Auteur Topic: Viskraam of zoiets  (gelezen 4291 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Viskraam of zoiets
« Gepost op: 20 februari 2014, 22:15:47 »
Even een miniprojectje tussendoor. Een viskraam. Maar ik wil natuurlijk weer iets speciaals. Van een eerder project heb ik nog een kap over gehouden van een Mercedes bus. Dit lijkt me wel geschikt. Eens kijken of ik daarvan een aardige viskraam in elkaar kan fröbelen.



Ik heb helaas niet zoveel ruimte dat ik de hele bus kan gebruiken dus eerst maar eens de zaag er in. De hele bus was leuker geweest omdat er dan ook nog een zitje in kan komen. Maar ja … ik moet het doen met de ruimte die ik heb.



En dan natuurlijk de eindjes weer aan elkaar.





De eigenaar heeft de bus zonder wielen gekocht maar gelukkig nog wel een paar oude planken liggen dus …..



De hele zooi gaat in de verf met de witkwast. Het hoeft geen nieuwe te worden hè?
Ook komt er aan de zijkant een groot luik in met een vitrine met vis..





Van een led-strip knip ik 2 x 3 ledjes af. Omdat ik er in de bus 4 nodig heb voor een goede verlichting knip het stripje na de 4e led door. De resterende 2 ledjes soldeer ik met twee draadjes door voor onder de luifel. Na testen of het werkt kan ik de ledstripjes in de bus plakken.





De bakoven met afzuiging en een koelkast.



En natuurlijk het personeel. Ik heb een paar Preisertjes netjes in het wit gekleed voor de bediening.



En de vloer compleet het met personeel plak ik in de bus.



Nog geen haring in de hele tent  te vinden maar voor de toonbank is het al dringen geblazen.



Na een beetje tekenen print ik het luifeldoek uit en plak dit op de uitbouw.







Er moet nog een hoop afgewerkt en opgeplakt worden. Naam op de kar, wat reclame, rood-wit-blauw afvaltonnetje  noem maar op. Ook de onderkant van de viskraam (en uitbouw) maak ik nog blauw dus ….    Wordt vervolgd .....

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Viskraam of zoiets
« Reactie #1 Gepost op: 20 februari 2014, 22:21:03 »
Hiihihi Rick zegt net tegen mij wil ik dit topic kijken of niet.....
Dus ik zeg ik scroll er wel even door heen...... ik zeg tegen Rick nee hoor dit wil jij niet kijken want dit is weer een misselijkjaloersmakend topic  ;) ;)
Man man man wat ben jij een kunstenaar zeg Pierre ongelooflijk!!!!
Fotografen met passie.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Viskraam of zoiets
« Reactie #2 Gepost op: 20 februari 2014, 22:27:07 »
Hoe lang heb jij op Scheveningen de viskraam staan bestuderen.  Er ontgaat jouw ook geen enkel detail.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Viskraam of zoiets
« Reactie #3 Gepost op: 20 februari 2014, 22:33:56 »
Dank jullie wel.

Nou Rick de meeste details moeten nog komen. Dat gaat nu pas beginnen. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Viskraam of zoiets
« Reactie #4 Gepost op: 20 februari 2014, 23:58:20 »
Volgens mij is alles al gezegd; dat setje uit Wolvega was me weer voor.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Viskraam of zoiets
« Reactie #5 Gepost op: 21 februari 2014, 00:52:29 »
Schitterend weer Pierre, ik word gewoon steeds jaloerser op jullie daar.

Oja Pierre, er zit in Wolvega een kweker van garnalen, moet je die nodig hebben in je kar ;D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline patje

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: Viskraam of zoiets
« Reactie #6 Gepost op: 21 februari 2014, 06:42:57 »
zucht....

waarom hebben we nog geen "vind ik leuk" knop op ieder draadje  :o :P :D

Mooi gedaan hoor Pierre

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Viskraam of zoiets
« Reactie #7 Gepost op: 21 februari 2014, 07:37:58 »
Hahaha Patje omdat als we een vind ik leuk knop krijgt je veel vaker krijgt dat er een vind ik leuk word gedaan en je dan minder reacties gaat krijgen.
Bovendien krijg ik het niet voor elkaar om ze geinstaleerd te krijgen, erg vervelend, heeft te maken met mijn hoster die ondersteund dat op 1 of andere manier niet.
Wordt wel aan gewerkt maar hoelang dat gaat duren en of het uberhaubt waar is geen idee ;)
Maar weer back on topic lol.

Ik weet zeker dat Pierre er weer een plaatje van gaat maken..... A.s zondag opzoek naar visjes etc??
Fotografen met passie.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Viskraam of zoiets
« Reactie #8 Gepost op: 21 februari 2014, 13:33:13 »
Hahaha Patje omdat als we een vind ik leuk knop krijgt je veel vaker krijgt dat er een vind ik leuk word gedaan en je dan minder reacties gaat krijgen.
Bovendien krijg ik het niet voor elkaar om ze geinstaleerd te krijgen, erg vervelend, heeft te maken met mijn hoster die ondersteund dat op 1 of andere manier niet.
Wordt wel aan gewerkt maar hoelang dat gaat duren en of het uberhaubt waar is geen idee ;)
Maar weer back on topic lol.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik reacties ook veel aangenamer vind dan zo'n vind ik leuk knop. Dat is zo onpersoonlijk. Bovendien moeten er ook aanmerkingen kunnen komen. En die worden dan ook vaker weggelaten. Dan is het "vind ik leuk" of niets.

Ik weet zeker dat Pierre er weer een plaatje van gaat maken..... A.s zondag opzoek naar visjes etc??

Ik ga mijn best doen Sem. Visjes ..?? Die heb ik niet nodig ik zit vlak aan de haven met mijn vistent. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Viskraam of zoiets
« Reactie #9 Gepost op: 21 februari 2014, 21:27:29 »
Je moet maar op het idee komen om zo een bus te gebruiken, Mooi Pierre!
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline kriskras

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 38
  • Geslacht: Man
  • Droom niet je leven, maar leef je dromen!
Re: Viskraam of zoiets
« Reactie #10 Gepost op: 22 februari 2014, 11:20:50 »
Wauw ,weer een meesterstukje   :) we worden er hier een beetje stil van ,.....top man
Met vriendelijke groeten Chris.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Viskraam of zoiets
« Reactie #11 Gepost op: 24 februari 2014, 16:56:12 »


Het blauw is op de kraam geschilderd en de naam staat er op. Een beetje reclame en wat vlaggetjes. Mini projectje viskraam … klaar.





Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Viskraam of zoiets
« Reactie #12 Gepost op: 24 februari 2014, 17:54:23 »
Mooie haringkar. Ik moest eerlijk gezegd eerst even wennen, maar nu de hele meuk erop zit vind ik het een geslaagd ding. Wordt een gezellig hoekje daar bij die vuurtoren. Nog een paar van die volgevreten, vette kokmeeuwen op het dak en het plaatje is rond.
Enne... gaan we dan nu dat bootje doen?  ::)

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Viskraam of zoiets
« Reactie #13 Gepost op: 24 februari 2014, 18:23:12 »
Mooi als ik eens in de buurt ben ,kom ik een visje halen. Het ziet er weer levens echt uit Pierre.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Viskraam of zoiets
« Reactie #14 Gepost op: 24 februari 2014, 18:33:52 »
Enne... gaan we dan nu dat bootje doen?  ::)

Nee Wim nog even wachten. ;D
Ik wil eerst het laatste stukje langs de vuurtoren bestraten. Dan kan de viskraam ook op zijn plek gezet worden. Daarna een huisje/keetje op de steiger en dan ... drie bootjes bij de steiger en een sleper langs de kade.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Viskraam of zoiets
« Reactie #15 Gepost op: 24 februari 2014, 18:42:23 »
Ik zie nou zelf op de foto dat ik nog wat vergeten ben. De afzuiging heeft geen afvoer op het dak. Foutje ... :-[
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Viskraam of zoiets
« Reactie #16 Gepost op: 24 februari 2014, 19:28:43 »
Ik zag het wel, maar ik dacht laat ik nou niet gelijk beginnen met: "Ik heb alleen wèl nog een klein dingetje!"  :P
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Viskraam of zoiets
« Reactie #17 Gepost op: 25 februari 2014, 19:15:30 »
Ik zie nou zelf op de foto dat ik nog wat vergeten ben. De afzuiging heeft geen afvoer op het dak. Foutje ... :-[

Ik dacht al, 'wat ruik ik hier toch'  ;D leuk dingetje.

Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands