Auteur Topic: De bouw van Hookyville  (gelezen 440659 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #625 Gepost op: 8 januari 2014, 18:26:39 »
Dat zijn er idd veeeeeel!

Zijn het gloeilampjes of Led's? Mooi gezicht zo op z'n plafonnieres.

Jack




Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #626 Gepost op: 8 januari 2014, 18:42:36 »
dat zijn zeker een boel lantaarns , gelukkig ben ik zover nog niet, heb net mijn baan ontwerpje klaar :)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #627 Gepost op: 8 januari 2014, 19:06:44 »
Het zijn wel de sfeermakers in je stad.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #628 Gepost op: 8 januari 2014, 19:22:38 »
Al die lantarens maken het echt af. Top stukkie werk Martin.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #629 Gepost op: 9 januari 2014, 00:17:33 »
En hieronder kun je zien dat de elf aangebrachte straatlantaarns allemaal branden.

Uhm?.... ::) Ik zie veel meer dan 11 lantarens, en ze branden niet allemaal.

Maar het ziet er allemaal netjes uit Martin. Dat idee van die boekbinders vind ik briljant! Het ziet er daardoor heel strak uit.

Groeten, Gert-Jan

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #630 Gepost op: 9 januari 2014, 00:26:09 »
Klopt GJ. Er staan er veel meer, maar die kan ik pas allemaal laten branden als ik de draden van de soldeerstrips onder de baan samen laat komen op een soldeerstrip buiten de baan bij de zware lichttrafo van Flm. En dan moeten ook nog de lantaarns meegenomen worden die op de stijgende weg staan, een wat kleinere module die op deze grote stadsmodule aansluit.

Het ging hier om de 11 waar ik vandaag de soldering voor had gedaan. Alleen zie je niet alle elf lantaarns op de foto, maar een stuk of negen, geloof ik.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #631 Gepost op: 9 januari 2014, 09:55:53 »
gelukkig ben ik zover nog niet,
Deze uitspraak wordt niet helemaal door mij gedeeld  ;D. Een goede planning zou zijn om de baanbouw en de scenery afwisselend te laten gebeuren. Maar helaas is dat niet altijd mogelijk.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #632 Gepost op: 28 januari 2014, 17:08:23 »
Even een tijdje verder. Draadjes trekken voor de lampjes, niet werkende lampjes repareren en toen waren de lampjes op. Er komen er op korte termijn nog zes aan en ik heb nog twee dubbele parklantaarns voor de kortere middenstrook waar maar twee bomen zichtbaar zijn. Opvallend is dat één lamp een stuk feller brandt dan alle andere lantaarns. Misschien was dit er geen met led-verlichting en geen weerstand. Die wordt vervangen. Op de detailfoto's lijkt het een zee van fel licht, maar de eerste foto geeft toch het beste beeld en daar valt het allemaal wel mee. Het is geen achterbuurt, althans, daar merk je nu nog niks van. Dat komt wel bij de detaillering van de stad.

Naast de nog aan te brengen straatverlichting, wil ik de huizen en etalages ook nog van verlichting voorzien. Daarna kan de plaat weer normaal gezet worden en is het tijd voor details aanbrengen. Mijn tempo kennende kan dat nog wel een flinke tijd duren,  :P.

Genoeg gezwetst, tijd voor wat foto's.













Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #633 Gepost op: 28 januari 2014, 17:30:40 »
Ziet er heel sfeervol uit, Martin.
Leuk om weer wat van je te zien en te lezen.
Groet,
Wim
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #634 Gepost op: 28 januari 2014, 18:33:26 »
Begint al aardig sfeer te krijgen Martin.
Ben wel benieuwd naar wat schemerfoto's
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #635 Gepost op: 28 januari 2014, 19:09:35 »
Ik zal straks wel even een nachtfoto maken. De foto's van hierboven zijn eind van de middag genomen.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #636 Gepost op: 28 januari 2014, 20:40:57 »
Geweldig leuk gedaan, Martin.
Zoals al een paar keer gezegd: het geheel begint sfeer te krijgen.
Het gaat pas echt leven natuurlijk als er wat preisertjes komen en de straten minder schoon zijn.
Maar je gaf al aan dat je nog lang niet klaar bent.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #637 Gepost op: 28 januari 2014, 20:57:39 »
Ja, er moet zeker nog wat gebeuren. De huizen gaan er dan gewoon weer af. En er moet nog wat bijgebouwd worden, namelijk het pleintje helemaal links achter de panden. De straten moeten nog een vuilwasje krijgen, zoals het deel bij de stijgende weg (andere module, remember). En dan inderdaad nog preisers, wat scenes, accessoires, etc.

Maar voor de leuk toch nog drie foto's als het donker is (je wilt niet weten hoeveel foto's afgekeurd zijn,  :P).







Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #638 Gepost op: 28 januari 2014, 21:10:26 »
je wilt niet weten hoeveel foto's afgekeurd zijn
Gebeurt mij elke dag!  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #639 Gepost op: 28 januari 2014, 22:01:55 »
Heel mooi Martin. Je hebt het wel over je lage tempo maar er is toch maar weer van alles gebeurd. Vooral de nachtfoto's zijn heel sfeervol. Trouwens goed weer wat van je te horen (en te zien). Is al weer een tijdje geleden. Druk gehad met het werk?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #640 Gepost op: 28 januari 2014, 22:49:51 »
Inderdaad druk gehad met werk. En daarna moest de woonkamer een grote opknapbeurt en verandering ondergaan, dus dat werd meubels verkopen, andere meubels kopen, muren verven. Kortom: geen tijd voor de baan. Zoals het er nu uitziet, heb ik wel even wat momentjes dat ik kan freubelen, maar dat kan morgen al weer anders zijn. Maar goed, het is hobby, dus haast heb ik niet. Voor ik ga detailleren, wil ik wel de verlichting voor de huizen rond hebben. Dan hoef ik de plaat in principe niet meer ondersteboven te zetten, maar kan ik gewoon bovengronds werken.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #641 Gepost op: 29 januari 2014, 01:18:06 »
Tja ... dat zijn dingen die voor de hobby gaan Martin. Succes met de verlichting. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

GGoos

  • Gast
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #642 Gepost op: 30 januari 2014, 09:33:36 »
Sfeervolle baan!  ;)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #643 Gepost op: 30 januari 2014, 12:34:42 »
Leuk met al die lichtjes zo, doet me aan vroeger denken op mijn eigen baantje, maar dat is heel lang geleden alweer :(
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #644 Gepost op: 19 februari 2014, 13:11:18 »
Nog niets nieuws uitgevoerd, want ik ben in afwachting van een laatste setje lantaarnpaaltjes. Maar wel nieuwe aanwinsten binnengehaald die zeer zeker van pas komen.

Allereerst een ledrol van vijf meter. Deze bevat 600 ledjes 'cool white'. Ze zijn per drie te knippen, dus ik kan maximaal 200 units cool white plaatsen. Deze zijn vooral bedoeld voor etalages en kantoren in Hookyville. Kosten: 6,37 euro. Na twee weken kwamen ze vandaag bij mij binnen. Door de goede levering en verpakking, meteen maar een ledrol van vijf meter besteld met 'warm white'.



Via een collega N-spoorder ben ik in het bezit gekomen van zes parkeermeters in schaal N. Die komen in de straat waar maar aan één kant huizen staan. Is toch al een eenrichtingsweg en daar kan men dan langs de kant parkeren.



Mooi om te hebben, maar dit wordt straks geplaatst als ik wat verder ben met het aansluiten van alle verlichting aan de onderkant van de plaat.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #645 Gepost op: 19 februari 2014, 13:24:40 »
Als je goede ervaringen hebt met een leverancier dan mag je best wel de naam noemen. In mijn ogen valt zoiets onder niet onder reclame, maar onder het delen van informatie en dat is toch de essentie van een forum.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #646 Gepost op: 19 februari 2014, 13:27:52 »
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=201003123143&var=500210459858

Is dus op eBay, maar gewoon leverancier uit het buitenland. Veel voor weinig.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #647 Gepost op: 19 februari 2014, 13:37:19 »
Ik zie het al weer Martin. Dit zijn leuke aankopen. Jij gaat ons dus binnenkort weer wat moois voorschotelen uit Hookyville. Vol verwachting klopt ons hart. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #648 Gepost op: 19 februari 2014, 13:38:59 »
Laten we hopen. Maar er is wel een megagrote klus op komst, alleen moet de deadline nog vastgesteld worden. Is het een korte deadline, dan zal ik weer een paar maanden alleen maar lezen en niks uitvoeren,  ;)
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #649 Gepost op: 19 februari 2014, 22:44:24 »
Beste Hookies,

Je weet het, als ik je nog een keer kan helpen, dan hoor ik het wel.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"