Auteur Topic: Reparatie en opknappen van verschillende locjes  (gelezen 36277 keer)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
    • Station Hoogbaan
Re: Reparatie en opknappen van verschillende locjes
« Reactie #100 Gepost op: 14 oktober 2018, 17:36:48 »
Precies Rob en Mark. Net kunnen is net genoeg. ;D

Ik wil later nog bij de DigiSpark kunnen zonder de hele handel weer te slopen en daarom laat ik hem uitsteken in de cabine zodat ik er zo een USB-contrastekker op kan zetten.

Om de DigiSpark met het printje te kunnen plaatsen heb ik het één en ander moeten weg zagen en kan ik de cabine en zo niet meer klemmen. Dit los ik op door een klein gaatje aan de bovenkant van de ketel te boren en er een klein verzonken parkertje in te zetten die ik zwart maak.

Het is maar goed dat ik vooraf een fotootje heb gemaakt van de linker en rechter kant van de loc … dit had ik anders niet allemaal weer een plaatsje kunnen geven zonder veel gepuzzel.

De verbinding tussen loc en tender was niet al te stabiel en ik heb er dus voor gekozen om dit op te lossen met een klein stekkertje uit een afgedankte computerkast.

Het eindresultaat is weer een prima loc.

-------------------------------------------------------------
Groet Pierre.

Ik heb een H0 (H0e) fantasie gelijkstroom baan begin 1970 en doe veel aan Scratchbuilding en Kitbashing. Ik ken geen rommel of meuk maar zie daarin alleen projecten.   ;D

Offline Robvd

• Super Modelspoorder
  • Denk aan morgen, doe vandaag.
« Reactie #101 Gepost op: 14 oktober 2018, 17:55:24 »
Wauw. Klasse, Pierre.
Niet alleen gerepareerd, maar ook netjes geluid ingebouwd! Ik vind dat zwartje randje om de DigiSpark aansluiting wel heel sjiek.
En met de kort gekoppelde tender zie je er straks niets van.
Rob

Ergens in West Duitsland rond 1970 / gelijkstroom analoog / kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met geluid aan boord van analoge treinen op basis van Arduino.

Offline mark mms

• Super Modelspoorder
« Reactie #102 Gepost op: 14 oktober 2018, 18:26:05 »
Klasse uitvoering.
Maar ik vind het wel humor dat de loc voor de bak Arduino en elektronica projecten staat.  ;)