Auteur Topic: De bouw van Hookyville  (gelezen 440439 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #425 Gepost op: 2 november 2012, 11:29:43 »
Ja, ik weet dat het vaak wordt gebruikt alleen ik zou zelf op zeker gaan want als het om wat voor reden eenmaal met vocht verzadigt raakt krijg je toch ineens heel wat meer grijsbord dan de bedoeling was en een klein nat plekje is zo gebeurt ;)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #426 Gepost op: 2 november 2012, 13:30:22 »
Ben nog wel bezig met een paar andere idee?n. Heb nu Club Manhatten naast het hoekpand geplaatst. Dit voetpad loopt dood. Het kan zijn dat er aan het begin van dit pand een trappetje komt naar het voetpad dat langs de weg loopt en dus de stijging volgt. Nu is de bodemplaat van het hoekpand net zo hoog als de weg. In werkelijkheid ligt het pand iets hoget. Verschil tussen weg en voetpad langs de weg is 1 mm. Omdat het grijsboard 2,5 mm is, ligt het hoekpand en aansluitend Club Manhatten, een wat gure club, op 3,5 mm hoogte gemeten vanaf bovenkant hout.

Verderop liggen er nog twee panden vrijwel naast elkaar, maar allebei wel lager dan het voetpad langs de weg. Hier komen dus ook weer trapjes. Tevens is er een trap om van het derde naar het vierde pand te gaan. Zal een trap van - omgerekend naar werkelijkheid - 70 cm zijn.

Beelden zeggen meer dan woorden (bedankt Tom), en bedenk dat de uit-stekende bodemplaten van de hogere panden wel gaan verdwijnen en vervangen worden door stoepen van 1 mm styreen.








Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #427 Gepost op: 2 november 2012, 13:37:19 »
Uhhhh, beelden zeggen meer dan plaatjes, beelden zijn toch plaatjes ;)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #428 Gepost op: 7 november 2012, 17:31:55 »
Inmiddels is het werk weer zijn tol gaan eisen en zijn de spoorse bouwwerkzaamheden weer even gestaakt. Zaterdagochtend nog wel even naar Houten en dan zal het tot begin december wel rustig zijn met updates.

Ik heb nog wel wat extra grijsboard aangebracht. Aan de bovenzijde van de stijgende weg om daar de twee panden (hoekpand en Club Manhattan) op niveau 0 aan te brengen. Deze complete plaat komt 2,5 mm lager te liggen dan de andere stadsplaten waardoor de weg goed aansluit. Aan de voorzijde ook grijsboard. Hier komt nog een weggetje dat onder de stijgende weg doorgaat naar een ondergrondse parkeergarage. Daarna heb ik het hele zwikkie grijsboard in de witte acrylverf gezet om werking van het karton te voorkomen.




Ook nog wat figuurtjes in treinen aangebracht. Hier een foto van de NS ICK in het schemer.




Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #429 Gepost op: 10 november 2012, 13:48:18 »
Net terug uit Houten. Ik had niet veel tijd, maar moest in elk geval ??n knikketelwagen ophalen. Ik heb gezocht naar bierdrinkende figuurtjes. In het boek van Noch - op de beurs ging iemand even in het grote boek voor me kijken - komen ze niet voor. Maar een biergarten of bierfesten zonder bierdrinkers is niet mogelijk. Wie weet welke fabrikant dit dan wel kan leveren?

Dan de buit:

De tweede knikketelwagen. Uitbreiding is wenselijk. Dit is overigens de eerste, maar de tweede wijkt verder niet af.




Arbeiders voor in de stad:




Verkeerspolitie:




Zittende figuren met een bankje erbij:




En tot slot stoere motorrijders en een biker chick:

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #430 Gepost op: 10 november 2012, 15:34:11 »
Mooi gescoord Martin. Er komen al meer bewoners in de stad Hookyville. Top!
En dan die knikketelwagens .. wauww .... geweldig.
Veel plezier met je nieuwe aanwinsten.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #431 Gepost op: 14 november 2012, 17:10:02 »
Ondanks alle drukte, die zeker na het weekend in alle hevigheid zal losbarsten, heeft de gemeente Hookyville besloten om de eerste asfalteringswerkzaamheden op de stijgende weg los te laten. Op de foto oogt het blauw, maar het is toch echt de donkere Faller stratenverf. Zal wel vertekening zijn van het licht. Niettemin liegen foto's nooit. De close-up foto laat zien dat de asfaltboys morgen nog even terug mogen komen voor een extra laagje. Verder komt er ter hoogte van de schroef (op het hoogste punt) nog wat zwart grind, alsof de weg hier beschadigd was. Ik denk er nog over hier en daar wat afwijkende donkere verfsporen te maken, van remmende auto's met piepende banden. Af en toe ergens een druppeltje van iemand wiens auto lekt.
Tegelijkertijd zal elders de stoep wat verweerd worden met hier en daar ook wat groeiend onkruid. Als laatste moeten de stoepranden nog worden uitgesneden en een kleurtje krijgen, maar die worden tegelijk aangebracht met het voetpad, wat op de foto's wel aanwezig is.






Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #432 Gepost op: 15 november 2012, 14:08:43 »
Volgens mij is de kleur zwart (of zwartgrijs) van het wegdek nu beter zichtbaar dan gisteren en in elk geval niet zo blauw.



Verder alvast het wegdek geverfd voor het weggetje dat naar de parkeergarage (onder het stijgende deel door) loopt. Is niet helemaal strak en recht, maar dat geeft niet, want er komt nog een voetpad langs.



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #433 Gepost op: 20 november 2012, 20:03:04 »
Dag Martin,
Die tegeltjes naast het wegdek, waar heb je die gescoord?
Groet,
Wim
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #434 Gepost op: 20 november 2012, 20:15:09 »
Dat zijn platen styreen van 1 mm dik. Goed genoeg voor N-spoor, want dat is toch al weer 16 cm hoog.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #435 Gepost op: 20 november 2012, 20:52:59 »
Ja, en ook bruikbaar voor H0. Maar w??r heb je ze gekocht?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #436 Gepost op: 20 november 2012, 21:12:29 »
Sorry, ik heb ze gekregen van Jaap Vriend. Maar volgens hem heeft de normale modelspoorzaak ze ook. Al kan ik dat niet bewijzen,  :D
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #437 Gepost op: 1 december 2012, 14:12:18 »
Geen bouwupdates, want ik houd me twee weken lang bezig met het IJsbeeldenfestival in Zwolle. Nu even een weekendje thuis na een eerste week IJsbeeldenfestival. Ik heb in Meppel nog een BR218 opgehaald. Heb er nu dus twee, want in mijn startset van vier jaar terug zat ook een 218. Wel opvallend dat ze toch behoorlijk verschillen, terwijl ze allebei van dezelfde fabrikant komen.

Op het voorste spoor staat de overgenomen loc, de startsetter staat op het achterste spoor.




En met gevaar voor eigen leven even een kiekje gemaakt van de voorkant van beide locs.




Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #438 Gepost op: 21 december 2012, 12:36:07 »
Afgelopen week stond er een uitje op het programma richting het zuiden. Mijn vrouw wilde naar de kerstmarkten in Aken en Valkenburg (waar we uiteraard ook een dag in het water van de Thermen hebben gelegen) en laat de spoorwinkel H?nerbein nou precies tegenover de kerstmarkt van Aken liggen. Ik kreeg drie kwartier alleen de tijd om voor een bepaald budget - dat spreek ik altijd met mezelf af, haha - inkopen te doen. Min of meer de laatste inkopen tot mijn verjaardag van 1 april aanstaande.

Natuurlijk was het nodig om wat scerneystrooisel extra in te slaan. Allereerst deze starter-kit, die aan de zijkant geflankeerd wordt door tunnelwanden. Misschien dat ik die wel onder de uitneembare delen van de stad bevestig.




Omdat je nooit genoeg strooisel kan hebben, ook nog vier verschillende zakjes met drie kleuren groen en een kleur bruin.




Omdat het straatleven ook spannender moet worden, nog de volgende vervoermiddelen. Allereerst een stadsbus, die wel wat verdwaald is, aangezien de bus vanuit D?sseldorf komt.




Vervolgens een vrachtwagen met een container van China Shipping. Die is onderweg naar de overslagplaats bij station Hookyville.




Verder nog twee politiewagens. De 'normale' wagen heeft ook fraaie zijspiegels, maar dat komt op deze baggerfoto niet echt goed tot uiting.




En tot slot heb ik me nog laten verleiden tot een zeer interesant 'sondernangebot', namelijk een lok van de AEG. Ik moet nog even uitzoeken wat dit nu weer voor BR-type is. Is in elk geval tijdperk 5. We hebben al veel rode locs, dus een witte leek me wel leuk voor de afwisseling.




Dat waren de aankopen. In de vakantie ga ik maar eens snel verder met bouwen van de stad.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #439 Gepost op: 21 december 2012, 12:58:06 »
Jeetje wat rot voor jouw, dat je met je vrouw naar de kerst markt "moest". en nog rotter dat er net een winkel tegen over was.
zijn weer hele leuke inkopen Martin. Dat alles zal je baan zeker verfraaien.

gr,

Rick
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #440 Gepost op: 21 december 2012, 13:01:16 »
Gefeliciteerd met je aankopen, dat ziet er allemaal weer prima uit.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #441 Gepost op: 21 december 2012, 14:54:35 »
Helemaal goed deze aankopen Martin. Mooi spul. Dat red je wel tot april.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #442 Gepost op: 21 december 2012, 17:02:37 »
Beste Martin,

Je hebt weer mooie spullen voor je baan gescoord!

Is de loc een BR 185?

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #443 Gepost op: 21 december 2012, 21:38:11 »
Johan,

Het schijnt een voorloper van de TRAXX'en geweest te zijn, als ik onderstaande mag geloven. Een Class 128, of BR128. Later werd een compleet rode versie van deze lok gemaakt en dat werd de BR101.

http://en.wikipedia.org/wiki/DBAG_Class_128
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #444 Gepost op: 29 december 2012, 13:15:52 »
De verplichte kerstbezoekjes en maaltijden zijn weer achter de rug, het zakelijke werk lgt een week of twee stil, de ijsbeelden in Zwolle worden druk bezocht (goed voor mijn bonus), dus kan ik eindelijk weer eens wat aan de baan gaan doen. Nou ja, doen. In eerste instantie moet ik eerst weer alles bijeen zoeken, want sommige zaken lagen weer heel ergens anders dan gepland en mijn grijsboard van 1 mm dik (voor de trapjes) heb ik nog steeds niet gevonden.

Maar goed, aan de hand van plaatjes even laten zien wat er allemaal gebeurd is.

De stoepen zijn aangebracht (stoepranden volgen later), de weg is enigszins verouderd (witte strepen komen nog, maar ik weet nog niet met welke tussenruimte) en van de twee panden is de bodemplaat weggehaald. Ik zit nog te denken hoe ik de ruimte tussen de omhooggaande weg en de weg naar de parkeergarage ga invullen. Steunmuren met gras ervoor en wat groen wat over de rand heen hangt, zodat het karton uit het zicht verdwijnt? Kan ook wat horrengaas vastzetten op de witte rand langs de stoep en dan met de toch nog aanwezige flexibele tegellijm een schuin wandje maken met gras en/of wat rotsen. Suggesties zijn altjd welkom, want de gaten dichtmaken is er nog niet bij. Er moeten immers nog draden getrokken worden voor de straatverlichting en de verlichting in de parkeergarage.




Bij de stoepen begint al wat onkruid tevoorschijn te komen. De politie heeft daar verder geen oog voor, al zullen ze gemeentewerken wel melden dat er wat tjak op de weg is beland.




De weg naar de ingang van de parkeergarage heeft inmiddels een likje verf gekregen, maar daar moet nog wel wat aan gebeuren, volgens plan. Recht afgebakend is de weg hier niet, maar een deel komt onder het voetpad te liggen.




Het hoekpand miste een complete zijwand. Van styreen een nieuwe muur gemaakt en aangebracht. Meteen de andere zijwand en een stuk van het dak wat vaster gelijmd, want het was meer een bouwval geworden. Ik zal de styrenen wand nog wel een kleurtje geven, al zal je er straks weinig van zien, want de ene uitloper van het huis grenst aan de muur van mijn kamer.




Misschien is het niet allemaal even strak en netjes, maar ik ben er wel tevreden mee. Ik ben nu eenmaal geen topper met mijn handen (al is dat wel enorm verbeterd in de afgelopen jaren), maar ik vermaak me wel met het bouwen en bewerken. En volgens mij gaat het er toch om dat je er plezier in hebt.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #445 Gepost op: 29 december 2012, 15:08:55 »
Misschien is het niet allemaal even strak en netjes, maar ik ben er wel tevreden mee. Ik ben nu eenmaal geen topper met mijn handen (al is dat wel enorm verbeterd in de afgelopen jaren), maar ik vermaak me wel met het bouwen en bewerken. En volgens mij gaat het er toch om dat je er plezier in hebt.

Ik vind ook dat het er prima uitziet Martin. Ennuuh ............ precies wat je zegt: Als je er zelf tevreden mee bent en plezier aan het bouwen beleeft .... DAT is waar het om gaat.  ;) Daar komt nog bij dat het bij ons twee keer zo groot is allemaal.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #446 Gepost op: 31 december 2012, 11:35:57 »
De politie van Hookyville is er al vroeg bij. Men verwacht ongeregeldheden bij de Manhattan Club. Door zichtbaar aanwezig te zijn, hoopt de politie dat de jaarwisseling zonder problemen gaat verlopen.




Bij de Manhattan Club nemen ze het toch al niet zo nauw met de wet. In plaats van een container aan te vragen voor het vuil, worden de vuilniszakken gewoon op een hoopje naar buiten gegooid, net tegen de geplande steunmuur. Dan doen de mensen op het hoekpand het toch beter door gewoon een kleine vuilcontainer buiten te zetten.




Totaalplaatje van deze sc?ne. Ik vind het voetpad langs de Manhattan Club en het hoekpand lekker schm?tzig. Denk dat de voetpaden langs de stijgende weg nog een licht washje nodig hebben om het niet te veel te laten verschillen. Het hoekpand krijgt nog een likje met een mat verfje. Het halve dingetje rechts van de Manhattan Club is de plaats waar de steunmuur moet komen en een hoger gelegen huizenrij begint. Dit dingetje diende alleen maar ter markering.




Dat was het wel weer voor dit jaar. Na de jaarwisseling gaan we verder met deze straat. Hoewel de ANWB zich gisteren al meldde voor een mogelijke klus in januari.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #447 Gepost op: 31 december 2012, 11:54:00 »
klusje van de anwb in januari, dan wordt het even niet aan de baan bouwen, maar wel weer wat extra's in de pocket voor de baan. Dat is ook nooit verkeerd.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

rthuinte

  • Gast
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #448 Gepost op: 1 januari 2013, 20:31:57 »
Succes met het krijgen van de klus ! Ik vind het er allemaal goed uitzien !

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #449 Gepost op: 1 januari 2013, 21:34:35 »
Beste Martin,

Moet ik de fietsen al weer oppoetsen?

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"