Auteur Topic: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)  (gelezen 223176 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama 1:48
« Reactie #75 Gepost op: 23 maart 2014, 17:34:49 »
Begint geloof ik op een Franse gevel te lijken.


Wel jammer dat er een stukje pleisterwerk is gesneuveld... maar ja; waar gewerkt wordt vallen spaanders.
Ben er nog niet uit of ik de pui, de luiken en de kozijnen donkerrood of donkerblauw maak. De meeste slagerijen in Frankrijk hebben hun pui rood. Donkerrood kleurt misschien beter dan blauw bij het oker-kleurige pleisterwerk. Maar ja, het wordt dan allemaal wel erg rood... want dat vlees is ook al rood.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Diorama 1:48
« Reactie #76 Gepost op: 23 maart 2014, 17:58:11 »
Dat ziet er heel goed uit Wim!  :o

Dat raam op de eerste verdieping, heb je dat zelf gemaakt of had je dat kant en klaar liggen? Ik weet dat je een hele verzameling kozijnen in H0 hebt maar ik wist niet dat je ze ook in 1:48 had.

Is het vertekening van de foto of wordt de gevel naar boven toe iets breder?

Groeten, Gert-Jan

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama 1:48
« Reactie #77 Gepost op: 23 maart 2014, 19:26:49 »
Dankjewel Ger-Jan.
Die kozijnen komen uit deze H0 loods van Revell:


Meestal zitten er in zo'n loods ramen met meerdere spijlen, maar deze lijken precies op maat gemaakt te zijn voor dit pand.
Dat-ie bovenin wat breder oogt is vertekening van het beeld. Omdat alles aan een kant zit opgeplakt, gaat het geheel een beetje bol staan. Als ik aan de achterkant wat tegengewicht plak, dan staat-ie weer recht. Het leek me handig daarmee nog even te wachten omdat er ergens bovenin misschien nog wat pleisterwerk afbrokkelt en omdat er onder de dakgoot nog een soort van kroonlijst moet komen. Tsja, verder natuurlijk nog een regenpijp en aansluiting met kabels aan de electriciteitspaal.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Diorama 1:48
« Reactie #78 Gepost op: 23 maart 2014, 21:09:33 »
Wim ... toppie ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama 1:48
« Reactie #79 Gepost op: 24 maart 2014, 12:06:35 »
Ik heb de foto tóch nog even anders genomen, zodat de vertekening wat minder is


Beetje raar natuurlijk: ik heb hier allemaal professionele Nikon's liggen en ik maak foto's met mijn iPad. Maar ja, dat is dan wel weer een camera waarmee ik de foto's gelijk op het forum kan zetten.  ;)
De luiken had ik aanvankelijk gemaakt van Auhagen houten vloerdelen, maar die ogen toch te dik... dus denk ik dat ik ze van hout maak.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama 1:48
« Reactie #80 Gepost op: 19 april 2014, 17:47:50 »
Tussendoor even bezig geweest met wat schilderwerk.


Moeten natuurlijk nog luiken voor en de hemelwaterafvoer moet nog een keertje in de verf. Het pleisterwerk wordt beige.

Ooit heb ik een Kibri draaischijf gekocht.


Dat was een regelrechte miskoop, want dit is eigenlijk een berg plastic in een mooi doosje. Maar ik gooi nooit weg wat ik later nog kan gebruiken.


Dus ben ik maar vast begonnen met het grondplan van mijn werkplaats. Voor H0 vond ik het houtwerk te grof, maar voor 1:48 kan het prima.


Van zo'n draaischijf kun je best nog wel wat maken.  ;)
Ik probeer die werkplaats zoveel mogelijk van beschikbare onderdelen te maken.


Ooit voor weinig "Station Zolder" gekocht. Daar zitten een boel bruikbare ramen in.


Daar zaten een boel bruikbare ramen in.


Van links naar rechts: het originele kozijn, kozijn zonder boog, een enkel kozijn en een dubbel kozijn. In een werkplaats kunnen ze prima en met helder overheadsheet erachter, is er ook nog wat te zien in de werkplaats.
Nu de muren natuurlijk nog.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Diorama 1:48
« Reactie #81 Gepost op: 19 april 2014, 19:32:17 »
Zeg Wim, mooi werk weer, ik zat trouwens net wat op een ander forum te lezen, maar is een snijplotter ( wat die kost is me een raadsel ) niets voor je, ik zag dat ze er ook raampjes mee maakten uit 0,5 mm styreen!
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama 1:48
« Reactie #82 Gepost op: 19 april 2014, 20:00:16 »
Een (laser)snijplotter is vast wel wat voor me. Alleen voor die paar raamkozijntjes die ik in elkaar fröbel zal het nooit kostendekkend zijn. Bovendien vind ik het eigenlijk best wel leuk om onderdelen uit hele andere dingen te halen en al die vergaarde onderdelen te laten bepalen hoe iets eruit gaat zien. Zo heb ik de vloer gebruikt uit een draaischijf en de ramen uit een station gehaald.
Beste Hans, deze manier van werken vind ik leuker dan dat ik zoiets uit een snijplotter haal. Maar over plotters gesproken: zo'n 3D-printer vind ik wèl geinig om te hebben.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Diorama 1:48
« Reactie #83 Gepost op: 19 april 2014, 20:32:29 »
Het is een tijdje stil geweest bij je maar dat maak je vandaag wel weer goed Wim. Wat je in elkaar gezet hebt is zeker de moeite waard. Ik vind je werkplaatsvloer erg netjes gedaan. Komt daar een werkput in of komen daar ook planken tussen de rails?

Enneuh .... voortaan geen ramen meer uit m'n station jatten. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama 1:48
« Reactie #84 Gepost op: 19 april 2014, 21:35:21 »
Ach Pierre, ik doe af en toe weer een klein dingetje en dat is dan nauwelijks de moeite om voor een update. Een uurtje of anderhalf op zolder lijkt veel, maar eigenlijk gebeuren er dan maar kleine dingetjes.
Die werkplaatsvloer is gesneden uit twee grote halve cirkels uit die draaischijf van Kibri; daar zit niet zo heel veel werk in. Ik denk dat ik er nog wèl wat spijkertjes in ga slaan voor het effect.
Die werkput laat ik open. Er komt nog wel aan weerszijden een trappetje. Links moet ik nog wat hout tussen de rails komen.
Ik had natuurlijk ook met lollystokjes een vloer kunnen maken, maar dit ging veel sneller.  :D


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Diorama 1:48
« Reactie #85 Gepost op: 20 april 2014, 10:26:14 »
Die werkplaatsvloer is gesneden uit twee grote halve cirkels uit die draaischijf van Kibri; daar zit niet zo heel veel werk in. Ik denk dat ik er nog wèl wat spijkertjes in ga slaan voor het effect. 

Ik denk dat het mooi is om er spijkertjes in te slaan. Prik je gaatjes of doe je dat met een scherp potlood of zo?

Die werkput laat ik open. Er komt nog wel aan weerszijden een trappetje. Links moet ik nog wat hout tussen de rails komen.

 Da's wel mooi. Ik heb het probleem dat ik niet in de bodemplaat wil gaan zagen. Dat geeft een ontzettende rotzooi en stof op mijn andere baan die er onder ligt. :( Dus ... geen putvoor mij.

Ik had natuurlijk ook met lollystokjes een vloer kunnen maken, maar dit ging veel sneller.  :D

Ik heb nog een pak roerhoutjes liggen dus denk dat ik daar toch maar voor ga. Het is wel mooi hoor Wim ... echt hout. Allemaal lekker ongelijke planken. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama 1:48
« Reactie #86 Gepost op: 20 april 2014, 11:02:00 »
Citaat van: Pierre
Ik denk dat het mooi is om er spijkertjes in te slaan. Prik je gaatjes of doe je dat met een scherp potlood of zo?
Ik moet sowieso dit hele verhaal op een stukje triplex zetten omdat ik bang ben dat het anders kromtrekt. Dat plastic dat ik heb gebruikt is vrij dik dus ik denk dat ik gaatjes voorboor en er dan kleine spijkertjes insla.

Citaat van: Pierre
Ik heb nog een pak roerhoutjes liggen dus denk dat ik daar toch maar voor ga. Het is wel mooi hoor Wim ... echt hout. Allemaal lekker ongelijke planken. ;D
In jouw schaal zou ik dat ook zeker doen en als ik geen lollystokjes zou hebben, dan zou ik een zak halen. Bij deze schaal had het ook wel gekund, maar dit had ik liggen en ik vond het wel een mooie bestemming. De luiken bij de slagerij worden wèl van hout.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama 1:48
« Reactie #87 Gepost op: 23 april 2014, 14:53:34 »
Een nieuwe entree voor de werkplaats:


Het geeft een beetje een vervallen indruk, maar metselen is een vak apart.


De vorige versie zag er misschien op het eerste gezicht wat netter uit, maar ik was niet echt tevreden over de verticale voegen. Maar als dit niks wordt ga ik nog wel wat anders proberen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Diorama 1:48
« Reactie #88 Gepost op: 23 april 2014, 15:02:52 »
Ik vind de bovenste er beter, realistieser uitzien hoor Wim, onderste heeft ook meer een plastic gloed of hoe je dat zegt erover heen.

btw, had jij mijn email nog gehad met oplossing container?
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama 1:48
« Reactie #89 Gepost op: 23 april 2014, 17:01:48 »
Dankjewel Hans,
Die plastic-achtige glans op het tweede voorbeeld komt doordat ik foamboard (voor onze Belgische vrienden: pluimkarton) heb gebruikt, waar ik aan één zijde het papier heb afgehaald. Daardoor blijft er een glimmend laagje over dat ook doorwerkt in de verf.
Ik heb nu avonddienst, maar morgen is de verf wel droog en dan behandel ik de verf met fixeer en ga er dan overheen met grijs voegmiddel. Ik hoop dat het wat wordt.


Die steentjes van mij zijn de helft kleiner, dus weet ik niet of ik het verbluffende resultaat van Pierre kan evenaren. En anders moet ik mijn hoofd buigen en mijn meerdere erkennen.  :(
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Diorama 1:48
« Reactie #90 Gepost op: 23 april 2014, 20:30:56 »
Die steentjes van mij zijn de helft kleiner, dus weet ik niet of ik het verbluffende resultaat van Pierre kan evenaren. En anders moet ik mijn hoofd buigen en mijn meerdere erkennen.  :(

Niks hoofd buigen Wim! :o Je zal zien dat als ze in de verf zitten en gevoegd zijn het er veel beter uit ziet. Ik zou als ik jou was dat pluimkarton na de verfbeurt twee keer fixeren. En tussendoor goed laten drogen.

Ik heb om de drie rijtjes metselwerk een potloodstreepje gezet om recht te blijven. Zonder streepjes ga je het niet redden om recht te blijven. Een metselaar gebruikt ook een touwtje om recht te blijven. Maar een beetje schots en scheef is niet zo erg ... wat wel erg opvalt is als de voegen heel erg ongelijk zijn of de stenen tegen elkaar zitten. En om toch even wat te zeuren ... :-[ Ook in jou geval heb je rechts drie lagen meer stenen dan links van de deuropening. De voegen zijn rechts veel smaller. Bij mij waren ook niet alle voegen gelijk en ik heb de voegen die hier en daar te krap waren met een scherp mesje bijgewerkt.

Ik vind in dit geval van een oude loods dat verzakte metselwerk wel wat hebben. En trek je van dat gezeur van mij maar niet te veel aan. Het blijft knap werk Wim ;) 
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama 1:48
« Reactie #91 Gepost op: 23 april 2014, 21:07:30 »
Pierre, jouw feedback heeft niks met gezeur te maken. Daar heb ik meer aan dan al die veren. Het is geen wedstrijdje maar ik weet inmiddels wèl waar ik goed in ben en waar ik wat minder in ben en dat geeft ook helemaal niks.
Dat die voegen hier en daar wat dicht op elkaar zitten, zou wel eens een probleempje kunnen worden, maar als het me niet aanstaat dan begin ik gewoon weer opnieuw.
Enne, ik heb inderdaad geen streepjes gezet.  :o
Morgen kijken hoe de verf is gedroogd en dan gaat-ie twee keer in de fixeer.
Wordt vervolgd.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Diorama 1:48
« Reactie #92 Gepost op: 23 april 2014, 22:32:03 »
Pierre, jouw feedback heeft niks met gezeur te maken. Daar heb ik meer aan dan al die veren. Het is geen wedstrijdje maar ik weet inmiddels wèl waar ik goed in ben en waar ik wat minder in ben en dat geeft ook helemaal niks.

Een beetje zeuren doe ik soms wel Wim. ::) Maar het is inderdaad niet lelijk bedoeld.  En wat je zegt ... iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten.

Dat die voegen hier en daar wat dicht op elkaar zitten, zou wel eens een probleempje kunnen worden, maar als het me niet aanstaat dan begin ik gewoon weer opnieuw.

Dat is de ware instelling Wim. ;)


Enne, ik heb inderdaad geen streepjes gezet.  :o
Morgen kijken hoe de verf is gedroogd en dan gaat-ie twee keer in de fixeer.
Wordt vervolgd.

Ik ga je volgen in je draadje Wim. Volgens mij komt het best lekker uit de verf ;)

Ik loop te popelen om ook weer aan de gang te gaan. Ik heb spijt dat ik niets heb meegenomen om te fröbelen op de camping. :(
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama 1:48
« Reactie #93 Gepost op: 23 april 2014, 23:56:46 »
Ach kerel, zal ik wat fröbelwerk en gereedschap voor je langsbrengen? Dan neem ik gelijk mijn Webertje mee plus wat kiloknallers.  8)
By the way: dank voor je support!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Diorama 1:48
« Reactie #94 Gepost op: 24 april 2014, 10:18:57 »
Hoeft niet Wim. ;D Ga vandaag een fiets toertje maken naar Bussum. Daar moet ook een aardige treinwinkel zijn. FF neuzen toch. 

Gisteren heeft de BBQ hier ook weer overuren gemaakt Wim. En morgen krijg ik een bak vol mensen over de vloer .. uheu ..gras en gaat weer de fik er in. Lekker man! (Helaas m'n suikerspiegel is weer torenhoog  :() 
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Diorama 1:48
« Reactie #95 Gepost op: 24 april 2014, 11:07:47 »
Pierre als Wim enig gereedschap komt brengen, wil ik wel insuline met je delen hoor, krijgen we vast die suikerspiegel mee omlaag, wist je trouwens dat van vlees je suikerspiegel niet omhoog gaat, dar zitten geen koolhydraten in namelijk :D

Hopla geen buitenzit weer hier, en ik wilde gewoon voor de leut een ovaal van LGB neerleggen juist :( mot toch wat doen tegen de verveling.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama 1:48
« Reactie #96 Gepost op: 24 april 2014, 14:02:01 »
Kleine update:

Ik denk dat ik mijn volgende versie met dat blauwe plaat ga doen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama 1:48
« Reactie #97 Gepost op: 24 april 2014, 15:16:12 »
Foto bij daglicht zien de kleuren er alweer anders uit:


Ik denk toch dat ik deze ga gebruiken, dan maak ik boven de ingang wel een ventilator... en hier en daar wat klimop.  :D
De zijmuren wordt denk ik gewoon pleisterwerk met alleen een bakstenen rollaag boven de ramen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Diorama 1:48
« Reactie #98 Gepost op: 24 april 2014, 15:53:21 »
Ehmmmm tja ehhhh ik zag die eerste foto en dacht jakkie maar gelukkig is de 2de foto een stuk beter kwa gezicht, ben benieuwd wat Pierre ervan vind , toch wel.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Diorama 1:48
« Reactie #99 Gepost op: 24 april 2014, 16:13:16 »
Ik vind het er zeker met daglicht wel goed uitzien Wim. De kleur is ook o.k. Het ziet er echt uit als een oud muurtje. Bovendien moet je het straks als een geheel zien met deuren er in en het dak er op.  ;) Ik snap alleen dat donkere gevoegde stuk links boven niet zo erg.

Ik zou de steentjes lekker door trekken aan de zijkanten. Dat is toch veel mooier.  ::)

Nu alles goed droog is kan je nog proberen er voorzichtig een vochtig doekje overheen te halen om de laatste waas er af te poetsen. Als je er geen waas meer af kan poetsen en je vind de donkere kleur van de natte muur mooier dan de opgedroogde muur dan kan je overwegen om de muur in zijn geheel nog een keer in de matte fixeer te zetten.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/