Auteur Topic: aansluiten m rail wissels op marklin my world  (gelezen 9657 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bob en Pieter

  • Gast
aansluiten m rail wissels op marklin my world
« Gepost op: 6 mei 2014, 10:11:06 »
Goedemorgen allemaal,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb een baan van marklin met m rails en allemaal elektrische wissels. Ik heb een extra transformator van marklin. De baan gaat via het mij world systeem met de grijze afstandbediening en infrarood.

De m rails is aangesloten is aangesloten via een overgangsrail van marklin.

Ik weet nu alleen niet goed hoe ik de wissels analoog moet aansluiten. Of ze schakelen heel langzaam, of ze schakelen snel, maar dan brand het lampje niet meer.

Weet iemand wat er hier mis gaat?

Groet,
Bob

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: aansluiten m rail wissels op marklin my world
« Reactie #1 Gepost op: 6 mei 2014, 20:41:53 »
Beste Bob,

Ik begrijp dat je rijdt op het my world systeem en de wissel wilt schakelen via de transformator, via drukknopjes of zo, correct?

Zo ja, dan zit je probleem, denk ik, in de wisselverlichting, die zit bij M-wissels ook verbonden met de rails, als je die 100% isoleert dan is het probleem opgelost denk ik, maar of dat kan met M-wissels weet ik niet.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Bob en Pieter

  • Gast
Re: aansluiten m rail wissels op marklin my world
« Reactie #2 Gepost op: 7 mei 2014, 13:01:41 »
Oke, Dat snap ik. Dan moet ik dus waarschijnlijk de verlichting loskoppelen en afzonderlijk aansluiten?

Dat wordt een pittig klusje...:-(



Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: aansluiten m rail wissels op marklin my world
« Reactie #3 Gepost op: 7 mei 2014, 22:08:11 »
Beste Bob en Pieter,

Je kunt als eerste test ook van één wissel even het lampje er uit halen, werkt het schakelen dan wel goed, dan zullen jullie aan het werk moeten (of de lampjes er uit houden)

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Bob en Pieter

  • Gast
Re: aansluiten m rail wissels op marklin my world
« Reactie #4 Gepost op: 7 mei 2014, 22:48:12 »
Hoi Anne W,

De wissels schakelen prima via de trafo. Alleen het lampje brand niet. Als je echter de wissels niet aansluit op de trafo kan je de lampjes wel laten branden via de baan.

Lampjes is wel echt de kers op de taart..:-)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: aansluiten m rail wissels op marklin my world
« Reactie #5 Gepost op: 7 mei 2014, 23:32:31 »
Dus als jullie taart met kersen willen hebben dan het lampje geheel isoleren van de rails, ik zag dat jullie op het 3-rail forum ook actief zijn, jullie zouden de vraag daar ook kunnen stellen, ik weet dat er een groot aantal M-rails gebruikers actief is.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Bob en Pieter

  • Gast
Re: aansluiten m rail wissels op marklin my world
« Reactie #6 Gepost op: 10 mei 2014, 08:36:25 »
Ik wil het oplossen met m83 wisseldecoders. Volgens werkt het lampje dan wel en kan ik het schakelen met mobile station 2. Lijkt jullie dit een goede mogelijkheid?

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: aansluiten m rail wissels op marklin my world
« Reactie #7 Gepost op: 10 mei 2014, 10:13:44 »
Beste Bob en Pieter,

Ja hoor, dat is een uitbreiding, digitaliseert alles en dan is er geen probleem meer, let goed op bij de aankoop van het MS, het moet een Mobile Station 2 zijn en als jullie hem in een winkel kopen, vraag dan even of ze hem de laatste update hebben gegeven.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Bob en Pieter

  • Gast
Re: aansluiten m rail wissels op marklin my world
« Reactie #8 Gepost op: 10 mei 2014, 13:35:28 »
super goed, bedankt voor de info..

Bob en Pieter

  • Gast
Re: aansluiten m rail wissels op marklin my world
« Reactie #9 Gepost op: 11 mei 2014, 13:16:17 »
Laatste update zit erop. Ik krijg er ook een aansluitbox bij. Kan je die gewoon op de oude m rails aansluiten of moet je ook iets speciaals tussen zetten?

Station_Dooiland

  • Gast
Re: aansluiten m rail wissels op marklin my world
« Reactie #10 Gepost op: 12 september 2014, 10:43:16 »
Dag Bob,

Ik zie sinds je laatste bijdrage in mei, nog geen response? Ook niet van jezelf?!

Ik neem aan dat je met de aansluitbox de 60113 bedoeld waarop enerzijds de MS2 (of meerdere) aangeslote wordt. Een anderzijds er met een rode en bruine draad naar de baan kan worden verbonden. Mocht je verwijzen naar zgn. 'ontstoorders', die moet je niet gebruiken in de digitale wereld, niet leuk voor het digitale signaal.

Groeten,

Jan