Auteur Topic: De bouw van Hookyville  (gelezen 442034 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #650 Gepost op: 1 april 2014, 23:22:16 »
Vandaag was ik jarig, maar zondag hebben we dat al gevierd. Natuurlijk heb ik weer wat spoorse zaken gekregen, al zal er nog wel wat bij gaan komen. Er zitten immers ook nog waardebonnen voor de lokale treinenboer tussen de geschenken.

Maar goed, op de eerste foto zie je 2 inrijseinen en een bloksein. Verder een wissel met aandrijving met het oog op de toekomstige uitbreiding door middel van het kookeiland. Daar zijn die rechte rails (de 9100's) ook voor bestemd.



En op onderstaande foto vier dunne penselen van Revell, drie verschillende containerwagens en een bouwdoos met toebehoren voor het spoor.



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #651 Gepost op: 1 april 2014, 23:37:08 »
Dat ziet er allemaal heel bruikbaar uit. Ben benieuwd wanneer we het op je baan gaan zien.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #652 Gepost op: 1 april 2014, 23:41:57 »
Goeie vraag Rick. Die wissel zeker niet voor 2016. Seinen misschien ergens in 2015. De rest verwacht ik nog wel dit jaar. Maar het hangt er maar helemaal vanaf hoe druk ik het met projecten krijg. April en Mei zijn al weer goed gevuld en dat zijn ook de maanden dat het basketbalseizoen op z'n einde loopt en het tennisseizoen weer is begonnen. En tja, ik wil die stadmaquette toch ook eens afmaken. Verlichting aanbrengen voor de huizen, zodat ik mijn bureau weer leeg kan maken. Heb gewoon te veel dingen die mijn aandacht trekken, maar gelukkig is het een hobby en kun je het ook nog wel wat jaren uitsmeren.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #653 Gepost op: 2 april 2014, 08:34:02 »
Jij bent weer dik in de nieuwe spulletjes gezet Martin. Je kan voorlopig weer vooruit en net wat je zegt ... het hoeft vandaag niet af. Veel plezier er mee man. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #654 Gepost op: 2 april 2014, 09:19:26 »
Zo dat zijn weer leuke nieuwe aanwinsten Martin,  we zullen zien op je baan.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #655 Gepost op: 2 april 2014, 13:30:15 »
Verder een wissel met aandrijving met het oog op de toekomstige uitbreiding door middel van het kookeiland. Daar zijn die rechte rails (de 9100's) ook voor bestemd.

Wat bedoel je hier mee Martin?? :-\
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #656 Gepost op: 2 april 2014, 13:38:03 »
De treinbaan ligt in de keuken schijnbaar Pierre, "kookeiland"  :D :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #657 Gepost op: 2 april 2014, 16:14:54 »
Tsja, je kunt wel lekker aan je baan werken, maar soms moeten zelf hobbyisten een hapje eten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #658 Gepost op: 2 april 2014, 17:39:29 »
Dat zijn weer leuke aanwinsten voor je baan, Martin.
En zo te lezen ....... heb je al een zeer lange planning gemaakt. Je schrijft dat die wissel niet vóór 2016 gebruikt zal gaan worden.
Heel veel plezier met je cadeaus.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #659 Gepost op: 3 april 2014, 18:33:15 »
Onderstaande schreef ik in het begin van dit topic over het volledige baanplan. Het linkerdeel (schaduwstation + Hookyville) is qua sporen compleet. In de praktijk wijkt het wel iets af van de tekening alhier. Het rechterdeel is Esdorf, het kookeiland. De benaming wil niets meer zeggen dan dat ik er van beide kanten makkelijk bij kan. Mogelijk plan ik hier toch nog een schaduwstation onderop, maar dat is voor later zorg. Zoals gezegd, 2016, en dat is geen tikfout! Na de quote nog een fotootje van nieuwste aanwinsten en een vraag.

Eind 2009 was mijn schaduwstation klaar en was ik volop aan het nadenken over de bovenbaan. In principe komen daar twee tafels (één wat dichte tafel en eentje volgens de open framebouw): Hookyville en Esdorf. Let wel, het is N-spoor, dus je kunt wat meer kwijt op eenzelfde ruimte.

Hier dan eerst het plan, zoals het nu is en zoals je het straks ook ziet als je aan de onderzijde door de deur de zolderkamer binnenstapt:



Net als in het schaduwstation is er nog een spoor dat achter om de spiraal heen loopt. In het plan zitten twee keerlussen. Op het kookeiland (Esdorf) ligt een ondergrondse keerlus, die de treinen ondergronds in kunnen rijden, maar ze kunnen ook op twee andere plekken weer uit een tunnel tevoorschijn komen. Eigenlijk kan een trein die hier onder de grond verdwijnt, op drie plekken weer bovenkomen. Omdat het grote rondgaande spoor ook ondergronds is, zou je zelfs aan vier plekken kunnen denken, maar dat is niet het geval.
De tweede keerlus is het groene spoor van 1.89 meter tussen de uitgang van de spiraal en spoor 2 bij het grote station. Zo kan de Thalys bijvoorbeeld Hookyville binnenrijden en dan meteen weer terug naar beneden rijden, om dan later bij de uitgang van de spiraal de wissel andersom te nemen en dus het station weer van de andere kant binnen te rijden.

Voor de lol hier nog wat 3D-beelden. Let op: de meeste sporen rond de spiraal zijn nu gewoon zichtbaar, inclusief de verhoogde sporen. Straks zie je daar niks meer van en zijn het eigenlijk allemaal tunnelsporen in een enorme berg. Ik wilde het juist even laten zien met niet al te veel tunnels, zodat het een duidelijk beeld geeft. Ook zijn de railnummers even uit beeld verdwenen, want dat maakte het soms best onrustig en vooral onduidelijk.

Vuurwerk rond de spiraal. Af en toe staat er een rotsblok of een pijler in de weg. Dat komt straks natuurlijk niet voor:



Esdorf met station, draaischijf en loods:



Station Hookyville, met aan de rechterzijde de drie sporen, waarvan het linkerspoor omhoog gaat:




Zoals gezegd nog een foto van nieuwste aanwinsten. De set 'weekmarkt' van Faller. Die maakt straks deel uit van het plein in Hookyville. De vier gaslantaarns van Viessmann komen ook in Hookyville, maar waar precies, daar twijfel ik nog over. Of op het grasveldje in het midden van het rechthoekige huizenblok of bij het verhoogde hotel. In Leiden kan alles, maar ik ken Duitsland niet goed genoeg om te bepalen of zoiets in Duitsland ook kan. Iemand een suggestie?



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #660 Gepost op: 3 april 2014, 18:39:44 »
Meestal staan lantaarnpalen aan de rand van het trottoir of in een park langs een pad. Ik denk dat dat niet anders is in Duitsland, in Hookyville of in Leiden.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #661 Gepost op: 3 april 2014, 19:54:19 »
Dat weet ik Wim. Maar ik heb overal al wat modernere verlichting langs de weg staan. Het gaat me juist om de combi met gaslantaarns die mij een gevoel van nostalgie geven.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #662 Gepost op: 3 april 2014, 22:12:28 »
Mooi spulletjes!

Ik snap je vraag niet helemaal Martin maar volgens mij is Hookyville niet gebonden aan Duitse regels. Gewoon lekker doen wat je zelf leuk vindt zou ik zeggen.

Groeten Gert-Jan

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #663 Gepost op: 9 april 2014, 14:01:41 »
Mijn laatste bijdrage voor mijn verjaardag is inmiddels ook de deur uit, richting een verkoper op eBay. Ik was op zoek naar Bahnhof Goch van Faller, wat je ook als Neustadt kan inrichten. Ik had eerder een bieding niet gewonnen, omdat ik niet aanwezig was, dus vandaag na contact met de verkoper toegeslagen.






Waarom nu dit station? Heel vroeger hadden we een h0-baan thuis. Was van mijn vader, maar ik kon er als ukkie van een jaar of zes ook wel van genieten. Daar hadden we dit station staan. De baan is begin jaren zeventig de deur uit gegaan. Iets later begon ik met N. Dat heeft lange tijd op de vliering van het ouderlijk huis gelegen, thans mijn huis. Mijn vader heeft nooit iets meegekregen van mijn N-baan, want daar ben ik pas mee begonnen toen hij al overleden was. Als een soort eerbetoon ehb ik besloten om in Hookvyille geen ander station te bouwen dan de N-versie van het h0-station van vroeger. Oftewel Bahnhof Goch. Heeft nog vier cijfers van Faller en is dus met recht een oudje. Type jaren vijftig. Ik ben er blij mee, al duurt het nog wel een week of twee eer het station echt in huis is, want de verkoper is op vakantie.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #664 Gepost op: 9 april 2014, 14:39:53 »
Mooie station Martin. Zeker met het verhaal wat je er bij verteld een unieke aanwinst. Hierdoor zal je er dubbel plezier van beleven. Mooi man.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #665 Gepost op: 9 april 2014, 18:10:53 »
Ik vind het een prachtig station en met name omdat het zo'n mooi eerbetoon is aan je dader.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #666 Gepost op: 9 april 2014, 18:31:07 »
Als ik het model zo bekijk, zit er ook wat interieur bij. Dat is ook wel eens leuk. Als ik straks de doos heb, maar eens kijken wat er is en wat ik eventueel nog bij moet bestellen. Beetje levendigheid met preisers in het station is wel zo leuk. Frisdrankautomaten heb ik al,  :P
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #667 Gepost op: 9 april 2014, 18:58:17 »
Dat is zeker een mooi station. Heel anders als alle standaard dozen. En met jouw verhaal erbij maakt het helemaal bijzonder.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #668 Gepost op: 6 juli 2014, 10:13:36 »
Zo, al weer drie maanden geleden dat ik hier voor het laatst was. De afgelopen periode heel druk geweest met diverse opdrachten, uiteenlopend van pr zandsculpturenfestival in Zuidlaren tot het schrijven van een boek over Amsterdam. Inmiddels zijn de klussen geklaard en breekt een tijd aan van rust qua werk. Heb wel weer zin om wat aan de baan te gaan doen. Daarnaast is er een nieuwe vracht materiaal binnengekomen. Een oom van mij kreeg na een hartaanval te horen dat hij kleiner moet gaan wonen. Hij had geen baan staan, maar wel veel materiaal. Ik heb dat voor een aangenaam prijsje van hem overgenomen. Ik zal dat dinsdag eens uitzoeken en op de kiek zetten.

Geen foto's vandaag (moet zo twee tennisfinales gaan spelen), maar in elk geval een teken van leven. En dat mijn afwezigheid hier beslist niet betekend heeft dat ik gestopt was of dat zat te overwegen. Maar ja, als zelfstandige moet je geld pakken als het wordt aangeboden en dan belanden andere zaken even in een hoekje.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #669 Gepost op: 6 juli 2014, 12:01:42 »
Ha die Martin ... goed weer wat van je te horen. Werk gaat voor de hobby man. We wachten het rustig af om te zien wat je nieuwe aanwinsten zijn. Ik ben benieuwd. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #670 Gepost op: 6 juli 2014, 14:45:35 »
Kijk we wachten geduldig af naar de voortgang, niks moet alles mag, en werk gaat voor de hobby, zelfs hier :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #671 Gepost op: 12 juli 2014, 13:41:44 »
Belofte maakt schuld, dus hier deel 1 van de nieuwe aanwinsten.

Veel piccolorails (waaronder 63x9100, 40x9101, 15x9102, 7x9131, 16x9136, 1 elektrische wissel rechts en eentje link), een doos met nog eens 9 linkerwissels, 7 rechterwissels, een driewegwissel, een kruis en twee verschillende engelse wissels, plus nog eens 21 aandrijvingen voor deze wissels. Ook nog wat flexrails, 13 ontkoppelrails, wat passtukjes en uitschuifbare rails. Er zaten ook rails tussen zonder het ballastbed plus de standaard R1 en R2 bogen van piccolo. Die gaan de deur weer uit. Dit is allemaal wel bekend materiaal, dus dat gaat niet op de foto.

Verder een Multimaus met een kastje. Ik heb geen idee of dit ook past op mijn Twin Center systeem.




Daarnaast een doos met kleine kastjes (aansluitingen voor wissels) en blauwe doosjes met drukknopjes. Kan ik hiermee (die blauwe doosjes dan) ook verlichting schakelen?




Een doos met boompjes, hekjes en onbewaakte overwegen. Volgens mijn zwager ook overwegen die voor een keerlus zouden zijn, al gebruik die dan niet voor een keerlus. Kan ik ze dan zonder problemen gebruiken als ‘gewone’ spoorwegovergang?




Nog wat spoorwegovergangen, containers en huisjes.




Nog meer huisjes.




Wéér datzelfde station (ik heb er nu gewoon drie van), een perron en een fabriekspand voor het industrie- annex bedrijventerrein van Hookyville.




Huisjes in aanbouw en wat huisjes voor de volkstuin ofzo.




Uitbreiding van het wagenpark.




En nog een vrachtwagen met aanhanger.




Van Noch twee doosjes met tuinarbeiders en bouwvakkers (die op de foto staan).




En een doosje van Preiser met zittende figuren.




Tot slot van dit bericht nog een doos met lok en goederenwagens. Niet het enige rijdende materieel, maar dat moet ik nog uitzoeken en op de foto zetten.




Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #672 Gepost op: 12 juli 2014, 13:52:43 »
Zo dat is niet mis zeg, jij bent wel even zoet met uitzoeken en foto's maken van alles wat er nog komt aan rollend materiaal :)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #673 Gepost op: 12 juli 2014, 15:17:10 »
Behoorlijk wat uitzoekwerk eigenlijk, maar hier zijn dan de 'nieuwe' spoorse aanwinsten.

Heel veel goederenwagens uit verschillende tijdperken.




Rijtuigen uit een ouder tijdperk. Zaten als een setje in een doos.




Nog wat rijtuigen. Twee van de NS met biezen, en drie van de DB.




Rijtuigen voor de TEE-express/Rheingold, op het bovenste rijtuig na.




De 103 (mijn tweede!), een stomer en een stomer met tender.




Een NS-lok (1312).




Bloemetjes in allerlei kleuren voor in de wei.




Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #674 Gepost op: 12 juli 2014, 17:28:53 »
Jij zit voorlopig weer gebakken Martin. Man ... man ... wat een mooi spul allemaal. Heel veel plezier hier mee. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/