Auteur Topic: De bouw van Hookyville  (gelezen 442056 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #525 Gepost op: 22 februari 2013, 11:24:35 »
Nieuwe ronde, nieuwe bomen. Wat zeg je hiervan? Meteen even gefotografeerd vanuit drie standpunten. Het is dag, dus de verlichting op straat staat niet aan.








Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #526 Gepost op: 22 februari 2013, 11:41:32 »
Die omen staan hier perfect. Mooie diepte werking en kolossale gebouwen verdienen ook kolossale bomen voor de deur.

Bij de konditorei wellicht nog een hekje plaatsen voor de veiligheid.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #527 Gepost op: 22 februari 2013, 12:06:20 »
Dit zijn echt bomen. Deze bomen zijn een stuk beter dan de vorige Martin. Dat waren een paar knotwilgen voor langs een slootje. Het begint nu steeds meer op een grote stad te lijken.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #528 Gepost op: 23 februari 2013, 15:31:22 »
Paar dingetjes gedaan die je eigenlijk niet ziet. Onderplaat gemaakt voor het laatste huis, stoepje uitgesneden en vastgezet, muurtje geschilderd en een wandlantaarn aan de muur bevestigd en meteen aangesloten op de soldeerstrip voor straatlantaarns en wandlantaarns.

Eerst even een gezellig plaatje van Hookyville bij de kruising. Iets meer groen bij gekomen en de blauwe auto's zijn aan de kant gezet voor andere auto's. Tussen de bomen door kun je al iets zien van wat w?l zichtbaar is.




Twee foto's in het donker. Het is nu goed te zien dat het doodlopende steegje bij de Manhattan Club voorzien is van verlichting!






Misschien dat ik morgen nog wat kan doen, al heb ik voor het laatste pand nog wel een paar balkjes op maat nodig. Achter dat huis ligt de soldeerstrip, dus de steunen moeten er overheen. En ik moet de parkeergarage aan de achterzijde ook dicht gaan maken. Ook heb ik dubbelzijdig tape nodig om de parkeergarageverlichting vast te zetten. Lukt het morgen niet - en die kans is wel groot -, dan staat dat op de rol voor komende week tussen de bedrijven door.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #529 Gepost op: 27 februari 2013, 15:43:01 »
Het wordt de komende periode steeds drukker met werk, maar tot nu toe slaag ik er wel in om af en toe een gaatje te vinden om verder te gaan met de 'stijgende weg module'.

Soms doe je werkjes die niet eens te zien zijn, zoals de muren tegenover de Manhattan Club aanbrengen, verven en verweren. Maar goed, het hoort er wel bij. Zo ook een extra styrenen plaatje bij het blauwe pand, waar eerst nog hout te zien was. Dat zal ook bij het bruine pand moeten gebeuren, maar daar is de stoep ook nog maagdelijk wit. In elk geval staat alles nu op de - door mij - gewenste hoogte. Oplettende kijkers zullen zeggen dat het bruine pand niet goed aansluit. Dat klopt, maar er zit hier een hele flauwe bocht in de huizenrij, wat op foto 2 wel te zien is. Het hoekpand en de Manhattan Club staan niet goed tegen elkaar. Moet ik even goed aandrukken, is niks technisch mis mee.

Alle aansluitingen voor de straatverlichting bevinden zich onder het bruine pand. De bodem van dit pand wordt met twee schroefjes vastgezet aan de steunpilaren, zodat ik altijd makkelijk bij de soldeerstrip met aansluitingen kan. In ??n pand staat toevallig al een ledje met een voetje, maar ik wil de etalage apart uitlichten, dus daar moet nog een koker aan de binnenzijde. En tegen de tijd dat dat gelukt is, zal ik ook verlichting in de andere panden gaan aanbrengen. Moet ik me eerst weer verdiepen in de spanning, weerstand aantekeningen en hoe het ook al weer zat.

Wat moet er nog meer: belijning van de weg, aansluittrapjes maken naar de twee hoger gelegen huizen en naar de trap naar de parkeergarage, strip boven parkeergarage doortrekken, lichtstrip parkeergarage aanbrengen (dubbelzijdig tape is in da house), hokje scoren voor de parkeerwacht, cola-automaat om de hoek plaatsen (en dan denken dat daarnaast de betaalautomaat staat) en slagboompjes (iemand nog een spoorboom over?).

Ruimte aan de voorkant van de weg laat ik nog even open. Hangt af van de aansluiting aan de linkerzijde en hoeveel extra ruimte ik heb om de ruimte onder de module te benutten. Immers, aan de rechterzijde komt aan de onderzijde de tunnel voor het dubbelspoor dat een halve draai maakt. Op een gegeven moment zal ik ook bewoners en auto's vast gaan zetten, maar dat komt vanzelf wel weer een keer. Misschien dat ik eerst een ander stadsdeel in elkaar ga zetten, waar de wegen niet stijgen. Wegen blijven overigens van hetzelfde spul als deze weg. Hoef ik deze module niet lager te gaan zetten om de weg op gelijke hoogte te krijgen met het hout van de andere stadsmodules.

Kortom, nog genoeg te doen. Tot slot nog even wat foto's.







Qua licht en scherpte is de volgende foto niet mooi, maar ik vind 'm wel een treffend beeld geven.




Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #530 Gepost op: 27 februari 2013, 15:53:46 »
Is er ook een koopzondag want het ziet er lekker sfeervol uit.
Prima toch als je zo af en toe wat kan doen, vooral die kleine dingen vragen soms best wel wat aandacht en als je die dan ??n voor ??n doet dan krijgt het ook meer aandacht.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #531 Gepost op: 5 maart 2013, 12:33:43 »
Bij het blauwe pand is een klein trapje aangebracht om naar de winkel te kunnen komen. Bij het bruine pand uiterst rechts ook een trap van ??n trede om net even makkelijker naar dat pand te komen. Je ziet dat het voetpad hier na het hoogste punt even lijkt te dalen. Dat is een mooie plek om straks een stoepreparatie door gemeentewerken plaats te laten vinden, kom maar door met die stratenmakers, bergje zand en afzetting. Trapjes moeten nog wel vlak gemaakt worden en verweerd.






Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #532 Gepost op: 5 maart 2013, 13:24:58 »
Zo zie  hoe leuk het wordt, lekker h? dat modelbouwen.
Je gaat er steeds meer dingen bij bedenken, leuk om straks een reparatieploeg bezig te zien.
Nou ja, bezig, wordt wel statisch maar toch.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #533 Gepost op: 5 maart 2013, 13:34:28 »
Knap hoor op zo?n schaal. Vaak vind ik H0 nog te klein.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #534 Gepost op: 15 maart 2013, 14:53:54 »
Nog steeds weinig tijd, maar dat komt wel na 22 maart. Tussen de bedrijven door toch nog wat kleine dingetjes gedaan. Ja, hekjes staan nog op het lijstje.

Een van de blauwe wagens is opgeborgen. Die heeft een plaats in de parkeergarage gevonden. Boven sluiten de afdekstenen nog niet goed op elkaar aan. Links, die er al zat, is iets te hoog, maar met een speld kan ik die wellicht nog wel lager krijgen.




Onderstaande foto is natuurlijk niet echt haarscherp, maar het gaat om het idee uiteindelijk. Je ziet hier namelijk de betaalautomaat in de parkeergagare. Een beeld dat je als je de baan bekijkt, nooit echt zult zien, maar goed. Het budget van de gemeente was trouwens ook op, want de afwerking van de muren laat te wensen over.




Close-upje van het middendeel van de straat. Verweerde trapjes passen mijns inziens goed bij de stoepen, ook al zal zo'n trapje in de meeste gevallen eigenlijk recht voor de deur horen.




En dan nog even een totaalshot, waar de chauffeur van die tweede blauwe wagen er toch weer in geslaagd is om zich in beeld te laten fotograferen.




Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #535 Gepost op: 31 maart 2013, 13:39:19 »
Even het deel met de stijgende weg opzij geschoven. Morgen komt er bezoek (ik ben jarig) en die willen wel wat rijdend zien. Dus baan poetsen, maar ondertussen ook nog een deel van de huizen langs de weg gemaakt. Dit is ook een uitneembaar deel op de plek waar de bogen precies een kwart draai hebben gemaakt. Rechts naast het huis komt straks nog een hoekhuis te staan, dan een straat en dan kom je bij het deel met de stijgende weg uit. Ik zal dat ook nog wel eens op de kiek zetten. Of het hoekhuis links daar blijft staan is nu nog een vraagteken. Ergens op dit punt komt de hoofdstraat (laan met twee wegdelen en in het midden bomen) aanzetten, dus ik moet nog even zien hoe die kruising gaat worden. Daarom staat er links ook nog geen derde lantaarnpaal.
Voor de vaste volgers: de stoeprand moet nog gemaakt worden en de huizen hebben nog geen verlichting. De lantaarnpalen morgen waarschijnlijk al wel.



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Riny

  • Gast
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #536 Gepost op: 31 maart 2013, 17:42:32 »
Hoi Martin,

Je maak mooie vorderingen en het wordt al een echte modelbaan.
10 + met griffel en een kus van de Juf.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #537 Gepost op: 31 maart 2013, 18:00:14 »
Thanks juffrouw Riny,  :P

Als je een tijdje niet gereden hebt (en dat tijdje is misschien wel een jaar), dan moet je de baan eerst even goed schoonmaken. Althans, ik wel. Stofzuiger over alle sporen en open delen, daarna roco-blokje over de sporen getrokken. Wasbenzine kan altijd nog, maar die wilde ik even in reserve houden. Waarom zou je te veel doen als het zo ook kan?

Enfin, trein op de rails en rijden maar. Niet via Koploper en de laptop (daar moet ik nog weer even inkomen en ??n probleempje tackelen), maar gewoon via de Twin. Twee problemen deden zich meteen voor.

BIj een engels wissel heeft de loc het zwaar en valt hij soms stil. Hier wel wasbenzine toegepast en de rails rond het wissel en het wissel zelf beetje opgepoetst. Dat zorgde dat probleem 1 werd opgelost.

Bij probleem 2 bleek een kwart boog stroomloos te zijn en dat had niets met een los draadje te maken. Dat was vorig jaar ook al zo, maar toen was het al opgelost door met de glasvezelpen een staaf te bewerken. Nu niet, dus maar een draadje aan de rail gesoldeerd, gaatje geboord en aangesloten op de ringleiding. Ik was daar vorig jaar al mee bezig geweest, waardoor het gestripte stukje nu alsnog in gebruik is genomen. Ook dit was voldoende om de loc soepel te laten rijden. Niet plankgas, want deze Fleischmann gaat qua snelheid alle perken te boven. Plus dat je met deze snelheid nog wel eens met een ontsporing te maken krijgt.

Kortom: goed gevoel!
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #538 Gepost op: 31 maart 2013, 19:53:41 »
Je gaat lekker Martin. Vandaag weer mooi opgeschoten met je baan. Alvast een mooie dag morgen. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #539 Gepost op: 31 maart 2013, 20:37:07 »
Thanks Pierre. En dan nu nog even de laatste post van vandaag:

Zojuist met kunst- en vliegwerk de twee uitneembare diorama's op de baan geplaatst. Is toch leuk voor het bezoek morgen om naast treinen ook huisjes met straatverlichting te zien. De manier van aansluiten en de dradenloop is ge?mproviseerd en met behulp van wat hout even op z'n plaats gezet, zodat de treinen rustig onder de draden door kunnen rijden. Straks wordt alles aan de onderkant via bindruggen strak getrokken en naar een stekker verplaatst die dan weer ergens anders op aansluit. In principe is het straks bij het uitnemen van een module: stekker loskoppelen en module eruit nemen. Dus let bij deze schemer- en nachtfoto's even niet op al dat hout en die trafo midden op de baan. Dat wordt allemaal keurig weggewerkt.

Twee keer zicht van voren:




Zicht van opzij, waarbij de stijging van de weg goed in beeld komt:


Schuin van voren en dan wat meer vanuit de hoogte:


Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #540 Gepost op: 9 april 2013, 14:01:06 »
Een nieuw uitneembaar deel van de stad is bijna gereed. Dit keer een compleet blok stadspanden, met diverse winkels, een bioscoop en twee woonhuizen er tussen. Op de foto's zie je aan de rand een stukje hout met daarop blauwe onderplaat. Dit is alleen voor de foto's om de panden zo veel mogelijk rechtop te laten staan. De panden steken namelijk iets uit ten opzichte van de onderplaat. Dit heeft als voordeel dat je hier straks geen scheuren ziet op de kartonnen onderlaag op de mdf-plaat. De naden zijn namelijk verborgen onder de uitstekende delen van de stadspanden.

Ik moet nog wel wat aarde/hoger gras rond de wortels van de boom aanbrengen, verlichting uiteraard en een aantal panden moet nog wel wat verweerd worden. Rond het gras op de binnenplaats (eerst opruimen) staan dan enkele bankjes, vuilniszakken naast een paar achterdeuren en een paar vuilcontainers. Ik wil ook nog wel wat verlichting op de binnenplaats aanbrengen, maar of dat dan parklantaarns van Viessmann worden, dat weet ik nog niet. Ik ga eens kijken of Brawa niet wat leuke verlichting heeft. Het hoeft allemaal niet op vier of vijf meter hoogte. Mocht ik ooit een setje preisers rond een barbecue vinden, dan is dat wel leuk voor op het gras. En misschien een paar mensen die languit in het kortgemaaide gras liggen te genieten van de zon (als de zon boven de panden staat, want er is natuurlijk wel veel schaduw).

Voor de duidelijkheid nog even een paar foto's:






Vanmiddag wat extra draadjes aan wissels solderen. Dat durf ik nu wel, vroeger nog niet en dan gaf ik altijd wat extra stroom via een stukje aansluitende rail dat dan nog niet tot een blok behoorde. Zal die paar haperingen voor de loks wellicht weer wat beperken.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

GGoos

  • Gast
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #541 Gepost op: 9 april 2013, 14:34:46 »
Prachtig bouwblok geworden.  :)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #542 Gepost op: 9 april 2013, 15:35:52 »
Dat is nou weer handig met N-spoor; je bouwt in no time een hele woonwijk. Komt er nog een filmposter op je bioscoop? En verf, ga je daar nog iets mee doen? Of wacht je een paar jaar totdat het vanzelf geweatherd is?  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #543 Gepost op: 9 april 2013, 15:43:07 »
Haha, nee, ik ga niet wachten totdat alles geweatherd is. Ik schrijf ook niet voor niets dat er nog wel een en ander verweerd moet worden, al zijn sommige panden net gerenoveerd (gele en witte winkelpand op de hoek) en is men bezig een ander pand te renoveren.

Filmposters liggen achter de voorgevel, maar ik moet nog even kijken of ik die ga gebruiken of zelf wat in elkaar frut. Ben ook nog bezig om te kijken of die posters verlicht kunnen worden, maar daar ben ik zelf geen kei in.

Een blok gaat wel sneller dan het aanleggen van panden langs een stijgende weg. Toch zit er meer meet- en schuifwerk in dan je op het eerste gezicht zou verwachten. Uiteindelijk lopen er wel sporen onder de stad door en daar wil je toch te allen tijde bij kunnen komen.

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #544 Gepost op: 9 april 2013, 16:30:51 »
Je hebt weer een mooi blok ik elkaar gefrutseld Martin. Leuk zo met een binnentuin en een dikke boom. Zelfs een toegangsweg is niet vergeten. Top man!  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #545 Gepost op: 9 april 2013, 17:44:10 »
Je hebt weer een mooi blok ik elkaar gefrutseld Martin. Leuk zo met een binnentuin en een dikke boom. Zelfs een toegangsweg is niet vergeten. Top man!  ;)
Zeg Pierre, moet jij geen leuke Franse stationnetjes gaan bekijken, ganzenvet kopen (lekker om in te bakken) en Ricard drinken?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #546 Gepost op: 9 april 2013, 17:52:44 »
Heel erg mooi, zo'n blok huizen. met een parkje in het midden.
Heel realistisch. Is echt goed gelukt
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #547 Gepost op: 9 april 2013, 20:33:22 »
Zeg Pierre, moet jij geen leuke Franse stationnetjes gaan bekijken, ganzenvet kopen (lekker om in te bakken) en Ricard drinken?

Voorbeelden van Franse stationnetjes heb ik niet meer nodig Wim. Ik heb maar ??n groot station en dat staat er al op mijn baan.
Ganzenvet dat vind Sonja Bakker niet goed maar .... wat ik altijd wel mee neem hier vandaan is ganzenleverpat?. Dat is ook smullen geblazen. ;D Maar tabak en alcohol is voor mij niet meer weggelegd. Helaas verboden spul met mijn medicijngebruik. :o Ik mis dat niet echt (meer) hoor. :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #548 Gepost op: 13 april 2013, 15:31:36 »
Ik was een paar dagen terug bezig met dat stadspandenblok en het grasveldje binnenin. Dat grasveldje is nog niet droog, misschien te veel houtlijm op de bodem aangebracht voor het strooien met gras, waardoor het drogen langer duurt. We wachten rustig nog een paar dagen af. Is het aan te raden de handel straks nog even te bewerken met spuitlijm?

Maar ik wil hier ook wat verlichting aan de binnenzijde hebben. Nu gebruik ik die parklantaarns van Viessmann al als lantaarnpalen langs de openbare weg, dus die wil ik niet rond mijn grasveldje plaatsen. Ik wil ook niet dat het hele hoge lampen worden van 40 mm of meer.
Ik kwam op mijn speurtocht bollantaarns (33 mm) tegen en gaslantaarns (35 mm). Zelf vind ik die gaslantaarns wel wat hebben. Je kunt ze zelfs op een module aansluiten dat af en toe het licht even dimt, wegvalt en weer terugkomt, zoals in het echt met gaslantaarns ook was. Maar de hamvraag: komen die lantaarns nog wel voor, zeg vanaf 1990, of zijn die al decennia lang verdwenen?

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #549 Gepost op: 13 april 2013, 21:52:35 »
Beste Martin,

Ik heb zo maar het idee dat met het verdwijnen van het stadsgas en dus de komst van het aardgas, de laatste gaslantaarns uit het straatbeeld verdwenen, maar ik ben van het platteland, ik heb nooit gaslataarns gezien, het was of niets of electrisch met de bekende bovengrondse palen en kabels mee.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"