Auteur Topic: Aanwinsten SuperSylvester  (gelezen 18617 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #25 Gepost op: 2 november 2014, 23:12:39 »
Kijk eens aan Wim, zelfde aan deze kant dus inderdaad, hele mooie platte voor in een server :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #26 Gepost op: 2 november 2014, 23:27:25 »
Ik heb de onhebbelijke eigenschap om Windows-computers uit elkaar te trekken en dan heb ik een bak vol schroefjes, voedingen en dvd-spelers. Die moederborden is natuurlijk de grootste rotzooi, dus die gaan bij het vuilnis.  :D
Hans, ik denk in eerste instantie dat ik met koploper ga beginnen om e.e.a. een beetje onder de pet te krijgen. Misschien later overstappen op Itrain en Icar, ziet er wel mooier uit dan KL.
Waarom begin je met Koploper en stap je daarna over op iTrain? Kun je dan niet beter meteen met iTrain beginnen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #27 Gepost op: 3 november 2014, 06:05:17 »
Beste Jack,

Terugmelding heeft in principe niets met DCC of Motorola te maken, het verschil zit hem in de methode van detectie:

massadetectie, voor 3-rail, behalve M-rail: je meet of de terugmeldrailstaaf door een as van een wagon verbonden wordt met de massa railstaaf.

stroom detectie, voor 2-rail en M-rail: je meet of er op de terugmeldrailstaaf (of terugmeldpuntcontacten) een stroomverbruiker is

Daarna wordt de toestand via de S88 bus op verzoek van de centrale naar de centrale doorgegeven en dat werkt met een simpele.......+5 Volt spanning omdat de IC's die al heel lang daarvoor gebruikt worden ontworpen zijn voor een voedingsspanning van +5 Volt.

Groet, Anne W

Ja Anne W, dat klopt maar de vraagstelling is, of de Ecos 2 1:1 uitgewisseld kan worden met Central Station.
De S88 bus is onafhankelijk van je systeem, 2 of 3-rail maakt niet uit, het verschil zit 'm zoals je zelf al zegt in de detectie.
De aansturing van locs en wissel/seinen maakt wel uit. DCC of Motorola protocol. Aangezien de Ecos multiprotocol is (dus meerdere systemen aankan) kan hij beide.

@WIM, koploper is gratis  :D en voor ITrain moet je een redelijk fors bedrag neertellen (> €100) maar koploper wordt niet meer verder ontwikkeld, voorlopig kan ik daar toch nog wel een paar jaar mee vooruit.

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #28 Gepost op: 3 november 2014, 12:09:51 »
@WIM, koploper is gratis  :D en voor ITrain moet je een redelijk fors bedrag neertellen (> €100) maar koploper wordt niet meer verder ontwikkeld, voorlopig kan ik daar toch nog wel een paar jaar mee vooruit.
Software die niet meer wordt doorontwikkeld mist vaak essentiële updates met randapparatuur van derde partijen zoals decoders en allerlei andere digitale gadgets die je zou willen aansluiten. € 100,- is natuurlijk niet niks, maar als je op jaarbasis zou gaan uitrekenen wat die honderd euro doet met de uren, dagen en weken van gebruiksgemak, tijdwinst en plezier dan kom je op een bedrag uit waarbij dat enorme bedrag misschien wel erg meevalt.
Die tram die je daar hebt rondrijden kost misschien wel hetzelfde als het pakket iTrain en ik gok dat je daar niet meer dan een uurtje per week mee rondrijdt. Ik denk dat als je met je baan bezig bent je heel wat meer uren in de weer bent met dat softwarepakket van honderd euro. In feite wordt die tram dan vele malen duurder. Snap je mijn berekeningen een beetje?

Enne als je @WIM doet dan krijgt WIM een melding over een topic waar-ie part nog deel aan heeft.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #29 Gepost op: 3 november 2014, 12:28:35 »
Per 1 november 2014 is van Koploper versie 8.4 verschenen.
De laatste versie 8.3 was van 8 maart 2014.
Blijkbaar wordt het programma toch steeds van nieuwe updates voorzien.

http://www.pahasoft.nl/
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #30 Gepost op: 3 november 2014, 12:40:50 »
alleen bug fixen maar Roel. en omdat railworld er iets aan veranderd moest hebben
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #31 Gepost op: 3 november 2014, 18:08:17 »
@Wimpie  ;D Ik vind de vergelijking tussen een trammodel en een softwarepakket wel erg ver gezocht.

Een model koop je voor het leven, dat is tastbaar en rijdt over tig jaar nog steeds rondjes. Software is iets tijdelijks, iets vluchtigs
wat je als een stuk goedkoop gereedschap moet zien wat je na een paar jaar weer weg doet.

Als je eenmaal een pakket onder de knie hebt zal het niet veel moeite kosten om met een ander pakket ook snel aan de gang te zijn.
Koploper ondersteunt in ieder geval alle componenten die ik voor ogen heb, net zoals Itrain dat ook doet.

Ik heb wat meer geld uit getrokken voor de centrale en als compromis ga ik dan eerst eens met KL klooien.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #32 Gepost op: 3 november 2014, 20:23:43 »
@Wimpie  ;D Ik vind de vergelijking tussen een trammodel en een softwarepakket wel erg ver gezocht.
Misschien.
Ik geef geld uit naar wat het voor mij waard is. En dat wordt al gelijk lastig want hoe bepaal je de waarde van iets dat je wilt kopen. Ik gebruik voor de waardebepaling een aantal criteria: noodzaak, comfort, functionaliteit, gebruiksgemak, plezier en duurzaamheid. Daarnaast het aantal uren dat je er voordeel van hebt.
Als je op het punt staat om bijvoorbeeld een bank te kopen voor in de huiskamer dan scoort zo'n aankoop vrij hoog, want je hebt niet alleen plezier van zo'n bank als je erop zit, maar ook als je er naar kijkt omdat zo'n bank onlosmakelijk is verbonden met het interieur van je woonkamer. Een bank gaat bovendien vrij lang mee. Als zo'n bank in een kamer staat waar je nauwelijks bent, dan wordt de score natuurlijk aanzienlijk lager. Het aantal uren dat je gebruik van maakt van een aankoop is dus van cruciaal belang voor het bepalen van de score.
Als je gaat doorrekenen dan kom je er al snel achter dat bijvoorbeeld een auto qua aantal uren dat je in je auto zit laag scoort, maar qua comfort en functionaliteit ligt de score weer hoger. Toch geven we relatief veel uit aan een auto uit, ondanks dat een auto qua duurzaamheid de laagste score geeft. Een bed waar je gemiddeld 6,3 uur per etmaal doorbrengt zit op alle punten behoorlijk hoog in de score, maar de meesten geven relatief weinig geld uit aan een bed.
Voor mij is software net zo tastbaar als hardware en een tram die het grootste deel van zijn leven in de vitrine staat scoort bij mij lager dan een softwarepakket waar ik meerdere uren per dag of per week mee bezig ben.

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #33 Gepost op: 3 november 2014, 22:50:53 »
 ??? Wim, niet te veel sigaren roken en cognac drinken he  :-\ maar ik waardeer je denkwijze.
Dit is een puur rationele benadering van de (on)zin van 'dingen' en dan is de tram ondergeschikt aan zowat alle gebruiksvoorwerpen, dus ook een luciferdoosje heeft dan meer waarde, dat is je linkerhersenhelft die je dat verteld.
Een H0 tram heeft praktisch geen enkel nut in vergelijking tot een bed of auto of softwarepakket.
Zo heeft een schilderij van 100.000 euro wat aan de muur hangt geen enkel praktisch nut en als je dan 'maar' 10.000 euro aan je bed uitgeeft tja...
Alles is relatief natuurlijk. Met een shaggie en een goed glas wijn gaat mijn rechterhersenhelft de overhand krijgen en dan heb ik liever een tram dan een softwarepakket. 
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #34 Gepost op: 3 november 2014, 23:08:05 »
Alles is relatief natuurlijk. Met een shaggie en een goed glas wijn gaat mijn rechterhersenhelft de overhand krijgen en dan heb ik liever een tram dan een softwarepakket. 
Dat is eigenlijk het enige dat telt en dat is wat je gevoel je ingeeft.
Overigens rook ik maar zelden sigaren. Goede cognac of whisky blijft bij mij maar zelden onaangebroken en daarom drink ik voornamelijk korn uit Duitsland ( €4,95 per fles bij de Lidl).
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #35 Gepost op: 29 november 2014, 19:21:07 »
Kijk, een avondje shoppen in Lemiers.....









En de laatste hand wordt gelegd aan de verlicting en koof (tenminste voor nu)







Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #36 Gepost op: 29 november 2014, 19:40:38 »
Mooi spul bij elkaar gesprokkeld Jack. De licht blauwe vrachtwagen is voor FCS lijkt me of zie ik dat verkeerd? De andere ook?
Wat was/is er in Lemiers? Winkel of beurs of zo?

Je treinkamer ziet er wel helemaal "af" uit man. Alles netjes in de verf. Klasse. Daar kan menig hobbyist (ik ook ::)) een puntje aan zuigen. De afwerking van de tafel komt meestal op de laatste plaats.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #37 Gepost op: 29 november 2014, 19:48:32 »
Dat zijn idd 2 Faller auto's, en ik heb ze van dezelfde persoon als waar jij de bus vandaan hebt  ;)

Hij had een complete treinbaan zo goed als af, maar er stond veel te veel op elkaar gebouwd vandaar dat hij
opruiming hield. Als de kippen er bij dus.... De gebouwen hebben wel wat schade hier en daar maar het is een beginnetje.



Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

MaVe46

  • Gast
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #38 Gepost op: 29 november 2014, 19:56:36 »
Dat zijn weer mooie aanwinsten.
Staat op iedere baan goed zon stukje oude industrie.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #39 Gepost op: 29 november 2014, 19:58:05 »
Schade of niet ... het is gewoon mooi spul wat je hebt gescoord en dus een mooi begin. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Lokaalspoor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 305
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #40 Gepost op: 29 november 2014, 20:37:00 »
Dat zijn mooie aankopen, kan je een mooi stuk van je baan mee vullen. En inderdaad wat een hobby kamer :o :o
Met vriendelijke groet,

Sander

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #41 Gepost op: 29 november 2014, 20:38:36 »
Dat is niet verkeerd wat je daar geshopt hebt Jack, ik ben ook druk op zoek naar industie of onderhouds zaken voor alvast op de baan.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #42 Gepost op: 29 november 2014, 23:48:14 »
Mooi setje bij elkaar gesprokkeld.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #43 Gepost op: 30 november 2014, 10:20:50 »
Dat is niet verkeerd Jack, dat zal gelijk een hoop inspiratie geven!
Groet,
Theo

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #44 Gepost op: 30 november 2014, 12:12:13 »
Werkt ook veel prettiger zo'n schoon hok. Klassiek muziekje erbij en je bent avonden onder de pannen. De locloods daar hoef je volgens mij nauwelijks nog iets aan te doen.
Koop jij je gebouwen kant-en-klaar of fröbel je zelf ook nog wel wat in elkaar?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #45 Gepost op: 30 november 2014, 12:30:34 »
Werkt ook veel prettiger zo'n schoon hok. Klassiek muziekje erbij en je bent avonden onder de pannen. De locloods daar hoef je volgens mij nauwelijks nog iets aan te doen.
Koop jij je gebouwen kant-en-klaar of fröbel je zelf ook nog wel wat in elkaar?

Wim, ik heb van de week de complete symfonie van 'The lord of the Rings' de revue laten passeren, is behalve rustgevend ook goed voor de inspiratie  :D

De gebouwen bovenop de koof zijn van de vorige baan, vrouwlief heeft die grotendeels in elkaar geplakt. Ze worden vervolgens door mij onder handen genomen en voorzien van verlichting, interieur en andere technische details. Ze hebben een grondige renovatiebeurt nodig en wachten geduldig hun beurt af.

Ik wil eigenlijk meer aan zelfbouw gaan doen, als basis neem ik dan een bestaand model.
(geinspireerd door jouw eigen gefreubel en niet te vergeten de kunsten onze Leermeester Pierre  :) )
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #46 Gepost op: 30 november 2014, 13:07:36 »
Zelf in elkaar zetten duurt wel ontzettend veel langer, maar geeft mijzelf wel veel meer voldoening. En dat heeft niks te maken met dat het per se allemaal van mezelf moet zijn.


Mijn vrouw (Ilse) heeft ook wel het een en ander in elkaar gezet en dat kan zó tussen mijn bouwsels.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #47 Gepost op: 30 november 2014, 13:26:07 »
Zo is het maar net. Ik kwam uit de modelspoorhobby en ging een houten boot (kit) in elkaar zetten.
Aangestoken door collegamodelschepenbouwers naar het scratchbouwproject van het VOC schip en nu ook weer terug naar de modelspoorhobby.
En met die ervaringen ga je dan steeds meer zelf willen bouwen. Ehja, het duurt wel een heel stuk langer, zeker als je er nog een fulltime baan naast hebt  :-\ ::) 
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #48 Gepost op: 30 november 2014, 13:41:08 »
Ja Jack, die pensionado's bouwen zich helemaal scheel. Ik heb dit weekend weekenddienst en mag blij zijn als ik nog fut overhoud om te zitten.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #49 Gepost op: 30 november 2014, 18:21:24 »
Mooie spulletjes aangeschaft,Jack
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel