Auteur Topic: De bouw van Hookyville  (gelezen 440609 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #875 Gepost op: 11 april 2020, 17:29:48 »
Mooie spulletjes Martin. Je bent lekker bezig. ;)

Houtlijm die nog niet droog is kan je gewoon met een vochtig wattenstaafje of doekje weghalen. Als je er met een vochtig doekje overheen strijkt blijft alleen de lijm in het naadje zitten en de rest veeg je weg. Eenmaal droog is het bijna kleurloos.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #876 Gepost op: 11 april 2020, 18:21:09 »
Dit spul gebruiken om te lijmen he!  ??? maakt beide te kleven delen kunststof week en smelten dan als het ware aan elkaar!  ;D

Haha, ik dacht dat het iets revolutionairs was om lijmresten te verwijderen.

Houtlijm die nog niet droog is kan je gewoon met een vochtig wattenstaafje of doekje weghalen. Als je er met een vochtig doekje overheen strijkt blijft alleen de lijm in het naadje zitten en de rest veeg je weg. Eenmaal droog is het bijna kleurloos.

Thanks Pierre, dan weet ik dat ook weer. Je bent nooit te oud om te leren en al helemaal niet als je er een tijd tussenuit bent geweest.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #877 Gepost op: 14 april 2020, 15:18:39 »
De regenpijpen en dakgoten van de Aldi zijn aangebracht. De winkelwagentjes staan zelfs al klaar voor de eerste klanten. Hoogstens zal ik later nog verlichting binnen en om de Aldi heen aanbrengen, maar dat gebeurt pas als de supermarkt zijn echte plaats gaat krijgen. Op de achtergrond ligt al het volgende project klaar: het politiegebouw.

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #878 Gepost op: 15 april 2020, 19:29:10 »
De Aldi is mooi geworden zeg. Top. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #879 Gepost op: 16 april 2020, 13:40:08 »
Zoals eerder al aangegeven, ben ik nu van start gegaan met de bouw van het politiebureau van Hookyville. De muren zijn al enigszins verweerd met verdunde zwarte verf inclusief een paar druppeltjes afwasmiddel. Die kozijnenstrips (de 4 bovenste) gaan dat witte deel grotendeels overlappen.

Dit moet nu eerst even drogen (dat zal wel snel gaan) en dan kan de volgende stap gezet worden. In de doos zitten een paar elementen die op de bouwhandleiding niet worden aangegeven. Ik heb Faller gemaild om te vragen waar die onderdelen dan moeten komen.

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #880 Gepost op: 16 april 2020, 13:56:15 »
Soms zitten er onderdelen bij die ook bij andere bouwdozen worden gebruikt.
Als ze niet op de tekening staan dan kan je die gewoon bewaren in de rommeldoos, altijd handig als je ergens iets nodig hebt.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #881 Gepost op: 16 april 2020, 13:59:10 »
Thanks Tom. Dat heb ik inderdaad wel ondervonden. Dat was bij de Aldi ook het geval. Daar zaten meer omlijstingen in dan nodig. Maar dit zijn twee aparte bomen waar verder niets anders op zit. Het leek mij alsof ik het gebouw op een hellend vlak kon plaatsen, zodat het toch loodrecht omhoog staat. Denk dat het voor het in elkaar zetten van het pand (nog) niet van belang is.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #882 Gepost op: 17 april 2020, 17:30:36 »
Wederom een stuk verder met het politiebureau. Dak zit nog los en daar moeten ook nog twee schoorstenen op. Het bordje 'polizei' boven de ingang moet ook nog worden aangebracht. De twee elastieken zorgen voor wat druk en een betere hechting. Hier en daar zag ik wel iets van een kiertje, dus dat moet nog weggewerkt worden, wat ook met bijvoorbeeld gras kan. In het masker binnenin heb ik een paar ramen dichtgeplakt, zodat bij het aanbrengen van verlichting niet alle raampjes in het licht staan. Morgen weer verder met de laatste afwerking.

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #883 Gepost op: 18 april 2020, 14:33:31 »
Het politiebureau van Hookyville is nagenoeg klaar. Wil de schoorstenen nog wat verweren en het witte deel hier en daar ook nog wat minder blinkend maken. Volgende stap is nadenken over hoe ik van de verhoogde stad naar het lager gelegen deel van Hookyville ga komen. Ik gooi dat morgen ofzo nog wel even in de groep. Misschien heeft iemand een leuk idee waar ik nog niet aan gedacht heb.

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #884 Gepost op: 19 april 2020, 11:56:24 »
Zo, het kostte even wat moeite, te meer daar sommige houten steuntjes in de loop der jaren waren verdwenen, maar voor dit moment staat de stad weer op z'n plaats. Eerst maar even drie overzichtjes, waarvan eentje met brandende straatlantaarns. Niet voor dat rechter deel, want dat moet nog gekoppeld worden.

De doorgaande weg van de voorkant van de treintafel naar de achterzijde, met reliëf.



De fontein staat overigens niet op de kruising, maar op het dorpsplein. Zie hier:



De stad schuin van voren en enigszins vanuit de hoogte.



En nu met de straatverlichting aan.



En waar het mij nu om gaat. Hier zie je rechts nog een puntje van de industrie, de Aldi, een pompstation en het politiebureau (dat paste niet in de stad qua ruimte). Het hoogteverschil tussen de stad en de vallei is zo'n 9,5 cm. Ik vind dat je vanuit de stad wel naar het lagere gedeelte moet kunnen. Ik kan een lange rechte daling gaan maken, maar dan kom je wel erg ver de vallei in. Ik kan de weg op hoogte laten, maar dan zie je van het station niets. Of ik ga de twee lanen naar één strook terugbrengen en dan via haarspeldbochten naar beneden leiden. Dat lijkt mij de meest voor de hand liggende optie. Neemt ook minder ruimte in dan wanneer ik een soort spiraal idee ga maken. Iemand nog een ander idee?



De stadsplaat is niet helemaal horizontaal, maar dat komt wel als ik blokjes/steuntjes van gelijke hoogte maak.

En van de stad richting de vallei:



Groet,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #885 Gepost op: 19 april 2020, 15:43:19 »
Het is al een indrukwekkende stad en mooi ruim opgezet. Het idee van een soort haarspeld spreekt me wel aan Martin. Wil je daar ook nog huizen zetten of laat je het dan alleen bij straat?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #886 Gepost op: 19 april 2020, 16:24:18 »
Hoi Martin,

Misschien een idee om de brede weg vanuit de stad gezien een bocht naar rechts te laten maken en dan met een viaduct over het spoor. Het is anders raar hoe zo'n avenue eindigt.
Een kleiner weggetje gaat dan vanuit de stad gezien links met haarspelden naar beneden naar het industriegebied. Je kunt de vallei dan ook nog met spoorwegovergang aan de voorkant van de baan ontsluiten.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #887 Gepost op: 19 april 2020, 17:14:10 »
Het is al een indrukwekkende stad en mooi ruim opgezet. Het idee van een soort haarspeld spreekt me wel aan Martin. Wil je daar ook nog huizen zetten of laat je het dan alleen bij straat?
Ik wil - als het haarspeldbochten worden - het niet te breed maken, dus denk dan vooral aan straat met bochtenwerk, kilometerpaaltjes en vangrails. Uiteindelijk moet er beneden ook nog verkeer bij die twee doodlopende sporen rechts van de stad komen. Daar is containeroverslag gepland en dat wil je natuurlijk ook wel terugzien.

Hoi Martin,

Misschien een idee om de brede weg vanuit de stad gezien een bocht naar rechts te laten maken en dan met een viaduct over het spoor. Het is anders raar hoe zo'n avenue eindigt.
Een kleiner weggetje gaat dan vanuit de stad gezien links met haarspelden naar beneden naar het industriegebied. Je kunt de vallei dan ook nog met spoorwegovergang aan de voorkant van de baan ontsluiten.

Rob
Hallo Rob. Je idee om de brede weg naar rechts te trekken en over de sporen te sturen, sprak me wel aan. Maar waar precies wil je dan dat weggetje naar beneden laten lopen? Als afslag van de avenue?

Groet,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #888 Gepost op: 19 april 2020, 17:51:31 »
Hoi Martin,
Maar waar precies wil je dan dat weggetje naar beneden laten lopen? Als afslag van de avenue?
Inderdaad als afslag van de avenue. Maar waar precies, dat laat ik aan jou over  ;)

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #889 Gepost op: 20 april 2020, 12:19:51 »
Kijk, de afdeling infrastructuur is druk in de weer met de bestemmingsplannen  :D

Je zou de Aldi en de rest van de gebouwen in de vallei wat hoger kunnen plaatsen, een cm of 3 dan hoef je minder hoogteverschil te overbruggen.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #890 Gepost op: 21 april 2020, 16:28:23 »
Hallo Jack. De gebouwen in de vallei kunnen niet veel hoger worden, want bij het industriegedeelte zijn er ook wat perrons bedacht. Om goederen van bijvoorbeeld de fabriek per trein naar andere gebieden te laten vertrekken.

Ik heb ondertussen even de exacte hoogte van de stad uitgerekend. Tot aan straatniveau moet ik 8 cm dalen. Dat worden dus haarspeldbochten, al moet ik me nog even verdiepen in de manier waarop ik dat ga aanpakken. Momenteel is het vooral opruimen op zolder en afwachten wanneer de tacker/nietpistool en de workmate binnenkomen. Dan hoop ik weer wat verder te kunnen werken.

Groet,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #891 Gepost op: 22 april 2020, 13:53:28 »
Goed, ik ga dus voor de haarspeldbochten om de 7,8 cm naar 0,2 cm te krijgen. Ik heb destijds de wegverhoging in de stad van stevig karton gemaakt. Nu vroeg ik me af wat de beste manier (en niet al te ingewikkelde, want ik ken mezelf) is om die haarspeldbochten te maken. Ik weet dat die wegen niet kaarsrecht zijn en vaak wat slingeren - ook handig om het soms iets breder te maken voor een inhaalstrook -, maar het moet natuurlijk ook stevig zijn. Zou dat met karton ook kunnen of adviseren jullie iets anders aan? Ik hoor het graag.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #892 Gepost op: 22 april 2020, 22:42:08 »
Beste Martin,

In ieder geval de bochten heel breed en je kunt ook dun multiplex gebruiken, bij mijn modelspoor/bouw winkel wel te koop, en anders een modelbouw winkel of een creatieve winkel, zoals in Den Bosch, "De Kwast" https://www.dekwast.nl/

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #893 Gepost op: 22 april 2020, 23:19:25 »
Dat dunne multiplex heb ik ook een plaat staan maar ik kan me herinneren dat die niet echt goedkoop was.

Je zou voor een goedkopere oplossing eventueel stroken MDF van 3 of 4mm dik kunnen zagen met een decoupeer- of figuurzaag.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #894 Gepost op: 23 april 2020, 08:04:20 »
Ik heb wel een multiplex plaat. Die heb ik onder meer gebruikt als ondergrond voor het aaneengesloten industriegebied. Dat dikke karton wat mij destijds door een h0-rijder was aanbevolen, werkte prima bij mijn opritten in de stad. Waar ik meer naar op zoek ben, is de bouwwijze van haarspeldbochten. Waar ondersteun je die weg bijvoorbeeld. Ik heb genoeg vuren houten latten liggen, dus daar kan ik wel een eind mee komen. Feit is dat dit voor mij toch meer een onbekende wereld is en dan ben ik altijd wat huiverig om ermee te beginnen. Dat had ik destijds ook met solderen van draadjes aan die kleine N-rails, maar dat is uiteindelijk wel goed gekomen,  :P.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #895 Gepost op: 23 april 2020, 09:24:31 »
Ik heb op mijn vorige baan ook gewoon dik karton gebruikt Martin. Dan werkt lekker makkelijk en als je het maar genoeg ondersteun gaat het prima. ik heb destijds ondersteuningen gemaakt van piepschuim verpakkingsmateriaal en alles gelijmd met witte houtlijm.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #896 Gepost op: 23 april 2020, 10:43:18 »
Dat is waar ik naar zocht. Hier kan ik wat mee, bovendien heb ik genoeg hout om alles te ondersteunen. Hoe breed is jouw weg? Ik wil iets van 5 cm aanhouden (vanuit N naar de werkelijkheid altijd nog 8 meter breed). Het zou smaller kunnen, maar je zit boven bij de stad natuurlijk wel met de aansluiting op die brede laan. Niet dat het zo breed moet worden, maar met 5 cm heb je ook nog wel mogelijkheden om een paar passeerstroken te maken.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #897 Gepost op: 23 april 2020, 15:56:32 »
Mijn verlaat verjaardagscadeau is gisteren aangekomen en vandaag heb ik het in elkaar gezet: de Black & Decker Workmate WM825. Wat een waardeloze handleiding. Op internet werd er ook steen en been over geklaagd. Daar gaf iemand de tip om naar een Engelstalig YouTube filmpje te gaan. Daarin werd stap voor stap uitgelegd hoe je dat ding in elkaar zet. Zelfs met mijn twee linkerhanden is me dat nog gelukt. Zal in elk geval goed van pas komen als ik aan het zaagwerk voor de steunpunten van de berg en de haarspeldbochten ga beginnen.



Volgende week ga ik ook nog de brandweerkazerne in elkaar zetten, want de ontbrekende gietboom is door Viessmann gratis opgestuurd en inmiddels ook aangekomen.

Groet,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #898 Gepost op: 23 april 2020, 15:59:24 »
Hoi Martin,

Misschien een slechte handleiding, maar wel een fijne werkbank (beter dan andersom  :D). veel plezier er mee!

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #899 Gepost op: 23 april 2020, 18:42:31 »
Dat is waar ik naar zocht. Hier kan ik wat mee, bovendien heb ik genoeg hout om alles te ondersteunen. Hoe breed is jouw weg? Ik wil iets van 5 cm aanhouden (vanuit N naar de werkelijkheid altijd nog 8 meter breed). Het zou smaller kunnen, maar je zit boven bij de stad natuurlijk wel met de aansluiting op die brede laan. Niet dat het zo breed moet worden, maar met 5 cm heb je ook nog wel mogelijkheden om een paar passeerstroken te maken.

5 cm lijkt me voldoende Martin. De weg op de foto is in H0 en is 10 cm.

Mooie Workmate heb je gekregen. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/