Auteur Topic: Project Hoogveld - De bouw - Ter Ziele  (gelezen 193725 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline kriskras

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 38
  • Geslacht: Man
  • Droom niet je leven, maar leef je dromen!
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #75 Gepost op: 11 januari 2014, 22:18:35 »
Knap werk Jack... :)begin al te twijfelen om het systeem zelf bij mijn baan toe te passen.....ik vrees echter om dan wat te veel hooi op mijn vork te nemen. :)
Met vriendelijke groeten Chris.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #76 Gepost op: 12 januari 2014, 19:14:01 »
Knap werk Jack... :)begin al te twijfelen om het systeem zelf bij mijn baan toe te passen.....ik vrees echter om dan wat te veel hooi op mijn vork te nemen. :)

Tja, dat is altijd een dilemma. Ik moet toegeven; om het technisch allemaal goed voor elkaar te krijgen ben je er wel wat tijd aan kwijt.
En niet te vergeten dat het ook nog redelijk wat centen kost (gelukkig had ik nog een berg spullen uit mijn vorig leven). Maar het resultaat is wat telt.

Dit weekend heb ik wat met bovenleiding geklooid. Ik had een setje van 5 palen van Sommerfeldt besteld en die vallen best goed mee, op het plaatje leek het niet veel soeps.
De overige palen heb ik zelf gebouwd, ze hoeven niet mooi te zijn maar wel functioneel en instelbaar.

Dit is wat eruit kwam:












Om de juiste hoogte makkelijk te kunnen afstellen, een high tech hoogtemeter gebouwd:







 








De bovenleidingsdraad is ook van Sommerfeldt. Stukken van 25cm met een diameter van 0,7mm
Het is wel een redelijke klus om alles op de juiste plaats te krijgen maar uiteindelijk is het gelukt om
de Citadis "op" de bovenleiding te laten rijden. Ik heb de pantograaf even op de grove manier aangesloten omdat ik
dacht dat er wat weerstand in zat. Dit ga ik uiteraard nog oplossen.

En als laatste nog een filmpje als bewijs van goed gedrag...



Jack


Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #77 Gepost op: 12 januari 2014, 19:42:46 »
Mooi werk Jack,
Voor een testbaantje ziet het er allemaal al best afgewerkt uit.
Wat ik me afvroeg over het filmpje; Gaat het nu toevallig goed, of zit er ook een beveiliging ingebouwd zodat de bus en de tram elkaar niet kunnen raken?

Groeten, Gert-Jan

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.849
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #78 Gepost op: 12 januari 2014, 19:54:49 »
En wat ik me afvraag Jack: waarom bouw je dit "testbaantje" niet meteen zodanig dat je het 1op 1 in je "echte" baan kunt inpassen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #79 Gepost op: 12 januari 2014, 20:25:32 »
Het gaat idd toevallig goed, naja, een beetje timing met de rondetijden he  8)

Wim, ik heb van dit testbaantje al heel veel geleerd, foutjes die ik straks niet meer maak.
Verder heb ik overal zoveel mogelijk mallen van gemaakt. Het grote plan ga ik nog eens kritisch bekijken
met de opgedane ervaringen. De tijd begint idd rijp te worden om e.e.a. 'in het echt' te gaan bouwen.

En ik heb er plezier in, dat is het voornaamste.

Wat ik nog wil testen:
- Reedcontacten in de weg met terugmelding
- Zelfbouw wissel voor Faller
- Aansturing met PC

Jack



Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.849
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #80 Gepost op: 12 januari 2014, 20:32:32 »
Nou Jack, dat gaat zeker lukken. Met deze testbaan heb je in elk geval een baan om van alles uit te proberen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #81 Gepost op: 12 januari 2014, 21:57:54 »
Ik ben het wel met Wim eens. Ik zou ook gelijk op mijn baan zoiets gaan proberen. Als het niet lukt kan je het altijd weer uit elkaar halen en het anders proberen, Maar lukt het wel dan heb je gelijk een stuk klaar en hoef je niet alles dubbel te doen. Maar ja ... niet iedereen is het zelfde en je hebt er plezier in. Daar gaat het om ...toch?  ;D

Maar het is en blijft een mooi stukje werk deze testbaan van je en alles werkt perfect ... klasse! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #82 Gepost op: 12 januari 2014, 22:59:41 »
Das ook het doel van de testbaan, technisch moet het gewoon goed werken. Niets is frustrerender als ik straks een hoop scenery gebouwd hebt
maar de techniek laat het afweten (en raad eens hoe ik aan die wijsheid kom  :-[)

Voor de echte baan heb ik aardig wat metertjes tramspoor en fallerstraat nodig, het leek me niet overbodig om eerst even een testbaantje te bouwen.
Ik kan nu tenminste met een gerust hart het "Nog Te Kopen" lijstje aanvullen  :P

De Citadis tram loopt goed over de rails met bovenleiding, de nieuw aangeschafte Roco tram had heel veel moeite met de bovenleiding  :'(
Alles gechecked, de hoogte opnieuw afgesteld, gevloekt, gescholden en toen....



...toen bleek dat de pantograaf van de Roco niet okay was, er was een asje van het verend mechanisme uit zijn asgat gekropen, na dit gefixt te hebben loopt ook deze dame als een klokje.

Pfff, gelukkig.

Jack


Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.849
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #83 Gepost op: 12 januari 2014, 23:14:11 »
Jack, een modelspoorbaan is een beetje de uitdaging aangaan met jezelf: vaak win je, maar soms verlies je. En het leuke ervan is dat als je verliest ben je wéér een ervaring rijker... en heb je uiteindelijk toch weer wat gewonnen.
Uit: "Wim-win-situaties"
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #84 Gepost op: 27 augustus 2014, 12:10:55 »
Zo, uche uche wat een stof hier...

Tis vandaag zondag, maandag, dinsdag, Wimsdag!  :P hoog tijd voor een upje dus.

Eindelijk is het dan zover dat de meeste van jullie terug aan het werk zijn en ik mijn vakantie mag vieren.
Net terug van een paar dagen Utrecht en onze Hoofdstad (waar ik nodig dat nieuwe Rijks weer eens moest bezoeken)
en nee, niet naar het Spoorwegmuseum geweest, geen tijd....

Als ik maar lang genoeg wacht dan heb ik straks mijn eigen (model)spoorwegmuseum  :D

Even ter opfrissing nog even het plan wat weer op een paar kleine punten werd aangepast





De testbaan heeft zijn functie gehad, het is nu tijd om in het echie wat te gaan doen, beginnend met het linkerdeel, wat straks
een stukje industrie wordt maar waar eerst de trambaan op niveau 0 gelegd moet worden (paarse sporen).






In het zichtbare deel worden dit weer groefrails, dus handwerk en dus gaat het langzaam












Tot zover.

Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #85 Gepost op: 27 augustus 2014, 12:16:37 »
Jack ik ga eerst eens je hele draad lezen, ben nu ff de draad kwijt :D, en heb ik ook wat te doen, mag de zolder nog niet op, vrouwtje slaapt nog.

Het is dat er niet bijstaat waar je huis woont, maar qwa ruimte hebben we hetzelfde kwa ideeën zo ongeveer ook, en ik ben op pagina 1 en ik doe alweer nieuwe ideeën op.

Ik lees verder.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #86 Gepost op: 27 augustus 2014, 12:40:25 »
Hallo Jack,
Leuk om weer eens wat van je te zien en horen. Die testbaan? Wordt die echt helemaal afgeschreven? Kan je die niet op de één of andere manier in je baan verwerken? Zonde van al dat werk man!  :o
Ik ga dit weer met belangstelling volgen. De plannen zien er veelbelovend uit.

Groeten, Gert-Jan

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #87 Gepost op: 27 augustus 2014, 12:55:23 »
Eureka, ik zag je falle tram en vrachtwagen elkaar kruisen en wist ineens weer waarom ik ooit een het faller car system had gekocht  :) dat idee kwm dus via jou Jack dank ervoor.

Dan zie ik trouwens ook ineens een paar TL balken aan je sterren hemel hangen met ook de spotjes er nog in, wat is daar de reden van ? toch te weinig licht van die spotjes ?

Ook neem ik aan dat alles wat een stippellijn heeft niet zichtbaar is? is dat niet een beetje erg veel niet zichtbaar deel van je baan.

Dan kan ik haast niet wachten op je vervolg van de baan.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #88 Gepost op: 27 augustus 2014, 13:12:04 »
Gert Jan, die testbaan laat ik nog even om tja, dingen te testen he  :) zolang die nog niet in de weg staat.

Hans, er blijft toch nog redelijk wat zichtbaars over hoor, zie plaatje met het zichtbare gedeelte:



Tja, en dan die spotjes, een miscalculatie mijner zijde. Uitgerekend kwam ik in totaal op ca. 24 spots x 50W = 1200W verlichting (!)
(nu komt zo'n vage reclamespot langs: schat, het is je krultang.... :-\)
Sinds er hier vorige maand zonnepanelen op het dak liggen is energieverbruik een hot item geworden en daar moet dus iets aan gebeuren, buiten
het feit dat 24 spots een muur van warmte genereren. In de winter misschien aangenaam maar in de zomer zeker niet kan ik je garanderen.

Vandaar even 2 tl bakjes die ik nog had liggen en terug naar de tekentafel om iets met Ledverlichting te gaan doen. Tips zijn welkom.



Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #89 Gepost op: 27 augustus 2014, 13:44:32 »
Jack ... ik heb boven mijn LGB dio ook een strip led verlichting geplakt en het werkt uit de kunst. Het is een warm witte kleur. Ik had er ook nog nooit mee gewerkt als verlichting maar bevalt me zo goed dat ik mijn H0 aan er op den duur ook mee wil gaan verlichten. Daar hangt nu een batterij tl balken. Ik weet alleen niet of er veel verlies gaat optreden door de grote afstand tussen de tafel en het "plafond" waar de strip aan komt te hangen. Bij mijn diorama is dit zo'n 70 cm maar bij mijn H0 baan bijna een meter.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #90 Gepost op: 27 augustus 2014, 13:46:25 »
Jack,
Die halogeen spots kan je gewoon vervangen voor led spots zonder dat je daar de armaturen voor moet vervangen. Gewoon even naar de bouwmarkt voor led spotjes met dezelfde aansluiting als de halogeentjes.

Groet, Gert-Jan

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #91 Gepost op: 27 augustus 2014, 13:50:06 »

(nu komt zo'n vage reclamespot langs: schat, het is je krultang.... :-\)


Waarna mijn vrouw terugriep, lieverd, ik heb helemaal geen krultang ;D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #92 Gepost op: 27 augustus 2014, 13:53:04 »
Het is dat er niet bijstaat waar je huis woont, maar qwa ruimte hebben we hetzelfde kwa ideeën zo ongeveer ook

Klopt, dat huis staat in Sittard. Ik heb hier een dakopbouw in houtskeletbouw van 7x5m helemaal te benutten voor de hobby  ;D Ik heb echter (nog) geen plannen voor een LGB baan, wel ben ik ruimte kwijt aan mn scheepswerf.

Pierre, ik zag idd dat je daarmee aan het experimenteren was, weet je toevallig nog welke ledstrips je gebruikt hebt?

Gert Jan, die Ledspots ken ik, ik heb er 6 in de woonkamer hangen (inbouw). Omdat ik die wil dimmen kan ik niet de gewone
spots gebruiken maar speciale, en die zijn 20 euro /stuk * 24 stuks is veel te duur.

Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #93 Gepost op: 27 augustus 2014, 14:03:00 »
Oef Sittard, das niet echt ff naast de deur helaas, niet zo van Jack ben je thuis kom ik even wat leuteren bij je :)

En die led spotjes, ik heb ook zoiets hier nog boven zal er dadelijk een foto van maken weet nu even niet wat deze kosten per stuk, maar dat kan ik opzoeken als je het wil weten na de foto, geven trouwens best een bak licht er zitten 3 Ledjes in en ze zijn kantelbaar.

dan krijg ik steeds meer zin om nu alvast met de H0 baan te beginnen als ik jouw banenplan zo eens zie :)

KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #94 Gepost op: 27 augustus 2014, 14:33:50 »
Ah joh, van Sittard naar Utrecht was ongeveer 1,5 uur (naja gister duurde het 2 uur, aanschuiven tijdens de spits :'(), dan ben je toch ook bijna in Haarlem niet?
 
Tanken is ook hier een pak goedkoper en een pakje drum 50 gram voor 6,40 euro bij onze zuiderburen  ;)

dan krijg ik steeds meer zin om nu alvast met de H0 baan te beginnen als ik jouw banenplan zo eens zie :)

Nou, schiet es op dan  ;D ;D
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #95 Gepost op: 27 augustus 2014, 15:16:00 »
ja ik zou het in 2,5 uur moeten kunnen halen, en ook weer 2,5 uur terug, weg dag heet dat, moet toch eens tegen vrouwtje zeggen dat je in sittard erg mooi met de hond kan lopen :D en er zit vast wel een "vd Valk"

en ik schiet wel op he, alleen had ik een banenplan en daar is nu alleen nog maar 1 rondgaande lijn en een spiraal van over vanwege de aanpassingen. ik moet dus weer gaan bedenken hoe ik mijn 2 yards ga maken. dat grand canyon heb ik wel een redelijk idee bij, spoortje op de baan, en 1 bovenop de canyon met kopstation, meer niet :D

Oja en shag koop ik al bij de zuiderburen via internet :)


KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #96 Gepost op: 27 augustus 2014, 15:33:21 »
Jack, mag ik je iets vragen over boosters en zo, ik snap het wel maar eigenlijk ook weer niet, en ik wil het eerst snappen voor ik dadelijk aan de baan ga beginnen.

ik neem aan trouwens dat je digitaal gaat rijden dadelijk, en zo niet vraag ik het toch maar :D

We hebben beide nogal wat ruimte en dus ook rails en locomotieven op de baan, dus aan een booster of 1 2 3 ontkom je denk ik niet.

Maar hoe verdeel je dan je baan in booster-delen noem ik ze maar, het digitale signaal gaat toch ook via de rails.

je hebt dadelijk een blok met 2 terugmelders,stroomdetectie hier dan, die via veel decoders die dcc gebruiken.

Als ik die baan dus opdeel in zeg maar 4 stukken en voor elk stuk een booster zet, ik neem tenminste aan dat je per deel ook een aparte booster krijgt??? hoe wert dat dan van die dcc met die signalen enzo ?

hopelijk snap je het een beetje, en anders vraag even wat ik bedoel, mag ook in mijn draadje verder hoor.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #97 Gepost op: 27 augustus 2014, 16:28:54 »
Goeie vraag Hans en ik moet je het anwoord nog even schuldig blijven.

Volgens mij stuurt de IB2 de boosters aan en zet ook het communicatiesignaal erop. Je zult je idd verschillende secties moeten maken die elektrisch gescheiden zijn volgens mij.
De boosters zelf worden onderling via de massa met elkaar verbonden. Ik ga sowieso de blokken elektrisch via de rails scheiden en die met draden verbinden zodat ik naderhand alle ruimte heb om secties te maken of niet.

Maar nogmaals, ik weet hier het fijne nog niet van.

Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #98 Gepost op: 27 augustus 2014, 16:40:27 »
Pierre, ik zag idd dat je daarmee aan het experimenteren was, weet je toevallig nog welke ledstrips je gebruikt hebt?

Ik had nog een stuk van DEZE STRIP in warm wit liggen en die bevalt prima. En als je even zoekt zijn ze zelfs nog wel iets goedkoper te krijgen. Maar ik vond deze prijs ook heel redelijk voor het product wat je er voor krijgt. Je kan bij deze verkoper ook nog een dimmer bestellen tegen een goede prijs.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #99 Gepost op: 27 augustus 2014, 16:48:39 »
Jammer Jack, ik dacht vraag het eens op een wat rustiger forum, op een  veel onpersonlijker groot forum, krijg je dan gelijk 300 niks met de zaak van doen hebbende antwoorden waardoor ik er nu nog steeds geen bal van snap, moet ik de helebaan nu wel of niet opdelen in aparte stroom gedeeltes, of ...... nu houd het dus op :D

Maar er komt vanzelf hoop ik ergens raad ;)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.