Auteur Topic: De bouw van Hookyville  (gelezen 440481 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #500 Gepost op: 27 januari 2013, 13:17:51 »
En nu we toch bezig zijn: waar heb je het bovenstuk gelaten waar die rollaag op zit. Die rollaag kun je mooi gebruiken om de bovenkant van de muur af te werken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #501 Gepost op: 27 januari 2013, 13:26:50 »
Die ligt nog naast de baan Wim. Ik wil dat net zo gaan doen als ik aan de rechterzijde bij de muur heb gedaan.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #502 Gepost op: 27 januari 2013, 13:36:21 »
Ah... dan heb ik die rechterzijde zeker gemist. En wordt je linkerzijde dan met of zonder rollaag?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #503 Gepost op: 27 januari 2013, 13:37:22 »
Links komt aan weerzijden van de trap ook gewoon een rollaag op de muur. Die moet ik alleen nog even afsnijden.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #504 Gepost op: 27 januari 2013, 13:45:21 »
Inmiddels de trap en de staanders geverfd (moet nog wel een spatje roest aanbrengen) en de stalen zijkant aan de trap gelijmd. Nu staat de trap niet meer in de muur, zoals gisteren. Naturlijk moeten er nog leuningen aangebracht worden, maar die zijn aanwezig.




Inmiddels ook de ingang van de parkeergarage uit de muur gesneden. Let wel: er komen nog styrenen stukjes aan de binnenzijde. Voor de bovenkant als bint (of hoe je dat ook mag noemen) en aan de zijkanten van de ingang net zo breed als de zwarte stukken. Het enige is dat er nu twee verticale sneden zichtbaar zijn. Rechts kan ik prima een boom ervoor plaatsen, zodat die uit het zicht is. Is het een idee om bij de linkersnee en kleine steunbeer te maken? Of anders een klimop? Of heeft iemand een ander briljant idee om hier de snee iets minder opvallend te maken. De rollagen/deklagen, zoals rechts, worden over de hele muur doorgetrokken. De aanrijweg wordt iets aangepast, zodat er ook nog een smal voetpad naar binnen kan. Oftewel: de auto's gaan iets minder schuin naar binnen, maar aan de weg had ik hier verder toch nog niets gedaan.

Foto's voor de duidelijkheid:




Binnen in de parkeergarage is het donker, maar ik wil daar en lichtstrip via de achterzijde bevestigen en ook wat auto's geparkeerd laten staan. Qua ruimte loopt de parkeergarage onder de 'stijgende' panden door.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #505 Gepost op: 27 januari 2013, 14:33:18 »
Ik zou op de naden twee steunberen aanbrengen. Staat beter dan het maskeren met klimop of bomen. Zoiets doe je alleen als de zaak reddeloos verloren is... en volgens mij is er nog hoop.  :D
En als je toch bezig bent: het trottoir naast de weerszijden van de straat die over de parkeergarage heenloop nog even invoegen met verdund zwart, na een beetje indrogen van die voegen de tegels weer schoonvegen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #506 Gepost op: 27 januari 2013, 16:07:02 »
Zo, de werkzaamheden voor dit weekend zijn weer voorbij. Laatste stand van zaken.

De ingang van de parkeergarage is verstevigd met balken van styreen. De rechterzijde van de ingang van de parkeergarage staat net niet op de grond, maar dat komt wel als ik de linkerkant wat bijwerk. Dan sluit het precies.




En hier het totaaloverzicht, waarbij de trap al anderhalve staander heeft. Die staat ook nog niet vast, dus morgen de andere halve staander weer aanbrengen. De voetpaden hebben nog een wetwashje gekregen. Ik zie dat ??n stoeprand nu helemaal zwart is. Daar ga ik zo nog even langs.




Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

rthuinte

  • Gast
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #507 Gepost op: 27 januari 2013, 20:58:52 »
Betreffende je vraag. Ik denk dat ik ook voor de steunberen zou gaan, ik denk dat dit het mooiste effect gaat opleveren. Verder ziet het er erg goed uit !!

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #508 Gepost op: 27 januari 2013, 22:11:43 »
Ik zou ook voor de steunberen gaan Martin. Net wat Wim zegt .... klimop is meer een noodoplossing als niets anders meer kan.

Komt er nog z'n mooi loketje met een slagboompje voor de ingang van de garage Martin? Of gaat je dat te ver?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #509 Gepost op: 27 januari 2013, 22:38:37 »
Dat is wel de bedoeling Pierre, al heb ik daar nu nog geen preciese idee?n over.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #510 Gepost op: 27 januari 2013, 23:16:33 »
Beste Martin,

Trap: zo bedoelde ik het

Naden in muren: die mogen best, volgens mij heb ik ze gezien op de Gerlos Pas, worden gebruikt om horziontale bewegingen van de muurdelen mogelijk te maken, in de huizenbouw noemen ze dat een diletatievoeg (geloof ik)

Groet, Anne W

Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #511 Gepost op: 28 januari 2013, 00:14:33 »
Ik moet eerlijk zeggen: het ziet er hoopvol uit.
Kan heel goed zo?n dilatatievoeg. Pierre heeft ze gebruikt bij zijn betonnen rijweg... in dit geval kun je die dilatatievoegen mooi maskeren met een paar fraaie steunberen.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #512 Gepost op: 29 januari 2013, 11:24:36 »
Op een ander forum vroeg men zich af of de trap niet naar rechts verplaatst kon worden en uit de vraag begreep ik meteen dat het misschien niet zo duidelijk is waar ik nu zit te werken. Dus heb ik het uitneembare stuk eens even op de baan gezet. Bijna nauwkeurig, want het zou nog een paar centimeter meer naar rechts moeten. Zal wel blijken als ik alle delen terug ga plaatsen.

Aan de voorzijde tot het tunnelportaal (wat in het ergste geval nog iets meer richting de wissels zou kunnen) is  nog wel ruimte om voor de rechter muur wat extra ruimte te cre?ren. De trap zou dan ook aan die kant kunnen, maar bestaat dan uit twee delen. Voordeel is dat de opstap hier dan recht ligt en niet schuin. Ik vroeg me dan wel af of de rollaag/deklaag dan wegmoet of kan blijven bestaan?

Een close-upje en een verafje.






Een voordeel van het feit dat een van de panden van het uitneembare stuk viel, is dat ik de bodemplaat nu niet zelf meer hoef weg te halen,   :D  Bovendien kan ik dan de hoek waar het pand slecht verlijmd was, meteen even aanpakken. De grote ruimte onder dit bruine pand biedt meteen de mogelijkheid om een handvat te plaatsen.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #513 Gepost op: 31 januari 2013, 17:41:55 »
Voordat ik de stellages voor de twee laatste stadspanden op deze module ga bouwen, was het eerst zaak om te kijken wat ik met de verlichting van de parkeergarage wilde. Uiteindelijk moet die eerst helemaal klaar zijn voordat ik verder kan.

Ik heb een lichtstrip van Digirail meegekregen. Die heb ik als ??n geheel aangesloten. Is natuurlijk veel te lang en ik kan hem ook rustig in twee?n knippen. Maar ongeduldig als ik ben, wil ik eerst zien hoe het staat. Met een groot zwart vel aan de linkerkant van de module kon ik het wat donkerder maken in de kamer. Straatlantaarns uiteraard ook aangezet en dan krijg je dus dit:






Ik schat in dat als ik de strip halveer en er twee naast elkaar plaats, dat er dan nog iets meer licht te zien zal zijn. Nu alleen nog even terugzoeken hoe ik die strips ga bevestigen. Omdat ik dit idee al vooraf had, had ik de ingang van de parkeergarage ook niet hoog gemaakt. Door een lagere ingang te kiezen, kan de verlichting uit het zicht opgehangen worden.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #514 Gepost op: 31 januari 2013, 21:25:15 »


Ik vind het er wel goed uitzien Martin. Het is net TL verlichting met deze deze heldere leds.

Nu alleen nog even terugzoeken hoe ik die strips ga bevestigen.

led stripjes vastzetten gaat prima met een stukje dubbelzijdig plakband.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

rthuinte

  • Gast
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #515 Gepost op: 31 januari 2013, 23:45:23 »
Ik vind het totaal plaatje van de verlichting (de garage met de straat verlichting) er erg mooi uitzien !! Ook qua verhouding van de verlichting vind ik het erg mooi (de straat verlichting is een stuk helderder dan in de garage en dat bevalt me wel).

Groeten,

Ronald

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #516 Gepost op: 1 februari 2013, 14:20:30 »
Een kleine update, want we zijn nog volop bezig. Ondertussen twee straatlantaarns bijgeplaatst, zodat er nu totaal vijf staan. Er is nog ruimte op deze module voor één extra straatlantaarn. Bij het hoekhuis komt ook wel een straatlantaarn te staan, maar dan op het andere deel waar deze module op aansluit. Daar loopt immers ook de stoep die voor het hoekhuis langs loopt.




Plankje voor onder het blauwe huis is inmiddels uitgezaagd en er is een stoep aangebracht voor het pand. Niet geverfd nog en moet ook nog verweerd worden. De hoogte is niet goed, want de aansluiting met het trottoir komt aan de linkerzijde, de laagste kant van het pand. Als dit gereed is, zal ik de huizen ook beter kunnen aansluiten.

Voor de parkeergarage houd ik het bij deze halve strip. Die gaf gisteren voldoende licht, dus dat laat ik zo. Kan ik die ander halve strip weer ergens anders voor gebruiken.

Vanavond als het echt donker is, zal ik nog een paar foto's maken.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #517 Gepost op: 1 februari 2013, 23:08:58 »
Even wat nachtelijke plaatjes, geschoten uit diverse hoeken. Beetje apart dat zelfs de politie zich zonder verlichting op straat begeeft.

Ik heb nog ruimte om één lantaarn neer te zetten. Misschien dat het donker van de nacht een idee oplevert. Zelf denk ik dat er ergens op de weg naar de parkeergarage nog wel eentje kan staan. Links op de hoek bij het hoekhuis komt ook een straatlantaarn, maar die staat nog net op een ander deel en dus niet op deze uitneembare module.
Natuurlijk krijgen de panden zelf ook nog verlichting, maar dat komt te zijner tijd. Nu eerst de plaats voor de twee rechter stadspanden in orde maken.









Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #518 Gepost op: 20 februari 2013, 13:38:13 »
Even een tijdje stil geweest en dat zal na vandaag wel weer een paar weken zo zijn. Niettemin toch nog het een en ander kunnen doen. De gemeente Hookyville heeft behoorlijk ge?nvesteerd in de veiligheid door kolossale wandlantaarns aan te schaffen. Eentje is al in bedrijf bij de trap naar de parkeergarage. De lantaarn helpt niet alleen de voetgangertjes, maar ook de automobilisten. Voor de voetgangers is er al een voetpad aangebracht van de trap tot in de parkeergarage. Stoepranden volgen nog. Achter de trap is dan nog ruimte voor wat groen gras en een paar bomen. Dat moet dus nog gebeuren, hoewel de stoeprand al klaar ligt. Weg naar de parkeergarage moet nog onder handen worden genomen. De tweede kolossale wandlantaarn komt te hangen aan het eind van het doodlopende steegje voorlangs de Manhattan Club. Dat maakt het daar ook wat veiliger. Nou ja, nog zat te doen aan ??n zo'n klein ding op je baan,  :)

Dan nog even twee foto's (de lantaarnpalen lijken wat scheef te staan, maar dat staan de huizen ook. Module ligt niet recht doordat er wat draden onderdoor lopen aan de ene kant):





Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #519 Gepost op: 20 februari 2013, 23:48:21 »
Nog even een nachtshotje:




Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #520 Gepost op: 21 februari 2013, 00:20:59 »
Leuk! Komt zeker nog licht in de huizen... of slapen ze allemaal?  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #521 Gepost op: 21 februari 2013, 08:18:41 »
Het huidige licht op straat zit op ??n knop. Dat gaat allemaal tegelijk aan en uit. Parkeergarage licht is continu aan. Huizen krijgen nog verlichting en een aantal etalages ook.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #522 Gepost op: 21 februari 2013, 17:45:12 »
De G?rtner van de gemeente Hookyville is blijkbaar in actie geweest, want ineens verschenen er twee bomen en wat groen (in verschillende kleuren) langs de muur en de trap en aan de binnenzijde van de trottoirband. Ook is een deel van de deklaag van de muur aangebracht. De verrassingen zijn de wereld nog niet uit. Overigens denk ik erover om een van de twee bomen nog een slagje te draaien. Nu ziet de stam van beide bomen er wel erg verrot uit en een wat rottere stam is wel genoeg. Niemand die het zal zien, maar de weg naar de parkeergarage is ietwat aangepast.






Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #523 Gepost op: 21 februari 2013, 18:24:16 »
Ga je die voegen aan weerszijde van de parkeergarage nog dichtmaken of laat je dat zo?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #524 Gepost op: 21 februari 2013, 18:28:03 »
Nee, die blijven niet zo, hoewel je dat in sommige steden wel zo ziet. Ik ga nog steunberen in elkaar frutten van klei (hoop ik) en die komen dan voor de scheur.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.