Auteur Topic: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)  (gelezen 219982 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Frans diorama 2.0 (1:48)
« Reactie #350 Gepost op: 23 augustus 2018, 15:39:51 »

Wat is de bedoeling van de dubbele draden Wim?

Hoe doe je dat dan met rood en groen Wim? Gebruik gewoon een rode en groene 2 of 3mm led. Je kan beide leds op één 470 ohm weerstand zetten en dan ook gewoon voeden met dezelfde 5 volt als waar je de andere leds mee gaat voeden.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (1:48)
« Reactie #351 Gepost op: 23 augustus 2018, 16:38:55 »
Ik heb rode, groene en witte leds van 3 mm en weerstanden van 330 Ω en 820 Ω. En dat klinkt niet als jouw 470 Ω.  :o
Vandaar dat ik deze oplossing had bedacht.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Frans diorama 2.0 (1:48)
« Reactie #352 Gepost op: 23 augustus 2018, 20:34:43 »
Die kan je ook gebruiken Wim. Twee weerstanden van 330 ohm op 5 V geeft dit resultaat. Misschien iets minder fel maar prima bruikbaar. En ... minder werk dan witte leds een kleurtje geven. Persoonlijk heb ik daar geen goede ervaringen mee.



Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (1:48)
« Reactie #353 Gepost op: 23 augustus 2018, 21:00:42 »
Die kan je ook gebruiken Wim. Twee weerstanden van 330 ohm op 5 V geeft dit resultaat. Misschien iets minder fel maar prima bruikbaar.
Dank voor de tip @Pierre.
Begrijp ik nu dat die twee weerstenden paralel zijn aangesloten en niet in serie?

Citaat
En ... minder werk dan witte leds een kleurtje geven. Persoonlijk heb ik daar geen goede ervaringen mee.
Ik geloof dat ik even iets moet rechtzetten:


Van dat stukje ledstrip heb ik de LED eraf gehaald en niet om die SMD LED in een kleurtje te verven, maar om er een gewone gekleurde LED op te solderen. Ik gebruik dat stripje dus eigenlijk alleen voor de weerstand die erop zit. Maar die vond ik wat te klein om te solderen, dus heb ik het hele stripje maar genomen. Ik ga dus geen ledjes schilderen.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Frans diorama 2.0 (1:48)
« Reactie #354 Gepost op: 23 augustus 2018, 23:07:09 »
Ah ... nu zie ik het. Dat is dus best een slim plan. Helemaal goed! 8)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (1:48)
« Reactie #355 Gepost op: 24 augustus 2018, 01:02:57 »
Nou ja, uiteindelijk ben ik door jou op het idee gebracht. En ik heb nog een hele voorraad liggen.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (1:48)
« Reactie #356 Gepost op: 25 augustus 2018, 21:11:59 »
Kleine update
Ik ben nog even doorgegaan met het geknoei met weerstandjes op plakstrookjes en gekleurde ledjes.


Dit is de onderkant van het dak van de stuurhut en die stripjes maken dat de navigatielichten op het dak gaan branden. Op deze manier hoeven er maar twee draadjes weggewerkt te worden vanuit de stuurhut.


Een smd-ledje heb ik op een strip laten zitten om de stuurhut te verlichten. Het plafond wordt nog afgewerkt met een nieuw plafond, zodat al die dradenrommel uit het zicht is.


Het dak van de stuurhut.


De lichtbakken moeten natuurlijk nog worden vastgezet en worden geschilderd.


En wellicht komt er nog een hekje op het dak met een schijnwerper en een radiopeilantenne.


Het plafond in de stuurhut zal ook het interieurlicht wat meer dimmen.


Tussendoor ben ik ook bezig met de masten. De grote mast krijgt bovenin nog een toplicht en op het achterdek een heklicht.
Er zit nog wel wat werk in.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Frans diorama 2.0 (1:48)
« Reactie #357 Gepost op: 25 augustus 2018, 22:09:54 »
Pfff ... In vind het geweldig Wim. Heel erg goed gedaan. Ook de navigatie lichten zelf zijn knap gemaakt. Ik blijf je lekker volgen man. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Frans diorama 2.0 (1:48)
« Reactie #358 Gepost op: 27 augustus 2018, 09:15:07 »
Goed bezig Wim!
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (1:48)
« Reactie #359 Gepost op: 6 september 2018, 17:04:39 »
Heren, dank voor jullie feedback.
Het lijkt alsof ik maar weinig aan mijn diorama heb gedaan, maar dat is maar schijn. Tussendoor ben ik druk bezig geweest hoe of dat nou zit met vissersbootjes en dan ging het mij om de verlichting, de masten, het tuig en die hele constructie met sleepnetten en al het gedoe wat er zoal bij hoort.


Allereerst die verlichting: naast de gebruikelijk boordverlichting voeren vissersschepen in de mast twee rondom zichtbare lichten boven elkaar, het bovenste groen en het onderste wit.
Vissersschepen mogen deze navigatieverlichting alleen voeren als ze daadwerkelijk vissen, anders zijn het gewone motorschepen. Maar in de praktijk denken vissers daar heel anders over en wordt deze verlichting ook in de haven gevoerd en wordt het groen boven wit ook vaak gevoerd als het schip nog onderweg naar de visgronden is.


Eigenlijk moeten deze toplichten dus rondom schijnen, maar dat heb ik maar even zo gelaten. Ze doen het in elk geval.


Op het dak van de stuurhut wil ik ook nog wat maken. Via @iTom en @Michel Bikkel heb een aardige voorraad nautische onderdelen vergaard, dus daar wilde ik maar eens wat mee gaan doen. Dat glaasje (komt geloof ik uit een camera) past precies op de schijnwerper en die twee antennes heb ik zelf in elkaar gesoldeerd.


Het spul staat erop. Beetje hoog misschien, maar er komt nog iets van een hekwerk omheen.


En dan met hekwerk.


Maar nu ik het allemaal nog eens wat beter bekijk, weet ik niet of het misschien wat teveel wordt. Het is natuurlijk wel een smal bootje.


Of die giek daar op het achterdek blijft weet ik ook nog niet. Er komt nog wel een ladder naar het dak van de stuurhut en een heklicht.


Scharnierende laadbomen. Onderaan deze mast komt nog iets van een hijsinstallatie om het hele gebeuren op te hijsen.
Poeh, er gaat wel tijd inzitten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Frans diorama 2.0 (1:48)
« Reactie #360 Gepost op: 6 september 2018, 19:40:28 »
Hoi Wim,

Die laadboomscharnieren zijn helemaal top.
De schijnwerper op het dak vind ik wel wat kolossaal. Lijkt me logischer als er een schijnwerper meteen op het dak zit, met een handle er onder (in het plafond van de stuurhut). Dan kan de stuurman/kapitein deze richten vanachter het stuurwiel.
Tis maar een idee, hè.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Frans diorama 2.0 (1:48)
« Reactie #361 Gepost op: 6 september 2018, 19:59:32 »
Lekker bezig, het schiet al lekker op.
Vind alleen de masten een beetje erg hoog t.o.v. het scheepje, ik weet niet of er voorwaarden zijn voor de verhouding lengte/breedte schip hoogte mast.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Frans diorama 2.0 (1:48)
« Reactie #362 Gepost op: 6 september 2018, 20:10:30 »
Het komt bij mij ook een beetje "zwaar" over daar op de stuurhut Wim.  Met name het hekwerk en de lamp. De giek en laadbomen vind ik prima gemaakt zo. En ik wil toch ook nog even kwijt dat ik je doorleefde dek schitterend vind.  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (1:48)
« Reactie #363 Gepost op: 6 september 2018, 21:43:28 »
Heren, daar heb ik wat aan.
Die laadboomscharnieren zijn helemaal top.
De schijnwerper op het dak vind ik wel wat kolossaal. Lijkt me logischer als er een schijnwerper meteen op het dak zit, met een handle er onder (in het plafond van de stuurhut). Dan kan de stuurman/kapitein deze richten vanachter het stuurwiel.
@Robvd ik zal de mast waar die schijnwerper op zit wat inkorten. Eens zien of dat beter staat.

Vind alleen de masten een beetje erg hoog t.o.v. het scheepje, ik weet niet of er voorwaarden zijn voor de verhouding lengte/breedte schip hoogte mast.
@iTom die grote mast kan ik wel wat aftoppen: puntenslijper en dan kan het bovenste stuk eraf. Qua verhoudingen mast versus boot denk ik dat het er wel een soort van gulden snede bestaat. Maar als het er een beetje geloofwaardig uitziet dan ben ik al tevreden.

Het komt bij mij ook een beetje "zwaar" over daar op de stuurhut Wim.  Met name het hekwerk en de lamp. De giek en laadbomen vind ik prima gemaakt zo. En ik wil toch ook nog even kwijt dat ik je doorleefde dek schitterend vind.  ;)
@Pierre ik vond het bovenop dat dak zelf ook nogal kolossaal. Als ik eenmaal bezig ben dan weet ik denk ik niet van ophouden. Voordat ik alles eraf sloop zal ik  eerst dat hekwerk tot de helft verlagen en als dat ook niks is dan haal ik het hele spul eraf en verlaag ook die lamp en die antenne.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (1:48)
« Reactie #364 Gepost op: 6 september 2018, 22:52:16 »
Kleine update
Ik heb gelijk maar even daad bij woord gevoegd.


De railing heb ik de helft lager gemaakt en is nu een soort van imperiaal geworden. Op zich is dat niet gek want dan is er op het dak mooi ruimte om visnetten en allerlei troep weg te bergen. De lamp en de antenne zijn nu ook een stuk lager. Als alles weer een beetje vastzit dan gaat er nog een witte drybrush overheen.
Ik denk dat de verhoudingen nu wat beter kloppen.


De grote mast ga ik nog iets inkorten en het topje wordt wit.
Tot zover even en bedankt voor jullie feedback.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Frans diorama 2.0 (1:48)
« Reactie #365 Gepost op: 7 september 2018, 00:56:37 »
Mijn scheepje is 175mm lang en 165mm hoog, breed 50mm.
@Wim Corduwener wellicht heb je wat aan deze verhouding.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Frans diorama 2.0 (1:48)
« Reactie #366 Gepost op: 7 september 2018, 15:32:18 »
Nou Wim, dat wordt een knap bootje.
De verhoudingen van de stuurhut (en erop) doen mij veel natuurlijker aan.
Die masten van kwasten blijf ik super vinden, oke iets lager kan maar hoeft voor mij niet.

ik ben dan ook geen zeeman, hé.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (1:48)
« Reactie #367 Gepost op: 10 oktober 2018, 12:18:28 »
USB-bootje
Het lijkt een beetje rustig, maar tussendoor ben ik zo nu en dan nog wel bezig geweest met dat kottertje. Hier volgt dus een soort van inhaalslag.
Het is een USB-bootje geworden omdat de verlichting brandt via een USB-kabeltje. Leek me wel makkelijk.


Het interieur van de stuurhut vanuit de binnenkant.


Vanaf de buitenkant is nog net het kompas te zien voor het stuurwiel. Verlichting doet een boel.


Ik heb het deel van de stuurhut een stuk naar achteren geplaatst...


Op die manier kreeg ik wat meer ruimte op het dek.


Er moest namelijk ook een toegang komen om benedendeks te komen.


Ook het vooronder is nu bereikbaar via een luik.


Het achterdek is nu wel een stuk kleiner geworden en dat touw moet nog wat netter worden opgehangen.


De uitlaat heb ik voor de stuurhut gezet.


De ketting van het anker moet natuurlijk nog op die lier komen.


Het anker.


Toplichten.


Die schijnwerper verlicht zo’n beetje het hele dek.


Er moet natuurlijk nog wel een en ander gebeuren aan het schilderwerk en het vistuig.
Maar voorlopig ben ik blij dat ik de worsteling met dit klote-kottertje heb overwonnen.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Frans diorama 2.0 (1:48)
« Reactie #368 Gepost op: 10 oktober 2018, 13:21:07 »
Daar kan je zo mee de de zee op om garnalen te vangen.
Ziet er geweldig uit.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Frans diorama 2.0 (1:48)
« Reactie #369 Gepost op: 10 oktober 2018, 18:02:37 »
Hoi Wim,

Het was misschien een worsteling, maar het is wel een juweeltje geworden!
Alleen dat anker... Ik vind 'm wat groot en uit de toon vallen. Het lijkt meer iets van een VOC schip dan van een kotter. Maar misschien heb ik het mis...

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (1:48)
« Reactie #370 Gepost op: 10 oktober 2018, 19:04:23 »
Daar kan je zo mee de de zee op om garnalen te vangen.
Ziet er geweldig uit.
Dankjewel @iTom, er moeten natuurlijk nog wel van die sleepnetten komen en ikzelf vind de touwen wat aan de forse kant. Naaigaren is wat te dun en dit borduurdraad kan best gebruikt worden om een schip vast te leggen, maar voor de rest ben ik nog op zoek naar mooier en wat dunner draad.
En verder moeten er natuurlijk nog stootwillen en reddingsboeien komen.

Alleen dat anker... Ik vind 'm wat groot en uit de toon vallen. Het lijkt meer iets van een VOC schip dan van een kotter. Maar misschien heb ik het mis...
Nee hoor Rob, je hebt het goed. Ik ben nog op zoek naar een beter passend stokloos anker.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Frans diorama 2.0 (1:48)
« Reactie #371 Gepost op: 10 oktober 2018, 19:22:00 »
Ik vind hem geweldig geworden Wim. Zelfs aan de radioantenne is gedacht. Ik zou er niet veel meer aan doen. Gewonnen zou ik zeggen. ;) Maar inderdaad dat anker ..... :(

Ik heb voor mijn bootjes bruin ijzergaren gebruikt. Dat is net een mooie dikte en kan in 1:48 volgens mij ook nog prima.

Prima geslaagd project man! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Frans diorama 2.0 (1:48)
« Reactie #372 Gepost op: 10 oktober 2018, 20:10:25 »
Ik heb nog wel wat mooi echt modelbouwdraad liggen, 2 diktes dacht ik, Zal straks ff kijken maak er wel zo'n dingetje van, iets van een plaatje , oh ja een foto  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Frans diorama 2.0 (1:48)
« Reactie #373 Gepost op: 10 oktober 2018, 20:11:10 »
Ondanks het anker, zeer mooi bootje geworden.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Frans diorama 2.0 (1:48)
« Reactie #374 Gepost op: 10 oktober 2018, 20:48:57 »
Ik heb hier 3 verschillende diktes liggen en die ruiken ook nog naar echt touw.



0,25mm (50mtr)
0,75mm (15mtr)
1,2mm   (10mtr)

Daar kan ik wel wat ( 2 tot 3mtr) van missen hoor.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0