Auteur Topic: Reparatie en opknappen van verschillende locjes  (gelezen 33528 keer)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
    • Station Hoogbaan
Re: Reparatie en opknappen van verschillende locjes
« Reactie #75 Gepost op: 7 mei 2018, 13:11:10 »
Dank heren.

Inderdaad G.J. logo gaat nog weg. ;D Is voor later als ik niets meer te doen heb ::)
Groet Pierre.

Ik heb een H0 (H0e) fantasie gelijkstroom baan begin 1970 en doe veel aan Scratchbuilding en Kitbashing. Ik ken geen rommel of meuk maar zie daarin alleen projecten.   ;D

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Station Hoogbaan
« Reactie #76 Gepost op: 8 augustus 2018, 22:26:57 »
Merlin (Tri-ang) loc en Pullman wagons opknappen.

Ik heb nog een Tri-ang “Merlin” liggen en die is gewoon mooi van lelijkheid. Er moet nog wel het één en ander aan gebeuren voor dat hij weer inzetbaar is. Hij loopt echt waardeloos en is overal beschadigd. Heeft hele verkeerde koppelingen en de kleur bevalt me ook niet. Kortom …. een opknapproject! ;D

Ik heb ook nog een stammetje Pullman wagons van Tri-ang en hier probeer ik een compleet setje van te maken.

Eerst maar eens de “Merlin” uit elkaar halen. Er zit een verschrikkelijk “verlengsnoer” tussen de loc en tender. Dat kan ook anders denk ik zo. Ik haal het motortje uit elkaar en maak deze schoon in een badje met wat wasbenzine … laat hem goed drogen … en zet hem weer in elkaar met een drupje olie hier en daar.

Terwijl het motortje op de achtergrond de nodige testmeters maakt op de testbank schilder ik de loc in een onduidelijk kleurtje bruin. Ik moet natuurlijk weer eens wat anders. ::)

Ik fröbel de hele boel weer in elkaar en schilder gelijk het onderstel.

Morgen maar weer verder.
Groet Pierre.

Ik heb een H0 (H0e) fantasie gelijkstroom baan begin 1970 en doe veel aan Scratchbuilding en Kitbashing. Ik ken geen rommel of meuk maar zie daarin alleen projecten.   ;D

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Villa Volta
« Reactie #77 Gepost op: 8 augustus 2018, 22:51:54 »
Jij vindt hem mooi van lelijkheid, maar eigenlijk vind ik ’m wel wat hebben. Die Duitsers bouwen een zwarte ketel op rode wielen en die Britten geven er tenminste nog een beetje flair aan.
Mooi werk!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en On30 • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (On30) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Offline Robvd

• Super Modelspoorder
  • Denk aan morgen, doe vandaag.
« Reactie #78 Gepost op: 9 augustus 2018, 11:45:47 »
Ik vind de nieuwe kleurstelling wel mooi geworden, Pierre.
En zie ik nou ruimte onder de kap voor een DigiSpark met speaker  ;D ?
Rob
Ergens in West Duitsland rond 1970 / gelijkstroom analoog / kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met geluid aan boord van analoge treinen op basis van Arduino.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Station Hoogbaan
« Reactie #79 Gepost op: 9 augustus 2018, 12:13:34 »
Dankjewel heren,

Volgens mij is er ruimte zat Rob. En die ga ik ook benutten voor geluid. ;D Helaas past er geen grote luidspreker onder de kap dus zal ik het met een kleine moeten doen. Dat is wel jammer. Het geluid met de grote is een stuk zwaarder.
Groet Pierre.

Offline Dirk T

• Super Modelspoorder
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
« Reactie #80 Gepost op: 9 augustus 2018, 20:29:54 »
Is er wel ruimte om twee kleine luidsprekertjes naast elkaar te plaatsen? Dat geeft namelijk ook het effect van een grotere luidspreker/
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Station Hoogbaan
« Reactie #81 Gepost op: 10 augustus 2018, 09:53:59 »
Is er wel ruimte om twee kleine luidsprekertjes naast elkaar te plaatsen? Dat geeft namelijk ook het effect van een grotere luidspreker/

Daar ben ik mee aan het experimenteren Dirk. Er zit er al één in de cabine en ik probeer er ook één aan de onderkant te plaatsen boven de wielen.
Groet Pierre.

Offline Robvd

• Super Modelspoorder
  • Denk aan morgen, doe vandaag.
« Reactie #82 Gepost op: 10 augustus 2018, 09:59:55 »
Pierre,
Als je 2 speakers gebruikt, zou ik ook voor elke speaker een transistor gebruiken. Dit om te voorkomen dat de transistor het niet trekt of te heet wordt. De basis van beide transistors kunnen dan gezamenlijk op de weerstand (die van pin 0 komt) De transistors worden dan gelijktijdig aangestuurd.
Rob
Ergens in West Duitsland rond 1970 / gelijkstroom analoog / kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met geluid aan boord van analoge treinen op basis van Arduino.

Offline Dirk T

• Super Modelspoorder
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
« Reactie #83 Gepost op: 10 augustus 2018, 14:35:39 »
Het mooiste is om ze zo te plaatsen dat ze in elkaars verlengde liggen. Als je onverhoopt er eentje ondersteboven plaatst ten opzichte van de andere, sluit dan ook de beide draden op die luidspreker andersom aan. Zodat de membranen van de beide luidsprekers altijd tegelijk dezelfde beweging maken
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Station Hoogbaan
« Reactie #84 Gepost op: 10 augustus 2018, 22:02:45 »
Dank voor de tips heren. Hou ik zeker in gedachten maar ... ik moet eerst nog zien of ik een 2e kwijt kan. ;)
Groet Pierre.