Auteur Topic: De bouw van Hookyville  (gelezen 440440 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #400 Gepost op: 23 oktober 2012, 17:26:17 »
Ziet er goed uit Martin. Er gaat nu echt schot in komen. Kan je de huizen om het gat heen ook makkelijk weg halen als je onder de plaat moet zijn? Ik bedoel dat je niet over de huisjes heen moet hangen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #401 Gepost op: 23 oktober 2012, 18:50:31 »
Er staan eigenlijk geen huisjes om het gat. Ze staan namelijk op het uitneembare deel. Vanaf de voorkant zijn er verder geen huizen, dus op die manier kan ik er altijd bij. Heb ook al een andere plek uitneembaar gemaakt waar drie huizen aan elkaar vastzitten. Die trek ik er dan als ??n blok uit.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #402 Gepost op: 23 oktober 2012, 19:22:31 »
Er staan eigenlijk geen huisjes om het gat. Ze staan namelijk op het uitneembare deel. Vanaf de voorkant zijn er verder geen huizen, dus op die manier kan ik er altijd bij. Heb ook al een andere plek uitneembaar gemaakt waar drie huizen aan elkaar vastzitten. Die trek ik er dan als ??n blok uit.

Da's duidelijk   ... Top! :D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #403 Gepost op: 23 oktober 2012, 19:51:01 »
Nog even wat extra foto's. De houtenplaat en de uitneembare stukken zijn net in de grondverf gezet en liggen voorlopig even te drogen.

Na het uitneembare stadsblok is er nog een uitneembare plek gecre?erd. Ook hier liggen de sporen en deze zijn te bereiken door een compleet rijtje huizen, die aan elkaar vastzitten, uit de plaat te trekken.






Op de plek waar het hotel tijdelijk even staat, daar moet ik nog iets uitneembaars zien te maken, zodat ik ook daar bij de sporen kan. Het is geen groot of breed deel. Ik kan kiezen om vanaf hier de weg te laten stijgen en dat deel, inclusief de trapsgewijs meestijgende panden als uitneembaar stuk te maken. Dat uitneembare deel zou dan ter hoogte van de linkerkant van het hotel kunnen beginnen en de hoek omgaan.



Met een beetje slim aanpakken, zou ik zelfs de tunnelingang mee kunnen nemen. Kan ik er later makkelijk bij als ik eventueel aan bovenleiding ga beginnen en hier afvangers wil plaatsen. Ik zal alleen even moeten checken of ik genoeg tussenruimte heb om 10,5 mm te dalen (2,5 mm voor het grijsboard van de weg en 8 mm voor de houten ondergrond), zodat de weg precies aansluit op het vaste deel.

Andere optie is om een kleiner uitneembaar stuk te maken (zoveel spoor is niet meer uit het zicht), maar ik moet zeggen dat bovenstaande optie wel handiger is met het oog op de toekomst. Kortom, nog even puzzelen voor dit deel.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #404 Gepost op: 24 oktober 2012, 16:12:05 »
De platen en de uitneembare delen zijn in de grondverf gezet en liggen nu te drogen. Wellicht kan ik er deze week nog verder mee gaan.




Verder maakte ik gisteren een rekenfout. Als ik het achterste deel uitneembaar wil maken en ik wil de weg van grijsboard aan laten sluiten op de bovenkant van de 'vaste' plaat, dan scheelt dat natuurlijk geen 10,5 mm. Immers, het vaste deel van de plaat en de uitneembare stukken liggen op de plaat die ondersteund wordt door houten blokjes van 7 cm. Het grijsboard, waarmee ik de weg kan laten stijgen, is 2,5 mm dik. Ergo: het uitneembare achterste deel moet 2,5 mm lager komen te liggen, dus op blokjes van 6,75 cm.

Op onderstaande foto zie je waar dan nog een zaagsnede moet komen. De zwarte streep, al zal die in het echt wel wat rechter gezaagd worden.




Voor het stijgende deel van de weg (van links naar rechts vanaf de zwarte streep) heb ik dan zo'n 42 cm ruimte. Het mooie zou zijn als de weg aan de rechterzijde ook nog links de bocht omgaat. Geen idee hoe steil een weg in een stad omhoog kan gaan, tenzij je San Francisco meetelt. Daar kun je een stijgende straat alleen plankgas nemen en moet je zeer bekwaam zijn in een hellingproef. Om het qua beeld niet te gek te maken, denk ik er over om de weg dan naar een hoogte van 2,5 of 3 cm te brengen. Dan zit je op een stijgingspercentage van rond de 6%. Misschien in het echt iets te gek, maar voor de baan lijkt het me wel leuk. Welicht heeft iemand hier nog een idee of mening over?

Aan de andere kant, waar het hotel staat, begint de weg op 1,5 cm hoogte, daalt dan naar 0 cm bij de rotonde/kruising en gaat bij de zwarte streep weer omhoog naar 2,5 of 3 cm. Heb je wel een golving/reli?f in je stad. De huizen in het rechterdeel gaan dan langs de muur trapsgewijs omhoog. Nou ja, misschien moeilijk om met woorden uit te leggen, maar ik heb het wel in m'n hoofd zitten.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #405 Gepost op: 24 oktober 2012, 19:43:20 »
Ik begrijp niet helemaal precies wat je bedoeld met het laatste stuk van je verhaaltje maar dat ga ik vanzelf zien Martin. Als je het in je hoofd hebt zal het vast wel in orde komen. :D

Wat betreft de steilte van wegen in de stad kan je nog wel een stuk verder gaan hoor. Ik heb veel gecamperd ook in Duitsland en ben daar vaak hellingen van 8% en soms nog meer tegen gekomen. Ik kon dat goed zien omdat er in mijn camper een hellingmeter zat. Wel zijn dat meestal de wat kleinere straten maar ook in de toegangswegen is het zeker geen uitzondering.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #406 Gepost op: 25 oktober 2012, 15:46:42 »
Soms zit ik zo in mijn eigen idee?n dat ik denk dat iedereen het wel snapt. Ooit noemde iemand mijn pogingen tot uitleg Hookiaans. Daarom toch even een beeldende uitleg van wat ik nu wil maken.

Het gaat om de weg door de stad heen, dus van voren van de baan naar de achterkant evenwijdig lopend aan de muur. Het gaat om de straat die links van het uitneembare vierkante stadsblok loopt. Zie voor verduidelijking deze twee foto's.






Bij het achterste deel van de straat zal de weg steil omhoog lopen. Ongeveer 10% denk ik. Je ziet de panden dan ook trapsgewijs opgesteld (niet netjes, maar ter illustratie). Je kan over het voetpad lopen dat langs de weg komt, maar ook via trapjes van het ene naar het andere pand klimmen. De stoep op het wegdeel zal dan ook erg smaal zijn. Na ongeveer driekwart van het groene pand moet de weg op gelijke hoogte komen met de rest van de straat. Hier zal dan ook nog een zaagsnede gemaakt worden om dit achterste deel compleet uitneembaar te maken. De zaagsnede wordt dan verborgen door de aansluiting van de weg en onder een klein deel van het groene pand door.
Noot: evenwijdig aan de stijgende weg loopt nog een klein slingerweggetje dat op niveau 0 blijft en aan het eind onder de stijgende weg doorloopt. Hier komt dus een mini viaductje.




Op deze foto kijk je nog steeds van de achterkant naar de voorzijde. Je ziet dat de straat ook aan de andere kant stijgt, maar hier heb je het over ca. 5%.




Schuin zicht op het middenblok dat tegen de muur komt te liggen. Tussen de twee hoekpanden loopt een klein straatje. Ook aan deze kant van het hotel loopt nog een straat. Het hotel bevindt zich wat hoger. De houten lat die in dit deel van de straat ligt, zal niet zover de stad in gaan. De weg komt al eerder op niveau 0 aan, want anders klopt het niet met de geplande kruising en het vierkante stadsblok.




Twee foto's van de straat vanaf de voorzijde. Het hotel is te bereiken via een afslag op het hoogste punt van de weg aan deze kant. Er loopt nog een klein tunneltje onderdoor dat je via het stadsblok kunt bereiken. Hier gaan zich waarschijnlijk wilde taferelen afspelen. Het wordt in elk geval een guur beeld rond die tunnel.






En tot slot een foto vanaf de zijkant waar je de hele straat op ziet. Hier zie je dus duidelijk het golvende beeld waar ik op doelde. Het grappige is dat de stad dus al op hoogte ligt (de poten zijn 7 cm) en dat er in de stad zelf ok nog hoogteverschillen te zien zijn. Dat zie je overigens niet op deze foto, want hier noem ik het middendeel nog gewoon niveau 0.




Voor je nu denkt wat een dikke onderplaat (8 mdf) voor de weg, dat is dus niet het geval. Hier komt 2,5 mm dik grijsboard, wat je goed kunt buigen, waardoor aan beide kanten het hoge deel een paar centimeter vlak ligt.

Morgen houtblkokjes en plintjes zagen en dan kan er begonnen worden. Wel nog even die ene zaagsnede aanbrengen en de zaagkanten in de grondverf zetten.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #407 Gepost op: 25 oktober 2012, 17:55:17 »
Kijk Martin dit met die foto's is weer heel duidelijk. Daar zit geen woord Hookiaans bij! Nu snap ik de bedoeling.

De helling zo kan makkelijk toch? Even een vraagje. Waarom wil je het grijsboard gebruiken voor de straat? Is het niet makkelijker de plaat naast de straat in te zagen en dan de straat omhoog te buigen? De overgang naar het stijgende deel is dan ook mooi.

Je maakt me wel nieuwsgierig wat betreft dat linke mini viaductje. Is dat de nieuwe tippelzone of zo??? :P

Het idee ziet er goed uit Martin. Ga zo door ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #408 Gepost op: 25 oktober 2012, 18:14:55 »
Ik plaats vanavond wel even een foto van hoe iemand dat met grijsboard heeft gedaan. Ik ben niet zo van het inzagen van platen en buigen. Bovendien moet het aan het eind weer horizontaal lopen voor dat bruggetje.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #409 Gepost op: 25 oktober 2012, 18:39:10 »
De overgang zal wel vloeiend komen te lopen, want ik zorg bij het achterste deel, dat geheel uitneembaar is, dat dat 2,5 mm lager komt te liggen dan de vaste stadsdelen. Aan de voorkant zal ik of een gleuf moeten maken of het grijsboard schuin afvlakken/schuren. Dat zal iets meer werk zijn.

Foto's van Seb (dit is wel h0):






Jaja, de dames van plezier komen bij het tunneltje in actie. Hebben ze een prooi, dan kunnen ze door de tunnel naar de achterkant van het hotel en daar een kamer gebruiken voor een speciaal tarief.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #410 Gepost op: 25 oktober 2012, 19:30:03 »
Ik plaats vanavond wel even een foto van hoe iemand dat met grijsboard heeft gedaan. Ik ben niet zo van het inzagen van platen en buigen. Bovendien moet het aan het eind weer horizontaal lopen voor dat bruggetje.

Ik begrijp het. Bovendien heeft ieder zo z'n eigen ideetjes.

Jaja, de dames van plezier komen bij het tunneltje in actie. Hebben ze een prooi, dan kunnen ze door de tunnel naar de achterkant van het hotel en daar een kamer gebruiken voor een speciaal tarief.

Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat er zoiets gaande was bij dat linke viaductje. Ben benieuwd Martin. Heb je al een setje Preisermeisjes met lange benen gevonden? ;)

Overigens ook een erg mooie rij huizen dat straatje van van Seb.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #411 Gepost op: 25 oktober 2012, 23:16:07 »
Deze dames zijn al lang en breed aanwezig in Hookyville, wat door sommige onverlaten is omgedoopt tot Hooterville.

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #412 Gepost op: 26 oktober 2012, 00:06:29 »
Top! Kleine meisjes voor kleine prijsjes ...... toch? ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #413 Gepost op: 26 oktober 2012, 00:59:37 »
Ik zou het Hookerville noemen :P
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #414 Gepost op: 27 oktober 2012, 11:20:05 »
Nog een paar kleine aanpassingen gemaakt. Achterste huizenblok en het hotel aan de andere kant zijn iets meer in een ronding en schuiner geplaatst. Daarnaast heb ik even ??n kant van het stadsblok geplaatst en twee daarachter gelegen panden. Dat geeft meteen een heel ander beeld en voor mij een mooie indicatie waar ik de laatste zaagsnede kan plaatsen om het deel met de steiler stijgende weg en de trapsgewijs opgestelde huizenrij afneembaar/uitneembaar te maken.

Twee zichtfoto's vanaf de kant van het hotel, wat straks de voorkant van de baan is.






Vanaf de andere kant, straks dus de achterkant van de baan.




Links lijkt het nu heel kaal, maar daar zie je natuurlijk de achterkant van de huizen in de Hauptstrasse, een grote boom, parkeerplaats, markt en wellicht hier ook bierfeest!

Tot slot picje vanuit de lucht. By the way, de dalende en stijgende weg lijken nu kaarsrecht. Dat klopt nog, want dit waren nog mdf-stukjes die ik had liggen. Straks als ik het ga bouwen, zullen beide wegen ook in een flauwe boog komen te liggen.




Al met al blijf je toch nog behoorlijk schuiven, passen en meten voor je verder kan. Heb nog geen houtjes kunnen zagen, maar dat komt volgende week wel ergens.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #415 Gepost op: 27 oktober 2012, 11:39:30 »
Die eerste foto is echt super, net of jezelf in de straat staat te kijken hoe stil het dan nog is.
Gaat echt super worden Martin.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #416 Gepost op: 27 oktober 2012, 11:42:39 »
Thanks Tom. We doen ons best. Maar er zijn ook nog niet zoveel bewoners, dus er heerst nog een serene rust bij het ochtendgloren.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #417 Gepost op: 27 oktober 2012, 11:54:47 »
Thanks Tom. We doen ons best. Maar er zijn ook nog niet zoveel bewoners, dus er heerst nog een serene rust bij het ochtendgloren.
het ochtendgloren, daar kan ik dan zo intens van genieten als ik nog in bed lig :)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #418 Gepost op: 1 november 2012, 15:04:50 »
De eerste bouwstappen voor de stad zijn dan eindelijk gezet. Ik ben begonnen met het deel waar de stadshuizen trapsgewijs omhoog gaan. Van grijsboard maak ik de ondergrond voor de stijgende weg, die aan het begin en het einde horizontaal ligt. Dan komt de stijging - laten we maar even van niveau 0 uitgaan - naar 4 cm. Op dit moment is het horizontale deel op hoogte vastgezet. De lijm is nu aan het drogen en dan gaan we straks niveau 0 vastzetten. De tussenliggende steunblokjes worden er later ondergeschoven. Wordt vervolgd, maar wel nog eerst even twee foto's.






Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #419 Gepost op: 1 november 2012, 17:25:11 »
Ik zie het al Martin .... dit gaat helemaal goed komen. Weg gaat zo mooi glooiend naar beneden (of boven  :P). Ben benieuwd naar de volgende stap. Ik blijf je volgen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #420 Gepost op: 1 november 2012, 18:18:10 »
Dat is inderdaad de bedoeling Pierre. Alle schotten zitten nu en het grijsboard is ook aangebracht. Morgen nog eens goed bekijken met daglicht, want het was al aan het schemeren en werklicht heb ik niet. Was niet helemaal zo glooiend als ik gehoopt had, maar dat pakken we nog wel aan en anders camoufleren we het wel.

Op de andere camera zitten nog wat foto's waarbij de kleuren beter uitkomen, maar daar was de batterij leeg. Die laadt nu op, dus doen we het maar even met deze foto's.





Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #421 Gepost op: 1 november 2012, 22:07:10 »
Top ... hopelijk heeft zo'n oude Mercedes een goeie handrem.  ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #422 Gepost op: 2 november 2012, 10:53:51 »
Na de donkere foto's van gisteravond was het nu tijd voor foto's met daglicht. Meteen even wat panden neergezet. Maar wat zie ik daar? Er rijdt al verkeer over de weg, terwijl de asfalteringswerkzaamheden en de aanleg van voetpaden (komen dus aan de zijkanten van de stijgende weg) nog plaats moeten vinden. Voor het beeld is het natuurlijk wel leuker, want zo krijg je een idee van hoe het er straks uit kan gaan zien. Derhalve een serie van vijf foto's, uit verschillende hoeken geschoten.












Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #423 Gepost op: 2 november 2012, 11:07:10 »
Druk straatje, maar ziet er wel goed uit.
Mijn vraag is alleen waarom grijsbord gebruiken, dit kan toch ook met 3mm triplex.
Grijsbord is toch karton, dat kan dan als het vochtig wordt gaan zwellen, triplex heeft daar geen last van.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #424 Gepost op: 2 november 2012, 11:15:03 »
Ja, druk straatje, maar het is dan ook de doorgaande weg door de stad heen.

Heb het er met diverse experts over gehad, ook de leverancier van grijsboard en verfartikelen. Als je karton eerst verft en daarna pas met vocht aan de gang gaat, is er niks aan de hand. Kijk ook maar eens in het topic van Seb. Die doet bijna alles met karton.

En zoveel vochtzaken ga ik niet gebruiken. Er komt geen gips overheen ofzo. Van styreen worden de stoepen en stoepranden gemaakt en dat wordt gelijmd. De weg wordt met Faller wegenverf aangebracht.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.