Auteur Topic: De bouw van Hookyville  (gelezen 442002 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #775 Gepost op: 31 juli 2015, 13:55:54 »
Nu het qua werk weer (te) rustig is en ik voor mijn gezondheid niet zo vaak meer naar artsen en ziekenhuizen hoef, was het tijd om weer even wat te doen aan de baan. Nou ja, aan de gebouwen dan.

Als eerste heb ik wat mensen aan de achterzijde van het station geplaatst. Zojuist is de eerste trein aangekomen in Hookyville en sommige mensen zijn enorm blij om elkaar weer te zien. Natuurlijk zijn er ook mensen die wachten op de volgende trein. Uiteraard moeten er nog wel meer mensen geplaatst worden. En de groene verkleuring links op de foto hieronder (waar de vrouw in de armen van de man springt) moet ook nog enigszins ongedaan gemaakt worden.



Andere kant:



Ook is er wat geklust aan de McDonald's. Oftewel mensen binnen geplaatst zittend op banken en aan tafels. Ja, er staan zelfs klanten te wachten op hun bestelling.





De McDonald's is hier zelfs al in bedrijf, al moeten de eerste auto's nog door de drive komen. De mensen die binnen zitten, hadden zo'n trek dat ze niet konden wachten totdat de kozijnen en ramen in de hoek waren geplaatst. Wordt dus vervolgd.



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #776 Gepost op: 31 juli 2015, 14:05:51 »
Knap zoals dat er in N-schaal allemaal uitziet. Ik vind 1:87 vaak al lastig genoeg.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 506
  • Thanked: 9 times
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #777 Gepost op: 31 juli 2015, 16:17:36 »
Martin
ziet er weer goed uit
mc donald is gaaf met de mensen ed
station op zn plek en foto's

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #778 Gepost op: 31 juli 2015, 16:24:16 »
Doe ik ergens volgende week Jerry. Moeten eerst nog wat meer mensen op het perron komen.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #779 Gepost op: 31 juli 2015, 17:43:43 »
Weer lekker bezig geweest Martin. Ziet er goed uit. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 506
  • Thanked: 9 times
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #780 Gepost op: 31 juli 2015, 18:22:48 »
OK
we zien het gebeuren
meteenn dan een schemering foto met licht aan

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #781 Gepost op: 30 december 2015, 15:55:04 »
Pfff, even wat stof wegblazen. Ik heb bijna vijf maanden niets aan de baan gedaan. Vorige week de draad weer opgepakt. In samenwerking met Pierre het dak van de McDonald's, dat niet goed aansloot, aangepakt. In de McDonald's is meteen verlichting aangebracht. Moet binnen nog wel wat spleetjes dichten om lichtlekkage te vermijden. Verder moet ik nog wel wat dingetjes er omheen in elkaar zetten en natuurlijk nog het McCafé.

Het opschrift met McDonald's is niet echt goed leesbaar. Kreeg niet de indruk dat ik de letters nog uit moest gaan snijden. Zal het in een kleurtje proberen te verven om het beter leesbaar te krijgen. In elk geval zitten er binnen al bezoekers en rijdt de eerste auto door de McDrive.



Pierre had nog wat N-materiaal voor me. Of het gebruikt gaat worden, is altijd moeilijk te zeggen. Zeker nu niet, want ik wil eerst het huidige deel van de baan afmaken en daarna pas het kookeiland bouwen. Rails heb ik daar wel voldoende voor, maar daar komt natuurlijk ook nog wat inrichting. Wat nam ik mee? Stadspanden (wellicht om een paar gare panden die ik al had te vervangen), een molen met losse wieken, vakwerkhuisje, drie andere panden, een brug, brugpijlers, tunnelingangen, een watertoren, perrondelen, een BP-tankpunt en nog wat uit te knippen posters. Had het bij nieuwe aanwinsten kunnen zetten, maar ach, hier kan het ook wel. Bovendien is het niet helemaal nieuw,  :P.







Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Yentl

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 505
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Vrouw
  • Bad nailpolish is better than a good day at work
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #782 Gepost op: 27 maart 2016, 15:48:12 »
Citaat van: Hookies

Dan zat er ook nog een zakje bij met twee extra dingetjes die vast ergens op de vrachtwagen of de oplegger thuis horen. Helaas wordt het nergens uitgelegd en plaatjes zijn er ook niet van. Maar misschien weet iemand het hier?



Mvg,
Martin

Post #255, Antwoord: onderfiets beveiliging tussen de steunpoten en de voorste achteras...
Märklin c rail, digitaal. Arduino mega's met shields

Scenery wordt volledig fictief tussen NL en AU.

Pc besturing wordt iTrain of Rocrail. Wordt wel DCC protocol

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #783 Gepost op: 23 juni 2016, 15:02:42 »
Pfff, even wat stof wegblazen. Draadje was ver weg gezakt en mijn motivatie toch ook enigszins. Onlangs wilde ik wel weer wat gaan doen, maar het was het einde van het basketbalseizoen en er kwam even een aantal weken veel werk mijn kant op. Denk dat het nu weer wat rustiger gaat worden, dus hoog tijd om weer eens wat te gaan ondernemen. Zal ik eerst de ravage op zolder eens moeten opruimen. Moest achter de schotten zijn en dat is nou precies de plek waar je alles tegenaan zet. Dozen, hout, spiralen, alles staat nu kriskras door de zolderkamer heen. Tijd om dat dan ook maar eens op te ruimen. Zal er maar geen foto van maken, :-).

Anyway, een week of drie geleden naar Station N-Spoor in Hilversum geweest. Kreeg onderricht hoe je mooie foto's van je baan kunt maken met een spiegelreflexcamera. Zal de hand-out binnenkort nog maar eens doornemen. Wie weet neemt de kwaliteit van de foto's dan wat toe.

Ook nog wat nieuwe aanwinsten gescoord: drie autotransporters om mijn autotrein wat meer lengte te geven. Verder een flesje ATF en een doos met een bokkraan. Deze krijgt waarschijnlijk een plaatsje op het enkele goederenspoor bij het station. De kraan kan wel over twee sporen heen, maar er moeten ook vrachtwagens bij kunnen, vandaar dat 'ie niet op het dubbele goederenspoor geplaatst gaat worden.



Wordt hopelijk weer wat sneller vervolgd!

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #784 Gepost op: 30 juni 2016, 15:05:37 »
Ik heb de komende weken wel wat meer tijd om wat aan de baan te doen. Maar dan zal ik eerst even de zolder aan kant moeten maken. Links zie je nog een deel van de vaste baan met spiraal. Daaromheen ligt allemaal hout, een tweede spiraal en nog veel meer troep. Dat wordt nog even flink zwoegen.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #785 Gepost op: 30 juni 2016, 17:18:22 »
Succes Martin .... dat heb je zo te zien wel nodig.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #786 Gepost op: 1 juli 2016, 11:59:06 »
Dank je Pierre. Zal zeker nodig zijn.

Voor de mods: ik kreeg geen melding dat Pierre gereageerd had op mijn topic, terwijl ik dat voorheen altijd wel kreeg. Is er iets veranderd of gewoon een systeem error?
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Raages

  • Gast
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #787 Gepost op: 1 juli 2016, 15:26:52 »
Volgens mij heb je nog een tweede zolder nodig.  :o

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #788 Gepost op: 1 juli 2016, 18:39:51 »
Voor de mods: ik kreeg geen melding dat Pierre gereageerd had op mijn topic, terwijl ik dat voorheen altijd wel kreeg. Is er iets veranderd of gewoon een systeem error?
@Hookies. Je heb dat standaard ingesteld bij je voorkeuren? Ik krijg alleen een melding als iemand een @ voor mijn naam zet.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #789 Gepost op: 2 juli 2016, 17:14:42 »
Notificatie staat aan voor mijn eigen topic. Kreeg voorheen ook altijd een melding als er een reactie was. Nu opeens niet meer. Ik heb zelf niets veranderd, dus dan zou het ergens anders vandaan moeten komen.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #790 Gepost op: 7 juli 2016, 14:04:21 »
Vanochtend even een klein uurtje bezig geweest. Wat kromme platen maar naar de stort gebracht. Daarna het goede houtwerk aan de kant gezet, tegen de schotten onder het raam. Het vergde wel even wat werk en voorzichtigheid was troef, maar er is weer wat loopruimte ontstaan. Moet bij de tafel rechts nog wel wat opruimen (en de tafel meer richting de schotten schuiven). Daarna kunnen de stoelen weer op hun plaats gezet worden en is het weer werkbaar. Maar eerst nog even er doorheen met de stofzuiger.



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #791 Gepost op: 30 september 2016, 15:10:58 »
En toen de zolder weer een beetje opgeruimd was, kwamen er weer werkopdrachten en was het tot gisteren ontzettend druk met werk, sport en geen treinen. Maar gisteravond toch een nieuwe aanwinst gescoord bij een modelspoorbouwer die er mee stopt: een Flirt Cantus. Die kan mooi afwisselend met de Lint ingezet worden voor treindiensten tussen Hookyville en het nog aan te leggen Esdorf.



Nu nog even wat vakantie vieren en dan ga ik half oktober - als alles meezit - weer eens wat serieus werk van de baan maken.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Raages

  • Gast
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #792 Gepost op: 30 september 2016, 16:16:01 »
Dat is een fraai treintje. N-spoor toch?

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #793 Gepost op: 30 september 2016, 16:19:08 »
Yep, ik spoor N.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #794 Gepost op: 30 september 2016, 16:28:01 »
Voor jou is het beter om weinig tijd voor de modelbaan te hebben.  ;D Dan heb je veel werk.  Je vertelde me de vorige keer dat het wat stilletjes was.

Ontzettend mooi treinstel. Veel plezier er mee. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #795 Gepost op: 30 september 2016, 16:29:38 »
Dank Pierre. En inderdaad, weinig tot niets doen aan de modelbaan betekent bijna altijd dat er wat geld verdiend wordt. En dat is - buiten gezondheid - toch wel een van de belangrijkste zaken.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #796 Gepost op: 30 september 2016, 19:21:00 »
Mooi treinstel.
Ja, werk gaat altijd voor, er moet natuurlijk ook ruimte zijn voor ontspanning maar als je zelfstandig bent dan gaat dat niet altijd samen. De sport (handbal toch) kost ook tijd en energie. Er komt vast wel weer een momentje voor de treinhobby.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Raages

  • Gast
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #797 Gepost op: 30 september 2016, 19:57:50 »
Het is trouwens ook een bijzonder fraaie foto van zo'n klein ding. Mooi scherptediepte verloop.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #798 Gepost op: 1 oktober 2016, 00:28:21 »
Foto is niet door mij gemaakt hoor, maar door een Engelse modeltreinenshop. Op internet kun je best mooie foto's zien.

@iTom: geen handbal, maar basketbal!
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #799 Gepost op: 1 oktober 2016, 09:08:10 »
Ik wist dat het iets met een bal was  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0