Auteur Topic: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)  (gelezen 220020 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #525 Gepost op: 2 april 2020, 14:38:20 »
Heren, dank voor de feedback.
...en ik zal het niemand verder vertellen
Jij en iemand iets niet verder vertellen?   :P


Die door chemische stoffen aantastte overkluizing was me al eerder een doorn in het oog, dus dacht ik daar maar iets aan te doen.


Ik ben dus begonnen met een nieuwe versie. De stenen rand, die straks langs de hele waterkant komt te lopen, heb ik hier al vast in meegenomen.


Ook mijn Preisertjes zijn inmiddels gearriveerd. Wat ik dan weer niet begrijp is waarom twee opeenvolgende artikelnummers uit twee verschillende schalen bestaat. Misschien wel omdat zittende figuren meestal in een 1:45-rijtuig zitten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #526 Gepost op: 5 april 2020, 10:50:55 »
Klein vervolg op het voorgaande:


De stenen zitten in de brug.


De eerste laag cementkleur.


En de stenen zitten in de verf.


De binnenkant moet nog.
Er moet nog wel een laag donkere wetwash overheen voor wat meer contrast en daarna een lichte drybrush om die vrolijke kleuren wat af te vlakken. Net boven de denkbeeldige waterlijn komt nog groen aangroeisel.

Tussendoor ben ik af en aan bezig met het beschilderen van Preisertjes. Maar daarover later meer.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #527 Gepost op: 5 april 2020, 12:12:18 »
Hoe hard ik ook mn best doe, ik kan er niets op aanmerken. Outstanding!
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #528 Gepost op: 5 april 2020, 17:15:09 »
Mooi van die baksteentjes ertussen. Geeft een mooi 'patina' van verwering en reparaties.
Top, Wim!

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #529 Gepost op: 5 april 2020, 19:38:55 »
Ziet er weer heerlijk uit Wim. Beter dan het vorige gehavende exemplaar.
Wil het een beetje lukken met de Preisertjes?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #530 Gepost op: 5 april 2020, 22:09:25 »
Heren dank.
Kleine update?
Even verder met die overkluizing:


Met dat Anita-spul heb ik met name de bakstenen ingevoegd.


Door die voegen komen de bakstenen wat beter uit de verf. Maar de voegen zijn nog wel wat te licht. Eigenlijk hoef je helemaal niet zo heel netjes te schilderen als je voegen maar strak zitten.


De kade muur links? Tsja, nu worden de verschillen wel erg groot en speel ik met de gedachte om die complete kademuur te vervangen.


Met een donkere wetwash worden de voegen wat donkerder en de kleuren van de stenen wat meer naar de achtergrond. Als het spul droog is krijgen de stenen nog een drybrush.


Betekent wel dat ik in de muur rechts hier en daar nog wat stenen moet bijkleuren, zodat het wat meer één geheel wordt.
Wil het een beetje lukken met de Preisertjes?
Die Preisertjes verf ik tussen de bedrijven door. Eerst de huidskleur en dan losse kledingstukken. Als ik al dat volk in één keer verf dan krijgen veel Preisertjes dezelfde kleur kledingstukken en het is juist de bedoeling om dat te variëren. Opvallend is wèl dat de meeste Françaises bij mij geblondeerd zijn.  :o
Zodra er toonbare Preisertjes zijn volgt een update.

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #531 Gepost op: 6 april 2020, 09:09:33 »
Man ... man .. je muurtjes worden steeds mooier. ;) Leuk detail is dat raam wat dichtgemetseld is of reparatie. Dat maakt zon muur een stuk levendiger. Ik vind wel dan je alggroei een beetje giftig kleurtje heeft. Of komt dat door de belichting? 
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #532 Gepost op: 6 april 2020, 09:25:14 »
Dankjewel Pierre.
Ik vind wel dan je alggroei een beetje giftig kleurtje heeft. Of komt dat door de belichting?
Ik word denk ik steeds handiger met het (uit)vinden van beter kleurencombinaties. De goede kleur van aangroeisel moet ik nog een beetje uitvinden. Dat gifkleurtje aan de binnenkant van de overkluizing is nog oude meuk en daar moet nog verf overheen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #533 Gepost op: 6 april 2020, 10:14:09 »
Komt vast goed .... toch? 8)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #534 Gepost op: 6 april 2020, 13:41:02 »
Zie er top uit Wim. Ik denk dat als je de bestaande kademuur wat kleur geeft net als de rest dat het een pracht combi is.
Groet Mies

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #535 Gepost op: 6 april 2020, 17:53:09 »
Voordat ik besluit die hele kademuur te vernieuwen: ik kan tussen de overkluizing en de kademuur een soort van steunbeer maken, waardoor er een soort afscheiding komt, dan verf ik de kademuur in cementkleur. Daar ga ik geen vermogen aan potjes Humbrol aan besteden maar acrylaatverf van de Action. En dan zien hoe of die kademuur eruit komt.
Komt vast goed .... toch? 8)
Vast wel.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #536 Gepost op: 7 april 2020, 22:58:41 »
Wil het een beetje lukken met de Preisertjes?
De eerste versie:


Er is schijnbaar wat aan de hand langs de kademuur.


Arm kind; verkering is zeker uit.  :'(
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline RAIL

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 91
  • Thanked: 6 times
  • Geslacht: Man
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #537 Gepost op: 8 april 2020, 09:19:27 »
Of erger nog, toch geen wanhoopspoging van plan !?  ;D
Toch knappe dingen die je daar laat zien, zeker de muren zijn fraai.
Groeten Ludwig

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #538 Gepost op: 8 april 2020, 10:14:44 »
Je heb je aardig uitgeleefd op al dat vrouwelijk schoon.... ;D maar euh, 1,5m afstand???  :o het wordt een plaatje!
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #539 Gepost op: 8 april 2020, 13:31:54 »
Kijk ... een beetje leven in de brouwerij. Op zich kan er niet zo veel gebeuren als dat meisje springt. Ze kan alleen haar enkel maar verstuiken in het ergste geval. Volgens mij is de rivier namelijk drooggevallen. ;D Weer mooi schilderwerk Wim.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #540 Gepost op: 8 april 2020, 17:49:15 »
Heren, dank voor de veren.
Je heb je aardig uitgeleefd op al dat vrouwelijk schoon...
Nou Jack, er zit een bak werk in dat geschilder, geeft een boel meer leven.

Op zich kan er niet zo veel gebeuren als dat meisje springt. Ze kan alleen haar enkel maar verstuiken in het ergste geval. Volgens mij is de rivier namelijk drooggevallen.
Daar heb je een punt; er is nog geen water en er zijn dus ook nog geen eendjes om te voeren. En misschien lijkt het  allemaal wat dramatischer dan het is; ik had geen bankje waar ze op kon zitten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #541 Gepost op: 8 april 2020, 18:01:37 »
Hallo Wim,

Het ziet er weer grandioos uit.
De kleuren van het portaal met verschillende stenen, geweldig.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #542 Gepost op: 9 april 2020, 10:35:42 »
Dankjewel Mark.
Tussendoor de bedrijven door heb ik eigenlijk niet veel anders gedaan dan Preisertjes schilderen. Ook in 1:87 heb ik altijd onbeschilderde figuurtjes gekocht en niet alleen omdat die een stuk goedkoper zijn, maar omdat ik denk dat ik dat beschilderen ook zelf kan.
Inmiddels gebruik ik wel een vergrootglas en zie ik pas op de foto’s of het resultaat een beetje naar behoren is.


De Preisertjes zoals je ze in beschilderde toestand koopt.


En de door mij beschilderde figuurtjes. Dat de verf wat glanst komt door het licht.
Mijn ervaring is dat het beschilderen van 1:87 figuren niet makkelijker is dan het beschilderen van figuren in 1:43. Ik had wel gedacht dat 1:43-figuren meer gedetailleerd zouden zijn en dat valt me eerlijk gezegd wat tegen.


De kwaliteit van de Preisertjes is wel beter dan de zombies uit China, maar het 1:48-Revell-poppetje in de blauwe overal wint het van de Preisertjes.
Ergo: Preiser is misschien wel de grootste, maar zeker niet de beste. Hoe dan ook, ik heb genoeg volk om dit diorama te bemensen.


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #543 Gepost op: 15 april 2020, 18:12:57 »
Kleine update
Tussen de verbouwing door nog even een rustpunt gevonden: de kademuur zat me tóch niet lekker en ik ga ’m vervangen.


Ik vond de kademuur teveel verschillen van de overkluizing en bovendien bijna niet te schilderen.


Omdat afbreken van de bestaande muur misschien teveel schade zou geven, zet ik er een nieuwe kademuur voor. Ik heb de muur wat gladder geschuurd zodat de lijm beter pakt.


Het is nu nog een maagdelijk nieuwe muur.
Rest volgt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #544 Gepost op: 15 april 2020, 19:30:35 »
Het nieuwe beginnetje is er weer Wim.  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #545 Gepost op: 15 april 2020, 23:44:56 »
Bijna:


De eerste stenen zijn gelegd.


En ik denk dat ze beter gaan passen bij de rest.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #546 Gepost op: 15 april 2020, 23:59:22 »
Grappig, nu lijkt het net of het stucwerk verdwenen is daar waar je de stenen gekrast hebt. Wat was er mis met de oude muur? (ik weer eens niet goed gelezen :-X)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (1:48)
« Reactie #547 Gepost op: 16 april 2020, 11:35:05 »
Citaat van: SuperSylvester=topic=1738.msg60429#msg60429 date=1586987962
Wat was er mis met de oude muur?(ik weer eens niet goed gelezen :-X)
Nee hoor @Jack, je hebt prima gelezen. Maar het is alweer een paar jaar geleden.


Verder ben ik bezig geweest met de kademuur en heb ik met een spuitbus primer van de Action een eerste laag aangebracht. Dat was niet zo slim, want die primer heeft een deel van de stenen weggevreten.  :o


Bij de brug heb ik er maar meteen een laag donkere wetwash overheen gesmeerd om te zien of het nog te redden is.
Op zich had die kademuur best kunnen blijven zitten in een industrieel Engels Peaky Blinders-achting landschap, maar ik wilde toch een wat meer typisch Franse uitstraling. Ik heb nog geprobeerd om de losse stenen in te kleuren, zoals ik dat ook heb gedaan bij de naastgelegen overkluizing, maar na een paar stenen bedacht ik me dat-ie eruit moest. Er zit nog wel wat werk in deze nieuwe kademuur, maar ik denk dat dit straks beter gaat passen bij de rest.

Dit diorama loopt al een dikke zes jaar en gaandeweg dit project zijn mijn inzichten wat aan het veranderen. Ik denk dat de meeste modelbouwers en modelspoorders dat ook wel zullen ervaren. Forumleden die al decennialang bezig zijn met een en dezelfde baan, zullen zich vast wel eens bedenken dat ze het tegenwoordig heel anders zouden doen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #548 Gepost op: 16 april 2020, 12:19:18 »
De nieuwe muur gaat er veel beter uitzien, blijf het volgen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Frans diorama 2.0 (1:48)
« Reactie #549 Gepost op: 16 april 2020, 12:29:36 »
Ik denk dat de meeste modelbouwers en modelspoorders dat ook wel zullen ervaren. Forumleden die al decennialang bezig zijn met een en dezelfde baan, zullen zich vast wel eens bedenken dat ze het tegenwoordig heel anders zouden doen.
Herkenbaar, al heb je voor dat gevoel vaak minder nodig dan decennia  ;)
En als je alles hetzelfde zou doen, dan heb je niets geleerd. Al kan dat natuurlijk ook zijn omdat vanaf het begin de inzichten al briljant en de vaardigheden op hoog niveau waren  :-X

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...