Auteur Topic: De bouw van Hookyville  (gelezen 440590 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #225 Gepost op: 25 januari 2012, 16:34:12 »
Als er een strook dubbelzijdig tape onder de rail zit dan is het neem ik aan daar niet open, mocht de rail dan toch nog omhoog komen en je giet wat houtlijm op de tape dan fixeer je dat stuk en loopt er niets door de brug heen, denk ik. ::)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #226 Gepost op: 25 januari 2012, 16:43:08 »
Ah, op die fiets. Nou, ik houd het in de gaten. Wie weet is dat nog even nodig, maar liever niet natuurlijk.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #227 Gepost op: 28 januari 2012, 14:44:36 »
Het trac? dat na de brug de spiraal induikt, is weer een stuk verder gelegd. Nog een kwart wending en dan zijn de twee sporen die via de spiraal naar het kookeiland lopen gereed. Maar met die laatste wending heb ik geen haast. Nu moet er eerst nog verder geballast worden. En gelukkig kwam de Scenery Shop gisteren met mijn bestelling door: drie zakjes ballast om te mengen en twee containers (Maersk en Evergreen). De schakelkastjes van Artitec worden nog nagezonden, want die waren nog niet binnen.



Omdat ik toch wat aan het opruimen was (er ligt weer van alles op de tafels, waar ik nu niks meer mee moet doen), heb ik kans gezien om even wat treinen op de baan te plaatsen. Het was altijd al mijn bedoeling om rond de spiraal een enorme verkeersdrukte te cre?ren. Een hoger gelegen brug van/naar de spiraal, twee sporen die vanuit de spiraal de grote tafel opdraaien, onder de brug door, een spoor dat vanaf het station ook onder de brug doorgaat, maar wel op de grote tafel blijft en het enkelspoor dat een afslag eerder vanuit de spiraal de tafel opdraait. Omdat in dit geval plaatjes meer zeggen dan woorden (of mijn woorden verduidelijken) heb ik een aantal foto's genomen vanuit verschillende standpunten. Aan het werk: op de brug drie getrokken DoSto's; op het binnenspoor onder de brug rijdt een Pendolino-treinstel; eveneens onder de brug komt vanuit de spiraal een NS1838 met twee autotransporters; onder de brug de spiraal in trekt de MWB vier BASF-tankwagens; vooraan steekt de Crossrail met drie VOS-wagens de enkelsporige brug over om naar Hookyville te sporen. Het begint zo zoetjes aan lekker druk te worden.













Komende week - als de tijd het toelaat - weer ballasten, zodat dat werkje eindelijk gereed komt. En her en der nog wat draadjes wegwerken.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #228 Gepost op: 29 januari 2012, 14:22:56 »
Lekker druk verkeer.
Hoop wel dat KL de boel goed uit elkaar kan houden maar dat zal wel.
Gaat steeds meer een echte baan worden en daar bedoel ik natuurlijk het begin van de scenery.
Ik zou toch iets gaan doen aan de achterwand.
Je kan al beginnen met de boel hemelsblauw te verven, geeft een wat rustiger beeld.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #229 Gepost op: 29 januari 2012, 20:18:27 »
Ik zal eens kijken naar dat blauw verven van dat groene spul. Kijken of dat te doen is en met wat voor verf.

E?n deel van de treinbewegingen op de foto's zal niet lukken. De NS'er met de autotransporters en de Crossrail met de Vosjes komen allebei van hetzelfde stijgende spoor van de spiraal. Als je even terug in de tijd zou gaan met een paar seconden, zouden ze in elkaar moeten vloeien. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Bovendien zit er een ruime marge voor er een tweede trein de spiraal in kan.

En de DoSto's kunnen hier nu ook nog niet rijden, want het kookeiland moet nog gebouwd worden en dat duurt nog wel even. En dan te bedenken dat ik straks ook nog een trein over het spoor achter de spiraal langs kan sturen. KL krijgt het nog zwaar, haha.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #230 Gepost op: 1 februari 2012, 11:54:19 »
En toen was het ballasthulpje toch nog nodig. Het spoor dat door de brug gaat, is geen Piccolorail, maar een open rail. Biels en spoorstaaf, geen bedding. Maar omdat dat al voor de brug begint en daarna ook nog doorloopt, moest ik dus even op een andere manier de ballast verdelen. Dankzij de foto's zie ik dat ik aan de rechterkant in het begin iets te veel heb liggen, waardoor de biels ondergesneeuwd raakt. Daar moet ik nog even wat ballast wegtikken, maar overall vind ik het wel geslaagd. De achtergrond op de tweede foto is lekker vaag, maar je ziet het spoor wel leuk doorlopen de brug in. Is weer eens een ander gezichtspunt dan vanuit de lucht.





Zojuist nog het uithaalspoor aan ??n kant geballast. De andere kant was al gedaan. Daarna nog ??n goederenspoor aan de buitenkant ballasten. Het andere goederenspoor doe ik niet, want hier komt sowieso een loods tegen de rails aan te staan. Dan rest me daarna alleen nog de ballastmortelmethode bij de wisselstraten en dan is het ballastwerk voorbij.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #231 Gepost op: 1 februari 2012, 12:09:30 »
Martin, goed bezig, ik zou alleen het ballastbed niet breder houden dan het gedeelte van de brug waar het spoor op ligt, zou hou je dan voldoende ruimte over voor een looppad en wat groen of dor gras.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #232 Gepost op: 1 februari 2012, 17:05:40 »
Tom, niet alle ballast ligt schuin omhoog. Vaak ligt er ook nog wel wat vlak aan de rand, dus er is nog wel iets van ruimte. Daarnaast moet ik de contouren van de dijk nog maken en dan wordt het wellicht allemaal een klein tikkie breder. In ieder geval aan de zichtbare zijde zal het wat meer hellend zijn, in de stad wordt het wat rechter naar beneden met steunmuurtjes enzo. Op mijn dio heb ik een zandpad gemaakt van een mix van zaagsel en houtlijm, maar heb jij een andere suggestie? Echt breed zal het allemaal niet worden, maar mijn preisertjes zijn ook zo klein....
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #233 Gepost op: 1 februari 2012, 17:14:39 »
zilverzand, zeven met de theezeef, maar heel fijn zaagsel kan ook of gewoon strookjes fijn schuurpapier en die dan een kleurtje geven.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #234 Gepost op: 9 februari 2012, 16:10:45 »
Het ballasten zit er op! Op sommige plekken zie je nog verdunde houtlijm liggen. Hier heb ik geprobeerd de gaatjes, waar de draadjes doorheen gaan, te dichten, zodat er geen storende kale plekken lagen. Ondanks scherp opletten, is het bij ??n wissel niet helemaal goed gegaan. Zowel met de wisselaandrijving als zonder is er geen 100% zekerheid op een goede score. Vijf keer gaat de wissel argeloos heen en weer, de zesde keer blijft 'ie halverwege gewoon steken. Alsof er toch een korreltje of wat lijm is binnengekomen. Deze wissel gaat er in z'n geheel uit en er komt een andere in. Alle andere wissels doen precies wat ze moeten doen.

Een rondje foto's maar. Zomder huishes is de tafel wel erg leeg, maar dat is straks ook wel nodig als Henry komt airbrushen..

Hier zie je de drie sporen die naar het toekomstige kookeiland gaan. Twee komen uit de spiraal. Het verhoogde spoor moet nog wel doorgetrokken worden. Het derde spoor is het spoor wat achterlangs de spiraal loopt.


Vanuit deze hoek zie je de aansluitingen van de spiraal op de boventafel, Hookyville. De trein kan rechts afbuigen op de wissel en richting de brug over het spoor rijden, maar ook rechtdoor is mogelijk. Via het witte brugdeel draai je dan links naar Hookyville.


Als je linksom gaat, kijk dan halverwege nog eens achteruit. Dan zie je dit:


Vooruitkijkend zie je de halve boog opdoemen die je uiteindelijk naar Station Hookyville brengt. Ik denk dat ik deze boog met bomen en flatgebouwen ga verbloemen. En dan aan de buitenzijde van de sporen wat landbouwzaken.


Een blik op het sporenplan van Station Hookyville. Rechts op de foto de wissel die niet meer zijn werk doet.


En een blik op hetzelfde sporenplan, maar dan vanaf de andere kant van het station. Op deze en de vorige foto is te zien dat er nog wat extra hout aangebreid gaat worden om de perrons de ruimte te geven. Bovendien heb je dan meteen weer wat minder zicht op het dradenwerk.


Als je niet terug naar de spiraal wilt, maar naar het kookeiland, dan rijd je op de wissel rechtdoor en dus achterlangs de spiraal. Voorlopig zal dat een doodlopend traject zijn.


Ga je wel rechtsaf bij de wissel, of kom je vanuit de spiraal rechtsom gereden, dan kom je in deze omgeving uit. Hier zal een deel van de sporen iot het zicht worden gehouden door de fabriekspanden en hekwerk. Dan zie je ook niet dat dit deel qua ballast het minst succesvol is geworden. Een wijze les voor mensen die denken dat ze wel een metertje over de tafel kunnen hangen om dat te realiseren. Dan te bedenken dat ik nog een deel vanuit het mangat in de spiraal heb staan doen om de afstanden toch wat korter te maken.


Zo her en der was al wat groen tussen de rails aangebracht. Dat maakt het wel levendiger. Daarmee ga ik vanzelf wel weer verder na het airbrushen. Hopelijk wordt het dan een mooie combi! Maar dat zal voorlopig nog niet gaan plaatsvinden, want ik ga een enorm drukke maand met veel interviews tegemoet.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #235 Gepost op: 11 februari 2012, 15:27:51 »
De niet meer werkende wissel is inmiddels al uit de baan gehaald en vervangen. Kostte enige moeite, maar het zit weer picobello. Op de foto zie je een lasje misschien niet zo heel goed klemmen (bij de overgang naar de kruiswissel), maar dat heb ik al strakker geklemd. Treinen gaan er in allerlei richtingen en s-bochtjes goed doorheen. Voordeel is dat de wisselaandrijving zelf nog prima functioneert, dus de eerste aandrijving voor het kookeiland is al aanwezig,  :D



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #236 Gepost op: 8 maart 2012, 13:23:36 »
Van een ander forum was ik vorige week bij een workshop aanwezig. Je kon huisjes weatheren, treinen weatheren, landschapsbouw beoefenen, vrachtwagenbouw bekijken (niet in N, helaas) en wagonladingen maken. Ik heb me met dat laatste beziggehouden. Drie verschillende materialen op pallets geplaatst: buizen, grote apparaten en hekwerken. Later een wagon verouderd en daar dan de hekwerken in geplaatst. Dat levert dan dit plaatje op:




Op die workshopdag heb ik bij Jaap Vriend wat groenzooi ingeslagen en een fraaie Vriendboom.




Verder wat losse huisjes uit een oude doos met veel h0-huisjes en een paar N-gevallen. Hier en daar moet nog wel wat gerestaureerd worden. In elk geval de Martinstor. Verder nog wat vakwerkhuisjes voor Esdorf (op het kookeiland) en nog wat kleine huisjes, wellicht voor in de bergen.








Ook is Hookyville weer uitgebreid. Met een gemeentehuis.




En natuurlijk nog enkele stadshuizen.






Vanuit de lucht ziet dat stadsblok er dan bijvoorbeeld zo uit, met een boom op de binnenplaats.




De argeloze fotokijker heeft ongetwijfeld al de twee wagens met gele buizen gezien. Deze heb ik overgenomen van een forumgenoot. Ze waren al geweatherd. Letters zijn mooi leesbaar.






En de kwalitatief minste foto maar tot het laatst bewaard, hoewel het op de modelbaan wel erg mooi kan worden: vier schakelkastjes van Artitec met dank aan Ipio.




Als het meezit, worden de rails nog voor het einde van de maand door de airbrush aangepakt!

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #237 Gepost op: 8 maart 2012, 14:07:05 »
Beste Martin,

Dat is weer een mooie aanvulling voor de baan!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #238 Gepost op: 8 maart 2012, 17:12:14 »
Geweldige aanvulling voor je baan, Martin.
Er komt nu echt schot in.
Succes en ik blijf naar nieuwe updates uitkijken.

Met groet, Roel  :)
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #239 Gepost op: 9 maart 2012, 14:45:37 »
Vandaag is een door een collega N-spoorder beloofd dieseltankje bij mij aangekomen. Een mooi geweatherd geheel.

Ik vroeg me alleen af langs welke kant een diesel moet staan om te tanken. Nog even en dan kunnen in elk geval de diesels al door Hookyville denderen.





Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #240 Gepost op: 26 maart 2012, 18:11:51 »
Hoewel ik pas aanstaande zondag jarig ben, zijn de belangrijkste cadeaus al binnen. Voor ??n pakket mocht ik zelf naar de Gamma. Aangezien ik toch met mijn vrouw op stap ben geweest naar Burgers Zoo in Arnhem en we op de terugweg langs de Gamma reden, meteen maar even toegeslagen.

De dremel 4000. Met 45 accessoires. Plus een haaks hulpstuk en een setje precisieboren tussen 0,8 en 3,2 mm. Nooit gedacht dat ik zelf ooit zoiets zou kopen.










Afgelopen zaterdag had mijn vrouw nog een cadeau voor de baan gekocht. Ze versprak zich en binnen no time kwam de aap uit de mouw. Een Aldi voor in een buitenwijk van Hookyville.




Als het goed is, worden deze week ook de rails nog door de airbursher aangepakt, dus daarna kunnen we weer eens wat nieuwe dingen gaan doen.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #241 Gepost op: 26 maart 2012, 19:32:40 »
De dremel 4000. Met 45 accessoires. Plus een haaks hulpstuk en een setje precisieboren tussen 0,8 en 3,2 mm. Nooit gedacht dat ik zelf ooit zoiets zou kopen.

Wow, dat is een mooi cadeau. Veel plezier er mee Martin!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Riny

  • Gast
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #242 Gepost op: 26 maart 2012, 21:06:15 »
Goede keuze Martin,

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten.
Alleen zit er wel een nadeel aan,......................Je moet er mee werken. :D ;)

rthuinte

  • Gast
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #243 Gepost op: 29 maart 2012, 13:10:32 »
Ziet er geweldig uit! Ik ben benieuwd naar het rresultaat !

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #244 Gepost op: 29 maart 2012, 15:02:45 »
Vandaag heb ik Henry van het 9 mm spoorforum (en heel even Henk48) over de vloer. Henry heeft de airbrush bij zich en is lekker aan het spuiten. Eerst even de door mij gewenste kleur uitgezocht en daarna ging hij aan de slag. Een paar beeldjes van wat er gebeurd is.








Hier zie je duidelijk het verschil. Bovenaan is Henry al geweest, het andere deel wordt nu, terwijl ik dit post, onder handen genomen.




Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #245 Gepost op: 29 maart 2012, 15:59:55 »
Als Henry klaar is mag hij hier ook wel langs komen, ziet er vedraaid goed uit.

Over de seinen heb ik hier nog wel een leuke site met voorbeelden uit de praktijk.

KLIKSEIN
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Riny

  • Gast
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #246 Gepost op: 29 maart 2012, 16:42:16 »
Beste Martin,

Dat ziet er zo op het eerste zicht goed uit.
Zo zien wij maar, het is niet altijd belangrijk wat men kent maar wie wij kennen.
Leuk om zo samen de hobby een mooie resultaat te geven.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #247 Gepost op: 31 maart 2012, 12:02:47 »
Nu het airbrushwerk gedaan is, de bovenkanten van de spoorstaven met het Roco-gummetje weer zijn schoongemaakt en de wissels met behulp van een pijpenragger ook ontvuild zijn, is het tijd voor een paar plaatjes van het resultaat. De brug heeft nog een extra laagje verwering gekregen en ook de stootblokken zijn opeens een stuk vuiler geworden. Alsof ze er al jaren staan.













Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #248 Gepost op: 31 maart 2012, 12:44:07 »
Ziet er goed uit zeg.
Nu nog een blauw behangetje met wolkjes en dan aan de scerery beginnen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #249 Gepost op: 31 maart 2012, 12:45:46 »
Tom,

Je mag ??n keer raden wat ik morgen voor mijn verjaardag van mijn schoonzusje krijg?.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.