Auteur Topic: Märklin C-rail - 3weg wissel.  (gelezen 5282 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stafmarklin

  • Gast
Märklin C-rail - 3weg wissel.
« Gepost op: 22 december 2013, 14:22:09 »
Hallo,
In mijn Märklin c-rail baanplan, voorzie ik een 3-weg wissel. Ik heb geen andere keuze omdat anders het blok tussen de wissels te kort zou zijn. (90cm, hetgeen ook de lengte is van mijn langste trein)
Her en der hoor ik, dat er nogal wat problemen zouden zijn met deze wissel. Welke problemen? Aandrijving? Tongen van de Wissel? of....
Ik zou mijn baan willen sturen met een IB, gekoppeld aan PC met I-train.
 

Station_Dooiland

  • Gast
Re: Märklin C-rail - 3weg wissel.
« Reactie #1 Gepost op: 12 september 2014, 10:54:56 »
Hallo,

Zelf heb ik er een 5-tal liggen, waarvan 3 op de paradebaan en 2 in een rangeergebied(je).

Ruimte is ook bij mij een reden en om die reden blijven ze in de baan, naar volle tevredenheid. Met de hand vindt ik het lastig om rekening te houden met beide wisseltongen, dit omdat ik ze eigenlijk niet 'open wil rijden' (wat ik bij 'gewone" wissels wel doe). Maar sinds ik ze digitaal bestuur met een K83 kastje vanuit de CS2 gaat dit vlekkeloos.

Maar ik weet niet of de kleinere wisseltong die volgens mij van een ander materiaal gemaakt is als de langere ook een evenlang leven beschoren is. De tijd zal het leren.

Groeten,

Jan

stafmarklin

  • Gast
Re: Märklin C-rail - 3weg wissel.
« Reactie #2 Gepost op: 12 september 2014, 15:06:28 »
 :)Bedankt Jan. Ondertussen heb ik mijn plan grondig gewijzigd en kan ik het doen zonder de 3-weg wissel.

Station_Dooiland

  • Gast
Re: Märklin C-rail - 3weg wissel.
« Reactie #3 Gepost op: 13 september 2014, 06:40:06 »
Ok Staf, dus zonder driewegwissel.

Hoe vaak de boel bij mij al verhuisd is en later op een ander plekje weer is ingezet ben ik vergeten.
Mooi dat het zo nu werkbaar is voor je.

En ja... je hebt gelijk...."Treinen brengen inderdaad mensen bij elkaar"....

Groeten,

Jan