Auteur Topic: Gerhardstein  (gelezen 53198 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Gerhardstein
« Reactie #75 Gepost op: 27 februari 2015, 21:04:17 »
Wat een schakelpaneel zeg, daar is Armin van Buuren jaloers op. :D
Netjes gemaakt hoor.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Gerhardstein
« Reactie #76 Gepost op: 1 augustus 2015, 21:13:06 »
Beste modelspoorvrienden,

Dit draadje lijkt wel op mijn baan momenteel. Een heleboel stof. Het wordt weer tijd voor een nieuwe update ……


Het linker bedieningspaneel is klaar! Een genot om je wissels, seinen, ontkoppelingsrails’en zo te kunnen bedienen.  ;)



Wijziging 1: Helaas kwam ik tot de conclusie dat er te weinig opstelsporen waren (of heb ik te veel materieel? – een eeuwige discussie  8)  8) ). Kortom zoeken naar een oplossing – waar kan ik nog uitbreiden? Vlak voordat de treinen het station binnen rijden op spoor 5 heb ik een kruiswissel aangebracht met links tegen de muur een tweetal opstelmogelijkheden voor locomotieven en een drietal sporen voor wagons of rijtuigen.



Nee, het is nog niet helemaal af, er ontbreekt nog een stukje plaat. Maar het is gelukt om meer opstelruimte te creëren.



De plaat tussen het linker- en rechterdeel is aangebracht. Met een klein, ondiep beekje is het midden.



Wijziging 2: Nog meer opstelruimte. Achter de locloods liggen een zeer groot aantal opstelsporen.  ::) Deze zijn nu aangesloten op het station via een verbindingsspoor. En vanaf de pijl kun je zo spoor 1 en 2 binnenrijden.



De loc – Br 38 – staat gereed om het station binnen te rijden met een lege kolentrein.



De stratenmakers zijn de afgelopen tijd druk in de weer geweest en hebben de eerste straat al aangelegd.  ;)

Tot zover deze update weer!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Gerhardstein
« Reactie #77 Gepost op: 1 augustus 2015, 21:45:59 »
@Johan jij bent lekker bezig geweest. Mooi schakelpaneel en ik ben ook wel heel benieuwd hoe die behoorlijk hoge rotswand gaat uitpakken op je baan.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Gerhardstein
« Reactie #78 Gepost op: 1 augustus 2015, 22:36:10 »
Wauw Johan ... dat is weer heel veel rails dat je hebt neergelegd. Maar ook heel veel opstelruimte er weer bij. Top man. ;) En niet te vergeten een prachtig analoog schakelpaneel. Dit zie ik graag.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Gerhardstein
« Reactie #79 Gepost op: 2 augustus 2015, 07:17:38 »
Zo creëer je vanuit het niets wat extra opstelsporen. Mooi gedaan!

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Gerhardstein
« Reactie #80 Gepost op: 2 augustus 2015, 14:38:34 »
Pierre, Wim en Nick dank voor de reacties!

ik ben ook wel heel benieuwd hoe die behoorlijk hoge rotswand gaat uitpakken op je baan.
Ja, Wim ik ook.  ;)
Ik ben er nog niet uit hoe ik die rotswand ga maken. Er zijn een paar mogelijkheden. Gelukkig kan ik daar, met deze voortgang, nog een lange tijd over nadenken.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Gerhardstein
« Reactie #81 Gepost op: 2 augustus 2015, 14:42:36 »
Ja, Wim ik ook.  ;)
Ik ben er nog niet uit hoe ik die rotswand ga maken. Er zijn een paar mogelijkheden. Gelukkig kan ik daar, met deze voortgang, nog een lange tijd over nadenken.
En als je die rotswand erin hebt zitten, dan kun je natuurlijk nog wel bij het spoor dat onder je stad doorloopt?
Tsja, en dan nog een vraagje: waarom heb dat daar achterin zo hoog gemaakt. Ben je niet bang dat die rotswand enorm hoog wordt?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Gerhardstein
« Reactie #82 Gepost op: 2 augustus 2015, 14:52:28 »
En als je die rotswand erin hebt zitten, dan kun je natuurlijk nog wel bij het spoor dat onder je stad doorloopt?
Tsja, en dan nog een vraagje: waarom heb dat daar achterin zo hoog gemaakt. Ben je niet bang dat die rotswand enorm hoog wordt?
Als de rotswand erin zit dan kan ik nog onderlangs bij het spoor, dat is geen probleem.  ;)  Overigens heb ik op dat stuk van de baan zeer weinig problemen.

De linkerzijde van het hoge deel daar komt een berg en vanaf het station naar rechts daar komt de rotswand. Waarom zo hoog gemaakt? Misschien lijkt het op de foto meer dan het is nl. 30 cm. En dat keer 87 dan valt het in het echt reuze mee. Maar euuuhh ik zie het wel als een uitdaging om dit te gaan maken.  :D

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Gerhardstein
« Reactie #83 Gepost op: 2 augustus 2015, 17:38:27 »
Beste Johan, ik zie het ook als een mooie uitdaging en ik ga dit draadje volgen. Maar dt had je waarschijnlijk al door.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Gerhardstein
« Reactie #84 Gepost op: 2 augustus 2015, 19:13:21 »
ik ga dit draadje volgen. Maar dt had je waarschijnlijk al door.  ;)

 ::)  ::)

Klinkt allemaal erg hoopvol en ik ga je de komende jaren volgen.  :)

 ;)
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Gerhardstein
« Reactie #85 Gepost op: 16 april 2016, 17:08:17 »
Beste Forumgenoten,

Hierbij een paar foto’s van de voortgang.

Allereerst het kolendepot. De eerste staanders en de houten planken staan.



Een foto van de andere zijde met de waterkraan. Deze bewegende waterkraan heb ik een paar jaar geleden al op het forum geplaatst. Zie hier.



Bij de opstelsporen zijn wachtseinen geplaatst.



Hieronder een tweetal foto’s van de stad in opbouw.



De tramrails ligt al.  ;)



Ik heb een extra aansluiting gecreëerd op spoor 1 – een doodlopend stukje. Tevens heb ik bovenleiding aangebracht boven spoor 1 en boven het doodlopende stuk. Daarnaast heb ik planken bevestigd om de berg gestalte te gaan geven.


Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Raages

  • Gast
Re: Gerhardstein
« Reactie #86 Gepost op: 17 april 2016, 09:17:20 »
Toch een simpele en handige uitbreiding zo'n verborgen keertrein stukje. Het voegt weer treinbewegingen toe en vergt nauwelijks ruimte. Leuk gevonden.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Gerhardstein
« Reactie #87 Gepost op: 17 april 2016, 19:30:39 »
Toch weer lekker opgeschoten. :)
Kan je straks nog een beetje makkelijk bij de sporen onder de berg komen Johan?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Gerhardstein
« Reactie #88 Gepost op: 17 april 2016, 19:35:24 »
Toch weer lekker opgeschoten. :)

Het zijn de spaarzame minuten Pierre die ik moet benutten. Maar ja, het is hobby hé; lukt het vandaag dan misschien wel over een paar maanden  ;)

Kan je straks nog een beetje makkelijk bij de sporen onder de berg komen Johan?

Ja wel - er is één plek daar het wat minder is maar gelukkig is daar tot op heden geen ellende geweest.  8)

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Gerhardstein
« Reactie #89 Gepost op: 7 mei 2016, 20:45:11 »
Beste Forumgenoten,

Ik heb de eerste posting van mijn draadje gevuld met de volgende aspecten:
1. Een snelle doorverwijzing in het draadje Gerhardstein
2. Daarnaast een verwijzing naar een aantal draadjes welke ik vanaf 2011 geplaatst heb.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Raages

  • Gast
Re: Gerhardstein
« Reactie #90 Gepost op: 7 mei 2016, 21:37:00 »
Dat vind ik een heel handig idee, omdat je anders als belangstellende vele pagina's moet doorspitten met misschien iets minder belangrijke informatie.
Structureel denken dat is het toverwoord.  ;D