Auteur Topic: Vuilniswagen  (gelezen 3756 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Vuilniswagen
« Gepost op: 3 mei 2014, 21:58:43 »

Op de vrijmarkt ben ik een speelgoed vuilniswagentje tegen gekomen. Het is veel te nieuw en heeft zelfs getint glas. Ik ben van plan daar een bruikbaar vuilnisautootje van te maken. Ik gebruik alleen de bak die ik op een ouder (oostblok) onderstel ga zetten. Plaatjes zeggen meer dan woorden dus hier komt het miniprojectje.



















Nog niet helemaal droog dus glimt nog een beetje maar toch ….



Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Vuilniswagen
« Reactie #1 Gepost op: 3 mei 2014, 22:58:49 »
foto's zeggen inderdaad meer als woorden.
Dat je van zo'n prutje van de rommelmarkt, weer zo iets suppers weet te maken.

geweldig
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Vuilniswagen
« Reactie #2 Gepost op: 4 mei 2014, 08:54:34 »
Dat je van zo'n prutje van de rommelmarkt, weer zo iets suppers weet te maken.

Dat is nou de hobby; van "afval" toch iets moois maken. Schitterend!!!!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Vuilniswagen
« Reactie #3 Gepost op: 4 mei 2014, 10:50:54 »
Negen van de tien modelbouwers zien hier geen brood in en laten zo'n speeltje links liggen. Maar het heeft natuurlijk alles te maken met het zien van de mogelijkheden. Toen je dit autootje zag liggen, had je natuurlijk allang in je hoofd wat je er mee zou gaan doen.
Knap werk!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Vuilniswagen
« Reactie #4 Gepost op: 4 mei 2014, 11:05:03 »
Dank je jongens ... maar hij is nog niet helemaal klaar. Nog een beetje vervuilen en wat vuilnis er in. Bovendien moet ik nog wat poppetjes schilderen die er bij kunnen lopen. ;D

Ik heb nog een projectje in mijn hoofd met een ander speeltje wat ik op de vrijmarkt vond maar dat is een verassing voor later. :P Eerst kijken of het lukt wat ik wil.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Vuilniswagen
« Reactie #5 Gepost op: 4 mei 2014, 11:39:21 »
Eerst kijken of het lukt wat ik wil.
Je mag best ook wel projectjes laten zien die totaal mislukken. Dat doe ik ook.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Vuilniswagen
« Reactie #6 Gepost op: 4 mei 2014, 16:00:05 »



Eerst kijken of het lukt wat ik wil.
Je mag best ook wel projectjes laten zien die totaal mislukken. Dat doe ik ook.  ;)

Ben ik met je eens Wim. Daar heb ik ook geen moeite mee maar ik weet niet of wat ik wil ook werkelijk te realiseren is met dit stukje speelgoed. Ik kom er zeker nog op terug als ik er aan ga beginnen. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Vuilniswagen
« Reactie #7 Gepost op: 4 mei 2014, 18:12:46 »
Ik wacht vol spanning af.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Vuilniswagen
« Reactie #8 Gepost op: 4 mei 2014, 19:31:06 »
Weer mooi opgeknapt Pierre!
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel