Auteur Topic: Project Hoogveld - De bouw - Ter Ziele  (gelezen 193695 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #100 Gepost op: 27 augustus 2014, 21:10:27 »
Dankje Pierre, das geen geld voor 5m. Maar eens een slingertje of wat bestellen.
Met rood en blauw erbij kun je perfect de zonsondergang/nacht/zonsopgang nabootsen  ::)

Hans, ik zal me er van de week eens in verdiepen. Zorg nu eerst maar voor een goed doordacht baanplan  ;D

Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #101 Gepost op: 27 augustus 2014, 21:35:58 »
Even over met warm-witte leds je baan verlichten: het staat natuurlijk wel gezellig zo'n warm-witte-ledverlichting, maar is het niet veel natuurlijker als je verlichting neemt die qua kleurentemperatuur veel dichter bij het daglicht (5600 kelvin) zit?


Je hebt trouwens ook TL-buizen die het daglicht nagenoeg benaderen. Ik vind zelf daglichtlampen prettiger om bij te werken en je krijgt er betere foto's door.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #102 Gepost op: 27 augustus 2014, 21:53:59 »
Ik had eerst ook daglicht tl lampen boven mijn treinbaan Wim. Maar dat was geen gezicht. Heel erg kil. Er zitten nu buizen boven die ietsje meer naar warm wit toe gaan en dat staat gelijk een stuk "zonniger" De kleuren worden ook veel warmer. Kortom dat bevalt een stuk beter. De tl buizen aan het plafond van mijn zolder en mijn werklamp zijn wel daglicht lampen en dat is om te fröbelen en te werken prima. Je werkt daar zoveel prettiger in en ziet beter. En de foto's beter ... ach ... daar spreekt een fotograaf. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #103 Gepost op: 27 augustus 2014, 21:56:15 »
Ik dacht nog: "Laat ik eens boeiend verhaal houden!"
Maar die krasse knarren weten alles al.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #104 Gepost op: 27 augustus 2014, 22:47:37 »
Dankje Pierre, das geen geld voor 5m. Maar eens een slingertje of wat bestellen.
Met rood en blauw erbij kun je perfect de zonsondergang/nacht/zonsopgang nabootsen  ::)

Hans, ik zal me er van de week eens in verdiepen. Zorg nu eerst maar voor een goed doordacht baanplan  ;D

Jack

even tussendoor, je hebt ook led strips met alle kleur mogelijkheden in 1 strip ( ja die heb ik dus ) zit een afstandsbediening bij voor diverse mogelijkheden, is dat bij deze strips ook zo ? want dan heb ik niets gezegd namelijk :)

Ik wilde asap gaan nadenken over het bannenplan Jack, enigste wat ik nu weer is dat er een schaduwstation komt met 10 rails naast elkaar 5 naar links en 5 naar rechts per spoor verdeeld in 3 blokken.

Oja ik mag ook aan de TL lampen het word nu wel erg donker al vroeg op de avond, ik had nog weinig aan verlichting gedaan dus :(

Oja ik had Jack nog foto's beloofd van die spotjes die ik heb.

onderstaand dus het ding wat er ook aan zit.

en de lamp zelf.



Ik weet niet of je er wat aan hebt Jack, anders haal ik ze wel weer uit je topic.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #105 Gepost op: 28 augustus 2014, 08:49:06 »
Verlichting boven de baan wordt vaak onderschat, het kan je baan maken of breken.... net zoals de fotograaf al zei.
Tis daarom dat ik daar best veel aandacht aan besteed.

Wim, puur theoretisch klopt je plaatje. Echter denk ik dat we ook hier met een schaalafwijking te maken hebben.
De kleuren 1:1 kopieren uit de echte wereld gaat dan te fel worden denk ik.

Hans, RGB strips zijn ook handig, zal ik eens over nadenken. Die spots op je foto's ken ik, maar ik ga de Led's met zelfbouw elektronica
besturen en dan is het niet nodig/handig om alles naar 220V te transformeren. Spots zijn in principe okay, maar het zou beter zijn om het licht
over de hele baan gelijk te verdelen, gezien Pierre zijn ervaringen lukt dat met de ledstrips vrij aardig. Daarbij kost dat slechts 1,50 euro per meter

 
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #106 Gepost op: 28 augustus 2014, 09:59:43 »
Wim, puur theoretisch klopt je plaatje. Echter denk ik dat we ook hier met een schaalafwijking te maken hebben.
De kleuren 1:1 kopieren uit de echte wereld gaat dan te fel worden denk ik.
Kleurentemperatuur heeft niet zoveel met schaalverhoudingen te maken. Als er teveel licht is, dan zet je de lamp gewoon verder weg. Met de witbalans van je camera kun je ook nog een boel doen en anders met Adobe Photoshop.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #107 Gepost op: 28 augustus 2014, 10:46:50 »
Ik heb trouwens die Led strips hier beneden in mijn treinenkast op een plastic hoekstrip geplakt zodat je niet recht tegen het licht aankijkt weet niet of dat iets kan helpen. geeft meer indirect licht dus.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #108 Gepost op: 28 augustus 2014, 11:25:33 »
Wim, puur theoretisch klopt je plaatje. Echter denk ik dat we ook hier met een schaalafwijking te maken hebben.
De kleuren 1:1 kopieren uit de echte wereld gaat dan te fel worden denk ik.
Kleurentemperatuur heeft niet zoveel met schaalverhoudingen te maken. Als er teveel licht is, dan zet je de lamp gewoon verder weg. Met de witbalans van je camera kun je ook nog een boel doen en anders met Adobe Photoshop.

Maar, het gaat mij niet om het schieten van plaatjes maar om de live verlichting van de baan. Een model verven doe je ook niet met dezelfde tint als de 1:1 kleur. Deze is altijd iets minder fel/intens anders ziet het niet uit op je model. Ik denk dat dat hetzelfde voor de verlichting geldt. De lamp verder weg zetten heeft weinig zin, de kleurtemperatuur verandert dan niet, enkel de lichtopbrengst.

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #109 Gepost op: 28 augustus 2014, 11:58:27 »
Beste Jack,
Volgens mij hebben we het hier over twee verschillende dingen:
Licht om lekker bij te werken
Een zo prettig mogelijke lichtomgeving waar goed mee te werken is
Licht om foto's te maken
Een zo natuurlijk mogelijk lichteffect

Qua kleurgebruik (verf) probeer ikzelf zo dicht mogelijk tegen de werkelijkheid aan te zitten. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Als ik verf meng om bijvoorbeeld bakstenen te schilderen, dan ben ik in staat om naar buiten te lopen en te zien of mijn baksteenkleur een beetje overeenkomt met een echte baksteen. En bakstenen zijn er in behoorlijk wat verschillende kleuren en tinten, dus je kunt er eigenlijk nooit naast zitten.
Ik houd met het kiezen van mijn kleuren geen rekening met verschillen in schaal. Als ik namelijk de baksteenkleur van een echt huis bekijk op een afstand van -pak 'm beet- 100 of 150 meter dan wordt de kleur van die bakstenen er niet anders door. Toch?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #110 Gepost op: 28 augustus 2014, 12:36:33 »
Hoi Wim,
Je hebt helemaal gelijk wat de kleur betreft, deze verandert niet en jouw methode is ook prima.
Wat wel verandert is de intensiteit en helderheid (kleurtemperatuur zo je wil), en dan hebben we het hier nog over een 3e dimensie nl. schaalverhouding.

Voorbeeld: Je hebt je auto net helemaal gepoetst en geboend en hij blinkt als nooit tevoren.
Op 1m afstand zie je heel goed het verschil tussen jouw auto en die van je buurman die al een jaar niet gepoetst is.
Ga je nu op 87m afstand staan dan zie je nog steeds wel verschil tussen de beide, maar dat wordt wel een stuk minder.
Tis dat je hem zelf gepoetst hebt anders zou het misschien niet eens opvallen.

Als ik nu een H0 autootje neem en ik ga die net zo oppoetsen als jouw auto dan ziet ie er op de baan op 1m afstand niet uit.
Hij blinkt dan teveel (misschien eens testen met een dummy en die in de glanzende vernis zetten).
Ga je dan ook nog fel daglicht toepassen dan wordt dat effect nog versterkt, tenzij je met je gezicht op 2cm afstand gaat zitten dan klopt het plaatje weer wel....

Dat is tenminste mijn ervaring.

Jack

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #111 Gepost op: 29 augustus 2014, 17:05:12 »
Een deel van dit topic dat ging over het aansluiten van meerdere boosters is nu hier te vinden.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #112 Gepost op: 31 augustus 2014, 21:29:46 »
Toch nog wat opgeschoten van het weekend.

Carsysteem met een helling van 5% dus eerst maar eens wat pijlers maken




Omdat dit gedeelte verborgen is heb ik er vangrails op gezet



Magneetband en communicatiedraden in het wegdek frezen, dit zijn draadjes uit een UTP netwerkkabel





Dichtsmeren,


En het eerste stukje asfalt is een feit...



En nog 26 kanons gedraaid...uhhh oops verkeerd topic  ??? naja



Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #113 Gepost op: 31 augustus 2014, 21:39:08 »
Ha Jack, kanonnen gedraaid of omgedraaid thats the question :)

Dan FCS gaat die 5% lukken met die auto's eigenlijk, ik heb me daar nog niet in verdiept namelijk terwijl ik het wel heb hier.

Dan die gleuven in het wegdek hoe maak  je die met de cirkelzaag op een minimale diepte of ergens anders mee ?

Het ziet er trouwens wel weer toppie uit zo.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #114 Gepost op: 31 augustus 2014, 21:55:08 »
Ha Jack, kanonnen gedraaid of omgedraaid thats the question :)

Doa hub ger wir zoa'ne landrot, ut zint KANONS en neet kanonnen Miljaar!  !@#$%^ Tis wel un Schip ja?

Tja wat zal het zijn (om)gedraaid of misschien beide?

Volgens het grote internet kunnen Fallers tot zeker 10 a 12% stijgen mocht dat nodig zijn. In mijn geval was dat niet nodig dus easy going down hill.
Die gleuven gefreesd met de dremel en een bolkopfreesje, ongeveer 1,5 mm diep maar dat luistert niet zo nauw. (magneetband = 3x1mm)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #115 Gepost op: 31 augustus 2014, 22:09:07 »
Jack is Back!  :D
Die bus, zit daar al een Faller Car System ingebouwd?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #116 Gepost op: 1 september 2014, 10:15:00 »
Leuke update Jack. Blij te zien dat er bij jou ook weer wat beweging in zit.

Die bus, zit daar al een Faller Car System ingebouwd?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar Jack.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #117 Gepost op: 1 september 2014, 10:38:31 »
Nope. Die wordt nog voortbewogen door de benenwagen anders hadden jullie het wel geweten  ;)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #118 Gepost op: 1 september 2014, 12:14:26 »
Mogelijk wordt dat een apart tussendoorproject wat ik met belangstelling ga volgen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #119 Gepost op: 3 september 2014, 11:20:57 »
Wellicht ten overvloede, maar ik heb het tafelplan van de hobbyruimte nog eens bijgewerkt.
Misschien dat anderen er hun voordeel mee kunnen doen. Op- of aanmerkingen zijn natuurlijk ook welkom.

Tis de bedoeling dat de draai/kiepramen nog open kunnen (draaien), deze zitten op 1m van de vloer



Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #120 Gepost op: 3 september 2014, 11:37:35 »
Jack, wist je dat jouw ruimte een bijna kopie is van de ruimte hier ! daar waar jij werkt en freest enzo staat mijn bureau ook, ik heb alleen geen muren in die ruimte ja 1 om die rechthoekige doos in vorm te houden(schijnt te moeten), en geen portaal.

Vraag komen er op die diepe plaatsen zoals bij 572 cm nog luiken zodat je erbij kunt in het midden en links bovenin ook zo'n diep deel ?
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #121 Gepost op: 3 september 2014, 11:47:41 »
In het verborgen deel worden gaten in de onderplaat gezaagd zodat alle sporen en wegen bereikbaar zijn.

Het zichtbare deel is sowieso bereikbaar, linksboven en bovenmidden (bij 572) komen geen 'technisch moeilijke' zaken
zodat ik daar niet al te vaak hoef te reiken (hoop ik). Een hoek leent zich uitstekend voor een kasteeltje of zoiets,
misschien maak ik die op een grondplaat welke makkelijk weggenomen kan worden mocht dat nodig zijn.

Ik zou vanuit de berging nog onderhoudsgaten kunnen maken in dat gipsplaattussenwandje.

Wel iets om steeds weer in gedachte te houden.

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #122 Gepost op: 3 september 2014, 11:57:46 »
Ik zit alleen nog een beetje te dubben waar ik met mijn bediening ga zitten.

Zelf dacht ik eraan om 2 verrijdbare wagentjes te maken, elk in één van de loopgaten.

Iemand nog suggesties?
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #123 Gepost op: 3 september 2014, 12:13:20 »
Beste Jack,
Zo lang je nog bezig bent met je baan, geloof ik dat ikzelf zo'n hele baan zou opsplitsen in verrijdbare modules, die je dan fysiek en electronisch aan elkaar kunt koppelen. Volgens mij kun je dan gedurende het bouwproces overal makkelijk bij.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Project Hoogveld - De bouw
« Reactie #124 Gepost op: 3 september 2014, 12:27:55 »
En ik zou juist weer niet voor losse modules gaan, elke extra verbinding tussen de losse modules geeft weer kans op extra storingen.

Jack ik ga mijn bediening hier dus op mijn bureau deel tegen het grand canyon deel aan zetten op een dikke plaat. is onder het raam bij frezen en slijpen geen mooie plek voor je ?
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.