Auteur Topic: Booster vraag  (gelezen 2935 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Booster vraag
« Gepost op: 7 april 2014, 16:41:30 »
Ik zit me al even te bedenken hoe het verhaal met boosters in elkaar steekt.\

Als ik het goed heb moet je je baan voor elke booster verdelen, dus elke booster krijgt en deel van je baan om van stroom te voorzien.

Hoe gaat die dan met het digitale signaal als ik mijn baan in 3 of 4 delen moet verdelen ?
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Booster vraag
« Reactie #1 Gepost op: 7 april 2014, 22:29:18 »
Aanbeveling: neem boosters van hetzelfde merk en type en ook transformatoren met dezelfde specificaties, daarnaast kan het geen kwaad als je de eventuele interne booster van de centrale niet gebruikt voor de rijstroom maar alleen voor de wissel- en schakeldecoders.

Afhankelijk van de stroomvraag dien je de baan in te delen in secties zodanig dat per sectie de stroomvraag nooit hoger kan zijn als de booster van die sectie kan leveren.

De booster krijgt zijn te versterken ( te boosten) digitale signaal meestal rechtstreeks van de centrale, dus niet van de eventuele interne booster van de centrale, de boosters hebben een ingang voor dit signaal en ook weer een uitgang voor de volgende booster enzovoorts (bij de LDT DB2 booster zijn deze in- en uitgangen op de print gewoon met elkaar verbonden, dus kun je de uitgang ook als ingang gebruiken.....).

Tot zover, er zijn natuurlijk in de modelspoorwereld allemachtig veel variaties, ik zie de volgende vragen wel komen.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Booster vraag
« Reactie #2 Gepost op: 8 april 2014, 09:29:11 »
Anne bedankt voor de uitleg, ik zal eens op de website van me centrale gaan kijken, ik weet nu tenminste waar het digitale signaal heengaat.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.