gepost op: 23 september 2014, 09:36:04 »
Goed bezig Marcel. Nu de perrons nog een stuk verlengen. Enuhh .... gezellige dag morgen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: bouw modelbaan wolvega
« Reactie #55 Gepost op: 23 september 2014, 10:36:26 »
ja opa ik heb nog naar de cam gekeken maar dat is nog niet zo makkelijk ben ik wel achter ik zal eens kijken naar een freeware programma waarmee het wel kan

In jouw geval moet je eens zoeken naar "NAT" in je router, je moet namelijk een route erin opgeven naar die 8080 poort op de pc waar die webcam aan hangt en dan word als wij dat willen bekijken de link zoiets als http://jouw.ip.adres:8080 en dan kunnen we wel je webcam zien.
Niet naar mijn oplossing kijken, ik heb hier een paar honderd IP adressen vanwege mijn bedrijf. en dankzij mijn netwerk engeneer.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

marcel

  • Gast
Re: bouw modelbaan wolvega
« Reactie #56 Gepost op: 12 oktober 2014, 20:32:05 »
1 goede avond allen ik was even weg maar ben er weer en heb zeker niet stilgezeten.
ik heb een leuk kado van mijn vrouw gekregen een fontijn voor op de baan


deze is reeds klaar en werkend op de baan aanwezig. filmpje volgt nog


tevens heb ik deze bus op de kop kunnen tikken van preiser lijn 4 groningen de bus waar
ik in mijn jeugd regelmatig mee reisde.


tevens heb ik deze oplegger kaal gemaakt voor nieuwe opdruk.


hier is ie kaal en klaar voor de spuiter.


hier is ie onderweg naar de spuiter tevens rechts op de foto de fontijn te zien ;D

zo weer genoeg geupdated volgende keer een filmpje van de fontijn en foto`s van de trailer en misschien meer.


Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: bouw modelbaan wolvega
« Reactie #57 Gepost op: 12 oktober 2014, 20:35:23 »
Gezellig zo rond het fontein Marcel.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: bouw modelbaan wolvega
« Reactie #58 Gepost op: 12 oktober 2014, 20:42:20 »
bekend fonteintje Marcel.

bij mij staat dezelfde op het marktplein. Alleen moet het beeld er nog op bij mij.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: bouw modelbaan wolvega
« Reactie #59 Gepost op: 12 oktober 2014, 21:13:25 »
Leuk Marcel, zo langzaam aan begin je toch wel heel veel vorderingen te maken  8)
Groet,
Theo

marcel

  • Gast
Re: bouw modelbaan wolvega
« Reactie #60 Gepost op: 18 oktober 2014, 23:44:55 »
zo de trailer is terug van de spuiter tevens heb ik ook een filmpje gemaakt van de fontijn  :D








<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win"></a>
filmpje van de fontijn  ;D

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: bouw modelbaan wolvega
« Reactie #61 Gepost op: 19 oktober 2014, 09:06:55 »
Dat is een hele mooie trailer geworden zo Marcel, ook erg netjes gebeurt dat spuiten :)

Dan je fontein heb je daarmee geen last dat het spettert , naast het water bedoel ik dus uiteraard?
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: bouw modelbaan wolvega
« Reactie #62 Gepost op: 19 oktober 2014, 11:01:39 »
Zijn dit stickers, decals of is het echt gespoten Marcel? Zelf gedaan? Het is echt een schitterende oplegger geworden man. Klasse ;)

Eén klein ander dingetje: Probeer op je modelbaan zo weinig mogelijk glansverf te gebruiken. Of het moet een reden hebben zoals water en olie of zo. Je wegdek spiegelt nogal.  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: bouw modelbaan wolvega
« Reactie #63 Gepost op: 19 oktober 2014, 12:21:31 »
Je eigen trailers op de baan, hoe verzin je het  :) Het lijkt wel haast drukwerk en dat brengt me gelijk op een idee.
(zus werkt bij een relatiegeschenkendrukkerij.....)

Mooi.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: bouw modelbaan wolvega
« Reactie #64 Gepost op: 19 oktober 2014, 13:23:32 »
Vrachtwagen ziet er geweldig uit Marcel.

Wat Pierre zegt over je weg, los ik op door wat gips over de nog natte verf te strooien en vervolgens met een kwast met het verkeer meer over de weg te trekken.
Geen glans, en wat lichte en donkere plekken op de weg, net als in het echt.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: bouw modelbaan wolvega
« Reactie #65 Gepost op: 19 oktober 2014, 13:55:35 »
Zwart schuurpapier met een niet al te grove korrel, lijkt sprekend op asfalt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

marcel

  • Gast
Re: bouw modelbaan wolvega
« Reactie #66 Gepost op: 19 oktober 2014, 21:23:24 »
bedankt voor de reacties de decals heb ik zelf gemaakt en laten drukken op water decal papier kosten zijn er haast niet drukken zelf kost 4 euro per a4 tje en is met 1 min klaar  ;D

het gespetter heb ik weinig last van maar het mag wel wat minder het lijkt nu op een spuit geiser :P

de weg is een raar verhaal ik heb namelijk matte verf gekregen op steiger hout is het ook mat op mijn over gang ook maar op de mdf plaat glimt het als een spiegel. terzijne tijd zal ik het schuren en over doen

marcel

  • Gast
Re: bouw modelbaan wolvega
« Reactie #67 Gepost op: 29 november 2014, 00:08:01 »
Hallo allemaam hierbij maar eens weer een update. erg druk gehad en prive ook veel meegemaakt maar goed alles weer achter de rug en nu weer met een frisse neus verder. het schaduw station is van de baan was toch te lastig. heb weer diverse dingen gedaan waaronder de motor van de koploper vervangen,hierover ben ik nog niet tevreden. het plein bestraat en de weg geschuurd. en de pc voor de streaming van de cams in de stroom kast gebuwd. hierbij ook wat plaatjes geschoten ben nu bezig een denkende wissel van zijn hersenschudding af te helpen  :P


de computer in de centrale stroomkast


het plein is af


de treinen opgesteld


het gat is dicht en er is een opstelspoor aangeleg

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: bouw modelbaan wolvega
« Reactie #68 Gepost op: 29 november 2014, 10:09:22 »
Dat druk zijn kennen de meeste van ons wel Marcel, maar tussendoor heb je toch heel wat gedaan.
Het wordt steeds leuker bij je! ;)
Groet,
Theo

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: bouw modelbaan wolvega
« Reactie #69 Gepost op: 29 november 2014, 10:38:24 »
Toch lekker wat gedaan Marcel. straat is veel beter zo.

Helaas je cam werkt (nog) niet. :(
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

marcel

  • Gast
Re: bouw modelbaan wolvega
« Reactie #70 Gepost op: 29 november 2014, 12:44:23 »
De cam werkt wel maar nog niet goed hier wacht ik nog even mee aangezien we eerst ander internet krijgen ik ben zelf ook tevreden over de straat vandaag het schaduw station maar eens opruimen

marcel

  • Gast
Re: bouw modelbaan wolvega
« Reactie #71 Gepost op: 5 december 2014, 19:56:45 »
zo even weer een update van de baan bouw. aangezien ik niet meer naar beneden kon ivm ruimte gebrek ben ik maar omhoog gegaan
hieronder een paar foto`s  van de voortgang verder wat spulletjes erbij gehaald verder wil ik delen apart sturen met mijn trafo`s hierover later meer.






boven plaat in het gras


her er 3 sporen gemaakt vandaag heb ik de plaat geplaatst nu nog alles aansluiten

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: bouw modelbaan wolvega
« Reactie #72 Gepost op: 5 december 2014, 23:35:47 »
Zo is het Marcel, als je niet naar beneden kan ga je omhoog!
Maar loopt het niet te snel op zo? Op de foto lijkt het of je binnen anderhalve  meter op een centimeter of 10 zit....
Groet,
Theo

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: bouw modelbaan wolvega
« Reactie #73 Gepost op: 5 december 2014, 23:49:22 »
Theo als ik naar de maat van die lock kijk ernaast zou dat best eens kunnen kloppen ook :D

Maar MArcel, ook ik ben omhoog gegaan hoor, naar de zolder toe dus :D

Lekker doorgaan zo, al heb iknet als Theo mijn twijfels over de stijging :)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

marcel

  • Gast
Re: bouw modelbaan wolvega
« Reactie #74 Gepost op: 6 december 2014, 21:57:46 »
Hahaha ja op de foto lijkt het een flinke klim ik heb met scram het uitgemeten en kwam op 7cm per meter het is uiteindelijk 6cm per meter geworden heb al getest en gaat goed binnenkort een filmpje maken en plaatsen  :D