Auteur Topic: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)  (gelezen 219957 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Diorama 1:48
« Reactie #100 Gepost op: 24 april 2014, 16:56:19 »
Wim,

ik moet zeggen dat ik het resultaat van de laatste foto wel heel erg goed vind. Tot daarvoor had ik zo iets van wat moet dit worden. Maar mijn complimenten.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama 1:48
« Reactie #101 Gepost op: 24 april 2014, 18:59:14 »
Citaat van: Pierre
Ik snap alleen dat donkere gevoegde stuk links boven niet zo erg.
Ik denk dat ze daar een keer geprobeerd hebben de boel te repareren. Zou het niet? Ik zie dat wel eens vaker.
Citaat van: Pierre
Ik zou de steentjes lekker door trekken aan de zijkanten. Dat is toch veel mooier.  ::)
Als het bij deze versie blijft dan doe ik dat zeker, maar ik twijfel nog of ik niet naar de bouwmarkt ga en zo'n pak blauwe platen ga halen. Dit piepschuim is wat losser van structuur en dat blauwe plaat is volgens meer compact geperst, waardoor het volgens mij strakker snijdt en lekkerder werkt... en dat doet dit witte plaat niet. Maar ja, het moest natuurlijk weer goedkoop.

Citaat van: Pierre
Nu alles goed droog is kan je nog proberen er voorzichtig een vochtig doekje overheen te halen om de laatste waas er af te poetsen. Als je er geen waas meer af kan poetsen en je vind de donkere kleur van de natte muur mooier dan de opgedroogde muur dan kan je overwegen om de muur in zijn geheel nog een keer in de matte fixeer te zetten.
De variatie in donkere en lichtere stenen heb ik er achteraf met de hand opgeschilderd, omdat de ene steen dieper lag dan de ander.  :o
Dat potje fixeer kostte trouwens € 7,50 en bij de Action haalde ik een potje voor € 0,98.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama 1:48
« Reactie #102 Gepost op: 25 april 2014, 12:02:01 »
Ik heb even gekeken bij de bouwmarkt naar dat blauwe isolatieplaat. Aan één kant zitten wel hele mooie voorgeperste groeven, precies op de dikte van de bakstenen, maar zo'n pak kost wèl een hele vette 23 euro! Daar moet ik dus nog even over nadenken, want ik was niet van plan om een hele slaapkamer te isoleren.  :o

Gut Pierre, wat heb jij weer een smerige mazzel met het weer!  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Diorama 1:48
« Reactie #103 Gepost op: 25 april 2014, 12:18:51 »
Ik heb even gekeken bij de bouwmarkt naar dat blauwe isolatieplaat. Aan één kant zitten wel hele mooie voorgeperste groeven, precies op de dikte van de bakstenen, maar zo'n pak kost wèl een hele vette 23 euro! Daar moet ik dus nog even over nadenken, want ik was niet van plan om een hele slaapkamer te isoleren.  :o

Gut Pierre, wat heb jij weer een smerige mazzel met het weer!  :D

Ja Wim ... ik weet het ... die platen zijn best duur en je moet gelijk een heel pak kopen. Ik had zelf de mazzel dat ik nog wat over gehouden had van een laminaat klusje. Daar gebruik ik nog regelmatig wat van ;D Ik moet zeggen dat de blauwe platen ook redelijk kwetsbaar zijn hoor. Je kan ze alleen maar mooi snijden met een vlijmscherp mes. Ik neem altijd een breekmesje en breek daar gelijk al twee stukjes van af voor ik ga beginnen. Beschadigingen met inwassen gebeurd ook heel snel als je langs een kantje gaat met je sponsje.

Het weer .. tja ... da's inderdaad boffen. Gisteravond even een hoosbui en een paar klappen (gelijk geen Wifi meer) maar voor de rest schitterend weer man. Vanmiddag gaat de BBQ weer overwerk leveren. Het vlees ligt al gemarineerd in de koelkast te wachten ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama 1:48
« Reactie #104 Gepost op: 25 april 2014, 14:08:36 »
Voordat ik straks moet werken maak ik nog even een versie 3.0. Eens zien wat dat wordt.
Veel plezier daar!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Diorama 1:48
« Reactie #105 Gepost op: 25 april 2014, 16:59:19 »
Ik vind de laatste versie van de muur op zich wel goed en ook die donkere vlek links boven past bij de muur.
Persoonlijk zou ik de voegen toch wat sprekender maken. Bij sommige stukken lopen de stenen in elkaar over en zie je geen voeg meer.
Wat betreft die blauwe isolatieplaat. Jammer dat je zo ver weg woont, want ik heb nog wel een aantal plaatjes voor je liggen.
Wat Pierre al zei: alleen met een vlijmscherp mes kun je die plaat te lijf gaan. Anders is het heel moeilijk snijdbaar.
Op mijn baan stak op sommige plekken die blauwe plaat over de houten ondergrond, maar netjes eraf snijden was er niet bij. Gruwelijk!
De achterkant van die plaat heeft wel groefjes, maar ik denk dat je daar weinig mee kunt doen. Veel te ondiep.
Ik zou gewoon met die laatste muur verdergaan.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Diorama 1:48
« Reactie #106 Gepost op: 25 april 2014, 17:20:41 »
Ik weet niet hoeveel haast Wim heeft met die blauwe plaat, maar ik ga dat hier onder het laminaat neerlegen, en onder de rails op de baan, en wedden dat ik dan zoals gewoonlijk veel te veel koop :)

Ik snij het op maat in een grote enveloppe en opsturen maar.

Hans
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama 1:48
« Reactie #107 Gepost op: 25 april 2014, 17:47:51 »
Citaat van: Roel
Wat betreft die blauwe isolatieplaat. Jammer dat je zo ver weg woont, want ik heb nog wel een aantal plaatjes voor je liggen.
Dank in elk geval voor het aanbod.

Citaat van: Roel
De achterkant van die plaat heeft wel groefjes, maar ik denk dat je daar weinig mee kunt doen. Veel te ondiep.
Wel te ondiep, maar wel goed te gebruiken als maatvoering. Als je precies in de groefjes snijdt heb je alle stenen op precies dezelfde dikte.

Citaat van: Roel
Ik zou gewoon met die laatste muur verdergaan.
Dat dacht ik eerst ook, maar op een gegeven moment ga ik me toch gruwelijk irriteren aan alle kleine dingetjes die niet kloppen en beter hadden gekund.
Beste Roel, ik heb dus al een begin gemaakt met versie 3.0. Dit hele 1:48-project is eigenlijk één groot testprogramma waarbij ik aan het uitproberen ben wat wèl en wat niet werkt.

Citaat van: Hans
Ik weet niet hoeveel haast Wim heeft met die blauwe plaat, maar ik ga dat hier onder het laminaat neerlegen, en onder de rails op de baan, en wedden dat ik dan zoals gewoonlijk veel te veel koop :)
Ik snij het op maat in een grote enveloppe en opsturen maar.
Nou ja haast... tegen de tijd dat jij toe bent aan je laminaatvloertje, hoop ik al een stuk verder te zijn. Wèl aardig aangeboden, net als Roel.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama 1:48
« Reactie #108 Gepost op: 27 april 2014, 23:18:18 »
Kleine update:
Ik ben tussendoor nog even bezig geweest met mijn slagerij.


Het interieur krijgt tegeltjes in halfsteensverband. In de dertiger jaren was het gebruikelijk om op deze manier tegels te zetten. Deze tegels zijn in H0 trottoirtegels, maar op 1:48 zijn het ineens witjes. De smalle rand onderin en in het midden krijgen een afwijkende kleur.


Voor de foto even met plakband vastgezet. Rechts komt een koelcel.


Vanaf de winkelpui krijg je een beetje beeld van wat er te zien is van het interieur.


Op de slagerij komt een mansardedak bekleed met zink. Het schilderen van de gevel doe ik pas als ik zeker weet dat alles erop zit. Links naast van dit pand komt een garage. Ik ben er nog niet uit of daar nog een verdieping bovenop komt of dat het alleen een garage wordt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Diorama 1:48
« Reactie #109 Gepost op: 27 april 2014, 23:36:29 »
Ik vind de messing deurklink op de winkeldeur geweldig Wim. En de rest natuurlijk ook ;D Het hemelwater van de dakgoot valt straks zeken op het dak van de garage van de buurman.

 Toch weer aardig wat gedaan Wim. Kan je een beetje wennen aan de maat?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama 1:48
« Reactie #110 Gepost op: 28 april 2014, 00:13:26 »
Dankjewel Pierre. Die koperen deurklink moet nog een laagje vuil krijgen, want hij glimt me wat teveel. Glimmende deurknoppen vind je eigenlijk alleen in Nederland.
1:48 is een schaal waar best aan te wennen is. Behalve dan dat als ik in H0 iets maak, dan grijp ik in een bak en haal er een raamkozijn uit of een stuk muur. Hier moet ik werkelijk alles zelf maken. En dat maakt dat je wel twee keer nadenkt voordat je iets maakt.


Die regenpijp gaat straks netjes langs de zijmuur lopen. Anders had ik 'm dwars over de winkelpui moeten laten lopen en dat vond ik minder mooi. Ik weet niet waarom ik dat zo heb bedacht, maar die garage komt links van de slager.
Bij Franse huizen zie je vaak de kabels langs de huizen lopen, zoals jij dat ook in je haven deed. Links wordt het spul nog doorverbonden met de garage.


Dakgoten is ook zoiets... die moet ik dus nu zelf maken door een rietje over lengte te halveren.


Raamkozijnen trek je ook niet zomaar uit een bakje. Om een beetje in schaal te blijven heb ik de spijlen wat breder gemaakt. Bij het linker raam zat een gat voor een schoorsteen, maar omdat er nog luiken voor de ramen komen heb ik er maar een ventilator van gemaakt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Diorama 1:48
« Reactie #111 Gepost op: 28 april 2014, 00:27:47 »
Deze dakgoot is wekelijk perfect gemaakt. Ook de kleur van het zink heb je behoorlijk goed benaderd. Petje af ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama 1:48
« Reactie #112 Gepost op: 28 april 2014, 00:49:25 »
Dankjewel Pierre. Morgenavond met plamuur de zijkant laten aansluiten op de voorgevel en dan gaat het spul in de verf, dan kunnen de luiken er voor. En dan ga ik eens nadenken over een garage zodat die Mini een onderhoudsbeurt kan krijgen.
Zijn er helemaal geen kleine dingetjes waar je me nog op wilt wijzen?  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Diorama 1:48
« Reactie #113 Gepost op: 28 april 2014, 08:44:07 »
Zijn er helemaal geen kleine dingetjes waar je me nog op wilt wijzen?  :D

Euhh ..... nee eigenlijk niet. Alles is perfect.  ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama 1:48
« Reactie #114 Gepost op: 28 april 2014, 11:53:35 »
Mijn dag kan niet meer stuk!  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Diorama 1:48
« Reactie #115 Gepost op: 28 april 2014, 16:08:21 »
de slagerij was toch al klaar ?? of heb ik wat gemist ergens?
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama 1:48
« Reactie #116 Gepost op: 28 april 2014, 16:42:53 »
Ik kan mij de verwarring wel voorstellen:


De Nederlandse slagerij in 1:87 voor op mijn H0-module.


De Franse slagerij in 1:48 voor op mijn On30-diorama.
En het wordt nóg verwarrender omdat naast de slager ook een Franse garage komt.


Net als de garage op mijn H0-module.
Waarom ik hetzelfde doe maar dan in een grotere schaal? Een slager is leuker om te maken dan bijvoorbeeld een Franse bakker: worsten, hammen, grote stukken vlees, een hakblok, smurrie uit een gehaktmolen en gedroogd bloed. Een garage is ook leuk omdat je er ontzettend veel troep kwijt kunt.

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Diorama 1:48
« Reactie #117 Gepost op: 28 april 2014, 19:07:12 »
Dat op grotere schaal werken heeft toch ook wel wat. Net wat meer details geven het wat extra's. Geweldige oplossing, half rietje als dakgoot, en het ziet er nog geweldig zink uit ook.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Diorama 1:48
« Reactie #118 Gepost op: 28 april 2014, 19:18:20 »
Rick moet je eens kijken wat ze allemaal op 1:22,5 maken :D

maar ik vind wat Wim in 1:48 doet ook al mooi hoor.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama 1:48
« Reactie #119 Gepost op: 28 april 2014, 19:32:00 »
Dankjewel Rick.
Rick moet je eens kijken wat ze allemaal op 1:22,5 maken :D
Duh... nog even en je zit 1 op 1. Op 1:22,5 kun je een pakje shag op tafel leggen... met de aansteker erbij.  ::) Het moet wel een béétje uitdagend blijven.

Het idee om vaker rietjes te gebruiken is overigens van metselaar Pierre.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Diorama 1:48
« Reactie #120 Gepost op: 28 april 2014, 19:56:26 »

Het idee om vaker rietjes te gebruiken is overigens van metselaar Pierre.

Echt niet, ik heb denk ik al 2 jaar rietjes klaar liggen voor mijn LGB baan :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama 1:48
« Reactie #121 Gepost op: 28 april 2014, 21:27:28 »
Ik zal het anders formuleren: ik heb het idee van Pierre!
Worden wij het ergens in dit tijdsgewricht ooit nog eens?  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Diorama 1:48
« Reactie #122 Gepost op: 28 april 2014, 21:46:59 »
dat gebeurt pas als Pierre zegt dat die het idee van mij heeft hoor :D :D :D :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Diorama 1:48
« Reactie #123 Gepost op: 28 april 2014, 22:12:19 »
Als ik je daar erg blij mee kan maken! ???
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama 1:48
« Reactie #124 Gepost op: 28 april 2014, 22:41:46 »
Dit gaat nergens meer over.  ::)
Hoe dan ook, ik gebruik allerlei rietjes: milkshake-rietjes en rietjes die bij kleine drinkpakjes zitten. Domweg omdat H0-regenpijpen te dun zijn.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)