Auteur Topic: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)  (gelezen 100293 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #375 Gepost op: 10 november 2014, 22:46:06 »
...en erg snel gedaan.

Dank.

Alleen dat vliegertje van een Duits kindje kapotmaken en afpakken dat vrolijk aan het vliegeren was. Tsja Pierre, daar moet je natuurlijk zelf zien uit te komen.  ::)

Ik moest 'm wel eerst kapot maken anders nam hij dat vliegertje zelf weer mee naar huis.  :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #376 Gepost op: 10 november 2014, 23:31:03 »
Het is een mooie paal geworden, Pierre. Lijkt weinig werk en in elk geval voor weinig geld.
Denk je dat we @Rick eropuit moeten sturen om voor @Semantha wat van die lantarenpalen te scoren? Ik denk dat-ie een goede beurt zou maken.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #377 Gepost op: 11 november 2014, 18:39:58 »
Semantha is zelf al langs de kruidvat geweest. Dus Rick kan zo geen goede beurt meer maken
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #378 Gepost op: 11 november 2014, 18:55:39 »
Dat is nou weer jammer Rick. Wij mannen (lees echte kerels) zijn gewoon niet zo snel!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #379 Gepost op: 11 november 2014, 21:54:36 »
Semantha is zelf al langs de kruidvat geweest. Dus Rick kan zo geen goede beurt meer maken

Ach Rick ... als ze straks weer mooi in het kerstdorp staan te branden heb je toch ook weer een goede beurt gemaakt lijkt me. ;D






Vanavond de andere vijf lantaarnpaaltjes in elkaar geknutseld zodat het setje nu compleet is. Ik heb alle paaltjes getest en er gelijk een weerstandje aan gebakken.







Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #380 Gepost op: 11 november 2014, 22:03:40 »
Tsja, wat kan ik zeggen: een kortlopend projectje, strakke actie, ziet er fraai uit! En dat voor nog geen zes euro handel!
En je gebruikt verf die tenminste mat opdroogt!.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #381 Gepost op: 11 november 2014, 22:25:11 »
Ik gebruik alleen maar matte verf Wim. Glans ziet er meestal nogal onwerkelijk uit.

Deze verf stond nog op mijn werkblad van de ophaalbrug dus ik dacht ach ... waarom niet ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #382 Gepost op: 11 november 2014, 22:27:39 »
Als ik dan die gekochte dingen hier zie liggen en deze palen nu zie, dan zijn ze toch wel weer een heel stuk realistischer geworden.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #383 Gepost op: 11 november 2014, 22:30:19 »
Ik gebruik alleen maar matte verf Wim. Glans ziet er meestal nogal onwerkelijk uit.
Ik gebruik ook alleen maar matte verf. Ik roer me een ongeluk in die Revell-potjes en dan droogt het toch zijdeglans op. Met Humbrol heb ik daar nooit last van.  :(
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #384 Gepost op: 27 mei 2020, 17:08:37 »
Pierre

Wat'n draad!!!

Ik heb met heel veel plezier alle 16 pagina's gekeken en vond heel wat leuke werk gedaan.
Nu ben ik zeer nieuwsgierig naar jouw andere bannen. Waar kan ik wat erover zien?

Oh, ja, ik ken de forum nog niet goed en zag een 'Say thanks' optie dat ik automatisch begon te gebruiken zoals de Facebook 'Likes'  en dan ineens wist het niet zeker en... Nou, ik ga Wim lastig vallen voor uitleeg maar als ik wat  anders ermee gedaan heb was niet mijn bedoeling.

in iedere geval je heb nu een nieuwe volger.

Daniel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #385 Gepost op: 27 mei 2020, 17:49:14 »
Waar kan ik wat erover zien?
Er zijn in elk geval twee meest bezochte topics waar je van iedereen zijn of haar werk kunt bekijken:
Bouw modelbaan en Eigen bouwprojecten
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #386 Gepost op: 27 mei 2020, 18:43:47 »
Bedankt Wim.

Maar dat wordt wel zoeken.

(Ik ben lui en verwachtte een directe link.)


Zorro

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #387 Gepost op: 27 mei 2020, 19:12:26 »
Dank je wel Daniel. Ik heb nog een H0 baan  http://www.h0modelspoor.nl/index.php?topic=2376.0 en sinds kort ook een N baantje maar daar is nog niet zo veel op gebouwd. Ben ik mee bezig. Verder moet je maar kijken. Alles waar Pierre voor staat is mijn geknutsel. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #388 Gepost op: 27 mei 2020, 19:15:28 »
Bedsankt Wim.
Maar dat wordt wel zoeken.
(Ik ben lui en verwachtte een directe link.)
Nou @Zorro, Je bent een beste kerel en ook mooi dat je er bent, maar Google is not my middle name.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: Daniel Caso

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's diorama 1/22,5 (LGB)
« Reactie #389 Gepost op: 28 mei 2020, 08:15:33 »
Bedankt Pierre.

  :o Van 1/22 naar 1/160...???!!!  :-X


Ik ga in de tegenovergestelde richting maar alleen omdat mijn ogen me dwingen!

Ik droom er nog vaak van om een ​​baan te bouwen in H0e maar als ik een stuk spoor in handen heb moet twee keer kijken om zeker te zijn dat geen monorail si...!!!  :'(

Als je vandaag geen nieuwe berichten van mij ziet, komt dat omdat die links van jou me niet laten gaan.


Daniel