Auteur Topic: Märklin 3102 BR 53 001 van analoog naar digitaal  (gelezen 8897 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bob en Pieter

  • Gast
Märklin 3102 BR 53 001 van analoog naar digitaal
« Gepost op: 7 mei 2014, 20:24:26 »
Dag vrienden,

Wij zijn net de gelukkige eigenaar van onze droomtrein de BR 53 001 geworden.. Nu willen we deze digitaal laten rijden. Wie weet wat hier de beste optie is?

Welke decoders zijn er en hoe moeilijk is het om deze in te bouwen? Zijn er ook bedrijfjes die dit tegen een schappelijke prijs doen?

Wij horen graag van jullie.

Groet,
Bob en Pieter,

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Märklin 3102 BR 53 001 van analoog naar digitaal
« Reactie #1 Gepost op: 7 mei 2014, 22:13:22 »
Beste Bob en Pieter,

Er is een goede kennis van mij die in Waterland woont, die geeft een training bij hem thuis hoe loks te digitaliseren, zie o.a. http://forum.3rail.nl/index.php?topic=21897.0 , Teunis is ook actief op dit forum (dacht ik), anders even via de link reageren.

Zelf leren hoe te digitaliseren is efficiënter als het steeds laten doen, daarnaast zal hij zijn baan laten zien en e.e.a. vertellen over digitaliseren en automatiseren.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline teunistreinen

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 87
  • Geslacht: Man
    • Raptorforum voor en door gebruikers van de Raptor
Re: Märklin 3102 BR 53 001 van analoog naar digitaal
« Reactie #2 Gepost op: 7 mei 2014, 22:20:43 »
Beste Bob en Pieter

Anne bedoelt mij. Ik ben net thuis van een avondje digitaal uitleggen bij mensen aan huis.
Ik zal je een link geven naar het 3rail forum, waarin mensen die bij mij een cursus hebben gevolgd.

Als jullie daar voor voelen dan kunnen we een afspraak maken. Het is bij mij aan huis in Landsmeer.

Als jullie het vervelend vinden de lok zelf om te bouwen of als jullie helemaal niet willen leren hoe een lok om te bouwen dan wil ik dat voor je doen.
Ik vraag 10,00 v oor het ombouwen van de lok.
Verder de onderdelen die nodig zijn voor de ombouw kan je bij mij bestellen en kopen.

Ik hoor van jullie'

groeten van teunis

De link naar 3rail forum minicursus:klik hier
Marklin M-rails, ca 100 electr.wissels, ca 50 loks met 60902 of ESU. Bestuurd door Trainbrain, Koploper en nu Raptor. Zelfbouw van EDITS wissel- en schakeldecoders, boosters en terugmelders. Zelfbouw van Viessman lichtseinen, LDT seindecoders en Boosters.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Märklin 3102 BR 53 001 van analoog naar digitaal
« Reactie #3 Gepost op: 7 mei 2014, 22:28:09 »
Oei dit interesseert mij dermate, ik heb nog enkele loc's ( big boy ) die van wat digitale zaken moeten worden voorzien, hopelijk kan ik dat zelf, maar eventuele uitbesteding is ook leuk, kan ik doorgaan met de baan neerleggen.
 
Ik houdeze draad in de gaten.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Bob en Pieter

  • Gast
Re: Märklin 3102 BR 53 001 van analoog naar digitaal
« Reactie #4 Gepost op: 7 mei 2014, 22:43:15 »
Dag Teunis..;-)

Ik maak graag gebruik van je aanbod om te helpen, misschien kunnen we het samen doen... Ik wil je alleen misschien ten overvloede,wel even van te voren waarschuwen. Het gaat hier om de Marklin 3102..BR 53 001 met dubbele stoomfunctie. Heel graag wil ik deze functies ook gebruiken en dit schijnt niet zomaar even iets te zijn. Tevens wil ik hier, zoals is voorgesteld eerst een  motor ombouw set 60941 in plaatsen. Verder zag ik ook nog mooie extra verlichting en een soort geluidsdecoder.. Ik ben alleen nog niet goed genoeg ingelezen om de juiste keuzes te maken..

Kortom het is niet echt een trein om mee te starten, maar het is een trein die te mooi is om niet te upgraden en te digitaliseren....
Als je ondanks dit bovenstaande het alsnog samen met me wilt proberen gaan we er gewoon voor..:-)
Misschien dat je me ook , als je wilt, me met de keuzes kan adviseren? Welke decoders voor aansturen, sound en rook?


Offline teunistreinen

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 87
  • Geslacht: Man
    • Raptorforum voor en door gebruikers van de Raptor
Re: Märklin 3102 BR 53 001 van analoog naar digitaal
« Reactie #5 Gepost op: 7 mei 2014, 22:50:54 »
Hoi Bob en Pieter

Morgen zal ik uitgebreider reageren, het is nu bedtijd voor me, de wekker gaat om 05.30

Alvast bedankt voor de interesse

groeten van teunis

Marklin M-rails, ca 100 electr.wissels, ca 50 loks met 60902 of ESU. Bestuurd door Trainbrain, Koploper en nu Raptor. Zelfbouw van EDITS wissel- en schakeldecoders, boosters en terugmelders. Zelfbouw van Viessman lichtseinen, LDT seindecoders en Boosters.

Offline teunistreinen

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 87
  • Geslacht: Man
    • Raptorforum voor en door gebruikers van de Raptor
Re: Märklin 3102 BR 53 001 van analoog naar digitaal
« Reactie #6 Gepost op: 7 mei 2014, 22:52:48 »
Oei dit interesseert mij dermate, ik heb nog enkele loc's ( big boy ) die van wat digitale zaken moeten worden voorzien, hopelijk kan ik dat zelf, maar eventuele uitbesteding is ook leuk, kan ik doorgaan met de baan neerleggen.
 
Ik houdeze draad in de gaten.

Beste Opa ............

Mocht je interesse hebben je mag ook een afspraak maken voor een minicursus of ik wil je helpen met de digitale ombouw. Laat maar horen
\
groeten van teunis
Marklin M-rails, ca 100 electr.wissels, ca 50 loks met 60902 of ESU. Bestuurd door Trainbrain, Koploper en nu Raptor. Zelfbouw van EDITS wissel- en schakeldecoders, boosters en terugmelders. Zelfbouw van Viessman lichtseinen, LDT seindecoders en Boosters.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Märklin 3102 BR 53 001 van analoog naar digitaal
« Reactie #7 Gepost op: 8 mei 2014, 12:38:31 »
HAllo teunis, je gaat van me horen als ik eraan toe ben hier met de baan.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Bob en Pieter

  • Gast
Re: Märklin 3102 BR 53 001 van analoog naar digitaal
« Reactie #8 Gepost op: 10 mei 2014, 08:32:53 »
Dag Teunis,

Ik maak geen gebruik van je aanbod. Ik ben niet technisch genoeg. Ik laat de trein ombouwen door wapstad. Fijne lui en mooie winkel. Kunnen ze ook wat eraan verdienen en ik heb garantie..:-)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Märklin 3102 BR 53 001 van analoog naar digitaal
« Reactie #9 Gepost op: 10 mei 2014, 11:49:11 »
Wapstad, ik ken die zaak nog toen ze in de wapserveenstraat zaten in den haag, ik woonde daar als kind om de hoek namelijk.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Märklin 3102 BR 53 001 van analoog naar digitaal
« Reactie #10 Gepost op: 10 mei 2014, 13:28:26 »
Wapstad, ik ken die zaak nog toen ze in de wapserveenstraat zaten in den haag, ik woonde daar als kind om de hoek namelijk.

Daarna zijn ze nog twee keer verhuist Hans. Ik kom er ook wel eens. Liever ga ik naar De Houtloods. De zelfde eigenaar maar da's voor mij een stuk dichterbij en ze hebben daar ook gebruikt spul. Daar hou ik wel van ;D en ze helpen je daar beter.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Märklin 3102 BR 53 001 van analoog naar digitaal
« Reactie #11 Gepost op: 10 mei 2014, 14:42:14 »
zeg Pierre misschien ken jij dit zaakje nog wel, bestaat trouwens niet meer, zat vroeger op het spui richting rijswijkse plein, was echt een oude rotzooi toko toen :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Märklin 3102 BR 53 001 van analoog naar digitaal
« Reactie #12 Gepost op: 10 mei 2014, 20:35:40 »
Ken ik zeker nog Hans ... daar heb ik mijn voor mijn zakgeld mijn eerste huisjes gekocht.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/