Auteur Topic: Baanplan en bouw Arend  (gelezen 53389 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Baanplan en bouw Arend
« Gepost op: 4 februari 2014, 12:31:06 »
Ik ben de laatste weken bezig geweest met het aanleggen van een ringleiding,en met het leggen van een testbaantje voor Raptor. De testbaan is ondertussen klaar , de blokken zijn gemaakt en de terugmelders gelegd. Nu kan er begonnen worden met het testen en het me eigen maken van Raptor.



groet Arend
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #1 Gepost op: 4 februari 2014, 12:48:39 »
Ook heb ik de laatste maanden veel baanplannen gemaakt, en ook weer weggegooid, maar heb nu eindelijk iets op papier staan wat redelijk naar m'n zin is.
als schaduw station heb ik 2 keerlussen met opstel mogelijk heden, het schaduw station voer ik uit in C-rail.



Dan wordt het eerste niveau bereikt door door rechts 17cm te klimmen en dan een laad/ los emplacement te bereiken.

 

Daarna rechts door stijgen naar niveau 2 waar het station bereikt wordt en waar gerangeerd kan worden, en de nodige scenery gemaakt kan worden, verder (Blauwe lijn) misschien nog ruimte voor pendelspoortje/ smalspoor of zoiets. de klimspiraal links staat weer rechtstreeks in verbinding met het schaduw station.




graag jullie mening.

Groet Arend

Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #2 Gepost op: 6 februari 2014, 23:50:15 »
Goedenavond,
Heb vanavond Teunis, van Teunistreinen op bezoek gehad. Heb instructie gehad voor het gebruik van Raptor, en het werkt. Het was een gezellige en een leerzame avond.

Groet,
 Arend
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #3 Gepost op: 7 februari 2014, 07:28:49 »
Kijk Arend, dat is super.... Nu lekker toepassen op je eigen baan  ;)
Fotografen met passie.

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #4 Gepost op: 7 februari 2014, 07:38:25 »
Dat gaan we zeker doen, Semantha.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #5 Gepost op: 28 februari 2014, 23:18:36 »
Klikkie doen

Is dit niet wat voor jou Arend???
Fotografen met passie.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.849
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #6 Gepost op: 1 maart 2014, 00:03:04 »
Heel Oost-Duits!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #7 Gepost op: 1 maart 2014, 01:21:27 »
Kijk Arend, dat met die raptor was dat zeker "O gaat dat zo"  soms is dat inderdaad wel het geval, net als ik had met mijn beginnerscursus voor iTran.

En die huisjes zijn echt mooi op je baan ergens, of durf je niks op Marktplaats te doen, ik wil je eventueel wel helpen daarmee hoor.

Hans
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #8 Gepost op: 1 maart 2014, 09:03:24 »
Klikkie doen

Is dit niet wat voor jou Arend???

Ja zeker wel Semantha, we zullen eens zien.

Heel Oost-Duits!

En oerlelijk Wim, als het niets is voor op de baan is het altijd nog goed voor de onderdelen.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #9 Gepost op: 1 maart 2014, 09:11:56 »
Kijk Arend, dat met die raptor was dat zeker "O gaat dat zo"  soms is dat inderdaad wel het geval, net als ik had met mijn beginnerscursus voor iTran.

En die huisjes zijn echt mooi op je baan ergens, of durf je niks op Marktplaats te doen, ik wil je eventueel wel helpen daarmee hoor.

Hans

Eigenlijk doe ik alle via internet marktplaats of e-bay, Hans. De vijver waar je in kunt vissen is veel groter, je komt via internet veel vaker unieke dingetjes tegen en modelspoorwinkels heb je hier niet in de buurt.en het is ook leuk om  een beetje op marktplaats ed rond te snuffelen.


En met Raptor ben ik erg blij, het zal nog wel ff duren voordat ik dat onder de knie heb,maar al doende leert men. en de mogelijkheden zijn groot. eerst nog een poosje oefenen, en dan naar een definitief baanplan
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #10 Gepost op: 13 oktober 2014, 10:33:45 »
Vorige week mijn Raptor testbaan gesloopt, het werd tijd om met een definitieve baan te gaan beginnen.Ik heb in iedergeval de beginselen van het rijden met Raptor ervaren en het geeft me veel voldoening en plezier en veel mogelijkheden .

   

Zo zag mijn testbaan er in de laatste fase uit. Ik had 7 treinen tegelijk rijden waaronder een paar pendels, de baan bestond uit 14 blokken.

     

Ik ben ondertussen begonnen met het bouwen van het schaduw station.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.849
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #11 Gepost op: 13 oktober 2014, 10:51:36 »
Nou Arend, je bent lekker op weg.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #12 Gepost op: 13 oktober 2014, 10:59:10 »
Lekker bezig Arend je kan zo gaan opschuiven van plannen naar bouwen succes
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #13 Gepost op: 13 oktober 2014, 12:46:29 »
Zoals jullie wel zullen weten, is het ook heerlijk werk om mee bezig te zijn, en ook heel wat anders dan het andere grote spul waar ik normaal dagelijks mee loop te slepen.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #14 Gepost op: 13 oktober 2014, 14:24:42 »
Je bent in ieder geval lekker op weg Arend. Het ziet er al goed uit zo. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #15 Gepost op: 13 oktober 2014, 15:23:40 »
Gaat lekker daar Arend, ziet er al goed uit, trouwens je testbaan ook hoor, vraagje geen gamma-blauw onder rails in schaduwstation ?
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #16 Gepost op: 13 oktober 2014, 17:13:25 »
Ziet er goed uit, maar ga je nog ergens omhoog of blijft het redelijk vlak??
Fotografen met passie.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #17 Gepost op: 13 oktober 2014, 17:43:55 »
lekker om vordering te zien.

Goed bezig
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #18 Gepost op: 13 oktober 2014, 18:39:57 »
Volgens mij heeft Arend 3 niveaus dus ik vermoed dat er nog omhoog gegaan wordt  ;) goed bezig!




Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #19 Gepost op: 14 oktober 2014, 13:55:11 »
Ik ben inderdaad van plan om 3 misschien 4 niveaus te bouwen, maar doe het rustig aan hoor, het schaduw station staat vast maar over niveau 2, 3 en eventueel 4 ben ik nog niet helemaal zeker, zeker is dat het gamma blauw wel weer toegepast wordt, maar ik heb eerst de baan globaal neer gelegd,moet nog gaten zagen op de plek waar de wissels komen, zodat ik daar vanonder bij kan komen in geval van storingen,ik moet ook de wissel aandrijvingen nog aanpassen daarna de melders en aansluitingen op de ringleiding nog maken, dus voordat er weer een trein rijdt ben ik wel even verder, maar goed het is ook hobby.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #20 Gepost op: 14 oktober 2014, 18:55:36 »
Leuk je weer bezig te zien Arend, ziet er tot zover goed uit.
Groet,
Theo

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #21 Gepost op: 14 oktober 2014, 19:43:17 »
Komt goed Theo, ik zal weer eens wat vaker posten, de wintertijd komt er weer aan dus ik hoop op wat meer vrije tijd.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #22 Gepost op: 17 november 2014, 21:21:47 »
Ik zit de laatste paar maanden in een erg drukke periode, werkdagen van 14- 15 uur zijn normaal, zodat er door de week weinig tijd is om te bouwen en ik het van het weekend moet hebben.Ondanks dat ben ik toch wel wat opgeschoten, ik heb het schaduwstation klaar,een gedeelte van de klimspiraal ook, voor nood hem ik een keerlus gemaakt zodat er rond gereden kan worden. Ook heb ik tot zover alle terugmelders aan gelegd, en extra voedingskabels vanaf de ringleiding naar de sporen. Verder heb ik de baan  in eenrichtings verkeer ingevoerd in Raptor en kan nu met proefrijden gaan beginnen.

       


Maar ondanks alle drukte blijf ik jullie toch alle dagen volgen, meestal van af mijn telefoon als ik even in de gelegenheid ben onderweg.


Groet Arend
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #23 Gepost op: 17 november 2014, 22:12:13 »
Je bent stiekem toch een heel eind opgeschoten Arend. Er ligt nu heel wat rails op je tafel. Goed man. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #24 Gepost op: 18 november 2014, 00:30:26 »
Dat ziet er indrukwekkend uit.
Leuk om ook eens iemand met de Raptor bezig te zien en dat Teunis je zo mooi heeft geholpen.
Ik dacht toch dat Anne W hier ook wel eens iets zou advisewren want die kan ook lezen en schrijven met de Raptor.
Ben benieuwd hoe de baan verder zal worden gebouwd.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0