Auteur Topic: Servo decoder  (gelezen 3806 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Servo decoder
« Gepost op: 9 februari 2014, 18:59:59 »
ik heb hier een paar servo's gekocht om eens te kijken hoe dat allemaal werkt, ze moeten  wel met 5 volt aangestuurd worden, dus vroeg ik mezelf af welke wisseldecoder kan ik hiervoor gebruiken, ik heb trouwens digitrax als centrale.

KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

rthuinte

  • Gast
Re: Servo decoder
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2014, 13:00:09 »
Waarschijnlijk zijn er wel meer opties, maar zelf maak ik gebruik van een ESU decoder, Type 51802 en tot nu toe vind ik deze erg gebruiksvriendelijk. Via mijn CS2 van Märklin kan ik deze makkelijk voeden en een adres toe laten wijzen (ik gebruik de servo's tot nu toe alleen voor de wissels). Verder kan ik met de decoder makkelijk de slag en de snelheid van de servo bepalen (voor het programmeren zijn er 3 druktoetsen en dit maakt het naar mijn idee erg eenvoudig).

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Servo decoder
« Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2014, 14:01:26 »
Ok, ja ik kwam al een andere tegen die 8 servo decoders aan kan sturen, weet alleen niet of ik dat kan behappen, me snappertje snap dingen nog niet waaronder het "polariseren" van de wissels waarom moet dat en vooral bij digitaal waar is dit voor nodig dan? er staat toch altijd spanning op de baan .

Graag beetje jip en janneke uitleg, ouwe dag enzo :(

Oja ik bedoelde deze servo aansturing, zou dit wat voor mijn baan zijn, ik bedoel het schaduw station met veel wissels zo ook op mijn rangeer yards.

KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

rthuinte

  • Gast
Re: Servo decoder
« Reactie #3 Gepost op: 13 februari 2014, 13:14:43 »
... nog niet waaronder het "polariseren" van de wissels waarom moet dat en vooral bij digitaal waar is dit voor nodig dan? er staat toch altijd spanning op de baan .

Graag beetje jip en janneke uitleg, ouwe dag enzo :(

Oja ik bedoelde deze servo aansturing, zou dit wat voor mijn baan zijn, ik bedoel het schaduw station met veel wissels zo ook op mijn rangeer yards.

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met polariseren. Zelf wordt het wisselmechanisme bedient door een servo en verder komt de voeding van de wissel "redelijk" overeen met het aansluiten van een normale rail.  Wellicht kun je deze vraag wat verduidelijken.

Verder verwijs je naar een aansturing, maar deze is niet gekoppeld aan dit bericht.

Offline bellejt

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 169
  • Thanked: 6 times
  • Geslacht: Man
    • bellejt
Re: Servo decoder
« Reactie #4 Gepost op: 14 februari 2014, 17:08:51 »
opa bullcat rijdt 2 rail en dan is de ene rail positief en de andere negatief.Bij wissels moet je dan het hartstuk polariseren met de juiste pool.Anders maak je kortsluiting.Bij 3 rail is dat niet nodig vermits de rails massa zijn.
met vriendelijke groet,
Johnny.
Ecos2 kleur,3 boosters ESU,S88 Viessmann,koploper