Auteur Topic: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)  (gelezen 219969 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 1:48
« Reactie #175 Gepost op: 18 april 2018, 20:49:20 »
Dankjewel @Pierre!
Je bent de laatste tijd weer in een behoorlijk tempo aan het fröbelen Wim.
Ja dit 1:48-project is een welkome afwisseling. Ik was weer even toe aan een andere schaal.
Ik ben nu bezig met de andere twee muren, maar ik moet nog even verzinnen wat voor soort vloer ik in die garage ga maken. Dat piepschuim geeft wel een leuk cement-effect -en dat kan prima voor een vloer- maar het is ook nogal kwetsbaar om als vloer te gebruiken. En eigenlijk kun je er alleen met houtlijm op lijmen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 506
  • Thanked: 9 times
Re: Frans diorama 1:48
« Reactie #176 Gepost op: 18 april 2018, 22:59:30 »
In die ouwe tijd weet ik nog dat we in de werkplaats mooie tegeltjes op de vloer hadden

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 1:48
« Reactie #177 Gepost op: 19 april 2018, 14:44:16 »
Die vloer daar ga ik wel uitkomen: beton of tegels.


Tussendoor heb ik even een paar ramen uit een H0-locloods bij elkaar gescharreld. Met die ronde bogen hebben ze een mooie industriële uitstraling en voor een garage in 1:48 kunnen ze prima. Omdat ze zowel binnen als buiten te zien zijn, moet ik aan beide zijden raamspijlen kunnen zien. Er moet nog wel een lijst omheen voor wat meer body.


De linker muur.


Vanaf de buitenkant ziet die zijmuur er wat Hollands uit met die twee kleuren, maar dat gaat straks goedkomen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 1:48
« Reactie #178 Gepost op: 24 april 2018, 17:18:39 »
Kleine update
Terwijl jullie allemaal in de tuin zitten of op stap zijn, ben ik nog even bezig geweest met m'n garage.


De hemelwaterafwatering (goot en pijp) zit er in.


Nadat de verfrissende wetwash helemaal droog is gaat er morgen nog een drybrush overheen.


Lappen of zo laten?


De elektriciën is ook langsgeweest.


De achtermuur.


Morgen even een stekker maken voor die wandkontakdoos.
En eens even verzinnen of ik een rolluik ga maken voor de ingang of klap(harmonica)deuren. Voor schuifdeuren is de gevel te smal.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Frans diorama 1:48
« Reactie #179 Gepost op: 24 april 2018, 18:32:22 »
Pfff ... wat moet je daar nou weer van zeggen. PRACHTIG gewoon! :o

Ik denk harmonicadeuren met ruitjes bovenin. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 1:48
« Reactie #180 Gepost op: 24 april 2018, 19:32:06 »
Dankjewel Pierre!
Ik denk harmonicadeuren met ruitjes bovenin. ;)
Zoiets had ik ook bedacht. Een rolluik vond ik nèt iets te gemakkelijk... wel veel meer werk.  ::)
Ik zit nog wel even te twijfelen over de schaal. Die poppetjes die ik nu heb zijn 1:48 à 1:50 maar (en ik ben misschien een zeikerd) ik vind het zombie-gehalte wat te hoog. Die militairen ombouwen is wel grappig, maar dan heb ik één slager en één monteur.  Ik heb er vast al eens eerder over lopen zeuren, maar in 1:48 is eigenlijk alleen militair spul te krijgen. Dus ik denk dat ik overstap van 1:48 naar 1:43, dan heb ik wat meer mogelijkheden; zowel in Preisertjes als in voertuigen.


En dan kan deze mooi op de brug.


Deze is nog gewoon te koop.


En deze ook.

Het verschil tussen 1:48 en 1:43 lijkt misschien niet zo groot, maar als je het naast elkaar zet dan ga je de verschillen wel zien. Voor wat ik tot nog toe heb gebouwd in 1:48 maakt het niet zoveel uit: de deuren heb ik vrij hoog gehouden en hoef ik eigenlijk alleen de werkbank in de garage en de toonbank in de slagerij iets te verhogen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 1:48
« Reactie #181 Gepost op: 25 april 2018, 17:03:10 »
Ik denk harmonicadeuren met ruitjes bovenin. ;)
Nou @Pierre, jij je zin:  :D


Zoiets?


Als ze dicht zijn valt het werk wel mee. Maar omdat ze open komen te staan moet ik de binnenkant van die harmonicadeuren ook maken, anders zit je tegen zo'n lelijke binnenkant aan te kijken.


Het lijkt een wat onbestemde kleur, maar bij daglicht is het Berlijns-blauw.


Het werd langzamerhand tijd voor een grondplaat en die heb ik gesneden uit een stuk foamboard. Met een staalborsteltje heb ik eerst gaatjes geprikt voor een betonachtige structuur. Die penselen van de Action vallen vaak vanzelf al uit elkaar, dus had ik gelijk een mooie mal om een paar keien in de oprit te leggen.


Een lekkere wetwash als basis.


Die Fransen gebruiken vaak gewoon asfalt om het trottoir te egalisere en dan krijg je ook van die reparatieplekken. Dat heb ik dus ook maar gedaan.


En na een drybrush komen die scheuren mooi uit de verf en ook de gaatjes in het asfalt. De kinderkopjes moeten nog wat meer drogen.


De harmonicadeuren zijn Berlijns blauw, maar de inwerking van het zonnige klimaat laat wel sporen na.


Voor de beeldvorming om te zien of de kleuren een beetje bij elkaar passen.
Het spreekt voor zich dat er natuurlijk nog een benzinepomp voor de deur komt en zo'n rek met kannen motorolie.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Frans diorama 1:48
« Reactie #182 Gepost op: 25 april 2018, 17:18:21 »
Je stijgt boven je zelf uit Wim! Geweldig mooie deuren. 8)

Ik heb je nog niet eerder met schuimkarton zien werken maar euh ... dat zou je niet zeggen zo. Mooi man!.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Frans diorama 1:48
« Reactie #183 Gepost op: 25 april 2018, 17:39:43 »
Prachtig!

Maar moet de topic titel nu niet een beetje aangepast worden?  :D
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Frans diorama 1:48
« Reactie #184 Gepost op: 25 april 2018, 20:57:34 »
Pfff... Geweldig, Wim,
Harmonica deuren, individueel gekleurde kinderkopjes, en alle andere details: prachtig.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Frans diorama 1:48
« Reactie #185 Gepost op: 25 april 2018, 22:29:55 »
ben er stil van ...................................... geweldig.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Frans diorama 1:48
« Reactie #186 Gepost op: 26 april 2018, 08:41:07 »
prachtig!!

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 1:48
« Reactie #187 Gepost op: 26 april 2018, 10:17:06 »
Heren, dank voor alle complimenten.
Ik word er stil van.  :o

Je stijgt boven je zelf uit Wim!
Nou @Pierre, je kunt ook zeggen dat ik geleerd heb van mijn fouten.
Gaandeweg ben ik erachter gekomen dat als ik van H0 overschakel naar een schaal die twee keer zo groot is, ik niet op dezelfde manier gezellig kan doorbouwen zoals ik dat deed in 1:87. En eigenlijk deed ik dat bij m'n slagerij wel; ik nam gewoon een wat groter stuk styreen als basis, wat snij- en plakwerk en de voorgevel stond. Zo werkt dat dus niet.
Overschakelen van 1:87 naar 1:48 is niet alleen overschakelen naar een grotere schaal, maar juist ook omschakelen naar andere materialen. Ik laat de slagerij voor wat het is, maar als ik 'm opnieuw zou bouwen dan zou ik dezelfde materialen gebruiken zoals ik dat nu bij de garage doe.

Ik heb je nog niet eerder met schuimkarton zien werken maar euh ... dat zou je niet zeggen zo
Als je dit draadje terugkijkt dan kun je zien dat mijn eerdere ervaring met piepschuim niet echt succesvol was.


Niet alleen de keuze van materiaal is anders, maar ook anders detailleren: links de deur uit de slagerij (alweer vier jaar geleden) en rechts de deur zoals die in de garage komt. De linker paneeldeur is op precies dezelfde manier gemaakt zoals ik die in H0 zou hebben gemaakt en rechts een deur met meer detail.
Het is een leerproces.

Maar moet de topic titel nu niet een beetje aangepast worden?  :D
Je bedoelt van 1:48 naar 1:43?
Ja, daar heb je wel gelijk in.


Tussendoor ben ik wel al bezig geweest met kleine aanpassingen van het meubilair en zo heb ik bijvoorbeeld de werkbank in de garage al wat hoger gemaakt.
Maar voordat ik definitief ga omschakelen van On30 (1:48) naar Spoor 0 (1:43,5 - 1:45) wil ik eerst vat Preisertjes bestellen om te zien hoe of dat uitpakt... en hoeveel ik moet aanpassen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 1:48
« Reactie #188 Gepost op: 26 april 2018, 17:23:14 »
Tussendoor ben ik nog even bezig geweest met die harmonica-klapdeuren:


Aan de binnenkant van de deuren moest nog glas worden gezet en een beetje bekleed worden. Ik heb aluminium plakfolie gebruikt om de deuren te laten scharnieren.


En een eerste laag grondverf.


Ik denk dat die deuren in een soort gootje moeten lopen.


In het midden van de vloer heb ik vast een put gemaakt. Dat is niet om afgewerkte olie door heen te laten lopen. Daarvoor maak ik zo'n ton met een opvangbak en een zeef, zodat de stop van het carter niet in die ton valt.


Dan wordt het langzamerhand tijd voor een brug. Nee niet deze. Ik denk dat het zo'n ding wordt met vier van de staanders. Ik heb nog even zo'n put overwogen, maar ik vond een brug mooier.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 506
  • Thanked: 9 times
Re: Frans diorama 1:48
« Reactie #189 Gepost op: 27 april 2018, 11:03:41 »
Ik weet dat vooral in woonwijken een put of combi put en hefbrug veel gebruikt was
Maar lekkere schaal om te prutsen lijkt mij

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 1:48
« Reactie #190 Gepost op: 29 april 2018, 10:43:23 »
@jerry het is inderdaad een lekkere schaal om in te prutsen.
Prutsen vooral en in dit geval prutsen aan een kraan en een wasbak. Als je in deze schaal zelf een kraan kunt maken, dan zal een wasbak ook wel lukken.


Zelfs in H0 is het nog knap lastig om een kraantje te vinden die je zó van een gietboom kunt trekken en in 1:48 is dat niet anders; die zul je dus ook zelf in elkaar moeten prutsen.


Even terug in de tijd: mijn eerste wasbakje in H0.


De eerste versie van een wasbak in 1:48. Geinig wasbakje, maar hij is wel te klein.  ::)


Deze houdt qua grootte ook niet over.


Maar ik laat het voorlopig zo. Dit wasbakje is alleen te zien vanuit de voorkant en op een gegeven moment moet je het ook laten rusten. Aan de voorgevel wil ik nog een poging wagen: een kraan met een tuinslang.
Trouwens, zowel de slagerij als de garage heb ik al eens in H0 gebouwd.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 1:48
« Reactie #191 Gepost op: 29 april 2018, 17:37:28 »
Kleine update


De vloer heeft nu ook een kleurtje.


De vettigheid op de vloer moet nog wel even drogen.


Er zit nu ook een geleiderail in de vloer voor de harmonicadeuren en waar de buitenkraan komt een putje. De muren staan nog los op de ondergrond.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 1:48
« Reactie #192 Gepost op: 1 mei 2018, 16:09:16 »
Kleine update


Tussendoor heb ik vast een begin gemaakt met een hefbrug. Alleen heb ik nu al gezien dat-ie te hoog is. Omdat ik dwarsbalken onder het dak wil maken, zou een auto op deze brug misschien door het dak gaan. Té enthousiast begonnen. :o
Van @Pierre heb ik ooit een electrisch boortje gekregen en dat bewijst goede diensten. Dankjewel Pierre!


Ik vond het betonvloertje in de garage wat te strak.


Met wat meer doortekening en wat meer scheuren begint het er op te lijken.


De buitenkraan zit er ook in. Ik moet nog wel even op zoek naar een emmer met zo'n ruitenwisser.


Langzamerhand wordt tijd voor wat meer inrichting.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Frans diorama 1:48
« Reactie #193 Gepost op: 1 mei 2018, 20:48:14 »
Ik vind het prachtig worden Wim.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 1:48
« Reactie #194 Gepost op: 3 mei 2018, 13:42:23 »
Dankjewel Mark.
Tussendoor ben ik nog even verder gegaan met mijn garage.


Zo moest het trottoir nog worden aangelegd van de garage naar de slager.


En moest er in de garage nog een kozijn worden gemaakt voor de garagedeuren.


Een Franse put.


De voor- en linker zijgevel zitten inmiddels vast op de grondplaat, zodat de harmonicadeuren konden worden vastgezet.


Ik zag dat de grondplaat een beetje begint krom te trekken. Ik moet dus langzaam gaan nadenken hoe ik deze bouwwerken ga vastzetten op mijn diorama.


Vanaf de binnenkant is er nog wel een beetje schilderwerk. Vanaf de buitenkant zie je er niks van, maar het moet er toch een beetje netjes uitzien.


Langzamerhand begint het een beetje een geheel te vormen.


Langzamerhand ben ik aan het nadenken over wat er rechts naast de slagerij moet komen. Ik heb vast een opzetje gemaakt, maar ik ben er nog niet uit.


Raamkozijnenvind ik persoonlijk wel een dingetje. En niet alleen in H0 maar juist ook in deze schaal. Terwijl de lijm van de garage droogt, ga ik proberen om te zien of ik met wat H0-kozijnen van Auhagen een raamkozijn in 1:48 kan fröbelen. Bij de linker opzet vond ik er wat teveel spijltjes in zitten.


Deze lijkt al wat meer te worden.


Het worden naar de binnenkant draaiende ramen die open staan, zodat het (eventuele) interieur goed te zien zal zijn.
Maar dit project moet nog even wachten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Frans diorama 1:48
« Reactie #195 Gepost op: 4 mei 2018, 08:38:41 »
Nou Wim, het begint ergens op te lijken erg fraai! Mooie betonplaten op de vloer net echt met die putdeksels
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline henkiehenk

  • Verkeerleider
  • *****
  • Berichten: 403
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
    • onze baan en materiaal
Re: Frans diorama 1:48
« Reactie #196 Gepost op: 4 mei 2018, 09:07:06 »
super gentil maintenant fait citron sur le garage .. marque néerlandaise française
twee rail ,roco flieschmann ,
jaren 60 70 ,,fantasie baan naar vakantie belevenissen
Intellybox sound en omgeving geluiden op de baan
SHM Stoomtram Hoorn Medemblik medewerker werkplaats en chef trein
machinist bij de NS standplaats Alkmaar

Offline Hans Mol

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: Frans diorama 1:48
« Reactie #197 Gepost op: 4 mei 2018, 09:24:29 »
Ziet er geweldig mooi uit Wim!  Erg mooi gedetailleerd!
Wat dat betreft is 1:48 een hele mooie maat om mee te werken.
Ik ben benieuwd naar de vorderingen en wat het huis gaat worden naast de slagerij.

Groeten,

Hans

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 506
  • Thanked: 9 times
Re: Frans diorama 1:48
« Reactie #198 Gepost op: 4 mei 2018, 11:31:36 »
Ziet er goed uit
Ook je binnen werk
Maar effe een ding
Je hebt daar een stapel banden
met een erg brede
Als ik zie welke voertuigen en dan denk aan de periode die je denkelijk wilt
Hadden ze nog niet van die super brede sloffen

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 1:48
« Reactie #199 Gepost op: 5 mei 2018, 17:53:08 »
Heren, dank voor de stimulerende feedback.
super gentil maintenant fait citron sur le garage .. marque néerlandaise française
Je dois vérifier quelles marques de voitures j'ai en stock.  ::)

Ziet er geweldig mooi uit Wim!  Erg mooi gedetailleerd!
Wat dat betreft is 1:48 een hele mooie maat om mee te werken.
De keuze van schaal vind ik nog wel even een dingetje en dat heeft voornamelijk te maken met wat er allemaal in 1:48 beschikbaar is. Figuren, voertuigen en allerhande spul om het geheel een beetje aan te kleden is bijna allemaal militair. In 1:87 is er natuurlijk veel meer beschikbaar.
Citaat
Ik ben benieuwd naar de vorderingen en wat het huis gaat worden naast de slagerij.
Intussen heb ik al bedacht dat het nieuw te bouwen gebouw in mijn eerder genoemde opzet wat te breed zou worden. In H0 is daar niks mis mee, maar gezien de grotere schaal moet ik de huizen niet te breed maken anders wordt het saai.


Ik heb dus bedacht dat ik er een hoekpand van maak en ook niet te diep, zodat ik een aansluiting kan maken met een aantal huizen, wat meer op de achtergrond. Dat rijtje huizen op de achtergrond wordt eigenlijk niet veel meer als een façade; een soort van Eftelinghuizen met niks vanbinnen.
Maar, daar ga ik nog niet aan beginnen. Ik wil eerst een grondplan maken zodat ik een beetje een beeld krijg hoe het grotere geheel eruit gaat zien.

Je hebt daar een stapel banden
met een erg brede
Als ik zie welke voertuigen en dan denk aan de periode die je denkelijk wilt
Hadden ze nog niet van die super brede sloffen
Tsja, ik had nog wat banden liggen die van een vijftig jaar oude Jouef-racebaan komen. Misschien passen ze wel op een vrachtwagen?  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)