Producten in de Spotlight > Web- en modelbouwwinkels

Vector Cut

(1/5) > >>

Wim Corduwener:
Eigenlijk ben ik veel meer een scenery-bouwer dan een doorgewinterde modelspoorder. Ik pruts graag op de millimeter en anderen willen weer graag meters spoor leggen. Zo heeft iedereen z'n eigen invalshoek en voorkeur. Op dit moment ben ik nog steeds bezig met de inrichting van een garage en ben ik op zoek naar een verregaande vorm van detaillering. In die garage wil ik graag het gereedschap aan de muur zien hangen en een werkbank die vol ligt met steeksleutels en waterpomptangen. In schaal 1:87 is dat een heel gepruts. Daarom ben altijd een beetje jaloers geweest op modelbouwers die in grotere schalen werken. Jaloers omdat ze nóg veel meer in detail lijken te kunnen werken dan in H0.
Ik zoek zo af en toe op internet en dan vind ik dit:


Deze foto is gemaakt door Berenice Abbott in 1937 van twee panden in Stanton Street in Lower East Side Manhattan, New York.


Dit is een 1:87 model van de originele foto... inderdaad in Half Nul!






Omdat de maker van dit project de meeste verkrijgbare onderdelen in 1:87 to grof vond, heeft-ie vrijwel alles zelf gebouwd... behalve de auto's en de lantaarnpaal.


Hij experimenteert nogal wat af en als het naar z'n zin is verkoopt-ie het in z'n webshop als lasercut bouwpakket.


Zoals deze piano.


Dit H0 lasercut bouwpakket is nog in ontwikkeling... let even op de zonwering.


En uiteindelijk gevonden wat ik zocht: steeksleutels en tangen voor in mijn garage.  ;)


Deze radiator wil ik ook wel.


En als ik écht uit m'n dak wil: hamburgers en hotdogs.
Enfin, kijk zelf maar: http://www.vectorcut.com

Foto's zijn geplaatst met toestemming van VectorCut

Rick:
Wim,

Wat een leuke toppic. Even kwijlend zitten kijken. Maar duidelijk nog genoeg uitdaging voor je om jouw garage in te richten.

Wim Corduwener:
En niet alleen m'n garage...  8)

Pierre:
Verschrikkelijk mooi spul Wim maar sorry ...... dit gaat mij toch wel net iets te ver. :o Bovendien is de prijs ook vrij hoog al is het een stukje perfect uitgesneden karton. Maar ik kan me wel indenken dat jij helemaal uit je dak gaat met het zien van dit moois. Ga je ook echt het één en ander aanschaffen?

Mooie link .. dank je wel ;)

iTom:
Dat ziet er goed uit, wel typisch Amerikaans maar met wat verf van de Action is het wel te neutraliseren tot Europese normen. :)

Zal het nog eens allemaal goed doornemen, staat nu in mijn favorieten.
Bedankt voor deze link Wim, top.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie