Auteur Topic: De bouw van Hookyville  (gelezen 442028 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #750 Gepost op: 17 maart 2015, 15:56:19 »
Ziet er mooi uit!

Offline PietB

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 290
  • Thanked: 8 times
  • Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #751 Gepost op: 17 maart 2015, 16:51:43 »
Ziet er prachtig uit Martin.

grt Piet.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #752 Gepost op: 17 maart 2015, 17:01:22 »
Je weet je project weer leuk te presenteren, Martin.
Het station krijgt zo zijn eigen verhaal. Leuk.
Het geheel ziet er fantastisch uit.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #753 Gepost op: 20 maart 2015, 17:21:59 »
Even tussendoor een nieuw projectje (met het station ga ik maandag weer verder), het eerste gebouw dat op het bedrijventerrein langs de doorgaande weg komt te staan. Een grote hamburgergigant krijgt ook een plaatsje in Hookyville. Verder komen op het bedrijventerrein onder andere de Aldi, een brandweerkazerne, een tankstation en een autosloperij te staan.

Hier de eerste twee foto's:




Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #754 Gepost op: 20 maart 2015, 21:59:43 »
Je bent weer goed op dreef, Martin. En inderdaad mag in Hookyville geen Mac ontbreken. Ook de Hookyvillers hebben soms wel eens trek in iets hartig  ;). Plaats wel voldoende containers in de omgeving als het een drive wordt. Want anders moet je ook nog veel troep op het industrieterrein aanbrengen.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline PietB

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 290
  • Thanked: 8 times
  • Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #755 Gepost op: 20 maart 2015, 22:02:16 »
Ziet er goed uit Martin, ben benieuwd naar de afgebouwde staat.

grt Piet.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #756 Gepost op: 23 maart 2015, 18:25:37 »
Vandaag een middagje bij Pierre langs geweest. Thee drinken, praten over de hobby en er is nog gewerkt ook. De centrale hal van Station Hookyville is voorzien van drie fraaie hanglampen. Ook de restauratie is voorzien van ledstrips aan het plafond om licht in de duisternis te brengen. Aanvankelijk wat fel en veel, maar door de knop naar links te draaien, werd het licht gedimd. Ik zal hier nog een weerstandje aanbrengen om het normaal te houden en niet dat de restauratie zo fel verlicht is dat je de werking van de hanglampen niet meer ziet.









Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #757 Gepost op: 23 maart 2015, 19:22:56 »
Goed geslaagd Martin!
Die lampjes in de hal, hoe ben je daar zou bij gekomen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #758 Gepost op: 23 maart 2015, 19:56:02 »
Dat was iets waar Pierre mee aan kwam. Had ook strips kunnen doen, maar die zou je van buiten kunnen zien zitten. Zo is het voor mij helemaal top geworden.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #759 Gepost op: 23 maart 2015, 20:03:02 »
Goed geslaagd die Pierre-lampjes en ze passen mooi in dat station!
Tsja, en wat natuurlijk ook niet over het hoofd gezien mag worden: het is wèl n schaal N en dat maakt het best een stuk lastiger om zoiets in detail in elkaar te bouwen.
Mooi gedaan.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #760 Gepost op: 23 maart 2015, 23:36:49 »
Ik neem aan dat dit H0 lampen zijn, leuk, ik heb pas geleden n-lampen gebruikt, zie mijn bouwtopic van 28 februari, wel nog wat aan de kabeltjes doen denk ik.

Groet, Anne W

Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #761 Gepost op: 24 maart 2015, 07:28:07 »
Het zijn zelfbouw lampen Anne.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #762 Gepost op: 24 maart 2015, 10:17:59 »
Magnifiek!

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #763 Gepost op: 1 mei 2015, 16:08:37 »
Na een dikke maand weer even wat gaatjes gevonden om verder te gaan met het station. Het zijn allemaal van die kleine dingetjes die ook moeten gebeuren. Dakjes erop, bankjes, prullenbakken, klokken, windschermpjes en bloembakken zijn aangebracht. Die zien er nu zwart uit, maar dat wordt straks een kleurrijk geheel. En verder moeten er nog wat reizigers geplaatst worden. Dan is dit projectje wel klaar en kan ik het een keer naast de rails zetten.

Hier nog even twee shots. Eentje van de voorkant van Station Hookyville en eentje van de achterzijde, de kant van het station die je op de baan zult zien.





Ik zie op de laatste foto dat ik nog wel een klein stukje moet verven bij de rand van het dak, aan de voorzijde.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline PietB

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 290
  • Thanked: 8 times
  • Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #764 Gepost op: 1 mei 2015, 16:19:32 »
Keurig werk Martin!
Petje af hoor.

grt Piet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #765 Gepost op: 1 mei 2015, 17:17:51 »
Ik vind het een fraai gebouw met die open inrichting.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #766 Gepost op: 1 mei 2015, 18:26:00 »
En laten we niet vergeten dat dit schaal N is. Ik vind H0 soms al priegelwerk maar dit is de overtreffende trap van priegelwerk!
Mooi werk Martin!

Groeten, Gert-Jan

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #767 Gepost op: 1 mei 2015, 20:44:08 »
Mooi gedaan! Iets om trots op te zijn :)!

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #768 Gepost op: 2 mei 2015, 15:05:27 »
Wat een nacht niet kan doen. De schoorstenen hebben gewerkt en dat heeft meteen al zijn sporen nagelaten. Ook beginnen de bloemen uit te komen. Jeroni Gartenbau had naast de ingang een stenen bak geplaatst met allerlei kleurige bloemetjes.



Bij de restauratie/wachtruimtes waren plantenbakken voor het raam geplaatst met verschillende kleurrijke combinaties. Op deze foto's zijn de schoorstenen beter te zien.



Dat er binnen mensen zitten, is met daglicht moeilijk te zien. Maar als het station straks in bedrijf is, dan branden de lampen de hele dag en dan kun je wel zien of er nog een tafeltje vrij is.



Volgende stap is aan de achterkant van het station nog wat groen aanbrengen en dan mensen loslaten op het perron en bij de ingang.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #769 Gepost op: 2 mei 2015, 21:53:45 »
Leuk gedaan Martin ... het begint nu echt een mooi station te worden. Top. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #770 Gepost op: 3 mei 2015, 08:20:41 »
Dat ziet er gezellig uit met al die bloembakken.
Straks bemensen en langs het spoor plaatsen.
Als er dan ook nog wat autootjes en bussen bij komen gaat het helemaal leven.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #771 Gepost op: 3 mei 2015, 13:01:51 »
Eén héél klein dingetje bij dit kunstwerk: bij de tekst RESTAURANT is de eerste A een beetje dicht gelopen.  Het is moeilijk te bevatten dat het schaal N is, maar met een speld is die A misschien door te prikken.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #772 Gepost op: 3 mei 2015, 13:04:10 »
Dat gaat vast nog wel lukken Wim. Zal ik er eens een muntstuk naast zetten als ik een foto maak?
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #773 Gepost op: 3 mei 2015, 15:53:20 »
Zal ik er eens een muntstuk naast zetten als ik een foto maak?
Nou Martin, zonder muntstuk geloof graag dat 1:160 piepklein is.  :) Vandaar ook mijn bewondering voor je bijzondere prestatie.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #774 Gepost op: 3 mei 2015, 17:39:30 »
Mooi station Martin, dat zie je er zo op de foto niet vanaf dat het zo klein is.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel