Auteur Topic: Gezocht: interieur voor een kerk  (gelezen 8943 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Gast
Gezocht: interieur voor een kerk
« Gepost op: 18 november 2013, 22:29:40 »
Beste mede modelbaan fans,

Ik heb misschien een rare vraag; Maar weten jullie, waar je een interieur van een ouderwetse kerk (kerkbankjes, kansel, orgel etc.) (schaal H0) kunt kopen?

Groetjes Henk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Gezocht: interieur voor een kerk
« Reactie #1 Gepost op: 18 november 2013, 23:23:51 »
Beste Henk, ik heb het onderwerp van je vraag even aangepast.

Bedoel je zoiets?




Er zijn verschillende interieurs verkrijgbaar voor slaapkamers, winkels en kantoren, maar ik ben nog nooit een interieur tegengekomen voor een kerk.
Deze heb ik zelf gemaakt en dat is niet zo heel erg moeilijk: een paar banken, een strookje schuurpapier, en een kruis aan de muur. Lastiger is het om een Preisertje te vinden in zwembroek voor aan het kruis...  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Henk

  • Gast
Re: Gezocht: interieur voor een kerk
« Reactie #2 Gepost op: 19 november 2013, 20:44:01 »
Dat heb je superleuk gedaan Wim!! Maar ja, zoiets zocht ik ja! (de kerkbankjes heb je die ook zelfgemaakt?

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Gezocht: interieur voor een kerk
« Reactie #3 Gepost op: 19 november 2013, 20:59:20 »
Ja, dat is niet zo gek veel werk; een avondje plakken en je hebt je kerk vol banken. Ik heb er niet zoveel werk van gemaakt omdat het interieur alleen vanaf de ingang te zien is.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Henk

  • Gast
Re: Gezocht: interieur voor een kerk
« Reactie #4 Gepost op: 19 november 2013, 21:30:52 »
Okee, maar je hebt wel een heel leuk iets neer gezet (in zo'n avondje plakken)".

Wij willen een klein koor in de kerk zetten met een bewegende dirigent!
En dat het dak van de kerk automatisch open kan, dus van daar....

(een beetje afgekeken van de Elbphilharmonie, van uit Miniatur Wunderland in Hamburg!!)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Gezocht: interieur voor een kerk
« Reactie #5 Gepost op: 19 november 2013, 21:52:48 »
Poeh... en het koor moet zeker ook nog zingen? Ik zie hier een leuk topic ontstaan.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Henk

  • Gast
Re: Gezocht: interieur voor een kerk
« Reactie #6 Gepost op: 19 november 2013, 22:33:36 »
hahaha :D, Ja!!
Ben je trouwens wel eens in Miniatur Wunderland geweest?

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Gezocht: interieur voor een kerk
« Reactie #7 Gepost op: 19 november 2013, 22:50:24 »
Nee nog nooit. Ik koop alleen via hun webshop.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Gezocht: interieur voor een kerk
« Reactie #8 Gepost op: 19 november 2013, 22:51:28 »
Ik heb van de week de opening gezien van dat gebouw. Heeft MWl heel veel meer geld en tijd gekost, als dat ze begroot hadden.
Denk dat zo'n projectje voor thuis nog een hele uitdaging wordt.

2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Gezocht: interieur voor een kerk
« Reactie #9 Gepost op: 20 november 2013, 09:31:25 »
Ik denk ook dat zelf maken de oplossing is. Sommige kerken zijn heel sober en een paar banken zijn snel gemaakt. Als je geen Preiser in zwembroek kan vinden voor aan het kruis is een kruisje van een rozenkrans een aardige oplossing.

Overigens mooi gemaakt Wim. ;) Deze kerk past ook op een Nederlandse baan goed.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Gezocht: interieur voor een kerk
« Reactie #10 Gepost op: 20 november 2013, 13:16:47 »
Dankjewel Pierre.
Ik heb het inderdaad sober gehouden. Een paar van die goedkopere Preisertjes erin en de banken zijn zó gevuld. Misschien aan de muur nog wat schilderijtjes met huilende zigeunerjongetjes en andere kitsch.
Trouwens, dit kerkje staat al een tijdje ergens in een hoek en ik dacht ineens: "Hee, ik heb ook nog ergens een kerk staan."  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Gezocht: interieur voor een kerk
« Reactie #11 Gepost op: 16 december 2013, 08:57:38 »
Heb je nog wat met je kerkje gedaan Henk? Ik hoor er niets meer over.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/