Auteur Topic: Kortsluiting  (gelezen 5176 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline aad

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 36
  • Thanked: 1 times
  • Geslacht: Man
  • schilder
Kortsluiting
« Gepost op: 1 maart 2014, 13:00:47 »
Beste allemaal
Door een kortsluiting van de rail spanning werken 8 wisseldecoders [viessmann 5211 ] niet meer  :'(
Ik denk dat de decoders schade van de kortsluiting hebben opgelopen
Mijn vraag is ; 1e is er iemand op het forum die tegen een vergoeding deze kunnen nazien en evt repareren
Ik heb ook gedacht om ze naar viessmann te sturen maar ik denk dat ze alleen rep voor garantie

ik hoop iets te horen via dit forum want het is voor mij een groot probleem

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Kortsluiting
« Reactie #1 Gepost op: 1 maart 2014, 15:38:54 »
Beste Aad,

Het voordeel van lid zijn van een club is dat er dan de kans is dat er een echte elektronicus lid is, bij de MSG/Den Bosch is dat het geval, hij repareert alle decoders en boosters en hij heeft ook toestemming om zijn eigen Raptor te repareren (is nooit veel omdat die een buffer "chipje" heeft die de eerste klappen opvangt.

Dus mocht je in de regio Den Bosch wonen dan zou je eens kunnen overwegen lid te worden van de MSG/Den Bosch.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline aad

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 36
  • Thanked: 1 times
  • Geslacht: Man
  • schilder
Re: Kortsluiting
« Reactie #2 Gepost op: 1 maart 2014, 15:59:57 »
Beste Anne bedankt voor je reactie maar ik woon te ver weg om lid te worden
Ik wilde je nog vragen wat betreft de Raptor
Deze geeft aan Kortsluiting ook als de interface en alle stekkers zijn verwijdert
Alleen zit de stroom stekker er in voor stroom
Weet je of ik hem kan recetten
gr aad

Offline WIM

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Man
Re: Kortsluiting
« Reactie #3 Gepost op: 9 november 2014, 21:38:20 »
Aad
Misschien wat erg laat maar deze week had ik ook een defecte decoder van Vieschman Wat was er stuk
de weerstand die naast de condensator zit onder de dipswitch Een vorige keer was de condensator stuk vervangen oke.
De weerstand heb ik vervangen door een weerstand  van 33 ohm  en hij werkt weer perfect
Wim ( emmeloord)