Auteur Topic: De bouw van Hookyville  (gelezen 442649 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #600 Gepost op: 1 september 2013, 17:32:49 »
Ja, gewoon domme pech, dat overkomt ons allemaal.
Je denkt dat alles o.k. is, flikkert er zo uit het niets iets naar beneden en komt dan altijd op iets terecht waarop het net niet terecht had moeten komen, of klink ik nu een beetje verward.

Maar het komt allemaal wel weer in orde en straks is alles weer op zijn plek.
Wordt een echt leuke stadswijk Martin.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #601 Gepost op: 1 september 2013, 17:36:59 »
Dat is balen Martin.

Zijn dingen die ons allemaal wel eens een keer zullen over komen. "slechts" een lantaren. Het had erger gekund.  Even diep adem halen, weer opnieuw beginnen en over een weekje ben je het vast weer vergeten.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #602 Gepost op: 1 september 2013, 17:46:18 »
Komt goed heren.

Ik zag trouwens dat op de vorige pagina mijn bericht met betrekking tot mijn led-experiment bij de galerij nog maar uit twee zinnen bestond en zonder foto's. Had het forum die dag soms ook last van een aardbeving. Heb nu het hele bericht nog ergens opgedoken en weer teruggezet, inclusief foto's van Hookies in actie.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

GGoos

  • Gast
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #603 Gepost op: 2 september 2013, 11:58:48 »
Wow, wat een detail, desondanks de schaal!

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #604 Gepost op: 2 september 2013, 14:00:06 »
Ik zag trouwens dat op de vorige pagina mijn bericht met betrekking tot mijn led-experiment bij de galerij nog maar uit twee zinnen bestond en zonder foto's. Had het forum die dag soms ook last van een aardbeving. Heb nu het hele bericht nog ergens opgedoken en weer teruggezet, inclusief foto's van Hookies in actie.
Klopt! Ik heb er ook een paar bij staan waar een stuk is weggevallen en waarvan ik ook niet meer weet wat er heeft gestaan.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #605 Gepost op: 14 september 2013, 16:17:29 »
Overgenomen van een collega N-spoorder: 4 inrijseinen. Zullen ongetwijfeld niet snel geplaatst worden, maar pas in de toekomst. Je kunt ze echter maar beter hebben.



Qua bouwupdates is het al enige tijd stil. Er lopen momenteel diverse langdurige opdrachten tegelijk. Hoop eind van de maand weer eens wat constructiever te werk te kunnen gaan.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #606 Gepost op: 14 september 2013, 19:58:05 »
Mooie seinen Martin maar ...... 't werk gaat voor hè ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #607 Gepost op: 15 september 2013, 12:58:16 »
Mooie seinen heb je daar veroverd. Ze zien er goed uit! Goedkoop overgenomen?
Je kunt dat soort attributen maar beter in huis hebben. Ze nemen geen ruimte in en als je zover bent heb je ze bij de hand.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #608 Gepost op: 15 september 2013, 14:58:19 »
Zien er gaaf uit: gaatje boren en ze klikken er zó in. Zou handig zijn als ze dat vaker bij lantaarnpalen zouden doen. Meestal zie je ze met een veel te grote voet en als ze vastzitten dan zitten ook muurvast.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #609 Gepost op: 20 oktober 2013, 14:22:18 »
Roel: de seinen waren inderdaad een koopje. Dan ben ik er als de kippen bij. Liggen nu met andere seinen in een doosje waar ze ooit wel eens uit zullen komen.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #610 Gepost op: 20 oktober 2013, 14:23:04 »
Zo, even mijn draadje onder het stof vandaan gehaald. Zag dat ik rond 14 juli nog serieus bezig was met verlichting aan te brengen in de galerij, maar daarna is het stil geworden. Okay, even een aardbeving meegemaakt in Hookyville, maar van serieuze bouwwerkzaamheden of aanleggen van infrastructuur was geen sprake. Daar zit natuurlijk wel een positief puntje aan vast, want dat betekent dat ik veel werk voor mijn eigen bedrijf moest verzetten. Nu hebben we even een rustige periode en kan ik weer wat verder.

Zo zijn er weer de nodige stoepen aangelegd en begint het wegennet in Hookyville steeds duidelijker te worden. Links moeten nog wat soepen aangelegd worden. Op het onderste deel ontbreken nog wat stoepranden en rechts is al wel een klein rondje aangelegd waar een grote boom komt te staan. Hier missen dus nog stoepen en stoepranden.

Voor het aangezicht: als je voor de treintafel staat kijk je tegen de linkerzijkant aan. Rechts wordt er dan nog een koppeling gemaakt met de huizen langs de stijgende weg. Vanmiddag plaats ik nog wat foto's met de panden en bomen erbij. Nu eerst kaalheid!





Wordt vervolgd!

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #611 Gepost op: 20 oktober 2013, 14:44:11 »
Nou .. nou .. Martin dat zijn toch ineens grote stappen. Hookyville begint vorm te krijgen. Ben benieuwd hoe het er volgebouwd uitziet. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #612 Gepost op: 20 oktober 2013, 16:07:04 »
Vreemd gezicht zo al die straten met die lantarens. Gelukkig weten we al dat de huizen weldra terug geplaatst gaan worden.
Lantarens staan mooi recht. toppie.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #613 Gepost op: 20 oktober 2013, 16:23:51 »
En toen waren er weer panden in de stad. Links vooraan moet nog wel een pand komen. Ik heb ook nog een half afgefikt pand. Dat komt denk ik iets lager. De weg vooraan wordt smaller, want de begane grond moet bereikt worden. Hier kan ik nog wel een of twee panden kwijt, zoals dat afgebrande huis. Vergeten te melden: de komende dagen worden nog lantaarns aangebracht voor de nieuwe delen.

Een serietje foto's dan maar, om een compleet ander aangezicht te creëren dan bovenstaande twee foto's.











Komende week zijn er wel weer wat uurtjes aan de baan te besteden.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #614 Gepost op: 30 december 2013, 16:49:25 »
Meer dan twee maanden niets aan mijn baan kunnen doen. Jammer, maar aan de andere kant moet er ook geld verdiend kunnen worden. Dus lekker in de weer geweest met diverse opdrachten. Mogelijk hebben jullie iets gezien of gelezen over het IJsbeelden Festival in Zwolle. Daar zat ik voor een van de opdrachtgevers achter. Overigens al weer tien jaar lang.

In de tussentijd toch nog wat aanwinsten gescoord. Twee dubbelzijdige lantaarns voor de bomenlanen in de stad en een rijtuig van Flm, de 8160, voor in mijn TEE-stammetje.



Zoals je ziet, ligt de stad (zonder huizen natuurlijk) ondersteboven. Komende dagen maar weer eens draadjes solderen, zodat de straatlantaarns het gaan doen. Dan komen de updates ook weer wat vaker.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #615 Gepost op: 30 december 2013, 17:06:49 »
Nou Martin,
Leuk dat je weer van de partij bent en dat alles goed met je gaat. Zoals je ziet is het hier nog steeds rete-gezellig!
Groet,
Wim
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #616 Gepost op: 30 december 2013, 17:37:16 »
Ik had je ook al gemist Martin. Leuk spul gescoord en goed dat je weer van de partij bent. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #617 Gepost op: 31 december 2013, 08:53:02 »
Welkom terug Martin, we gaan vast weer mooie dingen zien.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

GGoos

  • Gast
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #618 Gepost op: 31 december 2013, 15:39:03 »
Ook ik heb ruim een maand weinig kunnen doen aan de hobby omdat het bij ons op het werk een gigantisch gekkenhuis is geweest (en nog is). We snakken naar wat rust.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #619 Gepost op: 8 januari 2014, 14:57:14 »
De snelheid van werken aan de baan is nog niet al te hoog te noemen. Andere (onvoorziene) zaken, zoals lekkage, nemen veel meer tijd in beslag. Maar goed. Gisteren elf straatlantaarns aan een soldeerstrip verbonden. Dan wil je ook wel even weten of deze groep van elf het ook goed doet. Dat heb ik nog met de lichte trafo gedaan, want die kan er 17 aan.

Eerst een foto van de stad op z'n kop. Bij de soldeerstrip onderaan (of zo je wilt aan de voorzijde) zie je de draadjes nog enigszins zweven. Deze worden nog vastgezet in boekbinders, zoals rechts op de foto de wat dikkere draden zijn vastgezet.



En hieronder kun je zien dat de elf aangebrachte straatlantaarns allemaal branden. Dat geeft de burger weer moed om de volgende serie hopelijk nog deze week aan te sluiten. Ik zal ze hier en daar nog wel wat rechter moeten zetten, maar dat is wel te doen.



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #620 Gepost op: 8 januari 2014, 15:12:17 »
Ben jij een plafonniere aan het maken???  ;) ;)

Ik zeg goed bezig!!!
Fotografen met passie.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #621 Gepost op: 8 januari 2014, 15:57:38 »
Je krijgt een mooie spoorbaan, Martin. Lekker dat je met het landschap al bezig bent.
Jammer dat je weinig tijd hebt, maar ja er moet ook brood op de plank komen  :D.

Rijden je treinen zonder problemen op de baan? Want ik neem aan dat je regelmatig toch even weer je locs laat rijden.
Niets is leuker dan je eigen treinen vlekkeloos te zien rijden. Zonder wisselproblemen  enz.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #622 Gepost op: 8 januari 2014, 16:02:29 »
Nou Roel, dat valt wel tegen hoor. Als mijn vrouw en ik jarig zijn, zorg ik dat er drie treinen rijden op de handcontrole. Dat is goed te doen. Via Koploper rijden, zou wel kunnen, maar er is ergens nog een meldprobleempje dat ik moet oplossen en ik moet nog een wissel uitbouwen en een ander weer inbouwen. Die zit aan het eind van de spiraal vlak voor de hoofdbaan. Is best een gedoe, maar dat zal ook wel weer eens moeten. En dan alle rails poetsen en stofwegwerken. Daarna kan er wel weer wat de baan op. Er is in elk geval genoeg keuze om te rijden,  :D
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #623 Gepost op: 8 januari 2014, 16:07:40 »
Af en toe is het wel frustrerend hé?
Ik heb mijn oude wisselaandrijvingen bij mijn nieuwe baan gebruikt, uiteraard, maar regelmatig weer problemen daarmee. Ergerlijk.
Jammer dat die Viessmann aandrijvingen zo duur zijn, anders had ik die al lang genomen.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #624 Gepost op: 8 januari 2014, 17:23:58 »
Wauw ... dat zijn een hoop lantaarnpaaltjes Martin. Mooi werk. Goed dat je weer bezig bent.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/