Auteur Topic: De bouw van Hookyville  (gelezen 441929 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #700 Gepost op: 1 januari 2015, 19:29:55 »
Sorry, @iTom maar ikzelf vond de "kolere zooi" bij Martin nogal meevallen.
En nu we het daar toch over hebben; ik vind het bij @Hans ook best wel meevallen.
Dat is eigenlijk alles en meer wil ik er ook niet over kwijt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #701 Gepost op: 18 januari 2015, 14:47:54 »
Ik heb in overleg met Martin, vanaf hier de rest van zijn  topic verplaatst naar Het Klapkot.

http://www.h0modelspoor.nl/index.php?topic=2135.0
Groet,
Wim
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #702 Gepost op: 6 februari 2015, 15:46:09 »
Het in laten slapen van onze hond Thyrza (op 19 januari) heeft er behoorlijk ingehakt. Gelukkig een beetje afleiding met werk, maar de zolder liet ik weer links liggen. Daar is inmiddels verandering in gekomen. Ik heb de zooi uitgezocht, geselecteerd in bakken gedaan en ook wat troep weggegooid. Het is voor mij nu weer overzichtelijk en ik begin zo waar weer zin te krijgen om verder te gaan met de stad. Daar moet nog wel een en ander gebeuren. Nog een paar straatlantaarns plaatsen, een deel van de weg naar het plein rond de boom aanleggen, huisjes verlichten, wegen nog een keer verven, wegbelijning aanbrengen, verkeersborden plaatsen. En dan nog mensen rond laten lopen, huisdieren, auto's vrachtwagens. Kortom, alleen al voor die stad nog genoeg te doen. En dan liggen er nog de nodige bouwdozen te wachten, zoals de tweede foto laat zien. Dat kan ik beneden wel doen.

Maar eerst even de opruimfoto's.









Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #703 Gepost op: 6 februari 2015, 16:02:23 »
Martin, goed dat je de draad weer oppakt.
Ja zo iets hakt er goed in, het gemis zal tijd nodig hebben maar de mooie en leuke herinneringen zijn blijvend.

Nu weer lekker aan de hobby, bouwdoosjes en de rest van de scenery.
Wordt vast weer genieten.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #704 Gepost op: 6 februari 2015, 16:04:31 »
Goed om te horen dat je weer aan de gang gaat Martin. Het ziet er weer behoorlijk opgeruimd uit bij je op zolder. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline PietB

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 290
  • Thanked: 8 times
  • Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #705 Gepost op: 6 februari 2015, 16:48:23 »
Geweldig Martin, dat je de hobby weer oppakt.
Dus we gaan weer dikwijls updates van je zien.
Klasse!

grt Piet

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #706 Gepost op: 18 februari 2015, 16:17:04 »
Om niet alleen maar met de stad bezig te zijn, ben ik deze week ook maar eens begonnen aan station Hookyville, het aloude station Goch/Neustadt uit de begintijd van N-spoorgebouwen. Decals op karton van de doos, niks dunne papiertjes of iets dergelijks, maar goed.

Heb hier en daar wat spuitwerk verricht om de kleuren alvast wat minder plastic over te laten komen. De zijwanden van het station zijn al voorzien van kozijnen, maar nog geen glas. Dat komt pas als ik met verdund zwart wat verwering ga aanbrengen. Het dak is niet helemaal egaal gespoten, maar dat geeft juist een beter effect.

De tafeltjes in het restaurant hebben nu nog rode stipjes aan de bovenkant, maar dat verf ik nog met wit weg. Niet dat je daar straks veel van ziet, maar toch. Vrijdag bij Rail ga ik nog op zoek naar wat preisertjes voor in het station en ik kijk nog even in de doos met preiser- en nochdoosjes op zolder wat hier van pas kan komen.

Voordat het dak erop gaat, moet ik ook nog even werken aan de verlichting. Heb nog twee van die ledstrips uit China, daar kan ik vast wel wat van gebruiken voor de restauratie en de hal. Heb boven ook nog drie automaten en die plaats ik in de hal tegen muren aan. Gemak dient de mens. Nog twee telefooncellen en een brievenbus en daar is het interieur voor de hal. Iemand nog leuke tips die ik hier moet toepassen? Misschien een kiosk in de hal. Volgens mij bestaat er wel zoiets in N-spoor.

Foto's als bewijs dat ik echt wat uitvreet, al begint de tijd alweer beperkt te raken.

Luchtfoto van de werkzaamheden aan Station Hookyville.



Foto van iets dichterbij met focus op de restauratie en de blauwe stoeltjes (waren er niet al te veel, maar heb nog wel ergens stoeltjes die ik hier kan gebruiken.



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #707 Gepost op: 18 februari 2015, 16:50:08 »
Lekker wat plantenbakken voor de deur doen het ook altijd wel goed.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #708 Gepost op: 18 februari 2015, 16:59:17 »
Decals op karton van de doos, niks dunne papiertjes of iets dergelijks, maar goed.
Vaak bestaan die kartonnen dozen uit twee lagen: de buitenkant is dan van papier met opdruk en de binnenkant grijs karton. Je kunt eens proberen om een (proef)stukje uit de doos te knippen dat stukje leg je in een kommetje met lauw water. De kans is groot dat het papier na een tijdje loskomt van het karton. Het natte stukje paper leg je tussen twee laagjes keukenrol en dan laten drogen.

IN HET VERLEDEN BEHAALDE RESULTATEN BIEDEN GEEN GARANTIE VOOR DE TOEKOMST
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #709 Gepost op: 18 februari 2015, 17:20:23 »
Hoi Martin,
Dit is een leuk tussendoor project. Het begin ziet er goed uit. Kan je ook laten zien waar op je baan dit straks komt te staan?

Groeten, Gert-Jan

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #710 Gepost op: 18 februari 2015, 17:54:00 »
Even een paar oude foto's gepakt. Feitelijk zie je weinig van de voorkant van het station, want het staat met de achterkant naar de baan toe. Uiteraard maak ik vanzelf wel foto's/filmpjes van de voorkant, vandaar dat ik de voorkant wel belangrijk vindt om ook netjes te maken.

Hier zie je de sporen richting de verhoogde stad. Het station komt rechts van de sporen te staan, denkende dat de hele oude stad met vestingmuren en dergelijke zich ook rechts bevindt (maar die maak ik niet).





Vanaf dit gezichtspunt ligt het station aan de linkerkant.



En vanaf hier dus aan de overkant van de sporen.




Alvast een tipje van de sluier. Het lege deel rechts van de verhoogde stad en aan deze kant van de stad wordt straks industrieterrein, met brandweerkazerne, autosloperij, fabriekspanden die aan het spoor liggen (het enkelvoudige spoor), overslag (bij de twee doodlopende spoortjes, een Aldi supermarkt, een autodealer (moet ik nog aanschaffen) en een vestiging van McDonald's.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #711 Gepost op: 18 februari 2015, 18:10:44 »
Hier zie je de sporen richting de verhoogde stad. Het station komt rechts van de sporen te staan, denkende dat de hele oude stad met vestingmuren en dergelijke zich ook rechts bevindt (maar die maak ik niet).
Dat is toch een beetje jammer Martin, Ik ben gek op oude steden met vestingmuren!  :D
De rest van de plannen klinken goed! Dat wordt een hele mooie baan als je dat allemaal uitvoert met hetzelfde oog voor detail waarmee je de stad gemaakt hebt.

Groeten, Gert-Jan

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #712 Gepost op: 18 februari 2015, 18:14:31 »
Niet getreurd GéJé. Als dit deel ooit af is, staat er nog een kookeiland gepland dwars de kamer in. Hier komt Esdorf te liggen. Met vestingmuren, de Martinstor en vakwerkhuizen op verschillende hoogtes. Klein en compact, ook wel weer uitneembaar. Het andere deel van Esdorf is wat verdwaalde hoogbouw en huisjes in aanbouw.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #713 Gepost op: 18 februari 2015, 18:38:28 »
Wat ik wel mooi vind aan dit concept is dat het spoor onder de stad doorloopt waardoor de bochten in het spoor mooi buiten beeld vallen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #714 Gepost op: 18 februari 2015, 19:10:52 »
Hoi Martin,

Eindelijk weer wat beelden van jouw baan. Er komt hier steeds meer vorm in.
Het voordeel (voor sommigen misschien een nadeel) van een N-baan is dat je veel scenery erop kwijt kan. Dus daar ben je nog wel een tijdje mee bezig. Zeker als het kookeiland ook nog helemaal bebouwd gaat worden. Maar  je hebt wel meer gezegd dat het werk voor gaat en dat deze baan een leuke hobby is. In ieder geval blijf ik je volgen.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #715 Gepost op: 21 februari 2015, 14:01:19 »
Ik ben gisteren voor het eerst in lange tijd weer naar een beurs geweest, Rail 2015 in dit geval. Altijd leuk om banen te zien, maar een van de mensen die er met een baan was, had nog een BR41 van mij. Dat was een analoge versie en hij ging 'm ombouwen naar digitaal. Dat was een hels karwei omdat er eigenlijk geen ruimte genoeg was. Omdat hij er wel van leerde en de lok ook al enige jaren had, besloot hij een digitale versie (op de foto de onderste van de twee loks van Arnold) voor mij te kopen en kan ik de eerder door mezelf aangeschafte versie gebruiken voor als er later onderdelen vervangen moeten worden. En geen extra kosten! Nu denk je wellicht, kan die man dan eigenlijk wel ombouwen. Nou, dat kan hij zeker. Hij heeft vier andere loks van mij en een treinstel perfect gedigitaliseerd, maar in dit geval kwamen zelfs de hulplijnen er niet uit. In elk geval ben ik er blij mee.

Voor de rest alleen maar inwoners van Hookyville aangeschaft: reizigers, zittende mensen, straatmuzikanten, een muziekkapel, agenten, fietsers, een schoolklas en nog een doosje agenten met flitsapparatuur en laserguns. Vooral de bewoners zijn handig voor het bouwen van Station Hookyville. En tot slot nog een flesje Olba lijm om de bewoners vast te zetten.





Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #716 Gepost op: 21 februari 2015, 17:31:44 »
Weer mooi gescoord Martin. Zeker met de loc ben je een bofkont. ;)

Even over de Olba lijm. Het is prima lijm en je kan er (bijna) alles mee lijmen en dat zit dan als een huis. Dat vastzitten is soms ook een nadeel. Als je daar je poppetjes mee vastzet kan je ze met geen mogelijkheid ooit nog loskrijgen zonder dat de schoenen (met voeten) op ge grond blijven staan.  Als je nog eens een poppetje verplaatsen moet heb je dus een probleem. De makkelijkste manier is een drupje witte houtlijm. De lijm mag zelfs een beetje onder de voetjes uit komen dat geeft niets. Omdat het kleurloos opdroogt zie je daar later niets meer van. Moet je nu om wat voor reden ook een poppetje (of autootje) verplaatsen dan leg je er een nat/vochtig watje op de plek met de lijm en de volgende dag kan je het poppetje er zo af halen zonder beschadigingen. 
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #717 Gepost op: 21 februari 2015, 18:49:50 »
Mooie aankopen.
Jammer dat ik je niet heb gezien, was wel even gezellig geweest.
Maar ja er is ook zoveel te zien.

Edit: tekst aangepast  2 dagen beurs hakt er aardig in, ga je dingen fout doen. :'(
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #718 Gepost op: 21 februari 2015, 19:06:00 »
Mooie aankopen.
Jammer dat ik je heb gezien, was wel even gezellig geweest.
Maar ja er is ook zoveel te zien.
Jammer dat je Martin hebt gezien?  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: iTom

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #719 Gepost op: 21 februari 2015, 19:37:37 »
Vandaag weer wat verder gegaan met het station. Eén zijwand zit er al in en de voorzijde ook. Daar achter is een hokje waar men kaartjes kan kopen en inlichtingen in kan winnen. Het glas en dak zit nog niet vast, want er moet wel iemand van de spoorwegen in dat hokje gaan staan. Bij de tweede en derde foto heb ik de voorzijde van het restaurant provisorisch neergezet. Daar moet nog wel een likje matte verf overheen, want dat wit is wel heel erg wit. En als dat gebeurd is, volgt er nog een verweringsslag met zeer verdunde zwarte verf en snel opdeppen maar. Komende week wat minder tijd, maar misschien kan ik er nog wel wat verder mee gaan. Alle zijwanden en dergelijke zijn al voorzien van kozijnen. Glas moet er nog wel achter. Moet ook even kijken hoe ik het ga doen met de draadjes voor de verlichting (van die led-rollen uit China). O ja, de vloeren moet ik ook nog schilderen, behalve dan in het horecagedeelte.

De beelden dan maar:







Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #720 Gepost op: 21 februari 2015, 19:52:47 »
Mooie aankopen.
Jammer dat ik je heb gezien, was wel even gezellig geweest.
Maar ja er is ook zoveel te zien.
Jammer dat je Martin hebt gezien?  :o

Tekst aangepast.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #721 Gepost op: 21 februari 2015, 21:46:35 »
Mooie aankopen.
Jammer dat ik je heb gezien, was wel even gezellig geweest.
Maar ja er is ook zoveel te zien.
Jammer dat je Martin hebt gezien?  :o

Tekst aangepast.
@iTom het was maar een grapje.

Wél een ontzettend geinig station met een mooie doorkijk naar de stationshal.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #722 Gepost op: 21 februari 2015, 22:17:50 »
ha, ha, ha. Ouwe vermoeide man in de maling nemen hè.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #723 Gepost op: 21 februari 2015, 22:41:51 »
ha, ha, ha. Ouwe vermoeide man in de maling nemen hè.
Sorry, maar het balletje rolde er bijna vanzelf in... jij had ’m er zelf ook ingeschopt.
Oké, back on topic!  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #724 Gepost op: 28 februari 2015, 14:40:34 »
Zoals jullie op de foto's wel zien, loopt het dak van de stationshal schuin af. Ik vraag me af hoe ik de hal nu moet verlichten. Grondverlichting is niet echt iets voor een stationshal. Ik zou dat toch vanuit het plafond verwachten. Kan ik dit met dunne lichtstripjes uit zo'n rol doen, zonder dat het storend wordt? Het wegwerken van de draden is geen probleem. Rietjes genoeg die als buizen kunnen dienen. Maar wellicht heeft iemand een beter idee, wellicht ook door ervaring wijs geworden? Vandaar mijn vraag.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.