Auteur Topic: Lotje wagons verlichting inbouwen en verouderen  (gelezen 35484 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Lotje wagons verlichting inbouwen en verouderen
« Reactie #50 Gepost op: 3 januari 2014, 13:06:46 »
Mooi draadje, heb rond de kerst dagen zo'n zelfde stammetje gekocht,en krijg er nu een mooie handleiding bij.

Succes Arend .. met de nieuwe aanwinsten ennuhh ...... laat ons eens weten of het gelukt is. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Lotje wagons verlichting inbouwen en verouderen
« Reactie #51 Gepost op: 3 januari 2014, 13:09:28 »
dat is een mooi stammetje geworden, ik heb er helaas niet zo echt veel geduld voor denk ik.

Dank je. Maar hoe moet dat dan als je straks aan je baan gaat beginnen Opa. :o  Daar moet je toch ook af en toe een beetje tijd en geduld in steken lijkt me. Dat is de hobby ..... toch?  ;)

Hallo Pierre, dat word al een flink gebeuren opzich dat aanleggen van de baan, maar ach ik heb toch niet veel anders te doen, bedrijf runt zichzelf wel hier :)

Wat voor bedrijf heb je ?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Lotje wagons verlichting inbouwen en verouderen
« Reactie #52 Gepost op: 3 januari 2014, 13:32:48 »
Pierre, ik verkoop VPN en Usenet accounts ( om films te downloaden enzo ) en dat is op website pakket bestellen, betalen en pc stuurt je de inloggegevens om bij de films te komen :)

Erg vermoeiend werk toch zeker wel 2 support verzoeken per week :D

hans
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Lotje wagons verlichting inbouwen en verouderen
« Reactie #53 Gepost op: 3 januari 2014, 14:11:38 »
Wel een opa die meegaat met z'n tijd.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Lotje wagons verlichting inbouwen en verouderen
« Reactie #54 Gepost op: 3 januari 2014, 14:38:50 »
Zal ik doen Pierre, maar voorlopig heb ik maar 1 hand ter beschikking, dus het zal nog wel ff duren. ;)
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Lotje wagons verlichting inbouwen en verouderen
« Reactie #55 Gepost op: 3 januari 2014, 14:49:59 »
Dag Arend, jij ook maar één hand ter beschikking? Nóg twee en jullie kunnen klaverjassen... of toepen.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Lotje wagons verlichting inbouwen en verouderen
« Reactie #56 Gepost op: 3 januari 2014, 15:12:56 »
Pierre, ik verkoop VPN en Usenet accounts ( om films te downloaden enzo ) en dat is op website pakket bestellen, betalen en pc stuurt je de inloggegevens om bij de films te komen :)
Erg vermoeiend werk toch zeker wel 2 support verzoeken per week :D

Tja ... daar ga je idd niet van zweten Hans. ;D




Zal ik doen Pierre, maar voorlopig heb ik maar 1 hand ter beschikking, dus het zal nog wel ff duren. ;)

Deze wagons heb ik ook gedaan met een pols in het gips Arend. 'Tis ff klooien maar het gaat wel. De laatste wagon ging het beste/snelste. We wachten het rustig af. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Lotje wagons verlichting inbouwen en verouderen
« Reactie #57 Gepost op: 3 januari 2014, 15:52:59 »
Dag Arend, jij ook maar één hand ter beschikking? Nóg twee en jullie kunnen klaverjassen... of toepen.  :D
Dat had ik zelf ook al gedacht, ik heb in ieder geval wel mooi de tijd om een hoop info op te snuiven op dit geweldige forum
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Lotje wagons verlichting inbouwen en verouderen
« Reactie #58 Gepost op: 3 januari 2014, 16:01:18 »
Tja Pierre, ze hebben helaas m'n vingers ingepakt, dus dat is lastig, maar ik blijf je volgen.

Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Lotje wagons verlichting inbouwen en verouderen
« Reactie #59 Gepost op: 3 januari 2014, 16:19:53 »
Tja Pierre, ze hebben helaas m'n vingers ingepakt, dus dat is lastig, maar ik blijf je volgen.

tja .. da's andere koek. Zonder vingers kan je niet uit de voeten. :P
Beterschap. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Lotje wagons verlichting inbouwen en verouderen
« Reactie #60 Gepost op: 3 januari 2014, 16:32:38 »
 :D
Het is sneu voor jullie... voordeel van gips is dan wèl weer dat je er allerlei hulpstukken op kunt vastschroeven zoals krokodilklemmetjes of (voor een meer stevige grip) accuklemmen. En als je niet in dat gips wilt boren kun je ze ook nog met slangklemmen of Tie-ribs vastmaken. Handig hoor dat gips.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Lotje wagons verlichting inbouwen en verouderen
« Reactie #61 Gepost op: 3 januari 2014, 17:21:42 »
Nummer drie voor de kaartclub meldt zich  :D.
Sinds een week of vier geen enkele kracht meer in mijn linkerhand. Onderzoeken in het ziekenhuis hebben tot nu toe niets opgeleverd.
Toch maar weer begonnen aan m'n baan, zij het dat het wel behelpen is.
Maar .......ik zie nu dat ik niet de enige gehandicapte ben  ;D.
Een update van m'n baan volgt spoedig.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Lotje wagons verlichting inbouwen en verouderen
« Reactie #62 Gepost op: 3 januari 2014, 20:46:29 »
Welkom bij de club Roel. ;D

Maar even zonder te dollen :o  Dat is natuurlijk wel heel vervelend dat ze de oorzaak niet kunnen vinden. Sterkte man.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Lotje wagons verlichting inbouwen en verouderen
« Reactie #63 Gepost op: 3 januari 2014, 22:12:06 »
Ik zit dan wel niet in het gips, maar diabeet zijn is ook niet echt leuk, we wilde vanavond uit eten gaan dus ik dacht even testen, oeps tegen een hypo aan ik vermoede het al, wel dan kanje paar boterhammen gaan eten, en daarna uit eten, werd dus alleen voor gerecht uiteraard.
zeg dit niet om zielig te doen hoor, absoluut niet, maar ik wil mee doen met kaarten  :P :P :o

Is er nog plek voor me?

Hans
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Lotje wagons verlichting inbouwen en verouderen
« Reactie #64 Gepost op: 3 januari 2014, 23:01:11 »
Ik zit dan wel niet in het gips, maar diabeet zijn is ook niet echt leuk, we wilde vanavond uit eten gaan dus ik dacht even testen, oeps tegen een hypo aan ik vermoede het al, wel dan kanje paar boterhammen gaan eten, en daarna uit eten, werd dus alleen voor gerecht uiteraard.
zeg dit niet om zielig te doen hoor, absoluut niet, maar ik wil mee doen met kaarten  :P :P :o

Is er nog plek voor me?

Hans

Ik ken dat Hans ... ik heb ook van die prikpennen en bijna hetzelfde probleem met ons kerstdiner. :) 'Tis niet anders man.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Lotje wagons verlichting inbouwen en verouderen
« Reactie #65 Gepost op: 4 januari 2014, 16:04:18 »
Ik zou toch liever weer een beetje klussen, ipv kaarten ::)
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Lotje wagons verlichting inbouwen en verouderen
« Reactie #66 Gepost op: 9 januari 2014, 08:15:27 »
Goedemorgen Pierre,

Even een vraagje, Welk type gelijkrichter kun je gebruiken voor de inbouw van de ledstrip?

Groet Arend
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Lotje wagons verlichting inbouwen en verouderen
« Reactie #67 Gepost op: 9 januari 2014, 09:26:25 »
Alle gelijkrichters. Liefst zo klein mogelijk. De ledjes gebruiken bijna niets dus je hoeft je alleen met de maat bezig te houden. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Lotje wagons verlichting inbouwen en verouderen
« Reactie #68 Gepost op: 13 januari 2014, 13:47:48 »
Ben ondertussen ook een beetje begonnen met de inbouw van verlichting, in de eerste wagon brand de verlichting,nu alleen nog even wachten op de bestelde potmetertjes zodat ik de verlichting wat mooier af kan regelen, ondertussen even een projectje lantarenpaaltjes maken begonnen om de led techniek een beetje onder de knie te krijgen.




Ik heb je foto's ietsje groter gemaakt  ;)
Groet,
Wim
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Lotje wagons verlichting inbouwen en verouderen
« Reactie #69 Gepost op: 13 januari 2014, 14:13:56 »
Deze palen helemaal zelf gebouwd Arend?
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Lotje wagons verlichting inbouwen en verouderen
« Reactie #70 Gepost op: 13 januari 2014, 14:34:20 »
Ja, maar de eer komt mij niet toe hoor,ik had het ook maar op internet gevonden,iets van een modelspoorclub uit Drenthe geloof ik, maar het is wel een leuke oefening om het solderen en het werken met leds te leren, en het kost bijna niets, wat sateprikkers een paar ledjes en wat kleine ringetjes, en dan lijkt het ook nog wat.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Lotje wagons verlichting inbouwen en verouderen
« Reactie #71 Gepost op: 13 januari 2014, 14:45:40 »
Ook al is het idee van een ander, je hebt ze toch zelf gebouwd. Dan komt jou ook zeker de eer toe.
Ze zien er mooi uit. Misschien iets om zelf een draadje over te beginnen en ons stap voor stap eens te laten zie hoe je ze gemaakt hebt?

Groeten, Gert-Jan

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Lotje wagons verlichting inbouwen en verouderen
« Reactie #72 Gepost op: 13 januari 2014, 15:12:40 »
Zal ik tzt zeker doen, maar dan moet ik eerst weer goed met m'n linker hand uit de voeten kunnen.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Lotje wagons verlichting inbouwen en verouderen
« Reactie #73 Gepost op: 15 januari 2014, 20:52:10 »
Na enig geklungel en gepruts, zijn de eerste resultaten daar. nu nog wachten op de eerste reizigers.




Ik heb je foto's ietsje groter gemaakt 
Groet,
Wim
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Lotje wagons verlichting inbouwen en verouderen
« Reactie #74 Gepost op: 15 januari 2014, 20:56:02 »
Na enig geklungel en gepruts, zijn de eerste resultaten daar. nu nog wachten op de eerste reizigers.
Welk geklungel en gepruts?
Mooi setje!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)