Auteur Topic: Reparatie en opknappen van verschillende locjes  (gelezen 85095 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Reparatie en opknappen van verschillende locjes
« Reactie #75 Gepost op: 7 mei 2018, 13:11:10 »
Dank heren.

Inderdaad G.J. logo gaat nog weg. ;D Is voor later als ik niets meer te doen heb ::)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Reparatie en opknappen van verschillende locjes
« Reactie #76 Gepost op: 8 augustus 2018, 22:26:57 »
Merlin (Tri-ang) loc en Pullman wagons opknappen.

Ik heb nog een Tri-ang “Merlin” liggen en die is gewoon mooi van lelijkheid. Er moet nog wel het één en ander aan gebeuren voor dat hij weer inzetbaar is. Hij loopt echt waardeloos en is overal beschadigd. Heeft hele verkeerde koppelingen en de kleur bevalt me ook niet. Kortom …. een opknapproject! ;D



Ik heb ook nog een stammetje Pullman wagons van Tri-ang en hier probeer ik een compleet setje van te maken.



Eerst maar eens de “Merlin” uit elkaar halen. Er zit een verschrikkelijk “verlengsnoer” tussen de loc en tender. Dat kan ook anders denk ik zo. Ik haal het motortje uit elkaar en maak deze schoon in een badje met wat wasbenzine … laat hem goed drogen … en zet hem weer in elkaar met een drupje olie hier en daar.



Terwijl het motortje op de achtergrond de nodige testmeters maakt op de testbank schilder ik de loc in een onduidelijk kleurtje bruin. Ik moet natuurlijk weer eens wat anders. ::)





Ik fröbel de hele boel weer in elkaar en schilder gelijk het onderstel.



Morgen maar weer verder.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Reparatie en opknappen van verschillende locjes
« Reactie #77 Gepost op: 8 augustus 2018, 22:51:54 »
Jij vindt hem mooi van lelijkheid, maar eigenlijk vind ik ’m wel wat hebben. Die Duitsers bouwen een zwarte ketel op rode wielen en die Britten geven er tenminste nog een beetje flair aan.
Mooi werk!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Reparatie en opknappen van verschillende locjes
« Reactie #78 Gepost op: 9 augustus 2018, 11:45:47 »
Ik vind de nieuwe kleurstelling wel mooi geworden, Pierre.
En zie ik nou ruimte onder de kap voor een DigiSpark met speaker  ;D ?
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Reparatie en opknappen van verschillende locjes
« Reactie #79 Gepost op: 9 augustus 2018, 12:13:34 »
Dankjewel heren,

Volgens mij is er ruimte zat Rob. En die ga ik ook benutten voor geluid. ;D Helaas past er geen grote luidspreker onder de kap dus zal ik het met een kleine moeten doen. Dat is wel jammer. Het geluid met de grote is een stuk zwaarder.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Reparatie en opknappen van verschillende locjes
« Reactie #80 Gepost op: 9 augustus 2018, 20:29:54 »
Is er wel ruimte om twee kleine luidsprekertjes naast elkaar te plaatsen? Dat geeft namelijk ook het effect van een grotere luidspreker/
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Reparatie en opknappen van verschillende locjes
« Reactie #81 Gepost op: 10 augustus 2018, 09:53:59 »
Is er wel ruimte om twee kleine luidsprekertjes naast elkaar te plaatsen? Dat geeft namelijk ook het effect van een grotere luidspreker/

Daar ben ik mee aan het experimenteren Dirk. Er zit er al één in de cabine en ik probeer er ook één aan de onderkant te plaatsen boven de wielen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Reparatie en opknappen van verschillende locjes
« Reactie #82 Gepost op: 10 augustus 2018, 09:59:55 »
Pierre,
Als je 2 speakers gebruikt, zou ik ook voor elke speaker een transistor gebruiken. Dit om te voorkomen dat de transistor het niet trekt of te heet wordt. De basis van beide transistors kunnen dan gezamenlijk op de weerstand (die van pin 0 komt) De transistors worden dan gelijktijdig aangestuurd.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Reparatie en opknappen van verschillende locjes
« Reactie #83 Gepost op: 10 augustus 2018, 14:35:39 »
Het mooiste is om ze zo te plaatsen dat ze in elkaars verlengde liggen. Als je onverhoopt er eentje ondersteboven plaatst ten opzichte van de andere, sluit dan ook de beide draden op die luidspreker andersom aan. Zodat de membranen van de beide luidsprekers altijd tegelijk dezelfde beweging maken
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Reparatie en opknappen van verschillende locjes
« Reactie #84 Gepost op: 10 augustus 2018, 22:02:45 »
Dank voor de tips heren. Hou ik zeker in gedachten maar ... ik moet eerst nog zien of ik een 2e kwijt kan. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Reparatie en opknappen van verschillende locjes
« Reactie #85 Gepost op: 23 augustus 2018, 22:35:03 »
Update loc opknappen.:

De loc daar sloop ik een raampje uit zodat er een machinist in kan. Hiervoor moet de vloer een stukje omhoog Dat komt mooi uit omdat ik daar een stekkertje geplaatst heb voor stroomtoevoer naar de motor in de tender. Ook de stoker krijgt hier een plekje.



De tender wordt voorzien van echte stukjes kool.





Ik maak nog een kader op de tenderwand en verouder de boel een beetje (erg).



Ondertussen is aan de tender ook een “normale” koppeling gezet en voor op de loc twee buffers.





Weer een leuke loc klaar.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Reparatie en opknappen van verschillende locjes
« Reactie #86 Gepost op: 27 september 2018, 11:36:40 »
Ik heb een heel mooie Roco sneltreinlocomotief gekregen. De motor loopt slecht maar draait wel. Het beestje loopt dus erg slecht en schud behoorlijk met zijn kont. De wielen lopen regelmatig ook vast. De kennis waar ik hem van heb gekregen was met de wielen in de weer geweest en kreeg het zaakje niet meer voor elkaar. Was het spuugzat en vroeg of ik er nog wat in zag. Ja dus! En zo heb ik er weer een leuk nieuw project bij.
Ik wilde beginnen aan dit project maar liep me zwaar te ergeren aan een los stuk rails en een verschuivende rollenbank voor het testen van loc. Daar moet ik dus eerst maar wat aan doen. Ik had nog een bouwpakketje van een impulsbreedtebesturing over en daar heb ik een snelheidsregelaar van in elkaar gebakken. In een doosje gefrommeld en anderhalve meter rails op de werktafel gespijkerd. Ook de rollenbank er naast vastgeschroefd.





Nu kan ik beginnen.


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Reparatie en opknappen van verschillende locjes
« Reactie #87 Gepost op: 27 september 2018, 18:02:33 »
Da's inderdaad een mooie loc, Pierre.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je die niet wilt afschrijven en er je tanden in wilt zetten om 'm weer goed te maken.
Veel succes met het opkalefateren.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Reparatie en opknappen van verschillende locjes
« Reactie #88 Gepost op: 27 september 2018, 21:24:20 »
Leuke loc, zonde om deze af te schrijven.
Geeft ook veel voldoening als zo'n project lukt.

Succes met de wielen.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Reparatie en opknappen van verschillende locjes
« Reactie #89 Gepost op: 28 september 2018, 10:19:27 »
Dank heren,
Ik heb de tender uit elkaar gehaald en de motor schoon gemaakt. Deze loopt nu weer prima. Het grootste probleem zit dus echt in de wielen van de loc. Als je de loc met de hand over de rails heen en weer beweegt wiebelt deze en loopt soms vast. Daar ga ik nu mee aan de slag.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je die niet wilt afschrijven en er je tanden in wilt zetten om 'm weer goed te maken.
Leuke loc, zonde om deze af te schrijven.

Ik schrijf ook niets af  ... en dit gaat me gewoon lukken! (Hoop ik) 8)
 
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline NS1220

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 45
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
Re: Reparatie en opknappen van verschillende locjes
« Reactie #90 Gepost op: 28 september 2018, 20:03:55 »
Mooi project.
Is de quartering van de wielen wel goed?
Smering is ook belangrijk. Van elke loc met koppelstangen die ik heb staat in de manual dat de lagers altijd goed geolied moeten zijn.
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
Ik wil nog wel een keer iets in LGBschaal of 1:32 doen.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Reparatie en opknappen van verschillende locjes
« Reactie #91 Gepost op: 4 oktober 2018, 14:05:24 »
Ik ben vergeten om foto’s te maken met deze loc maar zal proberen te beschrijven wat ik zoal gedaan heb. Het draaiende gedeelte van de loc eens goed bekeken. Ik denk dat de loc in het verleden eens van de tafel is gevallen of dat iemand de loc gewoon heeft laten vallen of zo en de loc is als een kat weer op zijn wieltjes terecht gekomen.  In ieder geval is er een wiel krom en een wiel waarvan de buitenste ring scheef op de naaf zit. Ik heb alles uit elkaar gehaald en heb het kromme wiel weer recht gemaakt door hem warm te stoken en voorzichtig te buigen. (Van af hier beginnen de foto’s)

 

Dit is makkelijk beschreven maar ik heb er wel ruim een uur over gedaan om het wiel weer recht te krijgen. Iedere keer als ik gebogen had het schroevendraaiertje in de boormachine geklemd om te zien of het wieltje recht was. Het andere wiel met de scheve velg heb ik uit elkaar gehaald en de velg er weer recht op gezet. Gewoon geklemd tussen de bankschroef. Daarna er een drupje secondelijm tussen laten lopen. Dit wiel was dus een stuk gemakkelijker.



De zaak weer in elkaar gezet en de wielen afgesteld op 14,3 mm gemeten aan de binnenkant van de wielen. Deze maat had ik gemeten (op de enige rechte wielen) Dus ben er van uit gegaan dat dit de juiste maat was voor deze loc. Vooral het afstellen van de wielen t.o.v. de drijfstangen was nog een heel gevecht. Ik denk dat hier in het verleden de vast lopers iedere keer door werden veroorzaakt.





Ik zie op de foto dat ik ook een beetje buiten de lijntjes heb geverfd met de wielen. Er zit verf op verschillende plekken van het loopvlak.
Ik heb het onderstel ook gelijk maar een klein beetje vuiler gemaakt. Maar niet te veel.

 

De loc ligt nu zover uit elkaar dat ik er gelijk maar een beetje geluid in wil stoppen maar dat is weer een volgend probleem. Ondanks dat het een heel grote loc is kan ik nergens wat elektronica in frommelen. De tender is alleen maar motor en gewicht dus zal het toch in de loc zelf moeten.

 

Er moet dan nog veel meer gesloopt worden.





En de zaag er in dan maar …





En nog een keer …



Eindelijk … sesam open u!






Wordt vervolgd ….


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Reparatie en opknappen van verschillende locjes
« Reactie #92 Gepost op: 4 oktober 2018, 19:37:28 »
Kijk, dit vind ik nou het betere priegelwerk (ander woord voor fijnmechanica). Top klus. Ben jaloers op je horlogemaker kwaliteiten.
Verder probeer ik uit de foto's te achterhalen hoe je de loc open gezaagd heb. Bij mij ligt ook nog een Roco stomer die is volgeplemd met lood die ik niet open krijg...


rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Reparatie en opknappen van verschillende locjes
« Reactie #93 Gepost op: 4 oktober 2018, 20:26:52 »
Best dapper om zo een lok aan te pakken.
Ik blijf het volgen.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Reparatie en opknappen van verschillende locjes
« Reactie #94 Gepost op: 6 oktober 2018, 07:41:26 »
Dankjewel Mark en Rob :)



Normaal gesproken zit er een lip in dit gat Rob ...



... die je met een schroevendraaier opzij kan duwen. Dan kan je de onderkant van de ketel met een beetje pielen vanaf de voorkant er uit klappen.



Helaas was bij mij de loc al eens open gemaakt geweest en om de één of andere reden deze lip afgebroken. Daarom was de voor en achterkant vastgezet met lijm en moest ik gaan zagen.



Het achterste stukje wat ik er uitgezaagd heb was misschien niet helemaal nodig om de onderkant er uit te halen maar wel een stuk makkelijker met plaatsen van de DigiSpark en zo. Bovendien wil ik daar het luidsprekertje plaatsen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Reparatie en opknappen van verschillende locjes
« Reactie #95 Gepost op: 6 oktober 2018, 12:39:43 »
@Pierre jij bent vroeg uit de veren! Het is vandaag zaterdag!  :o
Weer een mooi project. Ik schrijf niet altijd wat, maar ik volg je op de voet.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Reparatie en opknappen van verschillende locjes
« Reactie #96 Gepost op: 6 oktober 2018, 15:13:11 »
Dank, Pierre, voor deze tip.

Normaal gesproken zit er een lip in dit gat Rob ...



... die je met een schroevendraaier opzij kan duwen. Dan kan je de onderkant van de ketel met een beetje pielen vanaf de voorkant er uit klappen.

Op m'n Roco BR57 zat vooraan inderdaad een lipje waarmee de loop-rand van de ketel losgemaakt kan worden en dan kon de onderkant van de ketel er af met twee lipjes voor en achter.




Nu had ik vanmorgen net besloten het geluid-project maar eens af te ronden en andere dingen te gaan doen. Maar nu ligt daar die BR57...  :-\

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Reparatie en opknappen van verschillende locjes
« Reactie #97 Gepost op: 6 oktober 2018, 16:51:22 »
@Pierre jij bent vroeg uit de veren! Het is vandaag zaterdag!  :o

Ja Wim ... meestal vroeg er uit en laat er in ha..ha. Dan heb je wat aan je dag. Slapen is zonde van de tijd. Ik heb elke dag weer zoveel leuke dingen te doen.

Nu had ik vanmorgen net besloten het geluid-project maar eens af te ronden en andere dingen te gaan doen. Maar nu ligt daar die BR57...  :-\

Ach ja Rob ... zo blijf je lekker bezig. Ik moet eerlijk zeggen dat dit project ook niet helemaal de bedoeling was maar ik kreeg deze loc. Als ik hem weg leg komt en voorlopig niets meer van bovendien het project leek me wel interessant. En dat is het ook. Allemaal nieuwe dingen die ik nog nooit gedaan heb. ;D 




Eens kijken of ik in de (kleine) gewonnen ruimte een beetje geluid kan proppen. Ik heb aan de DigiSpark een klein stukje print gelijmd van 3,5 x 1,5 cm en dan hou ik ongeveer een stukje van 2,5 x 1,5 cm over om de componenten op te fröbelen. Aan de onderkant moet dan het luidsprekertje komen. Moet net kunnen allemaal. :)







Het past maar net.








Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Reparatie en opknappen van verschillende locjes
« Reactie #98 Gepost op: 7 oktober 2018, 21:15:53 »
Netjes gemaakt, Pierre.
Het past maar net = maar het past (net). En da's genoeg, toch?
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Reparatie en opknappen van verschillende locjes
« Reactie #99 Gepost op: 7 oktober 2018, 21:41:37 »
Net is net genoeg, toch?
Maar wat een gepriegel.