Auteur Topic: onder constructie baan "Friedrichshöhe"  (gelezen 49108 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline kriskras

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 38
  • Geslacht: Man
  • Droom niet je leven, maar leef je dromen!
Re: onder constructie baan "Friedrichshöhe"
« Reactie #75 Gepost op: 7 december 2015, 19:00:33 »
Zoals belooft een update van hoe de baan er nu aan toe is..scenery is eigenlijk wel leuk, alhoewel ik er bij mijn vorige baan nooit aan toe geraakt ben. ;D














Met vriendelijke groeten Chris.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: onder constructie baan "Friedrichshöhe"
« Reactie #76 Gepost op: 7 december 2015, 19:16:22 »
Ja ... ja ...Chris dat ziet er goed uit zeg. :o Mooi man. Lekker doorgaan zo.
Ik vind persoonlijk scenery het leukste van de modelbaan. Dat is eigenlijk mijn treinhobby. Rijden doe ik zelden.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: onder constructie baan "Friedrichshöhe"
« Reactie #77 Gepost op: 7 december 2015, 19:26:23 »
Dat ziet er top uit Chris!

Groet, Gert-Jan

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: onder constructie baan "Friedrichshöhe"
« Reactie #78 Gepost op: 7 december 2015, 23:27:06 »
Inmiddels aangepast. Ik heb de foto’s ook wat groter gemaakt en meteen wat wit tussen de foto's gezet zodat ze wat beter zijn te onderscheiden.

Trouwens, mooie baan en ook mooi gras.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: onder constructie baan "Friedrichshöhe"
« Reactie #79 Gepost op: 10 december 2015, 10:20:14 »
Cris, ik was eigenlijk een beetje dit draadje kwijt, ik ben blij om te lezen dat er een grote overwinning is behaald en dat die nare ziekte onder controle is.

Je baan gaat er goed uitzien man, wat een geweldige scenery ben je aan het aanleggen.

Terug lezend kom ik toch nog even terug op de wisselaandrijvingen, ik breek tegenwoordig het hendeltje af en soldeer de 3 pootjes van de microswitch dan door. Geen gedoe met het lossolderen en de kans op beschadiging aan de printbanen maar wel een goed werkende aandrijving. Zelfs de laatste nieuwe aandrijvingen van Märklin hebben nog steeds hetzelfde euvel (spreek hier uit eigen ervaring) heb pas nog 2 engelse wissels moeten slopen omdat ze niet meer schakelden.

Ik blijf je weer volgen.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: onder constructie baan "Friedrichshöhe"
« Reactie #80 Gepost op: 10 december 2015, 16:34:40 »
Als ik dit draadje ga vervuilen, dan moet deze reactie maar worden weggehaald.
Maar nog een vraag aan @iTom :
ik breek tegenwoordig het hendeltje af en soldeer de 3 pootjes van de microswitch dan door. Geen gedoe met het lossolderen en de kans op beschadiging aan de printbanen maar wel een goed werkende aandrijving.


Tom, kan je dit nog nader verklaren. Heb je het over de normale Märklin wisselaandrijving? Welke 3 pootjes bedoel je dan? 
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: onder constructie baan "Friedrichshöhe"
« Reactie #81 Gepost op: 10 december 2015, 16:41:12 »
Het gaat om de wisselaandrijving voor C-rail. Die hebben een eindschakelaar.
Als je digitaal gaat dan ga je op den duur problemen krijgen omdat er ergens iets schijnt in te branden in de microschakelaartjes.
Voorheen soldeerde ik de schakelaartjes er geheel uit, tegenwoordig breek ik het hendeltje of en soldeer de pootjes van het schakelaartje door.
Helaas momenteel geen foto van zoals ik het nu aanpak wel zoals eerder maar dan moet men wel goed opletten met het schakelaartje er uit halen dat je niet door te lang bakken de printbaan beschadigd.



Edit: @iTom ik heb even je foto zichtbaar gemaakt, ik hoop dat het de goede foto is.
Groet, Wim.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: onder constructie baan "Friedrichshöhe"
« Reactie #82 Gepost op: 10 december 2015, 17:36:02 »
Als ik dit draadje ga vervuilen, dan moet deze reactie maar worden weggehaald.
Beste @Roel ik heb je nog nooit iets zien vervuilen en nu ook niet.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline kriskras

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 38
  • Geslacht: Man
  • Droom niet je leven, maar leef je dromen!
Re: onder constructie baan "Friedrichshöhe"
« Reactie #83 Gepost op: 10 december 2015, 18:01:26 »
Thanks Tom en medeleden.
Ik was ondertussen bij de 12de wisselaandrijving geraakt(van de 26 :o) ,soldeer ze nu op uw manier door,ze begonnen inderdaad èèn voor èèn dienst te weigeren. :-\ Er zitten er helaas al twee in de bedding waar ik echt tegen op zie. Bij het automatisch rijden met koploper geven deze nog de nodige problemen.
Tevens begonnen aan een stukje industrie scenery ,hier zal ik nog wel het nodige advies bij jullie voor inwinnen.
Met vriendelijke groeten Chris.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: onder constructie baan "Friedrichshöhe"
« Reactie #84 Gepost op: 10 december 2015, 18:22:36 »
Als ik dit draadje ga vervuilen, dan moet deze reactie maar worden weggehaald.
Beste @Roel ik heb je nog nooit iets zien vervuilen en nu ook niet.  :D

@Wim Corduwener .
Gelukkig dat je geen opmerking maakt over mijn vervuild werkblad, hahahaha. :D :D :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: onder constructie baan "Friedrichshöhe"
« Reactie #85 Gepost op: 10 december 2015, 22:42:23 »
Dank je @iTom , voor de informatie.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: onder constructie baan "Friedrichshöhe"
« Reactie #86 Gepost op: 11 december 2015, 14:45:20 »
Ja Chris, het komt langzaam tot leven. Mooi!
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: onder constructie baan "Friedrichshöhe"
« Reactie #87 Gepost op: 27 oktober 2016, 17:49:37 »
@kriskras, ik was je baan nog eens aan het doorbladeren en ik vraag me af hoe gaat het met jou en je modelbaan. Het is hier al een tijdje rustig.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)