Auteur Topic: Nieuwe aanwinsten Arend  (gelezen 20593 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinsten Arend
« Reactie #50 Gepost op: 24 februari 2014, 18:37:07 »
Of dingen niet zien omdat ze er niet zijn. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Nieuwe aanwinsten Arend
« Reactie #51 Gepost op: 12 maart 2014, 16:48:02 »
Arend is dit nog wat voor je??? Klik
Fotografen met passie.

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinsten Arend
« Reactie #52 Gepost op: 12 maart 2014, 18:51:27 »
Ziet er inderdaad leuk uit, Semantha ik zal eens kijken.Ik moet me eigenlijk eerst bezig gaan houden met m'n testbaantje, omdat ik eigenlijk na de zomer met de definitieve baan wil beginnen.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinsten Arend
« Reactie #53 Gepost op: 12 maart 2014, 20:23:45 »
Dan pas Arend, hup hup, gewoon gelijk met de baan beginnen, het mooie weer is bijna alweer over :)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinsten Arend
« Reactie #54 Gepost op: 12 maart 2014, 20:38:25 »
Dan pas Arend, hup hup, gewoon gelijk met de baan beginnen, het mooie weer is bijna alweer over :)
Hoor haar! Heeft z'n huis vol met dozen en schepen, maar heeft zelf nog geen centimeter rails liggen.
Arend, doe maar lekker rustig aan. Het is geen aangenomen werk.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinsten Arend
« Reactie #55 Gepost op: 12 maart 2014, 21:45:12 »
Wim wat doe jij wreed tegen mij, ik zit op hete kolen hier hoor :D :D

Oja ik heb toch zeker 2,3 meter rails liggen met 3 elektrische wissels. als test stukkie
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinsten Arend
« Reactie #56 Gepost op: 12 maart 2014, 22:19:27 »
Wreed?
Ik?
Ik ben vet aardig!  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinsten Arend
« Reactie #57 Gepost op: 13 maart 2014, 10:20:22 »
Dan pas Arend, hup hup, gewoon gelijk met de baan beginnen, het mooie weer is bijna alweer over :)
Hoor haar! Heeft z'n huis vol met dozen en schepen, maar heeft zelf nog geen centimeter rails liggen.
Arend, doe maar lekker rustig aan. Het is geen aangenomen werk.  8)

Ik doe ook lekker rustig aan hoor Wim, het is geen klus die af moet, maar een hobby. Straks komt eerst de andere hobby weer uit de stalling, en dan gaan we daar weer van genieten.


Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Nieuwe aanwinsten Arend
« Reactie #58 Gepost op: 13 maart 2014, 12:32:32 »
Je hebt groot gelijk, mijn vader is ook alweer druk bezig hun plekje in orde te maken :)
Ik zal er binnenkort (ergens eind maart komt het water erop) een dagje in het weekend heen om te helpen schoonmaken van binnen.
En dan als het weer het toelaat dan gaan ze weer lekker genieten  ;)
Fotografen met passie.

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinsten Arend
« Reactie #59 Gepost op: 13 maart 2014, 12:47:55 »
Van buiten zijn heb ik ook altijd veel plezier, Semantha.Als een hobby moeten wordt,dan ben ik er gauw klaar mee.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinsten Arend
« Reactie #60 Gepost op: 6 april 2014, 19:37:42 »
Leuk cadeau van m'n schoonvader gekregen, ben ik weer blij mee. Moet alleen tzt nog eens van een motor worden voorzien.



Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinsten Arend
« Reactie #61 Gepost op: 6 april 2014, 20:57:03 »
Meest mooie tram ooit!
Als kind heb ik er ooit mee gereden... als passagier.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinsten Arend
« Reactie #62 Gepost op: 6 april 2014, 21:21:57 »
Kijk Kijk, ik ken hem alleen van plaatjes ???
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinsten Arend
« Reactie #63 Gepost op: 6 april 2014, 21:44:35 »
Eindpunt Van Hallstraat en de rest van de tekst kan ik niet lezen. Hoe ziet-ie er aan de andere kant uit?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline nico

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 207
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinsten Arend
« Reactie #64 Gepost op: 7 april 2014, 19:59:24 »
Ik heb als kind ook vaak in gereden. 's Zomers waren de achterste deuren open en was er een soort balkon hek, zodat je naar buiten kon hangen. Als er veel passagiers waren stond je ook naast de bestuurder, die aan een soort wiel draaide om de tram te laten rijden. Trouwens de bestuurder stond ook de hele rit. Ook had deze tram vaak nog een "aanhang tram" , maar dan zonder motor of pantograaf. Het middenstuk waren zitplaatsen(houten banken) die middels schuifdeuren gescheiden waren van de balkons. Op de tramlijnen richting Centraal station hing er aan de achterzijde een rode PTT bus, waardoor je onderweg je brieven kon posten, die bij het CS geleegd werden. Dit is echte nostalgie. 
Marklin digitaal, k-rails, alleen stoom- en diesellocs, geen voorkeur voor een land, vrije fantasie, aansturing middels IB.+computer alleen weet ik nog niet met welk besturingsprogr.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinsten Arend
« Reactie #65 Gepost op: 7 april 2014, 20:28:13 »
Beste Nico,
Hoeveel Amsterdammers zitten hier eigenlijk op het forum?  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinsten Arend
« Reactie #66 Gepost op: 7 april 2014, 21:41:52 »
Ik zal morgen even wat meer foto's maken en plaatsen. voor nu is het bedtijd.(het nadeel van chauffeur zijn)
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline hadeha

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 42
  • Thanked: 1 times
  • Geslacht: Man
  • Amsterdam
Re: Nieuwe aanwinsten Arend
« Reactie #67 Gepost op: 7 april 2014, 21:47:28 »
Beste Nico,
Hoeveel Amsterdammers zitten hier eigenlijk op het forum?  ;D
ikke ;D ;D
en er zat ook een blauwe giro naast 
toen ik begon bij de post was het net afgeschaft deze bussen op de tram
met vriendelijke groeten
hans

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinsten Arend
« Reactie #68 Gepost op: 7 april 2014, 22:52:35 »
Arend, is het een statisch model? Als dat zo is gaat-ie ooit rijden?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Nieuwe aanwinsten Arend
« Reactie #69 Gepost op: 7 april 2014, 22:57:05 »
Arend, is het een statisch model? Als dat zo is gaat-ie ooit rijden?
Leuk cadeau van m'n schoonvader gekregen, ben ik weer blij mee. Moet alleen tzt nog eens van een motor worden voorzien.


Volgens mij begrijp ik hieruit dat ie ooit gaat rijden
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinsten Arend
« Reactie #70 Gepost op: 7 april 2014, 23:00:52 »
Ah... overheen gelezen. Leuk zo'n ding als boekensteun, maar rijdend is het natuurlijk vel mooier.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline nico

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 207
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinsten Arend
« Reactie #71 Gepost op: 8 april 2014, 19:22:34 »
Inderdaad Hans was ik even vergeten van die blauwe (gemeente) giro bus. Volgens mij zat het hoofdkantoor van de gemeente giro op het Singel, vlakbij de Raadhuisstraat.
Wim volgens mij zeker al drie Amsterdammers, hoeven we ons niet voor te schamen. ;) ;D
Marklin digitaal, k-rails, alleen stoom- en diesellocs, geen voorkeur voor een land, vrije fantasie, aansturing middels IB.+computer alleen weet ik nog niet met welk besturingsprogr.

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinsten Arend
« Reactie #72 Gepost op: 9 april 2014, 20:50:01 »
Een dag te laat maar dan toch de beloofde foto's.

Amsterdam, de hoofdstad van de tram
In ons land was de tram steeds een favoriet openbaar transportmiddel.
Dat geldt vooral voor Amsterdam, waar zijn geschiedenis in 1875 begon met de opening van de eerste paardentramlijn. En deze voorouders ontwikkelden zich bijzonder snel: rond 1900 waren er al 242 rijtuigen en 758 paarden in gebruik! Dan ontstonden in 1906 de eerste geëlektrificeerde lijnen, die tussen de twee wereldoorlogen een ongelofelijke bloeitijd beleefden: eind twintiger jaren deden op het stedelijke tramnet 445 elektrische motorwagens en 350 bijwagens dienst! De beroemde en bij de stadsbewoners zo geliefde “Blauwe Wagens” symboliseren ook nu nog steeds deze voordien ongekende ontwikkeling...

     


       





Deze tram is te koop voor €3.90 bij atlas edition, de eerste tram krijg je voor €3.90 de volgende is duurder het is een soort abonnement. na ontvangst moet je het abonnement direct opzeggen, dan kun je deze houden.

http://www.atlaseditions.nl/collection/SBH/Blauwe-Wagen.html

Het is mijn bedoeling om er later nog eens een aandrijving in te bouwen, heb er ergens op het net al info over gezien. op het routebord staat: van Hallstraat Molukkenstraat

groet Arend
 
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinsten Arend
« Reactie #73 Gepost op: 9 april 2014, 20:54:46 »
Ik zou graag zo'n bestelling doen, maar ik ben bang dat ik dan nog jarenlang vast zit aan allerlei onzin waar ik niet om gevraagd heb.
Succes met je aanwinst Arend.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinsten Arend
« Reactie #74 Gepost op: 9 april 2014, 20:56:07 »
Heb je op de site gekeken Wim?  Ik geloof dat het meevalt.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel