Auteur Topic: De bouw van Hookyville  (gelezen 442401 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #450 Gepost op: 6 januari 2013, 15:41:30 »
@Anne: nog niet hoor. Dit gaat over campings, al hoop ik dat de fietsroutes verder mogen gaan. Dan weet ik je te vinden.

Zo, voorzichtig aan gebeurt er weer wat in Hookyville. De groene delen van het hoekhuis zijn met een andere kleur groen geschilderd en lijken nu een stuk matter. Ook het groen van de Manhattan Club heeft al een klein stukje verwering gekregen.

Daarnaast is gisteren dan eindelijk de dremel in gebruik genomen. Gaatjes boren door styreen en karton. Heb bij de laatste twee (van de drie) gaten het advies van Jos genomen door metaalboortjes te gebruiken. Maatje 2 mm met de dremel als voorwerk en dan maatje 4 mm in de gewone boor als laatste stap. Viessmann parklantaarns geplant. Deze lampen hebben een hoogte van 3,3 cm.

Hier staat de eerste lamp. Ik zag nog wel dat ik het voetpad aan de overzijde nog moet aanpakken, maar aan de andere kan: er komen ook nog stoepranden voor te liggen, dus misschien valt het dan wel niet op.




Hier kun je zien dat de lamp wel enigszins recht omhoog staat, maar dat ik een klein stukje moet opvullen, want anders gaat de lamp ongetwijfeld schuin staan. Dat geldt trouwens ook voor de enige andere lantaarn op het schuine gedeelte. Zal niet al te veel klei voor nodig zijn, denk ik zo.




En hier een overzichtje van de begane grond, waar links nog wel een lantaarnpaal moet komen. Op de hoek van de kruising uiteraard. De lantaarnpalen op het schuine gedeelte zijn niet helemaal op gelijke afstand kruislings neergezet, maar daar heb ik mijn redenen voor. Dat wordt te zijner tijd wel duidelijk. De lijmklem dient overigens om nog wat druk op het voetpad te zetten op een plek waar ik nog wat extra lijm heb aangebracht.




Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #451 Gepost op: 7 januari 2013, 10:24:45 »
Beste Martin,

Ik heb een caravan, dus.....

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #452 Gepost op: 9 januari 2013, 15:38:51 »
Toch weer een paar uurtjes kunnen knutselen.

Het voetpad aan de linkerzijde heeft nu ook de curve die er rechts al was.
De lantaarnpalen staan rechtop. Het klei om ze rechtop te houden is gemaskeerd met wat groen. Doe er nog een paar stukkies kleur over, zodat het meer lijkt op bloemen.
Voor de variatie zet ik op de rechte delen van het voetpad nog wel een paar bloembakken. Schuin wordt weer zo lastig, want dan moet je het ook weer maskeren met klei. Of ik zet ze op de rand van de muur die er als vangrail komt.
Alle delen van het hoekhuis zijn geverfd en zijn niet meer zo plastic als eerst.
De Manhatten Club moet alleen nog in het midden een likje krijgen.
De weg is behandeld volgens het filmpje dat Martin Domburg ook bekeken heeft. Moet alleen nog de witte strepen doen.
Er staat en wit stukje styreen. Dat wordt straks een steunmuur en einde van het doodlopende pad bij de Manhattan Club.
De twee hoger geplaatste huizen zijn nog niet definitief. Het rechter heeft een poort en dat wil ik hier liever niet. Daar komt een woonhuis voor in de plaats. Het linker van die twee moet nog een dakkapel krijgen. Volgens mij heb ik daar nog wel delen van, alleen geen dakjes.
De tractor is bezig met de aanleg naar de parkeergarage.
Ik wilde eerst nog apart stoepranden maken, maar dan moet zo'n randje niet hoger dan 1 mm zijn. Ik moest dan stukjes van 1x1 mm gaan snijden van styreen of karton. Daar ben ik (nog) niet in geslaagd en ik weet niet of ik dat nog ga proberen.

Foto's dan maar:


Iets dichterbij gaan staan, met gevaar voor eigen leven:


En zo ziet het er vanuit een helikopter uit:



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #453 Gepost op: 9 januari 2013, 17:09:36 »
Gaat er steeds beter uitzien Martin. Stapje voor stapje komt de stad tot leven. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #454 Gepost op: 11 januari 2013, 16:11:29 »
Vond het gras bij de lantaarnpaaltjes wel wat erg hoog, dus heeft de Gemeinde Hookyville een grasmaaier ingehuurd. Het gras is flink korter geworden, maar kreeg het niet allemaal meer weg. Blijkbaar goeie lijm gebruikt. Met betonverf heb ik nu een sokkeltje gemaakt. Ga het nog wel proberen korter te maken met een klein nagelschaartje. Het ziet er nu zo uit en dat vind ik zelf al beter dan zoals het er woensdag uitzag. Moet bij het voetpad links nog wel een klein scheurtje afwerken.



Voor wat betreft het derde pand langs de stijgende weg ben ik ook al bezig gewest met herstel- en verouderingswerkzaamheden. Een mede N-spoorder stuurde me het dakje op voor de kapel (die ik uit een verzameldoosje heb gevist met overgebleven spulletjes), maar dat was een slag te groot. Ik heb de Kundenservice van Faller aangeschreven. Die willen ook nog wel eens wat toesturen. Tot die tijd ziet het pand er dan zo uit.



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #455 Gepost op: 16 januari 2013, 12:37:11 »
Met stroken styreen de stoepranden gemaakt. Had eerst 1x1 mm, maar die staken boven het voetpad uit, dus moest het 0,8x0,8 mm worden. Met een heel dun penseeltje strepen aangebracht en daarna langs het voetpad gelijmd. Wel weer een leermomentje opgedaan: zorg dat de stryreenstroken van het voetpad aan de zijkanten echt helemaal glad zijn, want dan sluiten de stoepranden overal goed aan, wat nu niet helemaal het geval is. Aangezien ik toch nog moet verweren, ga ik dat nog wel aanpakken. Beetje asfalt op het voetpoad aanbrengen, want daar zijn onze oosterburen ook wel meester in.
Ik zag nog wel ergens dat de streepjes bij een klein stukje niet helmaal goed zitten, dus daar moeten we ook nog even mee aan de slag. Hoewel ik nu al tevreden met het resultaat ben, wil ik het toch nog wel even netjes afwerken.





Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #456 Gepost op: 16 januari 2013, 15:26:44 »
Soms moet je even wat visualiseren om te bedenken hoe en waar je verder moet gaan. Dan zet ik toch even wat auto's neer (zelfs als er ??n een wiel lijkt te missen) om een beter beeld te krijgen en kijk ik vanuit verschillende hoeken. Dan helpen foto's ook echt, zoals deze drie. De bevolking van Hookyville is uit angst voor herkenning binnen gebleven.

Aansluiting dak en zijwand van de Manhattan Club moet ik nog even aanpakken, er is nog geen steunmuur en stoep voor de twee rechter panden en het meest rechtse pand gaat hier in elk geval niet komen vanwege dat poortje. Ik heb nog wel een pand en anders zie ik er zaterdag in Rijswijk wel een. De parkeergarage en de muren langs de stijgende weg (met de weg mee laten lopen of trapsgewijs opbouwen?) moeten ook nog gedaan worden.

Voel je vooral niet geremd om met wat opmerkingen door te komen.







Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #457 Gepost op: 16 januari 2013, 15:34:11 »
Zo krijg je toch al een aardig beeld van hoe het kan gaan worden.
Ik zou alleen dat blauwe pand iets laten zakken, de rechterkant van de stoep op gelijke hoogte van het trottoir.
Het pand wat er dan rechts naast komt kan dan mooi met een paar treden het stoepje aangesloten worden.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #458 Gepost op: 16 januari 2013, 15:39:32 »
Dat is ook de bedoeling, alleen had ik niet de juiste hoogte resthoutjes te pakken,  ;)

Qua beeld krijg ik er meer zicht op. En dan te bedenken dat dit vrijwel uit het zicht komt te liggen, haha. Ik zal het ding morgen wel even op de baan plaatsen voor een nog betere beeldvorming.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #459 Gepost op: 18 januari 2013, 14:54:04 »
Zeg maar ??n, dan krijg je er drie. Dat is de instelling van de servicedienst van Faller. Had om ??n dakje gevraagd voor het lichtblauwe pand en ik krijg er drie plus een inlegvel met maskers, raambeelden en tekst voor op een bedrijfsbord. Zo hoort service te zijn!

Een en ander meteen verwerkt.



De dakkapel rechts is van een fotoliefhebber. Die heeft hier zijn donkere kamer ingericht, vandaar ook het zwarte gordijn voor het raam.

Morgen naar Rijswijk, waar in elk geval twee wagens voor me klaar liggen en misschien ook nog twee panden.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #460 Gepost op: 18 januari 2013, 15:21:38 »
Kreeg van een forumgenoot nog een tip met betrekking tot de harde kleuren van mijn twee panden. Heb een en ander een grijze drybrush gegeven en hier en daar eerst nog wat verdund zwart aangebracht. Op het rode dak zit nu iets teveel grijswit, maar dat werk ik wel weer weg door te drybrushen met de kleur van de pannen. En dan met wit nog wat vogelpoep aanbrengen,  :P .

Stand van zaken op dit moment:




Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #461 Gepost op: 18 januari 2013, 16:23:02 »
Dat is veel beter Martin. Met zo'n dry-brush werk je ook gelijk die lelijke plastic glans weg....  Top ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #462 Gepost op: 19 januari 2013, 12:19:37 »
Al weer terug uit Rijswijk, want andere zaken op de agenda. Wel de handel gescoord die ik wilde.

Bij H@ns drie gasknikketelwagens in geweatherde staat opgehaald. Hieronder een foto van de drie achter elkaar op mijn diorama. Had er al twee, dus dat is een mooi sleepje van vijf. Daaronder een foto van ??n wagen. Was wel wat donkerder dan ik verwacht had, dus misschien dat ik er ooit nog eentje plaats als er meer licht is.






Van Jos nog twee panden voor in de stad.




Het bruine pand van Jos komt langs de stijgende weg te staan. Ik wilde het niet op de hoek zetten, maar juist tussen de panden met winkels op de begane grond in. Tevens met piepschuim, dat ik nog had liggen, gekeken of de aansluiting met het trottoir zo beter is. Denk dat er nog een trappetje moet komen om van het bruine naar het blauwe pand te gaan. Of ik moet het blauwe pand op gelijke hoogte zetten als het bruine, maar dan heb je wel weer een soort koopgoot. Daar moet ik nog even over nadenken.




Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #463 Gepost op: 19 januari 2013, 12:48:59 »
Schitterende aankopen Martin. Vooral de knikketelwagens ...... heel erg mooi. Veel plezier er mee ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #464 Gepost op: 19 januari 2013, 13:33:07 »
Mooie spulletjes weer, ik zou dat nieuwe pand ook nog iets lager zetten zodat het nog meer trapsgewijs naast elkaar komt te staan.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #465 Gepost op: 19 januari 2013, 15:23:07 »
Je bedoelt dat de linkerkant van het nieuwe pand op gelijke hoogte is met het trottoir aldaar? Moet ik wel ff kijken hoe hoog het trappetje dan wordt om binnendoor via het bruine pand naar het blauwe pand te gaan. 1 cm hoogteverschil is al een trap van 1.60 meter. Moet niet veel hoger worden, denk ik.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #466 Gepost op: 19 januari 2013, 15:32:11 »
Gewoon proberen, 0,5cm kan ook al een ander beeld geven.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #467 Gepost op: 19 januari 2013, 15:35:57 »
Dat is waar. Het is schuiven, schuiven en nog eens schuiven. De volgorde van de panden vind ik zo wel okay, en de situatie met het hoekpand en de Manhattan Club naast elkaar op de begane grond ook. Het gaat nu inderdaad nog om de hoogte van plaatsing voor het bruine pand, ervan uitgaande dat het blauwe pand gelijkvloers moet zijn met dat deel waar de weg niet meer omhoog gaat.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #468 Gepost op: 19 januari 2013, 17:49:35 »
Ik heb net even geschoven om te zorgen dat de deur van het bruine pand precies op het trottoir aansluit. Het verschil is marginaal. Het dak van het bruine pand is dan nog steeds bijna net zo hoog als het blauwe. Als ik het omdraai, dus blauwe pand eerst en bruine pand op de hoek, dan heb je wel meer verschil in dakhoogte. Krijg je echt een trapidee. Ik kan nog wel een poging wagen om de linkerkant van het bruine pand op trottoirhoogte te plaatsen, waardoor je bij de deur al een trapje op moet (vanaf het trottoir dan). Eens kijken of we dan nog trapsgewijs beeld hebben.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #469 Gepost op: 19 januari 2013, 21:22:41 »
Ik kan nog wel een poging wagen om de linkerkant van het bruine pand op trottoirhoogte te plaatsen, waardoor je bij de deur al een trapje op moet (vanaf het trottoir dan). Eens kijken of we dan nog trapsgewijs beeld hebben.

Ik denk dat dit de beste optie is Martin. En inplaats van een trappetje kan je ook een klein stukje stoep maken van de deur naar de linker kant van het gebouw. Dan ben je weer op gelijke hoogte met het trottoir.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #470 Gepost op: 19 januari 2013, 22:15:18 »
Ik heb al een wijntje op, en ik kan je niet helemaal volgen. Bruine pand wel als derde in de rij, links van het blauwe pand. Maar het idee van de stoep wil even niet vallen.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #471 Gepost op: 19 januari 2013, 22:51:21 »
Ik heb al een wijntje op, en ik kan je niet helemaal volgen. Bruine pand wel als derde in de rij, links van het blauwe pand. Maar het idee van de stoep wil even niet vallen.

Ik dacht zo iets Martin ......

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #472 Gepost op: 19 januari 2013, 23:08:00 »
Volgens mij ben jij een aardige wizard met de computer, maar ik zie wat je bedoelt. Thanks.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #473 Gepost op: 20 januari 2013, 12:18:04 »
Okay, de twee opties die nog aanwezig zijn.

Optie 1


Optie 2


Bij optie 1 zou ik het blauwe pand nog iets kunnen verhogen. Het komt wel voor dat je een winkelpand binnen moet via een brede trap.

Wat zouden jullie doen?

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #474 Gepost op: 20 januari 2013, 12:25:55 »
Als ex winkelier zou ik voor optie 1 kiezen, dan lopen mijn klanten wat makkelijker naar binnen en dat is dan weer goed voor mijn conversie. ;)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0