Auteur Topic: De bouw van Hookyville  (gelezen 441982 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #350 Gepost op: 22 augustus 2012, 17:48:28 »
Goed gedaan Martin! Twee dezelfde panden en toch een heel verschillend aanzien. Wat een kleurtje al niet kan doen. Ik ben zeer benieuwd als het rijtje huizen klaar is. Overigens erg netjes gebouwd en dat in N. Dat blijft priegelen.  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #351 Gepost op: 23 augustus 2012, 20:29:41 »
Dank heren!

Zojuist even de proef op de som genomen en een led-lampje in de sportwinkel geplaatst. Dat geeft meteen weer een heel andere aanblik. Mede ook doordat sommige ramen niet verlicht zijn. De etalages doen het ook leuk. Ik zag ??n klein lichtlekje, daar moet ik nog even wat aan doen. Is op deze foto's - volgens mij - niet te zien.





Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #352 Gepost op: 23 augustus 2012, 20:34:31 »
Beste Martin,

De verlichting is perfect! Niet teveel maar ook niet te weinig licht.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #353 Gepost op: 23 augustus 2012, 22:53:12 »

Mooi werk Martin. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #354 Gepost op: 1 september 2012, 22:05:52 »
Er komt komende week weer een nieuwe aanwinst naar Hookyville, maar ik verraad nog niets.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #355 Gepost op: 4 september 2012, 17:40:46 »
Vanmiddag zo waar nog even een gaatje gevonden om wat uit te zoeken op zolder. Met beulp van aan elkaar geplakte A4-tjes heb ik getracht de ondergrond voor de stad te tekenen. Voordeel is dat je dan ziet wat er aan de rand ligt, terwijl je met een plaat op houten latten eigenlijk niet goed kunt zien op welke punten je niet kunt bouwen. Er zijn een paar plekken waar het papier niet is, maar waar wel huizen staan. Dat kon in deze gevallen geen kwaad. Ben er nog niet helemaal uit, maar dat is ook niet zo vreemd. Voor mijn gevoel mis ik nog een goed hoekpand dat in het blok met het pand in aanbouw hoort. Dat blok wordt dicht, met een achtertuin met een grote boom. Wel even kijken of ik een pand met een poortje daar neer kan zetten.

Het driehoekige blok ga ik ook aanpassen. Daar staat nog een hoekpand bovenin, waardoor je een rare driehoek krijgt. Dat hoekpand gaat daar in elk geval weg, want ik maak hier nu een parkeerplaats. Dat geeft me iets meer ruimte om de diagonale straat een laankarakter te geven. Dus met een groenstrook en bomen in het midden en verkeer links en rechts. Ook zie je twee identieke panden staan met trapgevels. De ene dient om de straat weer recht te laten lopen, het andere pand moet duiden op een zijstraat. Over dat laatste ben ik ook nog niet uit. Genoeg stof om de komende tijd, als ik toch niks aan de baan kan doen, over na te denken. Ik zal mijn contacten nog even moeten aanboren voor een of twee hoekpanden en ik heb zelf nog een 'normaal' tussenpand te plakken. Er zitten hier ook enkele afdankertjes tussen die ik niet ga plaatsen, maar zij kunnen dan wel materiaal leveren voor andere, licht incomplete panden.

Het fotomateriaal vanuit alle hoeken en standen. Commentaar is altijd welkom. Groenstroken zijn nu nog niet te zien natuurlijk. Zo komt tegenover het witte, meest recent gebouwde pand nog een rij bomen te staan.











Mvg,
Martin

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #356 Gepost op: 5 september 2012, 17:05:45 »
Jawel, de postbode is net geweest, dus snel even foto's gemaaakt van.......de BR78, een stomer die voor de museumlijn gaat werken. Als het goed is, heb ik nog een andere stomer, waarvan ik hoop dat die het ook ooit nog gaat doen. Ik heb dan dus twee stomers en die kunnen keurig plaatsnemen in een lokloods bij het oude station Esdorf, wat op het nog aan te bouwen kookeiland gesitueerd wordt.

Hieronder dan wat foto's van deze nieuwe aanwinst. De wagens die er achter komen, zaten nog diep in een doos, maar morgenochtend heb ik nog een gaatje om er even een paar tevoorschijn te halen. Daar zal ik dan ook nog een plaatje van schieten.







Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #357 Gepost op: 5 september 2012, 19:10:07 »
Prachtige loc Martin! Veel plezier er mee. ;)
Wat hang je er achter? Een rijtje donderbussen zou wel mooi zijn op een museumlijn.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #358 Gepost op: 5 september 2012, 19:15:48 »
Landerbauart rijtuigen Pierre. Zie foto's binnenkort.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #359 Gepost op: 5 september 2012, 19:40:53 »
Martin, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en veel plezier ermee!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #360 Gepost op: 5 september 2012, 19:55:07 »
Landerbauart rijtuigen Pierre. Zie foto's binnenkort.

Ik wacht het rustig af. Blijf je volgen.  :D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #361 Gepost op: 6 september 2012, 09:20:51 »
Zie hier het antwoord Pierre.

De BR78 met de museumwagens er achter. Straks een van de bezienswaardigheden uit het rijke spoorverleden die af en toe een rondje Hookyville-Esdorf mag maken. Tijdens deze geheime testrit schoot een trainspotter onderstaande vier beelden, die verder genoeg zeggen.









Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #362 Gepost op: 6 september 2012, 10:07:17 »
Ja ...... ze zijn mooi Martin!  :D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #363 Gepost op: 23 september 2012, 16:08:48 »
Qua bouw is er nog weinig nieuws te melden, maar zoals het er nu uitziet, kan ik in oktober wel het nodige gaan doen.

Vandaag wel naar het N-spoor Event in Lochem geweest. Vanzelfsprekend bleef er wel wat aan mijn vingers plakken, ook al was dat vooraf niet de insteek.

Allereerst een autotransporter voor mijn autotrein, die ik waarschijnlijk voort laat sleuren door de Crossrail en dus niet de loc op deze foto. In dozen heb ik naast deze twee groene wagens (de achterste met die Kevers is de nieuwe) nog twee andere autotransporters om er een leuk sleepje van te maken.






En dan ook mijn eerste knikketelwagen. Grappig hoe de kleur verandert als er opeens een paar wolken voor de zon schuiven. Vandaar twee foto's.






Deze week misschien nog even wat scoren in Aken en er komt nog wat via de post binnen. Dus eind van de week meer nieuws.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #364 Gepost op: 23 september 2012, 16:51:15 »
Beste Martin,

Je hebt weer een paar mooie wagons weten te scoren! Ben benieuwd naar wat er nog gaat volgen.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #365 Gepost op: 23 september 2012, 21:37:48 »
En dan ook mijn eerste knikketelwagen. Grappig hoe de kleur verandert als er opeens een paar wolken voor de zon schuiven. Vandaar twee foto's.

Deze week misschien nog even wat scoren in Aken en er komt nog wat via de post binnen. Dus eind van de week meer nieuws.

Erg mooie wagon! Ik ben gek op dit soort wagons. Helaas kom ik ze 2e hands nooit tegen.

Ik ben ook zeer benieuwd wat er nog met de post gaat komen. ;D
---------

Martin ik heb een vraagje ...... hoe hoog zijn deze huisjes ongeveer in N?


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #366 Gepost op: 23 september 2012, 22:40:19 »
11-12 cm Pierre.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #367 Gepost op: 23 september 2012, 22:44:29 »
Bedankt Martin ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

rthuinte

  • Gast
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #368 Gepost op: 24 september 2012, 10:35:26 »
Het ziet er weer helemaal geweldig uit !!

Vandaag wel naar het N-spoor Event in Lochem geweest. Vanzelfsprekend bleef er wel wat aan mijn vingers plakken, ook al was dat vooraf niet de insteek.

Ik ben dit event vergeten, ondanks dat ik zelf H0 rijd, vind ik het altijd wel leuk om een beetje rond te neuzen en mensen te ontmoeten. Dit event is een kwartier rijden bij mij vandaan en daarom vond ik het altijd wel aardig om hier toch even naar toe te gaan (ik zag een poos geleden dat er tegenwoordig ook een N-spoor winkel is geopend, dicht bij deze locatie, wellicht interessant voor de N rijders die hier uit de omgeving komen).

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #369 Gepost op: 28 september 2012, 15:25:56 »
Zoals aangekondigd is er weer een en ander binnengekomen. Hoekpanden van een collega-N-spoorder die een andere stad gaat maken en wat materiaal wat ik in Aken bij Hunerbein heb aangeschaft. Dat is toch een behoorlijk walhalla op treingebied. Voor de kerst gaan we nog een keer naar Aken en dan mag ik daar mijn kerstcadeau uitzoeken.

Op onderstaande foto twee redelijke hoekpanden, al heb ik geen idee of Spar ook in Duitsland was/is doorgedrongen. Wellicht heeft dit een aanpassing nodig. Daartussen een lage schijnwerper om het standbeeld bij de geplande rotonde in de stad van onderaf uit te lichten. Op de voorgrond een rongenwagen met een container van Maersk. Op de hoek nog een stadspand wat gesloopt gaat worden (of is ingestort)




Op deze foto twee hoekpanden met groene muren. Eentje is in elk geval niet compleet, dus ik ga kijken of ik de goede delen kan toevoegen aan het meest complete pand. Het zal er dus maar ??n worden. Links op de foto nog een ander hoekpand waar weinig mis mee is. Dat is op de allereerste foto nog net te zien achter het half gesloopte pand.




Onderstaande picca bestaat uit licht en een appelboom. Links een hoge schijnwerper voor op het overlaaddeel van het station. Rechts zes straatlampen voor in de stad.




En tot slot banken en tafels voor de Bierfesten. Daar moet ik in de stad ook plaats voor inruimen.




Zoals het er nu naar uitziet, bestaat de kans dat ik volgende week wat kan gaan bouwen aan de stad.


Mvg,
Martin



Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #370 Gepost op: 28 september 2012, 20:27:43 »
Je hebt weer een paar mooie panden (en zo) weten te scoren Martin! Ben weer zeer benieuwd naar het vervolg van de opbouw van je stad. ;)

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #371 Gepost op: 3 oktober 2012, 15:58:08 »
Een stukje scenery dat redelijk compleet op de baan neergezet kan worden: een autosloop. Moet nog even kijken hoe ik uitkom met die muurtjes, anders zetten we wel ergens een paar dikke struiken neer. Plaats van bestemming: ergens tussen de verhoogde stad enerzijds en aan de andere kant nog wat stad en de spiraalberg. Op die tussenplek komen ook de Aldi, de nog aan te schaffen McDonald's met McDrive en wat industrie. Op die manier is er nog redelijk wat zicht op het station. Verbazend trouwens hoe snel er al weer leuzen op de muren zijn gekalkt.






Qua opbouw van de stad ben ik bezig alle panden te controleren of ze het waard zijn om geplaatst te worden. Zoek nog naar wat fineer (moet wel ergens in een doos zitten, maar dan kun je het net weer niet vinden) on van ??n pand de ramen en deuren op de benedenverdieping dicht te timmeren. Daarnaast worden ook alle attributen in een doos verzameld, zoals drankautomaten, prullenbakken, bankjes, vuilniszakken, vuilnisbakken etc.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Riny

  • Gast
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #372 Gepost op: 3 oktober 2012, 20:05:55 »
Hoi Martin,

Leuk zo'n sloperij.
Heb geen idee waar je hem wilt plaatsen in je omschrijving, maar hoort iets dergelijks niet op een industrie terrein of op een aardig afstand van "de stad"?

Ik zou er nog romney- loodsen voor maken.
Dit is heel makkelijk en goedkoop te maken van flatcables (oude harddisk IDE kabels) deze hebben een goede verhouding golfplaat imitatie.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #373 Gepost op: 3 oktober 2012, 20:30:22 »
leuk idee om nog wat te doen met je oude auto's
zo zie je maar alles bewaren
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #374 Gepost op: 3 oktober 2012, 23:04:06 »
Een leuk stukje scenery Martin. Zo'n sloperij doet het altijd goed op de modelbaan en er is altijd wel een plekje voor te vinden. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/