Auteur Topic: De bouw van Hookyville  (gelezen 440426 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #325 Gepost op: 2 augustus 2012, 21:49:48 »
Beste Matin,

Als je eenmaal aan het knutselen gaat zal je elke keer weer nieuwe mogelijkheden ontdekken waar je ledjes voor kan gebruiken. Succes met de nieuwe kennis (en ledjes natuurlijk) ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #326 Gepost op: 10 augustus 2012, 12:55:08 »
We zijn weer een klein stukje verder met het in elkaar zetten van de bistro voor op een hoek in de stad. Mijn eerste zelf in elkaar te zetten huisje, dus ik ben met recht een beginneling. Het is natuurlijk wel wat gepriegel met N-spoor. Fragiele deeltjes die nog wel eens willen breken, hoe scherp je werktuig ook is en hoe voorzichtig je het ook doet. Dat heeft wel tot wat lijmvlekjes geleid, maar die ga ik nog wel aanpakken. Ik heb de muren het dak geverfd om de plastic look weg te krijgen. Ben daar niet ontevreden over. Op het dak moet nog wat spoor worden aangebracht van regenafzetting. Beetje drybrushen met wit. Het pandje zelf krijgt nog een wetwash met zeer verdund zwart dat ik daarna weer opdep. Dat kan nu allemaal nog makkelijk, want ik heb de daken nog niet aangebracht.

Zo is de stand op dit moment:


Ik heb het masker voor in het huisje al gevouwen, maar nog niet vastgezet en in het huisje bevestigd. Wil nog een paar ramen aanpassen, zodat daar geen licht brandt en in andere ruimtes wel, zeker in het deel op de begane grond. Zwart papier of karton moet de truc doen. Ik heb verder een ledkampje met sokkel van Brawa gepakt en in het huis geplaatst (wel van bovenaf, want door die sokkel zou het huis niet goed sluiten aan de onderzijde. Op de foto zie je dat er in elk geval licht aan de onderzijde van het huisje is, niet bovenin, maar het is ?n niet donker ?n het dak zit er nog niet op. Zou het kloppen dat als dat wel het geval is het licht dan overal komt? In dat geval kan ik hier met ??n lampje volstaan. Ik vraag dit omdat ik dan dit lampje aan de binnenkant vast kan zetten en er geen tweede in hoef aan te brengen. Heeft het dan nog zin om die sokkel vast te zetten of maakt dat verder weinig uit? Ter informatie: de bodemplaat en het huisje worden niet aan elkaar vastgezet, zodat ik te allen tijde in het huisje kan komen en een kapot lampje (je weet nooit) makkelijk kan vervangen door het huisje even weg te nemen.

Nou ja, foto's met een beetje licht dan maar:





Straks eens kijken naar zwart papier en de buitenkanten nog eens behandelen. Het is mooi weer om lekker in de tuin bezig te zijn.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #327 Gepost op: 10 augustus 2012, 15:42:11 »
Inmiddels zwart papier in huis gehaald en achter enkele ramen geplakt. Moet niet t? verlicht worden allemaal, want dat is veel leuker voor op het terrasje.

Daarna het masker gevouwen, vastgeplakt en in het huisje gefrut. Vervolgens lampje op de bodemplaat gezet en daarna draadjes er onderuit laten komen en op de trafo aangesloten. Dat gaf een leuk effect. Volgens mij moet ik aan ??n kant het masker iets omhoog doen, hoewel het ook best kan zijn dat deze gordijnen gewoon gesloten zijn. Hieronder het zicht op de twee lange zijden.





Het klopt dat bij deze laatste foto licht onder het huisje vandaan komt, maar dat is te danken aan de draadjes van de verlichting. Ik ga nog wel wat vijlwerk toepassen op de onderkant van de muren, want daar zie ik nog wel wat bramen zitten. Ik moet toch nog een extra likje verf hier en daar geven vanwege de lijmvlekjes, dus dan neem ik dat meteen ook mee.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #328 Gepost op: 10 augustus 2012, 15:50:04 »
Ik zou achter de deur ook nog een stukje zwart plakken, het lijk nu dat het witte gedeelte van de deur iets doorschijnt.
De erker zou ik zeker een wetwash geven zodat de sponningen lekker oud en vuil worden.

In de erker kan je ook nog verlichting maken welke weer apart geschakeld kan worden, dat maakt het nog afwisselender allemaal.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #329 Gepost op: 10 augustus 2012, 15:56:11 »
Licht in de erker is ook wel leuk. Daar zal dan een ledje in gestopt moeten worden, want het is een smal stukkie. Wat de deur aangaat, lijkt het inderdaad zo. Ik zal eens kijken of dat bij de zijdeur ook het geval is, want dan moet ik de onderkanten van de deur ook nog even afplakken.

En ja, zeker de erker krijgt nog een wetwash.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #330 Gepost op: 10 augustus 2012, 18:59:31 »
Man, man, man. Zelfs in het schemer van de avond is te zien dat de erker nu niet bepaald schoongehouden is.

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #331 Gepost op: 11 augustus 2012, 18:59:40 »
Het mooie van het plakken van huisjes is dat je er ook weer van leert. Schoner werken is er eentje van. Gewoon even vingers schoonmaken als je aan een nieuw onderdeeltje begint. Niet te veel lijm gebruiken bij klein priegelwerk als kozijntjes. En de naamborden van dit koffiehuis zijn stickers, maar het had handiger geweest om in elk geval het grote naambord boven de deur, met huis als logo, wat meer in de vorm van het logo te knippen dan wat Faller suggereert en ik dus ook gedaan heb. De regenpijpen, die wit en oranje waren, heb ik grijs geverfd, maar die moeten nog wel bevestigd worden, net als twee uithangborden. Dat zal nog een feest geven. Daarna nog het meubilair plaatsen, de stoelen bestaan uit zitting en twee leuningen met poten.

De deuren heb ik aan de onderkant ook van zwart papier voorzien en ik heb ergens een raam aan de achterkant van wit papier voorzien. Dat geeft weer een ander soort licht. In de erker ga ik nog een ledje frutten, maar dat is van later zorg. Zoals eerder gezegd, het huis is los te tillen van de onderplaat.

Fotowerk, waar de missertjes wel duidelijk zichtbaar zijn, maar zoals gezegd, daar leer je ook weer van. Het is uiteindelijk mijn eerste zelf plak huisje sinds 1977. Op de tweede foto lijkt de erker te zweven, maar dat is in werkelijkheid niet zo. Scheef bijzettafeltje.







Op de baan komt dit koffiehuis dus op een hoek van een rij stadspanden te staan. Mooi uitzicht over het land, want het is meteen ook aan de rand van de hoger gelegen stad.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #332 Gepost op: 11 augustus 2012, 19:11:50 »
Hoi Martin ...... goed bezig!  :P

E?n heel klein dingetje .... het schoorsteentje boven de erker staat een heel klein beetje scheef. Of is dit met opzet? Ouderdom van het pand en achterstallig onderhoud. :D

Verder ziet het er goed uit hoor.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #333 Gepost op: 11 augustus 2012, 19:19:41 »
Ik zag het ook op de foto en heb 'm gauw recht gezet.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #334 Gepost op: 11 augustus 2012, 20:30:13 »
Top.  :D

Ik heb het zelf ook regelmatig dat je op de foto's foutjes ontdekt die je nog niet gezien hebt als je bezig bent.  :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #335 Gepost op: 14 augustus 2012, 14:54:28 »
Op een h0-baan zag ik een pand dat in een flauwe bocht geplaatst kon worden. Zie op de foto (genomen bij de baan van Janus) het pand onder de gele pijl. Ik heb het heel vroeger zelf ook gehad, maar dat is lang geleden en was ook h0. Mijn vraag is of dit pand - of een soortgelijk pand - ook in spoor N bestaat of bestaan heeft. Ik zou het graag in mijn stad willen plaatsen. Wie o wie helpt me.



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #336 Gepost op: 15 augustus 2012, 20:05:35 »
Het door mij gewenste pand (van Kibri) is gelokaliseerd op Marktplaats. Zaterdag wordt dit pand in tweevoud (en nog een paar andere gebouwtjes) opgehaald. Tegen die tijd gaan we weer verder met het bouwen van het koffiehuis en het uitleggen van de stad.

In de tussentijd rijdt de Intercity al een paar keer door het landschap net buiten Hookyville. Zelfs in het donker is de trein goed te zien.




In het donker en met een snel rijdende trein is het moeilijk te zien, maar het lijkt waarempel of er al mensen in de trein zitten.




Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #337 Gepost op: 15 augustus 2012, 20:36:16 »
Je gaat echt als een speer, heb je tegenwoordig airco in de treinkamer of arko (alle ramen kunnen open)

Leuk dat je dat model hebt gevonden, ik zou toch zweren dat het van Faller was, zo zie je maar, het geheugen gaat toch een beetje achteruit bij me. ;D :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #338 Gepost op: 16 augustus 2012, 14:24:03 »
Laat je niet foppen Tom. De stadsfoto met dat ene pand is van de baan van Jan. Maar het ziet er naar uit dat ik volgende week nog wel een slagje kan maken, daarna neemt de werkdruk wel weer toe. Ook niet verkeerd gezien de uitgaven.

Van achter de Intercity kwam vanochtend opeens een vreemde loc in beeld, namelijk de Taurus Herpa. Deze zal ingezet worden voor vervoerstransport tussen Hookyville, Esdorf en andere plaatsen. Eerst een foto uit de lucht, want de fotograaf vloog rond in een helikopter, later zette hij voet aan land voor een foto op preiserniveau.






Voor het stadswerk was al eerder een en ander aangekocht. Veelal decoratiemateriaal, zoals bankjes, bloembakken, telefooncellen etc. Ook een set verkeersborden. Altijd handig voor de in het vervolg zelf te maken verkeersborden, want dan heb ik vergelijkingsmateriaal. De getoonde foto's zijn van Faller zelf.








Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #339 Gepost op: 16 augustus 2012, 15:48:50 »
Laat je niet foppen Tom. De stadsfoto met dat ene pand is van de baan van Jan. Maar het ziet er naar uit dat ik volgende week nog wel een slagje kan maken, daarna neemt de werkdruk wel weer toe. Ook niet verkeerd gezien de uitgaven.


Nee Martin, ik laat me niet foppen, ik ken die baan van Jan wel, heb hem al een paar keer thuis bij Jan gezien.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #340 Gepost op: 18 augustus 2012, 20:39:12 »
Het koffiehuis is donderdag weer een stukje verder gereed gekomen. Overal zijn de regenpijpen aangebracht. Ook het uithangbord en de hangende buitenlampen zijn bevestigd. Twee ramen zijn al voorzien van plantenbakken, die wellicht niet helemaal op schaal zijn. Eentje heeft er een wildernis van gemaakt. Daar moet binnenkort nog wat aan gedaan worden. Jammer dat een stelletje onverlaten de nog niet verankerde regenpijp weer een schop moesten geven, maar het kan er mee door.

Ondertussen al wel begonnen aan de stadspanden, maar zelfs buiten is het bijna niet uit te houden. Rustig aan dan maar.

Hier de foto via Mijn Album dan maar:



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #341 Gepost op: 19 augustus 2012, 20:22:41 »
Wederom een warme dag, maar wel eentje om lekker in de tuin met huisjes bezig te kunnen zijn. Vandaag wilde ik een hoekpand in elkaar gaan zetten, wat ik gisteren al van een kleurtje had voorzien. Een sportzaak met leuke etalages. Die etalages had ik gisteren al in elkaar gezet. Gaat er leuk uitzien als er straks licht brandt.




Toen ik vanochtend aan de kozijntjes wilde beginnen, was het wel even opletten. Die dingen zijn in N-spoor niet groot en er zat wel degelijk wat verschil tussen.




Maar zo goed en kwaad als het in deze hitte ging, kregen alle kozijntjes uiteindelijk de juiste plaats. Ja, ik had er aanvankelijk toch twee op een verkeerde plek gemonteerd, maar ondanks het snelle drogen wist ik dit nog te corrigeren. Na een beetje plakwerk stonden de etalages en twee gevels. Een mooi gebouw voor naast het koffiehuis annex de kroeg. Okay, in Hookyville komen ze niet naast elkaar te staan, maar wel vlak in de buurt.




Enfin, we gingen weer door, uiteraard onderbroken door koele drankjes en lekkere vruchtenbowl. Je moet het jezelf ook niet te moeilijk maken. In de bouw is het al zwaar weer, maar de aannemer in Hookyville kan nog lekker zijn gang gaan. En ja hoor, daar stonden opeens alle gevels en zelfs het binnenwerk - het masker - was al geplaatst. Dat was nog wel even een werkje, maar door het masker op sommige plekken vast te zetten, zie je daadwerkelijk gordijntjes voor de ramen. Een aantal ramen is aan de binnenzijde van het masker afgeplakt om te voorkomen dat alle ramen verlicht zijn als het donker wordt. Zie daar Sporthaus Kuhn, al heb ik een vaag idee dat ze hier ook decoders leveren.




De aannemer was niet vermurwen. Het personeel wenste hitteverlof, maar er bestaat alleen vorstverlet voor aannemer Heinrich. Dus doorwerken mannen! Het dak moet er op en ook de schoorstenen moeten geplaatst worden. Trappetjes bij de ingang mogen we laten zitten. Ondertussen had ik van de bodemplaat de stoepen weggesneden. Straks komt er immers ??n soort stoep in Hookyville en die stoepen lopen tegen de onderkant van de huizen aan. Dan heb je niet het idee dat een huis zomaar op een stoep is neergezet, maar dat de stoep deel uitmaakt van de locatie van het huis. Maar dat wordt straks bij de aanleg van de stad wel duidelijk. Het Sporthaus in bijna definitieve vorm dan maar.




Mvg,
Martin

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #342 Gepost op: 19 augustus 2012, 20:33:01 »
Een sportzaak met leuke etalages. Die etalages had ik gisteren al in elkaar gezet. Gaat er leuk uitzien als er straks licht brandt.

Priegelwerk ja zeker, maar de etalages zien er leuk uit Martin!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #343 Gepost op: 20 augustus 2012, 14:38:25 »
Mooi werk Martin! Ziet er weer prima uit.  ;)

Je zit er wel zeer bedenkelijk bij te kijken op de foto.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #344 Gepost op: 20 augustus 2012, 16:07:10 »
Vandaag maar een begin gemaakt met een volgend bouwproject: het andere hoekpand uit de set van drie stadshuizen. Dit maal Haus der Mode. Omdat ik niet dezelfde kleurstelling wil gebruiken als de sportzaak en ook niet het plasticachtige van Faller in beeld wil hebben, moeten er eerst delen geverfd worden. Op de stenen muren van de begane grond na zijn alle kleuren nu aan het drogen. Ik verwacht dat ik hier de witte wanden en het dak nog wel een licht wet washje ga geven. In elk geval is het geen identiek pand.




Deze week nog even profiteren, want het basketbalseizoen begint nu, het tennis loopt nog drie weken door en na het weekend heb ik weer ??n of meer interviews per dag en dat een maand lang. Dus in die periode zal de bouw flink inzakken. En daarna nog een midweekje naar Heimbach in Duitsland om bij te komen. Nog treintips of treinwinkels in die streek dat jullie weten?

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #345 Gepost op: 21 augustus 2012, 19:56:10 »
Zo, de problemen met Photobucket zijn weer de wereld uit. Er was een Java script waar sommige gebruikers last van hadden. Ik was beslist niet de enige. In elk geval is het weer gefixt. Dus meteen even testen met het hoekwinkelpand Haus der Mode, waar ik nu mee bezig ben. Naam van de winkel moet nog op de gevel worden aangebracht en het dak moet er nog op.



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #346 Gepost op: 21 augustus 2012, 20:25:34 »
Zo, zo, dat bouwen gaat je steeds beter af.
Mooie panden hoor en dat allemaal in N spoor.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #347 Gepost op: 21 augustus 2012, 21:32:35 »
Niks bouwvak!  Huizen moeten er komen!  :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #348 Gepost op: 22 augustus 2012, 15:27:59 »
En ook het andere hoekwinkelpand is klaar. Okay, de trappetjes bij de deuren moeten nog geplaatst worden, maar dat komt later bij de inpassing in de straat. Volgens de bouwdoos van Faller twee identieke panden. Plakgewijs klopt dat ook wel, maar ik heb beide panden een andere kleurstelling gegeven.

Hier twee foto's van de betreffende panden.






Heel misschien morgen nog een begin maken met het tussenpand uit de bouwdoos, maar dat hangt van allerlei factoren af. Wel even kijken of ik een van de panden morgenavond van een lampje kan voorzien. Kijken wat dat voor effect geeft.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

rthuinte

  • Gast
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #349 Gepost op: 22 augustus 2012, 17:23:13 »
Mijn complimenten. Ziet er geweldig uit en ook de verschillende kleurstelling spreekt mij erg aan !!! Ook de andere bouwwerken zien er erg goed uit !