Auteur Topic: De bouw van Hookyville  (gelezen 440418 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #475 Gepost op: 20 januari 2013, 13:03:23 »
Wat zouden jullie doen?

Mvg,
Martin

Ziet er goed uit zo. Ik zou van beide panden de deur op straatniveau houden.

Groeten,G?J

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #476 Gepost op: 20 januari 2013, 17:51:52 »
Ik zou ook voor optie ??n kiezen Martin.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #477 Gepost op: 21 januari 2013, 16:07:12 »
Het is nog licht in Hookyville, maar de straatlantaarns zijn al aangegaan. Soldeerstrip gemaakt waarop ik zes straatlantaarns kan aansluiten. Drie zijn al geplaatst en doen het al. Eentje komt op het vlakke deel vlakbij de Manhattan Club, de andere twee komen in de twee bochten van de weg naar de parkeergarage. Vanavond maak ik nog een foto als het echt donker is in Hookyville.




Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #478 Gepost op: 21 januari 2013, 18:10:33 »
En toen was het nacht in Hookyville.....






Best donker, maar de straat en het voetpad in dit deel van de drie lantaarns is goed verlicht. Met nog drie lampen erbij komt het voor dit uitneembare deel, volgens mij, helemaal goed. Zeker als er nog af en toe een kamer of een pand ook verlicht is. Vooralsnog is de winkelier van het blauwe pand blij met de extra verlichting van zijn winkel vanaf de straatzijde.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #479 Gepost op: 24 januari 2013, 16:27:06 »
Een week of wat terug besteld en vandaag binnengekomen.

Een muur met steunberen en een muur zonder (daarvan twee exemplaren). Een van deze muren zou ik kunnen gebruiken om met een mesje te bewerken en daarmee de gaten in de stijgende weg te dichten. Maar kan je zo'n muur schuin plaatsen, zodat de bovenkant evenwijdig aan de weg omhoog loopt? Of kan ik beter een stuk uitsnijden en precies laten passen langs de openingen, maar er niet bovenuit laten steken? Uiteraard is de opening naar de parkeergarage anders.




Twee tunnelportalen voor dubbelspoor met bovenleiding. De hoogte van de tunnels zijn bepalend voor de hoogte van het uitneembare stuk met de stijgende weg, en dus de hoogte van de stad.




Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #480 Gepost op: 24 januari 2013, 16:39:38 »
Volgens mij kun je beter de stenen horizontaal houden:
1 de rand aan de bovenzijde er af snijden
2 vervolgens het stuk muur op hoogte snijden
3 de schuinlopende weg aftekenen en uitsnijden
4 de overgebleven bovenzijde er weer opplakken

Volgens mij hou je dan nog wat stukken over die je weer ergens anders voor kunt gebruiken  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #481 Gepost op: 24 januari 2013, 16:42:40 »
Ik snap wat je bedoelt. Het maakt dan niet uit dat de stenen bovenkant wel meeloopt met de stijgende weg?
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #482 Gepost op: 24 januari 2013, 16:57:08 »
Ik snap wat je bedoelt. Het maakt dan niet uit dat de stenen bovenkant wel meeloopt met de stijgende weg?
3 de schuinlopende weg aftekenen en uitsnijden
4 de overgebleven bovenzijde er weer opplakken

De rand van de muur loopt dus w?l mee met de weg. Ik zou de stenen muur ietsje hoger maken dan de weg, zodat de muur een opstaande rand vormt ten opzichte van de weg.
Anders loop je daar als onbenullig N-poppetje je hond uit te laten en dan doet je hond een stap te ver...  :( vlieg je er zo achteraan omdat je de riem niet op tijd loslaat.
PS: zag pas later in je avatar dat je zelf ??k een hond hebt  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #483 Gepost op: 24 januari 2013, 16:59:34 »
Dan moet ik de achterkant nog wel even bewerken, want die ziet er heel anders uit (namelijk niet bruikbaar).
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #484 Gepost op: 24 januari 2013, 17:04:38 »
De achterkant van die plaat is natuurlijk leeg? Licht opschuren, zodat er wat structuur op komt en dan beton-grijs verven en dan met een lichtere kleur drybrushen... geeft een mooi accent met de stenen rand  bovenop de muur.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #485 Gepost op: 24 januari 2013, 17:15:13 »
Leuk dat je ook nog even op BNLS reageert. Zeker handig voor anderen die mijn topic daar volgen (als die er al zijn).
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #486 Gepost op: 24 januari 2013, 17:34:00 »
Kreeg ineens een d?j? vu  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #487 Gepost op: 25 januari 2013, 12:23:24 »
Zo, steunmuurtje uitgesneden voor het eerste deel van de stijgende weg. Daarna komt de parkeergarage en die wordt anders aangekleed en dan na de parkeergarage komt nog weer een ander stuk steunmuur. Proefopstelling gemaakt, maar om het goed te vormen moety ik wel eerst op zoek naar een f?hn om alle delen beter aan te laten sluiten.



Volgens mij heb ik zelfs nog ergens een deel van een voetgangersbrug liggen. Dat kan dan mooi dienen als trap om naar beneden naar de parkeergarage af te dalen. Mits het allemaal past naturlijk.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #488 Gepost op: 25 januari 2013, 12:53:50 »
Gemetselde muren worden altijd waterpas gemetseld.
Zo als je het nu hebt is het prima, leuk om daar straks een hekwerk boven op te zetten en die trap dat zie ik ook wel zitten.
Verder kan je dit soort muren goed met houtlijm verlijmen, soms even een speld er doorheen prikken om het ergens aan vast te zetten zoals bijv. die houten klosjes.
Als de lijm droog is de speld er niet recht uittrekken maar draaiend anders heb je kans om de muur te beschadigen.
Pas wel op met de f?hn want voor je het weet heb je boggels en deuken in de muur.
Gewoon met spelden borgen gaat prima, beste ziujn die spelden met zo'n gekleurde glasknop.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #489 Gepost op: 25 januari 2013, 15:06:48 »
Gemetselde muren worden altijd waterpas gemetseld.
Zo als je het nu hebt is het prima, leuk om daar straks een hekwerk boven op te zetten en die trap dat zie ik ook wel zitten.

Probleem met een hekwerk op een schuine muur is dat, net zoals de stenen waterpas moeten lopen, de spijlen van zo'n hek loodrecht moeten staan. Dat is met een kant-en-klaar hekje eigenlijk niet te doen dus dan moet je zelf iets gaan maken. Ik zou gewoon de rollaag terug plakken en het daar bij laten. Als de rollaag hoger komt dan het straatniveau heb je toch al een muurtje.

Groeten, G?J?

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #490 Gepost op: 25 januari 2013, 15:12:59 »
Snelle vijfde set op de Australian Open (helaas geen winst voor Federer), dus maar gauw weer even verder gegaan met de baan. Nu kan het nog, vanaf volgende week (misschien nog een paar dagen respijt) gaat de werkdrukte flink toenemen.

Steunmuur 1 is bevestigd. Bij steunmuur 2 heb ik de deklaag van de muur afgesneden en op het benodigde deel van de steunmuur bevestigd. Dat zal bij het stijgende deel ook nog wel gaan gebeuren, lijkt me zo. Met spelden heb ik de boel wat gefixeerd, zodat de lijm lekker z'n werk kan doen. Oftewel: de  muur krijgt een accupuntcuur behandeling.

Ik ben wel van plan om een hekwerk te maken voor op/net naast de deklaag van de steunmuren. Ik ben me bewust dat de spijlen van een hek, net als de lantaarnpalen, loodrecht omhoog moeten staan.

Voor de vorm de huisjes teruggeplaatst en een paar auto's op de weg gezet.





Nu had ik nog wat restanten van een voetgangersbrug - eigenlijk alleen een paar losse pootjes -, maar zoals je op deze foto ziet, is de brug wel erg breed. Dat gaat 'm niet worden. Optie 2 is het aanbrengen van een lift. En als ik daar niet uitkom, dan moet iedereen maar een klein stukje omlopen.




Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #491 Gepost op: 25 januari 2013, 17:18:45 »
Ik zou gewoon de rollaag terug plakken en het daar bij laten. Als de rollaag hoger komt dan het straatniveau heb je toch al een muurtje.
Dat schreef ik ook al:

3 de schuinlopende weg aftekenen en uitsnijden
4 de overgebleven bovenzijde er weer opplakken

De rand van de muur loopt dus w?l mee met de weg. Ik zou de stenen muur ietsje hoger maken dan de weg, zodat de muur een opstaande rand vormt ten opzichte van de weg.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #492 Gepost op: 25 januari 2013, 17:21:05 »
Mannen, jullie hebben het allebei gezegd en ik heb het ook in mezelf opgenomen. Alleen ga ik er iets anders van maken,  zeker nu ik de achterkant van die muurtjes heb gezien.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #493 Gepost op: 26 januari 2013, 16:24:26 »
Die grote trap was naturlijk geen postzegel. Heb 'm drastisch aangepakt door de treden smaller te maken, hekjes en staanders losgemaakt om straks weer vast te kunnen zetten. Op onderstaande foto's krijg je dan een beeld van wat ik bedoel. Daarna nog wat kleine uitleg en natuurlijk de vraag of dit zou kunnen. Vind het er zelf al wel leuk uitzien






Het grijze plaatje onderaan de trap is ongeveer de dikte van het voetpad wat naar de ingang van de parkeergarage moet leiden. Hier komt dan nog een losse traptrede op, anders is de afstap wat groot.

De staanders zijn lichtgroen (jakkes), die ga ik wel een andere kleur geven.

De leuning ligt er nu even los op, maar die zal ik weer vastplakken. Uiteraard heb ik ook nog leuningdelen voor de bovenkant. Langs de muur kan ik een leuning vastlijmen, zodat mijn bewoners daar ook steun hebben.

Onder de trap zelf komt een grasstrook die tot aan de hoek bij de kruising loopt, maar niet breder dan de trap zelf. En steeds tegen de steunmuur aangroeit.

Bovenaan moet dan nog een klein paadje en een trappetje komen om bij het voetpad uit te komen. Ik denk zelf aan een trap van karton, waarbij de onderste trede dan schuin ligt en de helling volgt. Een h0-spoorder heeft me daar wel een paar foto's van laten zien.

De rollaag/deklaag van de muur wordt dan doorgetrokken van beneden tot aan de trap. En na de trap tot einde muur. Hoe het boven de parkeergarage wordt, hangt van de vorm van de garage zelf af. Deze is niet recht, maar schuin.

Hamvraag voordat ik aan het echte werk ga beginnen: wat denken jullie en wat zouden jullie me nog aanraden?

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #494 Gepost op: 26 januari 2013, 22:04:51 »
Beste Martin,

Je zou ook een hardstenen trap kunnen maken, verder denk ik niet dat je de traptreden aan de muurkant een eigen ondersteuning moet geven, dus niet de treden in de hardstenen muur "werken".

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #495 Gepost op: 26 januari 2013, 22:28:02 »
Wat bedoel je daarmee Anne? Ik zei alleen dat ik daar een leuning voor de preisers zou maken. Of is een leuning alleen aan de buitenkant dan genoeg?
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #496 Gepost op: 27 januari 2013, 10:05:42 »
Beste Martin,

Dat je de treden aan de muurkant ook in een stalen balk moet laten eindigen en niet in de muur.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #497 Gepost op: 27 januari 2013, 10:07:39 »
Je bedoelt dat ik ook zo'n groene staander aan de muurkant moet maken?
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #498 Gepost op: 27 januari 2013, 10:12:42 »
Ik denk dat Anne W bedoelt dat de traptreden niet in de muur maar tegen een stalen (van plastic) trapboom moeten, dat is dat schuine gedeelte waar de treden aan vast zitten.
Ik zou de trap ook nog een beetje meer naar rechts verplaatsen zodat de kruislijn van de muur op de helft komt te liggen van het plateau van de trap.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #499 Gepost op: 27 januari 2013, 10:14:09 »
Dan moet ik die even lossnijden, want ik had de trap minder breed gemaakt. Daarom had ik zo'n groene staander ook gehalveerd, want die zou dan aan de achterkant (haaks op de muur) komen.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.